We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Brad did an absolutely brilliant job installing my internet. He was professional, friendly, and incredibly knowledgeable from start to finish. Everything was installed quickly and efficiently, and he... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Brad done my instalation, he was very polite, covered his shoes so as not to get my carpets dirty. Brad was very professional and explained everything so I understood. Thanks Brad you are an amazing... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I have a broadband with Netomnia-youfibre and my broadband has been down for 13 days now. Silence is deafening. Absolutely atrocious customer service. If anyone offers you broadband associated w... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Brad did a fantastic job. He arrived when expected and called 10 minutes prior to arrival. He used shoe covers to protect my carpet and was very polite. The cable installation was very neat and he won... Toon meer


Contactgegevens

4,1

Goed

TrustScore 4 uit 5

99 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Heeft 86% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

STAY CLEAR .....ONCE YOUR CUSTOMER YOUR BACK OF QUEUE FR REPAIRS 2ND TIME

STAY CLEAR .....WAITED NEARLY A WEEK NOW PUT IN A COMPLAINT THE NETOMIA GUY JUST BEEN ON TOLD ME THE BOX OUTSIDE NEEDS REPLACED EVEN THOUGH THAT HAD ALREADY BEEN SAID PROBLEM OUTSIDE NOW SAYING AS THIS A BIG JOB AND THEY HAVE THE BOX I HAVE TO WAIT AT BACK OF CUE AGAIN .I WORK FROM HOME AND HOME SCHOOL RHIS COMPANY IS A JOKE GREAT WHEN IT WORK WAIT AT LEAST 2 WEEKS WITHOUT SERVICE NOW TO GET SORTED AS IM OVER A WEEK AGAIN NOW AS ONCE THEY DIAGNOSIS IS DONE YOU NEED TO WAIT AGAIN TO BE SORTED STAY CLEAR LOSING MONEY KIDS LOSING EDUCATION YOUFIBRE AND NETOMIA ABSOLUTELY TERRIBLE

5 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Netomnia

Antwoord van Netomnia

Hello, Mr Bamford,

We are very sorry to hear about the difficulties you have experienced and understand the impact this has had on your work and home schooling.

To ensure this is resolved as quickly as possible, please contact our team directly at build@netomnia.com. They will be able to provide the most up-to-date information on your case and advise on the next steps.

We appreciate your patience while this matter is being addressed.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

New sales tactic?

New sales tactic/ data harvesting? Letter to the ‘occupiers’ of house received advising that ‘street level works’ will be starting shortly in my area. To find out if my postcode is being affected the letter directs me to visit their website.

No information is given on the website about the works being carried out at postcode level until you give them your information - name/ address/ email/ phone number.

The ‘continue’ option at the end stays grey once the information has been entered. Above it is what appears to be an option to opt in or out to them using the information gathered for various reasons including sharing it with . If you don’t opt in the ‘continue’ option stays grey but if you opt in it turns red giving the impression that you need to do this to proceed.

Feels very disingenuous- you do not need my email etc to tell me if you are going to go to be digging up my street :)

What you are agreeing to is copied below:
I agree to let Netomnia use my information to send me updates about offers, products, and services. I also agree to them sharing my information with selected internet service providers (ISPs) so they can contact me with their offers, products and services in accordance with Netomnia's Privacy Policy.

31 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Netomnia

Antwoord van Netomnia

Hello Dean,

Thank you for taking the time to share your feedback. We are sorry to hear of your concerns and we understand how this has come across.

The purpose of our letters is to let residents know that we are planning works in the area. Our website then allows people to check whether their specific address will be connected and, if so, when they may expect to hear more. To do this, the site does ask for details in order to log interest and keep residents updated about progress. This is entirely optional and not intended as a barrier to finding information.

We are reviewing the customer journey you have described, including the presentation of the consent options, as we never want this to appear misleading. Your comments are very helpful in highlighting where improvements can be made.

Thank you again for raising this.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Sales Pitch and Head's Up

Sales Pitch, and head's up.

Richie came to the door to let us know about the works that were about to be undertaken on our road. He informed us of the telegraph pole that would be erected in the near future.

He was personable and seemed knowledgeable about the YouFibre ISP that will be using the infrastructure they are erecting and proclaimed to have been with them himself for 3 years already. He told us of the £1 price hike he had at his 18 month contract renewal and said that YouFibre promised equal up and dowload speeds.

No infrastucture has been put in place yet, so I cannot speak to the damage that seems to have been caused to private and public property suggested in the other reviews I've read on here, but the head's up about the work was a very nice, and personable touch. If BT erect a pole you're lucky to get a letter through the door in my exxperience.

27 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Customer non-service

Unfortunately while having my installation carried out eight weeks ago the installer damaged my vinyl flooring. I have had a visit from a representative from the company declaring that ,"yes this looks like a hot drill bit burn" and he would file a report to that effect. I then received an email from an unknown Services Manager not only denying this could happen but indirectly questioning my integrity. This damage is not in any way my fault, and I can accept accidents do happen so why has this complaint been handled in such a shocking offhand manner.

20 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Netomnia

Antwoord van Netomnia

Good Morning Doreen,

Thank you for your contact.

I am sorry for the delay in your recent case. I understand that you have been in contact with a member of our Customer Operations Team. Their last contact to you was 4 days ago. Your case has been going through a review in the last few days with the Regional team.

A resolution outcome has since been determined. The Executive who has been supporting your case will be coming back to you today in further detail to confirm the outcome.

I am confident that we can assist you in meeting a suitable outcome in your case. Thank you.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Putting up telegraph poles when all the…

Putting up telegraph poles when all the other services on the road are underground? Just creating an eyesore? why when BT etc are underground?

15 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Netomnia

Antwoord van Netomnia

Good Morning Mr Brennard,

Thank you for your contact.

Prior to any construction work we complete extensive planning and surveying stages. This allows for us to check for existing infrastructure and plan where we will need to complete construction works. Wherever possible we will utilise existing infrastructure to connect homes and businesses.

On the occasions where existing infrastructure is not available, or accessible, we will consider construction works and new street furniture. Space in the highway, permit approvals, disruption levels, speed and cost all play an important role in our decision when selecting the build method.

If you could please reach out to us at build@netomnia.com and we will assess the connection near your direct premises. When we have an awareness as to your area we can provide you more specified information.

We look forward to your contact. Thank you

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Dodgy Sales Scam

Dodgy Sales technique - one of their salespeople knocked on our door, they asked for our telephone number because apparently they are doing some work in the area and our internet will be impacted. Unfortunately the person who answered the door gave them this information, I wasn't home. I do hope that netomnia are not trying to switch our broadband without our consent. Disgraceful behaviour

13 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Netomnia

Antwoord van Netomnia

Good Morning Heather,

Thank you for your contact. I am sorry to learn of your experience.

We would like to investigate this further to understand which agent of ours this was. We can clarify their intentions and help ease any worries.

To support us with beginning an investigation please can you supply your full address and postcode to build@netomnia.com quoting 'Trustpilot review' in your subject line!

We look forward to hearing from you.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Beware netomnia

A netomnia representative came to
The door claiming there was going to be a lot of disruption in the street as they updated the fibre network & they could let us know when as it would be very disruptive either by email or phone which ? I refused as sounded like rubbish & felt he was overly intrusive trying to get my name & contact details at no Point did he ask if I had the net or if I was interested in upgrading etc which was very deceitful I’ve just googled to see what it’s all about. Strange tactics
I’ve responded to
Them
As requested below but not received any further updates

1 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Netomnia

Antwoord van Netomnia

Good Afternoon,

Thank you for your contact. I am sorry to learn of your experience.

We would like to investigate this further to understand if the door knocker works for Netomnia. If they do, we can clarify their intentions and help ease any worries.

To support us with beginning an investigation please can you supply your full address and postcode to build@netomnia.com

We look forward to hearing from you.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

LOAD OF RUBBISH

A salesperson came to our door trying to sell us broadband, claiming it was part of a “new” service that’s supposedly the best thing on the planet. Same old pitch talking about how great it is for their kids playing Xbox and PlayStation. They handed over a leaflet full of glowing reviews and boasted a 4.7/5 rating on Trustpilot.

Naturally, I googled the company while they stood there. Trustpilot actually shows a 2.5/5 rating and labels it as “Poor.” None of the five-star reviews from the leaflet appear to exist on the site.

Blatant false advertising and completely misleading information. Absolute nonsense.

25 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Netomnia

Antwoord van Netomnia

Thank you for taking the time to share your feedback. We’re truly sorry to hear that your experience with us didn’t meet your expectations. Your concerns are important to us, and we take all reviews seriously.

Community engagement is very important to Netomnia so we have our teams in the area connecting with yourself and others in your community. We are taking the time to inform communities of our network availability in your area.

I would like to apologise for any confusion caused. The reviews from the leaflet are referencing our internet service provider, YouFibre. YouFibre provide ultrafast fibre broadband to communities all around the UK. All details of YouFibre can be found at https://www.youfibre.com/

If you have any questions or concerns with Netomnia, please do reach out to our team at build@netomnia.com

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Please cable SA12 9AZ (especially opposite Cwmafan School)!

I’m genuinely begging at this point – please bring Netomnia to SA12 9AZ, especially the terraced houses directly opposite Cwmafan School. I live here, and while we technically have access to Virgin Media, the connection is honestly terrible. The speeds might look good on paper, but in reality, it’s inconsistent, unstable, and just not good enough for daily life.

I spoke to the area manager some time ago and was told Netomnia would eventually come to my postcode. That gave me a bit of hope, but I just want to emphasise how desperate we are here for proper, reliable full fibre. The rest of the village is still waiting too – it hasn't reached us yet, and it's starting to feel like we're being left behind.

I have a friend nearby who does have Netomnia, and it’s honestly on a completely different level. The speeds are incredible, and more importantly, it’s solid and reliable. Streaming, gaming, working from home – all flawless. If it were available here, I’d switch immediately – and I know my neighbours would too.

Please, please prioritise the rollout here if at all possible. Especially the homes across from the school – we need it badly. Thank you for the amazing service you offer elsewhere. I just hope we’ll finally get the chance to join the network soon.

24 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Installer stained our sofa and we…

Installer stained our sofa and we haven’t heard back from them in ages

31 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Netomnia

Antwoord van Netomnia

Good Afternoon,

Thank you for your recent review.

Our Customer Operations Team have been in direct contact with you and are keen to address the concerns highlighted.

I understand that a team recently attempted to attend your property on 22/05/2025 to review the reported damage, unfortunately access was declined during the attendance.

A member of the team has also emailed back to a recipient in the email thread on 22/05/2025 asking for access to the home. If access could be obtained we can assist in continuing our investigation and confirm next steps to resolve the worries.

Please be reassured that with access and a full assessment our teams can support with resolving any damages found to be a result of our works.

Thank you.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Don't trust them

Don't trust them. They promised to match my price and give double the speed when they cold called me. But when they followed up, they would not honour what they offered

4 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Netomnia

Antwoord van Netomnia

Hi Steven,

Thank you for reaching out. We're sorry to hear about your experience regarding your new broadband package.

Unfortunately, as a full fibre network builder, we are not responsible for selling packages, matching prices or cold calling. We can't see you in our system, however we suspect you may have dealt with our ISP partners?

Please do reach out to them regarding any questions you have about this!

Jordan

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

"Computer says no" attitude. Impossible to speak to a human.

As build partner for Youfibre, netomnia have responded to my complaint via Youfibre with the typical "computer says no" response. I have provided evidence showing why their network map and allocation of my property is incorrect, but nobody can be bothered to review this information or engage with me at all to understand why there is an issue.

Apparently the house next door can receive the services, but I cant - despite our properties being serviced from the same pole, and the final pole connecting the cable to next door being located on MY property!

Impossible to get a human being to actually discuss this, and having a physical visit to resolve this would be like asking for a miracle from the bible.

3 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Netomnia

Antwoord van Netomnia

Good Morning Chris,

I hope you are well.

I am sorry to learn of the challenges you have experienced when requesting to be connected. The network to your address is on hold. This is the result of the services we utilise when delivering our network through a method known as Physical Infrastructure Access.

Taking into account your keenness to be connected I looked into other potential avenues to have your address connected. As a result, I have recently had a team return and carry out a survey. This was to assess feeding your premises from another area of network. Following the survey and a new design we have determined a route which will be viable to connect your home.

I am pleased a viable connection route has been found. Due to this our Internet Service Provider, YouFibre have been informed. David, who I believe you have been in contact with will make contact with you. An order will be placed and then an installation date will be booked with you.

Our teams will then attend for the installation on the arranged date with specific notes to ensure they follow the route determined at survey.

I am sorry for any delays in reaching this point, but I am pleased that we have now found a solution. We look forward to you being on our network shortly!

- Taya

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

They refuse to install Youfibre then…

They refuse to install Youfibre then claim I was abusive to them so I am now file a lawsuit against them for defamation of character and slander also I will take Youfibre to court with them let’s have some money out of this incompetent people.

9 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absolutely disgusting company which I…

Absolutely disgusting company which I do not recommend.

Damage has been caused to my property by their workers, bricks have been shattered and large gaps in my mortar.

Alex completed the work.

I also have CCTV of the operatives on my property who attended recently confirming the damage was done with a hammer!!!!

Youfibre have refused to resolve this for us and have advised we need to liaise with there subcontractor Netomnia (who may I add is owned by the same directors)

Netomnia failed to contact us for nearly 3 weeks and we’ve had to chase this with Youfibre who said they’d chased Netomnia - who still didn’t contact us.

We’ve finally got in contact with Netomnia and promised a resolution on 2 occasions now and this keeps getting pushed back.

Only to be told by Netomnia, that they also subcontract the work out themselves to a company. This company is MAP and I now have to wait for contact by them.

Netomnia have apparently chased and chased, cc’d in managers and yet I’ve had no update other than ‘it’s with maps insurers they’ll contact you’

Still I don’t have an outcome or an update, but my property is open to the elements and with this bad rain and windy weather I’m worried about further damage.

Absolutely disgusting service!

I’d never dream of telling one of my clients to contact my subcontractors and that they are dealing with it and that you can’t help me. My contract is with you!

Youfibre, Netomnia and Map you should hold your head in shame.

Photos are on my Google review

5 weeks this has been ongoing!

5 september 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Making a complete mess of the pavements…

Making a complete mess of the pavements in my area. No warning they were going to be digging them up, blocking access and causing a lot noise. Asked a workman what he was doing and why, told him I don't want or need fibre or the pavement dug up. His response was it's a public highway. However I pay a service charge to live on the estate, it has not been taken over by the council. Tried calling the number on the sign and it cuts off! Can't get in touch with BT either.

8 augustus 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Netomnia

Antwoord van Netomnia

Hi there,

Sorry to hear about your experience, this isn't up to the high standards we hold of ourselves. If you could please message build@netomnia.com with your address, we'd love to try and understand how we can help.

Thank you!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Communication company minus the Communication

Where to start?
Firstly my installation with Youfibre was quick and efficient, then I was told my Internet couldn't be switched on due to high readings from the line.
The installation guy said its in Netomnias hands now as there's nothing he can do further. So I'm now on day 3 of having no internet because I'm waiting for an engineer from Netomnia to flick a switch or something. I have had zero communication from them to keep me updated with when they're actually going to do something.
I've ended up losing a days wage and my missus has had to travel into the office instead of working from home.

10 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Netomnia

Antwoord van Netomnia

Good Afternoon Gary,

I'm really sorry that this has happened, this is less than ideal and not the service we'd expect for you.

I'm not able to precisely match your username on the database unfortunately but would really love to see what we can do to turn this around.

Could you please reach out to us via build@netomnia.com? I want to make sure that we ensure the best person gets this rectified for you.

Thanks!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Title: Unfair Treatment and Blame Culture at Netomnia Engineer - East Midlands Region Title: Unfair Treatment and Blame Culture at Netomnia

Title: Unfair Treatment and Blame Culture at Netomnia
Engineer - East Midlands Region
Title: Unfair Treatment and Blame Culture at Netomnia

Working at Netomnia has been a dreadful experience due to the pervasive atmosphere of unfair treatment and blame culture perpetuated by the management. A typical day at Netomnia is far from typical; it's characterized by stress, frustration, and constant fear of being scapegoated by management. Instead of fostering an environment conducive to growth and learning, Netomnia's management instills a sense of dread and apprehension among employees.

The so-called learning opportunities are overshadowed by the looming threat of retribution for even the slightest mistake. Rather than taking responsibility for their actions, management chooses to deflect blame onto hardworking employees, creating a toxic workplace culture where trust and morale are non-existent.

Navigating through the unjust blame game orchestrated by management is undeniably the hardest part of the job. Employees are constantly on edge, fearing repercussions for actions that may not even be their fault. This culture of scapegoating not only stifles productivity but also erodes employee confidence and well-being.

As for the most enjoyable part of the job? There isn't one. Netomnia offers no reprieve from the oppressive atmosphere it cultivates. Employees are left feeling disillusioned and demoralized, with no incentive to excel or thrive in such a toxic environment.

In conclusion, I strongly advise avoiding Netomnia at all costs. The company's culture of unfair treatment and blame-shifting not only undermines employee morale but also speaks volumes about its lack of respect for its workforce. Look elsewhere for employment opportunities where your contributions are valued and appreciated.

Pros
There isn't one.

Cons
Fast paced. blame game

2 maart 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absolutely useless engineers who…

Absolutely useless engineers who installed the fibre cables, didn't ask if the placement of the equipment was OK, and never followed the correct procedure, they work with YOufibre, so be aware they are not well trained engineers.

26 februari 2024
Review zonder uitnodiging

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.

Lees meer over geverifieerde reviews.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer