Banner for MP Moran

MP Moran Reviews 3.001

TrustScore 4.5 uit 5

4,4

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

We used MP Moran to fit four full bathrooms, which we brought the designs in to them to do. While it started off well, there were multiple issues with the wrong products being delivered (a single bath... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I called the Tottenham branch of MP Moran yesterday in desperate need of an oddly sized shower tray I could actually pick up same day. The phone got answered quickly by Ryan. He was friendly and helpf... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

This company provides some of the greatest customer service in the UK. Luke who answered my call was totally professional and helpful. If all companies were this efficient the world would be a mu... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

My son ordered the Bahco 1/2" limited socket set on my behalf for my husband, he was absolutely delighted with it. Jason has used Moran's for years and has never had any problems with them in fact he'... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Bouwmaterialen leverancier
  2. Elektrische apparatuur winkel
  3. Isolatiemateriaalwinkel
  4. Hoveniersbenodigdheden winkel
  5. Houthandel
  6. Loodgieterwinkel

Over MP Moran

Geschreven door het bedrijf

Welcome to the official page of MP Moran & Sons, a leading Merchant in the south of England. Our extensive fleet of FORS-accredited vehicles ensures swift and dependable deliveries. As expert Builders and Plumbers Merchants, we take pride in offering a comprehensive inventory, boasting over 24,000 top-quality products.

Explore our state-of-the-art bathroom showrooms in Watford,and Willesden where you'll find the latest trends and designs to elevate your home. Additionally, our Kitchen Showroom in Watford provides extensive kitchen solutions to suit your style.

At MP Moran & Sons, we are committed to meeting your construction and renovation needs.

Contactgegevens


4,4

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

3K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Heeft 95% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Delayed delivery

Delayed delivery, then told all items were now in Watford (Friday 20th March) and that priority delivery would be scheduled and that I would receive a call back. Chased again yesterday and initially told order was complete and would get delivery sorted, then called back to tell me that main part or order were nor in stock (even though when ordered Watford were showing 4 in stock, hence the order). Completely failed at customer service, will never use in future and will tell everyone to avoid.
I haven't even received an email confirming cancelation of order and refund to credit card as per my final request yesterday.
Get yourselves together and act accordingly.

25 maart 2026
Logo MP Moran

Antwoord van MP Moran

Thank you for your feedback, and we’re very sorry for the experience you’ve had.

We sincerely apologise for the delays, the conflicting information regarding your order, and the lack of clear communication throughout. We understand how frustrating it must have been to be told items were available and ready for delivery, only to later find out they were not in stock. This is not the level of service we aim to provide.

We can confirm that your order has now been cancelled and a full refund has been issued to your original payment method. You should receive a confirmation email shortly if you have not already, but please allow a few working days for the funds to appear back in your account depending on your card provider.

Your comments have been taken seriously, particularly regarding stock accuracy and communication from our team. We are reviewing this internally to prevent similar situations from happening again.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Ive been in twice now and have to say…

Ive been in twice now and have to say that Brian is just brilliant and has the patience of a saint! He knew exactly what I was looking for and I was in and out both times in no time! Def be coming back! Thanks Brian

20 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Logo MP Moran

Antwoord van MP Moran

Hi Dena, thank you for the 5-star rating! It means a lot to us to have your support. We're glad you’re happy, and we can’t wait to welcome you back again.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Equipment advice poor and lacking in knowledge

I recently almost purchased a Festool extractor for over £500. I was very specific that it needed M class filters, which the staff assured me their model in store was. I nearly left with the box, but decided to look at the machine in store. On it were two large stickers with "L" on them. When I pointed out that this probably meant the extractor was L class (a lesser class of filter for my needs), I was told "No, there is no reason that would mean L class, the extractor is M class".
We finally looked at on their computer advice sheet for that model, and sure enough, it said L class.

I have been refunded for the purchase, but I do feel that if I had not fully understood the importance of buying the correct class of filter, I could have bought an unsuitable extractor for my purposes. I would expect the staff who work for a company that specialises in tools and decorating equipment to be much more knowledgeable and thorough than they were. I will not be making any future purchases from MP Moran again.

22 maart 2026
Logo MP Moran

Antwoord van MP Moran

We’re very sorry to hear about your experience and the confusion surrounding the dust extractor classification. You’re absolutely right to expect clear, accurate information—especially when it comes to important safety specifications like M Class and L Class filtration. On this occasion, we did not meet that standard, and we sincerely apologise for the misinformation you were given.

We’re grateful that you took the time to double-check the product in store, and we appreciate you bringing the discrepancy to our team’s attention. This has highlighted a training gap that we are now addressing to ensure all staff have a thorough understanding of product specifications, particularly where safety and compliance are concerned.

We’re pleased that a refund was processed promptly, but we understand that this does not undo the frustration or loss of confidence caused. Your feedback is being taken seriously and will be used to improve both our product knowledge and in-store communication.

We’re sorry to have lost your trust on this occasion, and we hope you might consider giving us another opportunity to provide the level of service you expect in the future.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fabulous knowledgeable woman at the…

Fabulous knowledgeable woman at the counter.
Great to have a fellow female to ask things in what is often an all male environment.

13 maart 2026
Logo MP Moran

Antwoord van MP Moran

Hi Sophie, thank you for the 5-star rating! It means a lot to us to have your support. We're glad you’re happy, and we can’t wait to welcome you back again.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good competitive prices for quality…

Good competitive prices for quality products. Helpful staff

10 maart 2026
Logo MP Moran

Antwoord van MP Moran

Hi, thank you for the 5-star rating! It means a lot to us to have your support. We're glad you’re happy, and we can’t wait to welcome you back again.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

MP Moran's click & collect is so easy &…

MP Moran's click & collect is so easy & simple - free & with no minimum spending required .
All is smooth from ordering to notification & collection . Thank you MP Moran - keep up the great services !!

17 maart 2026
Logo MP Moran

Antwoord van MP Moran

Hi, thank you for the 5-star rating! It means a lot to us to have your support. We're glad you’re happy, and we can’t wait to welcome you back again.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Thank you

Thank you, very very pleased!

7 maart 2026
Logo MP Moran

Antwoord van MP Moran

Hi, thank you for the 5-star rating! It means a lot to us to have your support. We're glad you’re happy, and we can’t wait to welcome you back again.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Bad experience with a order


I have ordered back plate extension on Munson ring 50pieces. I have paid £7.00 for shipping and handling!

As I have not received the items I have calling them to find out what has happen with the order and when I will received it. After waiting on line few minutes the person has told me that he need to find out and will call me back. After 4 days not hear from them I have call them again and was speaking with some senior role manager to my understanding. He has apologised and informed me that they have not get the stock of the ordered items so they will issue a full refund. Another week passed and no refund, no credit note, no email, nothing! That already tried me to leave a review so they understand how they operating and how is my frustration. Will wait for a phone call and for a refund if not will report them to bank as a fraud.
Placed order on 7th March 2026 order number 000094689

7 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Logo MP Moran

Antwoord van MP Moran

Thank you for your review, and we’re very sorry to hear about your experience.

We sincerely apologise for the lack of communication, the delay in resolving your order, and the inconvenience caused by not receiving your items. We completely understand your frustration, especially after having to chase updates multiple times and still not receiving your refund as promised.

This is not the level of service we aim to provide, and we acknowledge that we have fallen short here—both in stock availability and in following through on our commitment to contact you and process your refund promptly.

Please be assured that this matter is being treated as a priority. If your refund has not yet been received, we kindly ask you to contact us directly at Customersupport@mopmoran.co.uk with your order details so we can urgently investigate and ensure this is resolved without any further delay but I do believe this refund has been processed,

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very poor service

Made an order for collect from the store, haven’t received any info that I can collect it. So had to call in few days myself and I was instructed by phone that my item is waiting for me in the store, it’s just that I haven’t received an email. Ok, went to the store and you know what? The item was not there, and they don’t have it, so I was told that the order will be cancelled. Which I suppose they didn’t do, because I haven’t received any email nor money back. Very poor service

15 maart 2026
Logo MP Moran

Antwoord van MP Moran

Hi Tamara,

Thank you for your feedback, and we’re very sorry for your experience.

We sincerely apologise for the confusion and inconvenience caused with your click and collect order. Being advised that your item was ready, only to arrive in store and find it unavailable, is extremely frustrating and not the level of service we aim to provide.

We also apologise for the lack of follow-up regarding your cancellation and refund. You should have received clear communication and a prompt resolution without needing to chase this yourself.

Please be assured that we are reviewing this situation to understand how this breakdown in communication and stock accuracy occurred, and to prevent it from happening again.

If you have not yet received your refund, please contact us directly at Customersupport@mpmoran.co.uk with your order details so we can urgently investigate and resolve this for you but I believe this refund has been done,

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very good service

4 maart 2026
Logo MP Moran

Antwoord van MP Moran

Hi, thank you for the 5-star rating! It means a lot to us to have your support. We're glad you’re happy, and we can’t wait to welcome you back again.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Helpfull staff

15 maart 2026
Logo MP Moran

Antwoord van MP Moran

Hi, thank you for the 5-star rating! It means a lot to us to have your support. We're glad you’re happy, and we can’t wait to welcome you back again.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Bought item for click and collect…

Bought item for click and collect online. When come to collect find out they don’t even sell that item. Waist 1,5 hour of my time , petrol, can’t finish job. Refund was funny to. Not happy at all.

15 maart 2026
Logo MP Moran

Antwoord van MP Moran

Hi Aleksandrs,

Thank you for your feedback, and we’re very sorry for your experience.

We sincerely apologise for the inconvenience caused with your click and collect order. It’s extremely frustrating to arrive and find that the item isn’t even stocked at the branch—especially after spending your time and fuel travelling, and being unable to complete your job as planned.

This is clearly not acceptable and not the level of service we aim to provide. Your comments regarding the refund process are also concerning, and we apologise if this added further frustration.

We are reviewing how this happened to ensure better stock accuracy and clearer communication between our website and branches, so situations like this can be avoided in future.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Placed a few orders with them now

Placed a few orders with them now. My go to place to buy all my supplies now (DIY/ self renovation) would recommend

3 maart 2026
Logo MP Moran

Antwoord van MP Moran

Hi, thank you for the 5-star rating! It means a lot to us to have your support. We're glad you’re happy, and we can’t wait to welcome you back again.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Easy online purchase

Easy online purchase, delivered on time

13 maart 2026
Logo MP Moran

Antwoord van MP Moran

Hi, thank you for the 5-star rating! It means a lot to us to have your support. We're glad you’re happy, and we can’t wait to welcome you back again.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

No stock of an item that was instock…

No stock of an item that was instock rang me on day of delivery

14 maart 2026
Logo MP Moran

Antwoord van MP Moran

Hi Paul,

Thank you for your feedback, and we’re very sorry for the inconvenience caused.

We apologise that you were informed about the stock issue on the day of delivery. We understand how frustrating this must have been, especially after expecting your order to arrive as planned. This is not the level of service we aim to provide.

Unfortunately, stock discrepancies can occasionally occur, but we recognise that this should have been communicated to you much sooner. We are reviewing our processes to ensure better accuracy and more timely updates going forward.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great company to deal with

Great company to deal with. Good communication and knowledgeable staff.

14 maart 2026
Logo MP Moran

Antwoord van MP Moran

Hi, thank you for the 5-star rating! It means a lot to us to have your support. We're glad you’re happy, and we can’t wait to welcome you back again.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

After ordering and paying for items…

After ordering and paying for items received an email only to say product was not in stock only to see the same item on your website for double the price very poor customer service

14 maart 2026
Logo MP Moran

Antwoord van MP Moran

Hi Brian,

Thank you for your review, and we’re very sorry for your experience.

We apologise for the frustration caused by your order being cancelled due to stock availability, especially after payment had already been taken. We also understand how concerning it must have been to then see the same item listed on our website at a higher price.

This is certainly not the experience we want for our customers. Stock discrepancies and pricing issues can occasionally occur due to system updates or supplier changes, but we appreciate that this does not make the situation any less disappointing.

We are currently looking into this matter to understand exactly what happened and to ensure it is addressed properly. If you would be happy to contact us directly at Customersupport@mpmoran.co.uk with your order details, we would like the opportunity to investigate further and put things right where possible.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent service

Your customer service is excellent
From ordering to unfortunately
Having to take back our order
To your Tottenham Branch.
On 20/3/2026
As it was not compatible to
The boiler.
We spoke To and had e-mail’s from A few people in your company.
And we’re delt with efficiently
And quickly.
We will deal with your company again.
Thank you

12 maart 2026
Logo MP Moran

Antwoord van MP Moran

Hi John, thank you for the 5-star rating! It means a lot to us to have your support. We're glad you’re happy, and we can’t wait to welcome you back again.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Placed an order on the Saturday which…

Placed an order on the Saturday which was meant to be dispatched monday according to the website.
Didnt hear anything till the Wednesday when I phoned up enquiring whats going on?
They told me it was meant to be delivered that day but due to a delay with a driver it wouldn't be delivered till the thursday.
The delivery came but missing the pipe bender item . Tried calling and calling no answer.
Following day (Friday) I managed to get through to which I was told they would enquire and give me a call back within the hour. NOTHING!
Called back to see what was happening i was then told they didn't have any in stock anywhere and its been discontinued they would send me a refund and a courtesy call back to let me know. STILL NOTHING
I have a load of pipe without the tool to install it.
I now have to wait for delivery elsewhere and fork out whilst waiting for my refund.
So all in all NOT GREAT!

13 maart 2026
Logo MP Moran

Antwoord van MP Moran

Hi Ian,

Thank you for your feedback, and I’m really sorry to hear about your experience.

We sincerely apologise for the delays, lack of communication, and the inconvenience caused by the missing pipe bender. This is not the level of service we aim to provide, and we completely understand how frustrating it must have been—especially being left without a key tool needed to complete your work.

There were clearly multiple points where we fell short, from dispatch updates to follow-up communication, and for that we take full responsibility. You should not have had to chase us repeatedly or be left without clear information regarding your order.

We are currently reviewing what went wrong here to ensure this doesn’t happen again. In the meantime, your refund for the pipe bender has been processed. If it hasn’t reached you yet, please contact us directly at Customersupport@mpmoran.co.uk, and we will make sure it is resolved immediately.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good Service

Parts were on the shelve, good price and nice staff

13 maart 2026
Logo MP Moran

Antwoord van MP Moran

Hi, thank you for the 5-star rating! It means a lot to us to have your support. We're glad you’re happy, and we can’t wait to welcome you back again.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.

Lees meer over geverifieerde reviews.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer