Prestigeunderwriting Reviews 

48
•
TrustScore 1.5 uit 5

1,7

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I don't know where to begin. I believed the insurance was with Aviva but the broker outsourced to these scoundrels. Months of phone calls, emails while they were slithering not to pay out. Like som... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

I have been with Prestige Insurance for over 14 years. I recently had some damage to a window, and I have to say that the insurance dealt with this part of my claim swiftly and arranged fo... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Eventually got my claim but it took from end of March until July 2022 to get anywhere. They took a very long time after a house insurance claim with escape of water and it’s still on-going! I got put... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Beyond awful, have been treated abominably by Prestige and the terrible loss adjuster they use. Customer service is non-existent and they use multiple nonsensical excuses not to pay out. They have dra... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Geld en verzekeringen

Geschreven door het bedrijf

Long established and highly trusted in the insurance underwriting market, Prestige Underwriting delivers a diverse range of non-standard and niche, bespoke Home and Motor products to Brokers across the UK and Ireland.


Contactgegevens

1,7

Zeer slecht

TrustScore 1.5 uit 5

48 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

1,7

Alle reviews

(48)

4 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Shocking treatment

We have insured with Prestige for many years, through a brokers, Insurance Services. Today we received a letter saying that our insurance cover, renewable in nine days time, would not be provided, owing (we later discovered through ringing the brokers) to flood threats. For their information, there was a flood here in 1949 which didn't affect our property. Since then, elaborate flood protection of all sorts has been built. So: a very unconvincing reason for cancelling the cover AND hardly any notice to get another insurer (over Christmas, too, when there is - wel - rather a lot to do). We are really angry with Prestige and will be sending a very stiff letter to them for this shocking treatment. It turns out that they were asked by the brokers whether they could insure us for a further year over two weeks BEFORE they deigned to reply that they couldn't. A rubbish way to treat their customers.

22 december 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Prestigeunderwriting

Antwoord van Prestigeunderwriting

Hi, could you please contact our team at complaints@prestigeunderwriting.co.uk in order for us to discuss this further? Kind Regards, Prestige Underwriting

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I've put in a claim for water damage to…

I've put in a claim for water damage to be told that it's gone to the underwriters because I did not disclose 3 claims. As they were just claim enquiries not claims I didn't put them down.they say I should have disclosed any enquiries as they count as claims. I never heard that this is the case and on their form it states claims not enquiries. They are basically calling me a lair when the wording on their online form is completely misleading.

23 oktober 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Prestigeunderwriting

Antwoord van Prestigeunderwriting

Hi Amanda, our understanding is this is an open and ongoing case. All communication in relation to this case will therefore be direct with the claims team. Kind regards, Prestige Underwriting.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Awful company

Awful company. I bought a new car and also moved address. When I updated my policy details I was.charged around £90 for the change of car which you would expect. What you would not expect is an increase of over £320 for a change of address for the remaining 7 months of my policy. What makes it worse is the 2 addresses are in the exact same village about 200m apart. There is no justification at all for this other than the fact they know you are trapped in the policy. I will not be having any dealings with this company again and will be escalating the matter to the Ombudsman if I don't get a satisfactory resolution.

11 oktober 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Prestigeunderwriting

Antwoord van Prestigeunderwriting



Hi Mr Gregg, as per our written communication dated 12th October we have checked that the correct rating structure is in place and advise that the difference in price is due to the different area ratings. Our ratings are determined by numerous factors compiled together to create a full profile for rating purposes. We therefore confirm that the correct rate was charged for your change of address and this amount is required to continue cover on your policy. We understand you have discussed this with your Broker and have been offered alternative cover elsewhere. Should you have any further questions please do not hesitate to contact us or your Broker. Many thanks, Prestige Underwriting.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Had my car insurance reviewed because l…

Had my car insurance reviewed because l haven't been a UK citizen for 25years. What kind of nonsense it this?Discrimination at large.Stay away the reviews says it all

7 september 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Prestigeunderwriting

Antwoord van Prestigeunderwriting

Hi, could you please contact our team at brokerdevelopment@prestigeunderwriting.co.uk in order for us to discuss this further? Kind Regards, Broker Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

If there was an option to give them a…

If there was an option to give them a zero I would. By far the worst Company to deal with. Passed my claim down to Sedgwick who are even worse than prestige.
You will have to chase them like a blood hound for any updates on your claim.
Communication or lack of is a topic for another day. I really don’t know how can a
Company be this inefficient.
The kind or running about and stress I am experiencing has made me physically ill as I already have underlying health conditions.
What surprises me the most is the company sees all these reviews but does nothing to improve their services. I’m having no option but to think they just don’t care and I think the financial ombudsman has to step in as so many people on here and god knows how many more cannot be wrong!!!!
Dealing with these people is like drawing blood out of stone. You will get nothing. Even if you complain, they still do nothing citing that they have 8 weeks to get back.
It’s a racket of some sort where all the parties to a claim benefit so that they maximise profits and everyone benefits. Obviously at the cost of the claim.
You people should be shamed of yourself !!!!

10 augustus 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Prestigeunderwriting

Antwoord van Prestigeunderwriting

Hi Angela, we endeavour to provide the best service we can to all of our customers however it is evident from your comments that we have fallen short. We are very keen to try and rectify the situation for you and invite you to get back in touch with by emailing complaints@prestigeunderwriting.co.uk. Kind Regards, Prestige Underwriting.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absolutely shocking service

Absolutely shocking service. Our home has been left exposed by the damage caused to our wall by a transporter . 3 months later ….and sleepless nights as we are vulnerable to direct access to the road . Last week Prestige told me I would be contacted by an assessor this week, and to call back if I had not heard so I contacted Prestige again , and finally an contact with the assesor , only to discover they had not had any information until I made contact today .do I have to do their job for them ?

9 augustus 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Prestigeunderwriting

Antwoord van Prestigeunderwriting

We are sorry that the damage to your wall is still outstanding. We were under the impression that your own home insurer was dealing with the repairs and when we became aware on the 3rd August, they were not doing so, we appointed our loss adjuster. We do pass the details of the claim to the loss adjuster so they should be fully aware of what has happened when they contact you. We apologise you had to follow up with us but we are pleased the loss adjuster was able to contact you on the same day. We understand the adjuster is visiting you next week and we will endeavour to progress your claim timely once we receive the report from the adjuster.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I want to shout from the rafters how…WORST COMPANY EVER

I want to shout from the rafters how bad this company is.
I really believe the ombudsman should be taking control
Tecently had a theft and so far 6 weeks later nothing sorted
They had me driving around sorting out valuations then after 6 weeks said they have to send it away
Apple have said cannot be repaired they said they have to review that even though apple have written it in latter to them.
We have lost thousands but thankfully we can renew in a couple of months with a decent company.
I just do t want other to be as distressed as I have been over this claim it has really effected my mental health.
Cried so much but they do t give a damn
I got robbed by a thief now been robbed by this company
AVIOD AVIOD AVIOD

When I bought I looked for reviews with Hastings not realising the underwriters were prestige

27 juli 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Prestigeunderwriting

Antwoord van Prestigeunderwriting

Hi, we are so disappointed to read your feedback. We endeavour to provide the quickest settlement we can for all of our customers but we need to be provided with the requested documents and evidence to validate claims. There was maybe some confusion because we did offer to send a supplier to your home address to collect the item for inspection to prevent you having to travel and we can only apologise if that was not explained adequately. You kindly agreed yesterday for the appointed 3rd party to collect the item which has to be inspected to determine scale of damage and next steps. We also provided you with additional contact details yesterday so please come back to us if you think anything remains outstanding. Regards, Prestige Underwriting.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

They passed this on to Sedgwick who…

They passed this on to Sedgwick who were equally as terrible. No communication. Total lack of customer service. No direct phone line. Even the complaint wasn't handled well. Having placed a claim in February it still wasn't even given a decision by Mid May. Still waiting with no communication. Terrible.

2 maart 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Prestigeunderwriting

Antwoord van Prestigeunderwriting

Thank you for your feedback. As per our previous written communication this case is currently under review. The team will be back in touch with you in due course with a further update in line with the timeline previously communicated. Regards, Prestige Underwriting.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Disgusting company

Disgusting company. A drink driver crashed in to my house while I was asleep and prestige are telling me that my house is under insured…. What a joke!!! They will only pay 54% of the clam even through they are going to fully clam off the driver..

21 maart 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Prestigeunderwriting

Antwoord van Prestigeunderwriting

Hi Julie, we are aware this is a live, open case currently under investigation.
We understand there is a visit to your property tomorrow and following that, you will receive further communication from the claims team.
We have logged your complaint and do hope the issue is resolved as soon as possible.
Kind Regards, Prestige Underwriting.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Nasty cheap skates

Over a year ago, I had an accident, not my fault and Prestige and it's clients admitted responsibility
Having attended hospital and x-rays, then an eight month wait for a medical which both sides happily agreed to, the medical results were sent to Prestige, who completely ignored them, and then went into an attack on myself, claiming I ran a business and a charity, both complete lies.
Both have been proven, but Mr Nasty from Prestige has been drip fed lies by his clients who he very stupidly believes, worse still the clients live over three hundred miles from us and know nothing about what goes on here
The very clients whose stone wall fell on me
Now twelve and a half months later, my solicitors are sending the very obnoxious Prestige's claim handler, my medical records (I look forward to Mr Nasty) seeing them and finding nothing, along with the medical records.
Mr nasty is been informed that we are instigating court action, and trust me Prestige a lot of publicity, which is all going to be negative
Mr Nasty despite having medical report stating I cannot bend my middle finger and it will never become right, Mr Nasty offered 0 in compensation
Luckily I have rather excellent solicitors who are being paid by my insurance company under my insurance policy
So Prestige I hope you are prepared for your Mr Nasty to cost you a lot of money, and court expenses, along with compensation for deliberately trying to delay the case
Along with Defamation by both him and his clients, all three will be served with court papers

1 oktober 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Prestigeunderwriting

Antwoord van Prestigeunderwriting

Hi Linda, your claim is being handled directly by Aviva and all the communication to date has been with Aviva and not Prestige Underwriting. We have asked the team at Aviva to get in touch with you to discuss your claim in more detail directly with you. Regards, Prestige Underwriting.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Been with Aviva insurance for over 30…

Been with Aviva insurance for over 30 years and only claimed for a couple of broken windows. Recently had to go through an agent for a new policy, still with Aviva but underwritten by Prestige. After 2 years I noticed water damage and thought it was from roof. Despite repairs being done the visible damage just grew. Turns out it was leaking from a redundant water tank in the loft. It had caused much more damage than was initially visible. SoI submitted a claim the process was extremely stressful, very inefficient, going through multiple different agents and companies…and then finally having to complain repeatedly before the claim was settled….this delay actually cost me money! Have just come to renew my policy and my excess for water damage has risen from £250 to £2500!!! Be warned, if they pay you out, they will make sure they never have to pay again by making the excess utterly ridiculous. They NEVER reduce your insurance for NOT claiming, even when you pay them for over 30 years. Wish I’d looked at reviews first. I am now looking for an insurance company who does NOT use Prestige underwriters

7 november 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Prestigeunderwriting

Antwoord van Prestigeunderwriting

Ms Phillips, thank you for your comments. Please be reassured that your initial renewal invite was reviewed in detail with your Broker and our team and a better renewal offer was issued. Should you wish to discuss the details of your case and settlement with us again, we would be happy to speak with you. Regards, Prestige Underwriting.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Eventually got my claim but it took a long time!

Eventually got my claim but it took from end of March until July 2022 to get anywhere. They took a very long time after a house insurance claim with escape of water and it’s still on-going! I got put into the motor insurance after selecting the house insurance option claiming on the day of the accident from my neighbours! Never heard back from them so I phoned after a week…I had to do all the chasing! Last person was the most helpful as she said they don’t have a legal team but because I’ve taken this insurance from another company, I just need to phone them! I’ve asked 5 people and I knew I had bought legal cover but Diane was the only person that explained and helped me with this stressful problem.

20 september 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Prestigeunderwriting

Antwoord van Prestigeunderwriting

Hi Ms Grant, thank you for your feedback. We are very glad you found Diane helpful and of assistance. Should you have any further enquiries, please feel free to contact the Prestige Underwriting team and we will endeavour to review this further for you.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I agree with the majority here - stay away!

I agree with the majority here - stay away from Prestigeunderwriting! They were willing to take my money for a policy but then when push comes to shove they'll be sneaky with voiding your insurance so you go undercovered. Staff are brash on the phone and aren't there to help, leaving you feeling hopeless. GO ELSEWHERE

14 november 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Prestigeunderwriting

Antwoord van Prestigeunderwriting

Thank you for your feedback Mr Huang and we are sorry that you are dissatisfied. Unfortunately the policy you purchased had limited cover based on the information you provided. If you would like to get back in touch with us we can further discuss the reasons as to why there was no cover available. Kind Regards, Prestige Underwriting.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Would give 0 if possible

Would give 0 if possible. Customer service is a misnomer , lack of would be more appropriate. They are consistenly bad each time I have dealt with them and latest occasion was over 36 minutes for simple change of details. took nearly 10 minutes to get past the machine that kept telling me how good they are. Huh!!

15 juli 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Prestigeunderwriting

Antwoord van Prestigeunderwriting

Hi Colin, we are very sorry to hear of your experience and would be keen to share this particular feedback with your Insurance Broker. At Prestige Underwriting we don’t deal directly with the policyholder with regards to change of details, this is processed via your broker. If you wish to contact us directly we may be able to assist you in making contact with your broker if you haven’t yet been able to do so. Regards, Prestige Underwriting.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

We found this company give a very poor…

We found this company give a very poor service, we were trying to go through a claim and they never got back to us until we rang them,which was also had to do.They had NO intention of paying out on the claim as they kept making excuses and sent the form to take them to the ombudsman which we did,but they said the way the policy was written we could not make a claim.we would like to inform anyone else NOT to get cortout with this company and to stay away.

26 mei 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Prestigeunderwriting

Antwoord van Prestigeunderwriting

Thank you for your feedback Mr Scott and we are sorry that you remain dissatisfied. If you would like to get back in touch with us we can further discuss the reasons as to why there was no cover available under the policy. Kind Regards, Prestige Underwriting.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Worst Company i have dealt with in my…

Worst Company i have dealt with in my life been with them for several years which tells a story i never claim my insurance!!!! But had an accident where my main wastepipe blocked up causing flood in kitchen ruined flooring, plinth boards, carpet in sitting room, carkus under sink, worktop, and basically they make me feel like a criminal investigation, they will pay for flooring and plinth boards rest is wear & tear 3 people agree!! Yeah 3 people who work on behalf of you !!!! Left me and my family with kitchen in a state for a month to tell me they wont cover!!
STAY CLEAR !! DO NOT USE!!!

Would GIVE ZERO STAR RATING IF IT WOULD ALLOW ME !!
Bunch of moneygrabbers !!

3 mei 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Prestigeunderwriting

Antwoord van Prestigeunderwriting

Thank you for your feedback Mr McAulay. We have previously formally responded to your complaint and we are sorry that you remain dissatisfied. As previously confirmed, we are more than happy to review any aspects of your claim upon receipt of the required evidences, if you would like to get back in touch with us. Kind Regards, Prestige Underwriting.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid

Unfortunately 2nd hand car I purchased came with warranty underwritten by Prestige.

An engine light came on about a thousand miles after purchase so car was taken to one of the warranty companies recommend garage where the turbo was shown to be faulty. At this point Prestige had the turbo unit sent to a third party for appraisal.

Low and behold, the turbo case is the problem, which according to them, is not the turbo, although as the turbo was sent it must be. Therefore they are refusing to pay and have charged me an extra £10 for this.

Avoid any warranty underwritten by Prestige. They are not worth the paper they are written on!

3 maart 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Prestigeunderwriting

Antwoord van Prestigeunderwriting

We are sorry to learn of your experience however please note this is not a product type we offer. We recommend you contact the correct Underwriting company of the policy. Kind Regards. Prestige Underwriting.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Stay away from this company

Stay away from this company
I had a non fault car accident in dec 2019 and they still have not repaired my car I’ve had to get financial ombudsman involved this company is a joke

14 januari 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Prestigeunderwriting

Antwoord van Prestigeunderwriting

We have reviewed our records and can confirm that the accident was reported in September 2020. Following months of detailed communication, we can confirm this case is now closed. Kind Regards, Prestige Underwriting.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I am disgusted in their service!

I would not recommend this company!
After having a policy for a year I renewed it as the cost was in the range of others. Half way through the year they write to tell me that although my documents say I am insured for flooding I am actually not!! According to them though it is not their fault as the underwriters that they insured me with don’t insure for flooding but they did not know about it so they had included it in the wording of my policy but if I had flooded the underwriters would not have paid out.
The letter they sent simply said that they were altering the terms of the policy mid term to exclude flooding. No big red warning words on a letter, it just looked like a normal circular. I have had to cancel the insurance and take out another policy and only concession was that they would somehow cover me for Flooding ( for the first time in 1.5 years! ) the 21 days cancellation period.
When I have complained, the answer was not it was, that it was not their issue it was the underwriter so dismissed the complaint.
Note.... I am not in a flood area and have never to date flooded!

13 juli 2020
Review zonder uitnodiging

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer