Pott Candles Reviews 

385
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,4

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

What a company the candles are amazing and last and the potts are truly amazing and look stylish in any room when the candle is lit even for a few hours the smell is divine. We had an issue with a... Toon meer

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

I was very excited about the prospect of having one of these candles, but the excitement was short lived. Even though the dimensions are in the description, the 4 wick (called large) candle is actuall... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

My Isle of Wight tomato pott, candle and match pott arrived yesterday and I absolutely love it, the colour, smell, I'm so chuffed with it. I got the refil in tropic and cook and the smell is divine. L... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I love these candles! I have several around the house now. The hand made pots are beautiful in their own right and the candles smell gorgeous, natural and light with no artificial tang like so many.... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens


Contactgegevens

4,4

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

385 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 37% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 2 weken

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,4

Alle reviews

(385)

235 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Best candles

They are the most delightful candles ever. I really can't wait for the box to arrive and breathe in the beautiful aroma

5 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Absolutely love Pott

Absolutely love Pott. I have so many of them now and really enjoying working from home with a candle burning. Love the scents, the Potts and the concept. Only wish they had some more colourful Potts to match different rooms in the house. Great customer service too. Very pleasant and responsive.

3 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

These are by far the best smelling…

These are by far the best smelling candles ever. They last right until the last burn, unlike many others that hardly give any fragrance these do cost a little more but worth every penny! The diffusers are also excellent too!

3 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Economical and beautiful

I absolutely love the concept of a refillable candle, I love the pot it goes great with scandi Japandi decor. Initially I tried the test samples and I didn’t like any of the samples I ignored it anyway as I really wanted the pot. I bought the trio bestseller and I have to say the samples don’t do the scents justice! The orangery is lovely and has great throw, tonka is basically vanilla and that also has a good throw. I was only disappointed with sea salt I could barely smell it but nonetheless I’m happy with the overall product (leaning towards getting the prescription) and would like to continue to support the business x

20 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

My order has just arrived - delighted!

My order has just arrived, quick delivery from ordering which was great. I treated myself to a couple of starter packs, one Pott in Blush, the other in Speckle, plus a refill subscription single candle Eden. On unpacking the very well packed boxes, the room in my tiny seaside cottage was instantly filled with the most glorious fresh scent, and I haven't yet taken the candles out of the packaging!

The Potts are beautifully made and I love the colours, which would easily tone with any room, I shall be using the Blush Pott in my kitchen, and the Speckle in my living room, I've gone for the Sleep candle for that one as it will help me to relax in the evening, and the Orangery for the kitchen, which has yet to be fitted, but I am so looking forward to this beautiful scent filling the room when it is. I love the fact that this is a sustainable way to enjoy scented candles while supporting hand made pottery craftspeople, and would recommend Pott Candles highly based on this purchase and experience. I am confident that the other scents when I get to try them will be just as lovely. I'm sitting sniffing the Eden refill as I type and this is gorgeous! I'm now thinking another Pott may need to be purchased for my bathroom......

19 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Perfect!

Well packaged, arrived promptly, lovely pot and the candle smells wonderful

16 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Firstly I just want to say I’m not a…

Firstly I just want to say I’m not a “leave a review” kind of person so to do so I have to feel strongly!! I’ve been looking for a sustainable candle, one I could reuse the pot over and over and came across Pott in October. I ordered my first candle (Holly Noel) and a Standard Pott. Wasn’t sure what to expect, but I love everything this product and company. The scent was BEAUTIFUL and best of all once Christmas was done and the candle burned down to the absolute bottom, I’ve ordered another scent (this time Fig and Cassis- which is gorgeous) and we go again. I’ll be recommending to everyone and buying gifts in 2025 to convert all my family and friends. You’ve got this bang on Pott!

15 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Really disappointed with the candle quality.

I ordered the starter set. The candle has split all down the side and burns very unevenly.
After just a one hour burn, it looks a complete mess and has melted right down. Really disappointing as I had high hopes and had planned to buy more candles for my pot.

19 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Pott Candles

Antwoord van Pott Candles

Thank you for your order and we are so sorry that you have had an issue with your candle. It sounds like your candle might be faulty and we would love to send you out a replacement. We are sorry about any inconvenience caused and hope that your next candle will have no faults and you will be able to enjoy your Pott and our scents for a long time to come.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great delivery, little smell

Great delivery, love the pottery container and strike pot but so far candle smell disappointing. Bought Fir fragrance for Christmas and so far after 4 burns hardly any smell. Have ordered another in Noel which I hope is stronger .

24 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Pott Candles

Antwoord van Pott Candles

Thank you so much for such a lovely review and placing an order with us. We are sorry you are not getting much scent from the Fir scent, please let us know if this persists and we will look into this further for you. Hope you love Noel - it is our best seller!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Pleasantly surprised!

I was a little skeptical at first, as I always am when I see something so heavily marketed on social media, but their Holly green ceramic pot caught my eye and I decided to take the risk. Afterall, even if the candle was no good, I could still keep the pot, right?
The pot, candle, and matches arrived swiftly in protective, eco friendly packaging and I was as thrilled with the colour and quality of the pot in person as I had been with the images online.
As for the candles, I ordered the Fir and it came with a Myrrh for free. The Myrrh wasn’t a scent I was expecting to like, scented candles can be very hit and miss for me, some smell amazing, others are a headache inducing nightmare, but I was pleasantly surprised. The smell is delicate, I’ll get whiffs of it gently drifting around the room, without the throw being overwhelming. It’s warm, familiar, and very festive. It burns evenly, and when it’s time to change it, I’m sure I can use any small amount of remaining wax in my burner. Looking forward to trying the Fir and I’m sure I’ll be back to try the others in due course.

22 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Pott Candles

Antwoord van Pott Candles

Thank you so much for such a wonderful review! So glad you are enjoying our products!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Wonderful smelling candles that give me…

Wonderful smelling candles that give me a lot of pleasure.

20 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Pott Candles

Antwoord van Pott Candles

Thank you so much for such a lovely review - glad you are enjoying the candles and thank you so much for shopping with us!

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Appalling customer service

Having spent nearly £300 on a gift subscription I was shocked to find out it didn’t come with a pott. I contacted them to clarify that this was indeed the case. When they did, I said I would cancel the subscription as I was unwilling to pay for the further expense of getting a starting kit for my friend. After a long delay and many emails they eventually wrote to say would I accept a complimentary port or did I want to cancel the subscription. I chose to accept the complimentary pot and waited. Now here we are a few days before Christmas and no pott. Again, I have contacted them on a number of occasions and again no communication. They only reply when they are getting your money not when they are asked about good customer service. What they produce is lovely and I have bought many presents in the past but their customer service is appalling and all they want is to get your money. Unfortunately, I absolutely do not recommend this company. I ordered in October and now don’t have a completed present to wrap UPDATE I’ve put my stars up as I did end up with a complimentary set and the person I gave it to was thrilled. However I can’t give more than 3 due to the lack of communication which it turned out was due to my emails going to someone who had left the company. How does that happen? Surely the email should have been redirected? Also if they had explained the 2 subscription types at the outset when I made my first complaint none of this would have happened. Glad we came to a satisfactory conclusion as these candles make great presents

20 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Pott Candles

Antwoord van Pott Candles

Hey Anne, thank you for your message and glad you are enjoying the product.

We are very sorry for any confusion caused and we will make it clearer on the website that it does not include a Pott. We apologise that you have not had the best experience with our customer service.

The subscription you purchased doesn't come with a Pott. We do have an option to buy one with a Pott, but this is not the one you purchased.

We are happy to send you a complimentary Pott as a gesture of goodwill. We will reach out to you via email now to arrange this and make sure you get it in time for Christmas.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The pots are beautiful and love the…

The pots are beautiful and love the idea of keeping them to refill. The candle scents are strong bit not overpowering.

19 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Pott Candles

Antwoord van Pott Candles

Thank you so much for your kind words and for choosing to shop with us!

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Beautiful candles, poor customer service.


The two star rating is for customer service- the candles however get a five star rating!

Subscriptions seem to be all the rage these days, but few of the companies I have subscribed to seem to be able to match what they are offering with good customer service. Pott candles is no exception!

Delivery was placed in an old garage on my property, not a requested safe space. No calling card from Royal mail to tell me where it was!

Duncan who appears to be the only person heading up customer service was responsive, but not altogether helpful when the incorrect colour match Pot arrived. Instead of just putting the correct match pot into the post for me, customer is always right springs to mind here, I was asked to evidence the mismatch by sending photos. I don’t have the time to mop up other peoples mistakes, so it was easier to just keep the wrong coloured match pot! I then placed a second order over a week ago, but Duncan is unable to tell me when this will be fulfilled, despite Pott Candles advertising last orders to guarantee Christmas delivery in less than a weeks time!

The poor service and what appears to be a small customer service operation has put me off keeping the subscription, or indeed ordering again. For any operation to work well, good customer service is key.

The candles and pots are exquisite, and have the most wonderful aroma. Burn time is also good, and I like the ethos surrounding sustainable candle purchase.

18 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Pott Candles

Antwoord van Pott Candles

Thank you so much for your orders Jayne and so glad to hear that you are enjoying the products and the aromas and delighted you like the ethos of the business.

We are very sorry that we have sent you a wrong product, this is unacceptable and we will always try to get a replacement out to you as quickly as possible. We will take your feedback on board about having to show photographic proof and thank you for raising this with us.

I have just checked and can see all your orders have been despatched. We are taking orders for guaranteed Christmas delivery right up until the 22nd December.

We take your concerns seriously and we will be sure to make sure that we take them on board for how we communicate with customers in the future.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Love Pott and have many colours now

Love Pott and have many colours now. Love buying them for presents then can buy refill's for presents in the future.

16 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Pott Candles

Antwoord van Pott Candles

Thank you so much for such a lovely review and we are so glad that you are enjoying the products!

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

I've been a big fan of potts candles…

I've been a big fan of potts candles from when I saw them on QVC and since gone to purchase from the website. I ordered the cable knit starter pack as soon as it was released and it was on the website for 75 pounds. I'm really disappointed that a day later the price had changed to 69 pounds. This wasn't a 'sale event.' It had just changed. I find it really disappointing that I ordered it thinking it would sell out and then the price is re-evaluated after the product is on sale. Will make me re-consider purchasing again.
I noticed on the reply it said about refunding the difference to those it affected - I have not had any refund of the difference.

10 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Pott Candles

Antwoord van Pott Candles

Thank you for your message. There was a slight glitch when the product went live but was very quickly rectified.

We have refunded the small number of people that have been affected by this.

We are very sorry for any confusion caused and hope you are enjoying the products.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer