Peppercorn Reviews 

1.467
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,3

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Unable to contact or get reply when they sent out incorrect NCB details (sent before end of policy as such useless) as such my new insurer cant accept and they wont reissue or reply to requests..... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Just changed my car on my insurance policy with Peppercorn. Usually this would fill me of dread, on hold with insurance people for ever, sent to 5 different departments and then eventually get it sor... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

I had my concerns about using a fully online insurance company, but those were soon gone. It's very VERY easy to make simple changes to your policy, get quotes for new cars or add drivers - adding a d... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Really good service from them at a competitive price last year. Sadly they weren't able to offer a renewal for me this year but they emailed me right at the start of April to let me know, so I had ple... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Autoverzekering
  2. ook in
  3. Verzekeraar
  4. Verzekeringsmakelaar

Over Peppercorn

Geschreven door het bedrijf

Hi, we're Peppercorn! We’re an Insurtech startup on an exciting new journey. Forget queues. Skip the forms. We’re using cutting-edge conversational AI to change your whole car insurance experience.

With our super smart Peppercorn AI-powered Conversational Assistant, customers are in control. It’s intuitive, user-friendly and on-demand 24/7. It’s time to close the book on boring, long-winded forms and waiting on hold. The future is all about instant tailored conversations, more informed decisions and proactive help.

There’s nothing more convenient than a smart assistant in your pocket, responding in an instant. So, throw out what you know about chatbots and FAQs, our Peppercorn AI-based conversational platform is the next level.

We believe in being proactive and helping our customers. The market is full of reactive solutions that wait for customers to get in touch. We’re looking out for the customer and putting you at the heart of what we do instead.

Consideration of our environment is an important area for us. We’re sustainable, eco-conscious and fair at our core. And we have a clear strategy to make a positive social contribution focused on being a business for good - good for our customers, each other, and good to the planet.

Peppercorn are proud to be B-Corp certified.

Come and try our Peppercorn Car Insurance Conversational Assistant.

Contactgegevens

4,3

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

1K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,3

Alle reviews

(1.467)

1 review in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Only just signed up but so far so good

Only just signed up but so far so good. Was easy to sign up, good value and seems to be good cover. Will update in the future if any problems arise.

12 maart 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Peppercorn

Antwoord van Peppercorn

Thank you for your 5-star review of Peppercorn 🌟

We're pleased to know our buying journey was easy. If you need assistance with anything please don't hesitate to use our website www.peppercorninsurance.com.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Awful company

Awful company. Avoid at all costs. They failed to provide updates after my accident. I spent every week on hold for a minimum of 2 hours, and this went on for 3 months. I asked to speak to a manager and was told they would phone me back. I'm still waiting for this phone call 3 weeks later. I have sent them emails which they don't respond to

11 maart 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Peppercorn

Antwoord van Peppercorn

Thank you for sharing your review Harriet.

I'm sorry to hear about your claims experience, we've contacted our Claims Partner, Davies Group, for further information and your email has also been responded to this morning, if you could please take a look.

This matter will be raised a complaint if it hasn't already been done so by our Claims Team and we will endeavour to reach a fair outcome.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

DO NOT USE THIS COMPANY!!!!!

DO NOT USE THIS COMPANY!!!!!
unable to effectively get in touch with anyone, webchat fails all the times, when you do get through it's a total conn, over priced and rude staff.
Will be leaving once my policy has ended and will never use this company again, only 1 star because I can't select 0.

8 maart 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Peppercorn

Antwoord van Peppercorn

Thank you for your feedback Stuart.

We're sorry you've been made to feel this way, please know that a complaint has been logged and we will investigate the chat with our agent and look into the premium increase as well.

Please check your inbox for our email.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Still waiting for compensation and a resolution as promised

A week later although finally been paid for car seven months later which I thank them for but still waiting for a resolution for compensation with all the debt I’ve had to take out in car hire and car finance that I had to pay whilst they had my car. car hire I was promised if my car was a total loss which wot it was I just hope they have the decency to help me out with all the mess they’ve caused me as a supposed valued customer

8 maart 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Peppercorn

Antwoord van Peppercorn

I'm happy to know that your settlement has been received. Claims can be complicated and sometimes take months, if not years to settle.

Your complaint is currently under investigation, and the expected compensation will be factored into the resolution of your case. We appreciate your patience as our complaint handlers diligently conduct their investigation and determine a fair outcome.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

very easy and professional

it was easy to add a new driver all details were submitted and done.

8 maart 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Peppercorn

Antwoord van Peppercorn

Thank you for your 5-star rating Rumani! 🌟

We're very happy to know that you've been able to add a named driver with the help of our Conversational Assistant easily!

Thank you for your feedback 😊

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

used today to change my car…

used today to change my car over.easy,quick and simple to do

8 maart 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Peppercorn

Antwoord van Peppercorn

Thank you for your 5-star review of Peppercorn 🌟

It's fantastic to know that you've managed to change over your car using our online service quickly and easily. We appreciate your feedback 😊

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absolutely ridiculous

Absolutely ridiculous. Tried to cancel my policy as they wouldn’t insure my new car. The ai can’t do it. They tell you to email them which they don’t reply to. They then say WhatsApp them. They don’t reply. They then say wait for an agent. Doesn’t reply. Still haven’t been able to cancel my insurance and I’ve been charged for the month I’ve not owned the car. Absolutely ridiculous service.

After spending hours talking to someone asking for proof of changed ownership of my last car. They told me proof from the garage I sold it to wasn’t enough. And also a letter from the DVLA saying I wasn’t a registered owner wasn’t enough to prove I’d sold the car. Absolute jokers

5 maart 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Peppercorn

Antwoord van Peppercorn

Thank you for taking the time to leave us your feedback.

When you decide to sell your car, it is essential to get in touch with your insurer as soon as possible to cancel your car policy. Unfortunately, there is no automated system in place for us to be notified of such changes.

In your case, you reached out to us about two weeks after the sale. To process the cancellation retroactively, we kindly request proof of the sale. This procedure is in place to protect both your interests and ours, adhering perfectly to regulatory guidelines and our policy terms and conditions.


Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

So easy to insure your car

So easy to insure your car, I make changes regularly and find it quick and easy to do so on the chat without having to wait on hold for ages.

6 maart 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Peppercorn

Antwoord van Peppercorn

Thank you for your 5-star review of Peppercorn Mrs Page! 🌟

We're thrilled to know that our online service is quick and easy and that you've been able to make changes without needing to wait to speak with our Customer Experience Team!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I would avoid this insurance company at…

I would avoid this insurance company at all costs. Very incompetent service. I had a HGV crash into the back of me when I was stationary 6 months ago. I sent all my documents off straight the way to be asked for them again in January and have been ignored regarding the matter of my claim since. I have been asked on several occasions if I'm putting another car on my policy and over and over again I have stated I don't have another vehicle to put on the insurance as my claim hasn't been dealt with. Then for them to cancel my insurance because of this and to say I owe £238. Iv been paying insurance every month since October when my car was wrote off. Also I have continously tried to contact them via telephone to be on hold for atleast an hour and then the phone is put down. Then I asked for call back a month ago and still haven't had a call back, il get a email every week asking if I still need a call back as it hasn't been requested yet. The service has been an absolute joke

Update April 15th 2024: since my car accident back in October 2023 where the other party admitted liability straight the way. Still awaiting a pay out for my vehicle which was wrote off. I was suppose to have received my money weeks ago and still awaiting. Currently on hold hold 1 hour 40 minutes with no answer yet.

Update 23/2024
It's been 4 weeks since my settlement payment was suppose to be in my bank account and its still not. I have been asking for an update on what's happening with this and you have not responded. The only time I get a response is when it leave a trust pilot review.

4 maart 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Peppercorn

Antwoord van Peppercorn

Thank you for sharing your thoughts Gemma.

A complaint has been registered concerning this issue, and we will conduct a thorough investigation to reach a fair resolution.

It is crucial to highlight that the terms and conditions of your policy are accessible for review before purchase (and sent to you via email immediately after purchase). These terms explicitly specify that if there is an active claim on the policy at the time of cancellation, the entire premium is payable.

Thank you for the update Gemma, I've emailed you so we can address your concerns and I'll also reach out to our Claims Partner, Davies Group, regarding the wait times you've experienced yesterday.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I found the online conversational…

I found the online conversational system quick and easy to interact with and it straightaway provided me with the information I needed.

1 maart 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Peppercorn

Antwoord van Peppercorn

Thank you for your 5-star review of Peppercorn 🌟

We're very pleased to know you were able to self-serve using our website!

We appreciate your support 😊

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Super easy interaction

Super easy interaction with the automated service available outwit normal work hours. Gathered enough info to know when best to Contact Peppercorn and share with them what I want

29 februari 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Peppercorn

Antwoord van Peppercorn

Thank you for sharing your review Peter! 🌟

We're very pleased to know that you were able to receive assistance out of hours. Please email us your query to help@peppercorninsurance.com if you haven't already so we can make sure everything went smoothly for you.

Thank you for your support! 😊

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Big Do Not insure with them

Worst company I delt with for a car insurance.
First of all, the communication channels are very poor. No phone numbers no application or a website to deal directly with. Just a chat platform sat up for limited hours during the day. and of course not Sundays. So if you buy a car on Saturday evening you have to wait til Monday morning to insure it.
Even the whatsapp chat was aweful,sent the message never got a reply.
I wish I could attach a screenshot of it in here.
Not all cars categories are accepted.
When I decided to add second driver they declined as they held a provisional license.
I had to cancel it and pay £60 fees. And list my non claim certificate as I haven't reached the year yet.
Absolutely BS

28 februari 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Peppercorn

Antwoord van Peppercorn

Thank you for taking the time to leave your review Rashid.

We provide clear information on how to reach our Customer Experience Team prior to purchasing insurance from us. You can reach us online through our website via live chat, send an email, or message us on WhatsApp. While our Customer Experience Team may not be available 24/7, our Conversational Assistant empowers customers to independently handle certain policy changes. Your feedback appears outdated, as currently, changing vehicles and adding drivers can be done without Specialist assistance. Thus, if you purchase a car on a Sunday evening, you can promptly secure insurance.

Regrettably, the specific driver you wished to add did not meet our underwriting criteria and, as a result, was declined. Our cancellation terms are disclosed before your purchase, enabling you to make an informed decision about whether we are the right insurer for you.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

AVOID THIS COMPANY - ITS LIKE A SCAM

I am calling them for the last 3 days. and after of more than 45mins in each day in the phone, no one answers. I claimed last November 2023 and until now (28/2/24) 3 months after no news, no email , no contact. and if you ring like i did , no one will answer.
Whoever replying to these reviews , you should try it yourself before you defend this company. ring your number now 03448562314 and tell us if you can contact them, you defend them because youre paid to do so , but in reality this company is like a scam. never have this bad in my entire life as a driver.

28 februari 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Peppercorn

Antwoord van Peppercorn

Thank you for sharing your review.

We're very sorry that you haven't been able to get through to our claims team over the last couple of days. We've requested that they make contact with you and confirmed the same to you already.

It's important to note that until there isn't an update to provide you will not be contacted but please rest assured that your claim is being processed and progression is being made.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Treated like a robot

I ended up hospital sadly and had to have an emergency operation. I thought I had all my payments covered but to my mistake I hadn’t covered this one. I tried explaining this and apologised, they said they’d text but had no history on my messages. They wouldn’t insure me again, even though I had proof of my hospitalisation, this has now had a. Impact on my future insurances. They did a search and declined me even though my credit history is 100%, I felt like I wasn’t treated as a human and more just a number or robot

It’s interesting that they don’t listen also when I said I cannot access my emails, so whether an email was sent or not, I couldn’t receive it abd this was explained, I also DID NOT receive a text message, but the credit company had no problem contacting me and it was sorted straight away.
You need to take personal circumstances into consideration rather than just ultimately effecting people’s future. I’ve never had insurance cancelled in 45 years of my life, so I revert back to the fact, you did not listen to me regarding my emails and you didn’t help me. I was completely unaware that it was even cancelled so my review I still stand by.

19 februari 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Peppercorn

Antwoord van Peppercorn

Thank you for taking the time to leave us your feedback Laura.

We're very sorry that you've been in hospital and hope you're recovering well from your operation!

Your policy was cancelled after you defaulted on your monthly payment. Premium Credit attempted to collect the payment twice but failed and in addition to this, unfortunately the deadline to pay after this was not met therefore consequently your policy had to be cancelled.

We do send an email and SMS to the email and contact number on your policy, which you confirmed were both correct.

Unfortunately once a policy is cancelled it cannot be reinstated, this is in line with your policy terms and conditions as we give ample time for you to get in touch and make the payment. We also can provide some leeway if you contact us before the cancellation.

A complaint has been logged regarding this, we'll be in touch shortly 😊

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Ease of changes to policy.

Had to change my address on my policy. I used the what’s app messaging system and was so impressed with how quick and easy it was. The person I was communicating with was really helpful.

24 februari 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Peppercorn

Antwoord van Peppercorn

Thank you for your 5-star review 🌟

We're delighted to know that you found our service quick and easy to use! Our Customer Experience Team are happy to help 😊

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Easiest insurance change I've ever…

Easiest insurance change I've ever done. Simple to navigate, great price all done in 10 minutes.

22 februari 2024
Logo Peppercorn

Antwoord van Peppercorn

We appreciate your 5-star review Karen! 🌟


It's lovely to hear that you've had a great experience updating your policy with the help of our Conversational Assistant!


Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

good experience !

17 februari 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Peppercorn

Antwoord van Peppercorn

Thank you for your 5-star rating! 🌟

We're pleased to have provided you with a good experience! 😊

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid Avoid Avoid

Avoid Avoid Avoid - Peppercorn offered cheap insurance of which i was impressed with but bear in mind if you have to make a claim or someone makes a claim against you this will be sourced out to Davis Group.
Davis group a hugely incompetent hiding behind emails no direct number I asked them to call me and nothing. They have asked for my log book and national insurance number to proceed with a claim I am unsure why.
I informed them over the phone a 15 minute phone call of the details of my claim to then be sent an accident report form to repeat what i told them and ask me to draw the accident but i had sent them dash cam footage. They have even had the cheek to threaten to allow the other insurer to take legal action even though i have done nothing wrong and my insurance was all paid up.
What the firm is is a way to try and look for a way to cancel you policy should you need to claim bare that in mind before signing up !

Update -
They found me at fault believing the other driver over me no additional witnesses, 15 years of no claims down the toilet and replys to emails is awful. I guess you could say they're great for price but should someone drive into you, you will regret not paying the extra going with the big insurance companies.

13 februari 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Peppercorn

Antwoord van Peppercorn

Thank you for sharing your review Anthony.

We have already been in touch with a complaint acknowledgement letter 6 days ago.

In the event of conflicting details regarding the incident, Anthony, it is our responsibility to examine both perspectives. As your insurance provider, we have the right to seek relevant documentation that we believe will assist in resolving the claim, as explicitly stated in your policy. Your cooperation and understanding during the claims process is essential so please contact our claims team, using the number we've emailed to you.



Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer