now:pensions Reviews 

2.677
•
TrustScore 4 uit 5

4,1

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Had a pension with Now pensions on my last job for three years so not a massive amount and decided to close the account Very easy steps over the phone with financial advice by my side and all sorted... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

The process is far to slow. If a client requests the money from the pot at a certain age in a cash lump sum, this should be automatically done. Instead the client has to do a step by step process that... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I spoke to Now Pensions on 8th October about my transfer to another provider. The advisor filled out the online form for me stating I had taken advice from Pension Wise about transferring my pension... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

It was such a simple process to get my money from my pension fund. I was originally going to transfer to another scheme to keep my pensions together but after receiving the transfer back which was man... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Pensioenfonds
  2. ook in
  3. Beleggingsadvies
  4. Financiële instelling
  5. Fondsbeheermaatschappij
  6. Pensioenbureau
  7. Pensioneringsprogramma aanbieder

Geschreven door het bedrijf

now:pensions is an award-winning UK workplace pension provider. We look after the pension savings of millions of members on behalf of tens of thousands of workplaces from lots of different industries. We have a clear mission – to help everyone save for a more financially secure future. We’re dedicated to helping our members make the most of their pension savings and get a retirement they can enjoy. And, we’re fighting for a fairer pension system that benefits everyone. By highlighting pension inequalities and campaigning for change, we’re helping more pension savers get the kind of retirement they want. We are the UK's third largest auto enrolment pension provider by number of members.

Frequently asked questions (FAQs)

Geschreven door het bedrijf

Why do I have a workplace pension?
The government’s auto enrolment laws mean all employers must put eligible employees into a workplace pension and contribute to their pension savings. NOW: Pensions provides workplace pensions for millions of members on behalf of tens of thousands of employers.
Can I stop paying into my pension?
Yes, you can stop paying in at any time. After being auto enrolled for one month, the pension savings you’ve saved will be invested until you retire or transfer to another pension provider. You’ll be able to see your account at nowgateway.com. If you stop paying into your pension, you’ll miss out on your employer’s contributions – at least 3% of your earnings; tax relief; and building up pension savings. Please note charges will still apply.
Can I opt out?
You can opt out within a month of being auto enrolled and get back any money you’ve paid in. If you opt out after a month, your pension savings will be invested until you retire or transfer to another pension provider.
Can I have my money now?
Pension laws mean if you don’t opt out within one month of being auto enrolled, your pension savings will be invested until you retire or transfer your savings to another pension provider. You can start to take your pension savings any time after you reach age 55.
Why can’t I cash in my pension savings?
After you’re auto enrolled in a workplace pension, pension laws give you one month to opt out. After a month, your pension savings will be invested until you retire or transfer your savings to another provider.
How long does it take to transfer out?
Once we’ve received everything we need to carry out your transfer request, payment can take up to 25 working days.
How do I check the progress of my request?
If you’ve made a request and want to check how it’s going, email trustpilot@nowpensions.com or give us a call on 0330 100 3334 and we’ll be able to update you.

Contactgegevens

4,1

Goed

TrustScore 4 uit 5

3K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Bij Trustpilot draait alles om menselijke content. Dit bedrijf kan echter ook onze AI-ondersteunde tool gebruiken die ze helpt bij het schrijven van hun reacties.

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,1

Alle reviews

(2.677)

1.568 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

My withdrawal was processed quickly and…

My withdrawal was processed quickly and efficiently

9 oktober 2026
Logo now:pensions

Antwoord van now:pensions

Hi Elzbieta,

We are happy to hear that your pension savings withdrawal was processed quickly and without hassle.

Thank you for your feedback!

KInd Regards,

Judith
now:pensions

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

UPDATE: They're still useless!

After posting a review on here their complaints team emailed me to ask me for details of my complaint, which they were provided a fortnight ago, and which they've still done nothing about.

I called them to ask them when they will do something, and their phone line advised that someone would get back to me by the end of last week. No one did, so fair to say that was a lie.

They also sent me a letter to request I send them details again of the updates I'd like to make to my account, the slight problem being that in order to send me that letter, they must know what details I'd like updating, as they didn't have my current home address until I asked them to update it.

So, just another review to say that they're still utterly useless at their job, and that they've somehow managed to update but not update my details in their system. Absolute shambles.

I've told them over email if I've no had no help resolving my issues by the end of the week I'll be in touch with the Pensions Ombudsman, as frankly they're behaving entirely unprofessionally in failing to process a VERY SIMPLE details update request which they've clearly been provided all the details for.

If you'd like to complain to them, the email is Complaints(at)nowpensionstrust.com, though just to warn you now that its unlikely you'll get a useful response from them.

12 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo now:pensions

Antwoord van now:pensions

Hi Benjamin,

Thanks for getting in touch and letting us know what's happened. I’m sorry to hear that your details have not yet been updated.

I have requested confirmation that we can use the documentation already provided to update your details on your record as soon as possible.

I have also notified your complaints handler of this and they will respond to your complaint in full at their earliest opportunity.

While I can’t change your experience so far, we appreciate you taking the time to share your feedback. It is important for us to hear and look at where we can improve our service.

Sheri,
now:pensions

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Exelence service

Exelence service

11 oktober 2026
Logo now:pensions

Antwoord van now:pensions

Hi Bishnu,

Thank you so much for your review. We’re delighted to hear you had a positive experience.

Your feedback means a lot to the team.

Thanks,

Sheri
now:pensions

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great Customer service

Customer service was excellent. I am not very confident online so rang the helpline and they talked me through it. They were very professional and patient with me, giving clear instructions and explaining the process to me.

23 september 2026
Logo now:pensions

Antwoord van now:pensions

Hi Patricia,

Were really glad to hear the team took their time to make sure everything was explained clearly and you felt supported from start to finish.

Ill pass your kind words onto the team, they will be happy to hear they made your experience a positive one!

Thanks,

Sheri
now:pensions

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

I called on phone rather than through…

I called on phone rather than through internet and person's were always very helpful and advised process thoroughly and kept to timescale.

18 september 2026
Logo now:pensions

Antwoord van now:pensions

Hi Norman,

Knowing you felt well informed at every stage really means a lot to us.

Thanks for taking the time to leave your review!

Sheri
now:pensions

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I was satisfied with the service staff…

I was satisfied with the service staff are nice and helpful

24 september 2026
Logo now:pensions

Antwoord van now:pensions

Hi,

We're delighted to hear that you found the team helpful.

They will be over the moon to hear your kind words.

Enjoy the rest of your day.

Sheri
now:pensions

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Bots or Humans

Unfortunately, I had to wait absolute ages when I first contacted now:Pensions regarding my retirement. I don't know whether they use bots, is they do, they need to scrap them. The communication was cold and standoffish. That is why I think it's bots and not humans who eventually contacted me. If it was a human being, they need to attend Customer Service training.

1 oktober 2026
Logo now:pensions

Antwoord van now:pensions

Hi Anna,

Thank you for sharing your experience with us. I’m sorry to hear our service did not meet the standards we aim to provide.

I have reviewed your account and can see that you contacted us via live chat. The agent who assisted you understood your query and took the time to investigate. After a few minutes the agent asked for a little more time to investigate. However, when they returned to the chat after this you had left the conversation.

I can confirm that correspondence was sent over to you on 5 October 2026 to advise your savings had been paid over to you.

I want to thank you again for letting us know what's happened it's important to hear our member's feedback and where we can improve our service. I can't change what happened in this instance but it's going to help inform us on how to improve moving forward.

Sheri
now:pensions

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Quick easy no problems

Quick easy no problems

9 oktober 2026
Logo now:pensions

Antwoord van now:pensions

Hi David,

The team will be thrilled to hear you found the process straightforward.

I will pass this on to them!

Thank you for taking the time to leave your review.

Sheri
now:pensions

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

it took a long time before i received…

it took a long time before i received my money

9 oktober 2026
Logo now:pensions

Antwoord van now:pensions

Hi Patricia,

Thank you for sharing your experience with us. I’m sorry this took longer than you were expecting.

I have had a quick look into your account and can see that we needed to update your surname and address before we could progress with your claim.

We have a responsibility to protect and follow the regulations set out to ensure that the funds are handled securely and paid to the right person.

I can see from the most recent communication sent on 5 October 2026, we have confirmed your savings have been paid to you.

Thank you,

Sheri
now:pensions

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren
Logo now:pensions

Antwoord van now:pensions

Hi Joyce,

Thank you for your lovely review!

Ill pass your kind words onto the team, they will be so happy to hear this.

Have a lovely day,

Sheri
now:pensions

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Hi after speaking to now pension I had…

Hi after speaking to now pension I had no problems at all cashing it in went very smoothly

Thank you for your kind service

Dawn Grant

25 september 2026
Logo now:pensions

Antwoord van now:pensions

Hi Dawn,

We always aim to make things easy and stress free, so it’s great to know we got it right.

Hope you have something nice planned with your savings!

Sheri
now:pensions

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I got the help I needed from the start…

I got the help I needed from the start swiftly

24 september 2026
Logo now:pensions

Antwoord van now:pensions

Hi Jine,

Were really glad to hear the team took their time to make sure you were supported throughout the process.

They will be thrilled to hear about your experience with us.

Take care,

Sheri
now:pensions

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

All super!

Super!Thank you.

9 oktober 2026
Logo now:pensions

Antwoord van now:pensions

Hi,

This is great to hear!

Thank you for leaving your kind review.

Have a lovely day.

Sheri
now:pensions

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very helpful

3 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo now:pensions

Antwoord van now:pensions

Hi Costi,

Thank you for taking the time to leave your review.

I’m so pleased to hear you found the team helpful!

I will pass your kind words onto them, they will be delighted to hear they helped make your experience a positive one.

Sheri,
now:pensions

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren
Logo now:pensions

Antwoord van now:pensions

Hi Richard,

We’re really pleased that you found the process easy.

Ill pass this onto the team, they will be so happy to hear this.

Have a lovely day.

Sheri
now:pensions

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Best service

Best service

1 oktober 2026
Logo now:pensions

Antwoord van now:pensions

Hi Aman,

Thank you for taking the time to leave your review.

I’m really pleased to hear you had such a positive experience with us.

Thank you,

Sheri
now:pensions

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Tried to have my review removed.

Still having issues with my pension transfer, and instead of helping and owning up to the situation Now Pensions have decided to try get my review removed by flagging it as defamatory.

Maybe the time and energy you're spending on trying to get my review removed you could spend on actually trying to help? Just a thought.

9 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo now:pensions

Antwoord van now:pensions

Hi,

We would like to look into this for you.

I have sent an email requesting more information from you again as we did not receive a reply previously.

Please respond so that we can investigate further.

Kind Regards,

Judith
now:pensions

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer