Reina Designer Radiators Reviews 

52
•
TrustScore 2 uit 5

2,0

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I was provided with 2 hour delivery slot for 11th Sept (14.09-16.09). Despite staying in for the whole afternoon it was only when I looked at the tracking data I discovered a delivery attempt was made... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Bought 3 Casina aluminium radiators which look the part but that's the only good thing about my expensive mistake. The radiators under perform, matching TRVs and valves do not allow adequate water to... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absolutely dreadful radiators. I bought four Reina Casina radiators of varying sizes and shape. Three are fine, but the largest one leaks. You may find this difficult to believe but I have been suppli... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Just dreadful substandard products . Bought 2 large Neval aluminium radiators and when fitted both poured out water from various points .These cost £500 plus each . Replacements were sent only for th... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Radiateurwinkel
  2. ook in
  3. Decoratie- en interieurwinkel
  4. Ketel- en verwarmingsdienst
  5. Sanitairwinkel
  6. Verwarmingsapparatuur leverancier

Geschreven door het bedrijf

Welcome to REINA – the UK's leading supplier of designer radiators and heated towel rails. Established in 2005 and still privately owned, REINA continues to design and create more products than any other company in this field, constantly leading the trend by combining the latest styles and functionality. Everyone has their own sense of style and design, and that’s why REINA has created a range of products that meets the needs of every interior style. Whether it is timeless classics to the latest in energy efficient designs, our radiators are now one of the most sort after products here in the UK. Over the years we have worked to create, no matter what, the perfect home environment when it comes to home heating. We are driven to understand how the REINA products can transform interiors to meet the new fashion designs for the home and our key criteria are style, desirability, uniqueness, originality and innovation. Adding excitement to the world of heating, the REINA range of designer models are sure to encompass the perfect design for you, no matter what shape, style or size you are looking for and we will continue to remain at the forefront of designer radiators and towel rails.


Contactgegevens

2,0

Slecht

TrustScore 2 uit 5

52 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft nog niet op negatieve reviews gereageerd

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

2,0

Alle reviews

(52)

2 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Poor quality products - warranty extremely hard to fulfill.

I ordered 2 aluminium casina radiators from a supplier. The fixing instructions are very explicit and have to be perfect. I had two radiators fail within 2 months of installation. The supplier was extremely piccy, there warranty certainly isn’t no quibble. They demanded several different types of photo all surrounding the installation, which was exactly as per instruction. They eventually agreed to allow the supplier to refund me. Without any word about inconvenience subsequent damage. Never use these radiators they obviously have a design fault, which the manufacturer is obviously aware of.

24 januari 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Reina Designer Radiators

Antwoord van Reina Designer Radiators

Dear Andy,

Thank you for your feedback. We sincerely apologise for the inconvenience you experienced with our radiators. We understand the frustration caused by the failures and the inconvenience it brought.

While we aim to provide the highest quality products and a straightforward warranty process, we also have to ensure proper installation to uphold safety and performance standards. This is why we request detailed photos and information during the warranty process.

We appreciate your patience and cooperation in providing the necessary documentation, which allowed us to process your refund. We are also committed to reviewing your case in detail to identify any design or manufacturing issues that could have contributed to the problem you encountered.

Your feedback is invaluable to us, and we are taking steps to ensure such issues are addressed to improve our products and services. Should you decide to give us another chance in the future, we are here to assist you and ensure a seamless experience.

Thank you for bringing this to our attention.

Best regards,

Reina

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I have had 5 of these vertical Renia…

I have had 5 of these vertical Renia casina radiators and now had 2 replacements due to leaking radiators when first fitted 2 months later the 2nd replacement rad is leaking from the middle No where near the bracket which others have commented on Sadly a nice looking radiator is spoilt by poor workmanship

3 januari 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Reina Designer Radiators

Antwoord van Reina Designer Radiators

Dear Julian,

Thank you for sharing your experience with our vertical Renia Casina radiators. We deeply regret the issues you've faced, particularly with the replacements. It's clear that this has been a frustrating experience, and we apologise for any inconvenience caused.

Your feedback about the leaking radiators is concerning, especially since the problem occurred away from the brackets, indicating a potential manufacturing defect. We take such matters very seriously and will be conducting a thorough investigation to understand and address the root cause of these leaks.

We strive to provide products that combine both aesthetics and functionality, and it is disappointing to hear that the quality did not meet your expectations. Your experience highlights the need for us to improve our quality control processes to prevent similar issues in the future.

We appreciate your patience and would like to assure you that we are committed to resolving this matter to your satisfaction. Please contact our customer service team so we can discuss the next steps, including possible compensation for the inconvenience and any damage caused.

Thank you for bringing this to our attention and helping us improve.

Sincerely,

Reina Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

If it's broke, we won't fix it

Top tip, avoid this brand at all costs. I purchased 7 Reina Belva Radiators. Most were fine, 1 was leaking. I contacted the retailer, Designer Radiator Concepts, avoid this company too, who got in touch with Claire @ Reina, who surprise surprise, blamed the Rubber Gasket being absent from the installation as the problem for a leak, which is nowhere near the bracket. My leak is coming from the Diverter.
Same response, take pictures - she even said in her email "make sure it's a picture of the bracket"... oh no the gasket is missing, that's your fault we won't replace it. My plumber, a fully qualified and experienced professional, told me he also could not get these Gasket's onto the double radiator.
Claire is clearly looking for the Rubber Gasket when requesting photos, knowing full well they do not fit on the double radiators and therefore Reina will refuse to replace their faulty items. Reina fail to explain the importance of these Gaskets in terms of their warranty in the original product materials. Being available on their website is irrelevant, why would my plumber check a website for 'get out of refund free' clause when the box comes with printed instructions?

14 december 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Reina Designer Radiators

Antwoord van Reina Designer Radiators

Dear Bianca,

We deeply apologize for the challenges you have encountered with the Reina Belva radiators and the dissatisfaction with both our product and the service provided. The ongoing leak issues and difficulties experienced with the warranty process are troubling.

We understand the frustration of having to provide seemingly unnecessary documentation, especially when dealing with a professional in radiator installations. Your feedback underscores key areas for improvement, particularly in our communication and handling of warranty claims.


We trust that the matter has been resolved to your satisfaction. Please be assured that we are carefully reviewing your feedback to improve our product information and customer service. We regret any inconvenience caused and value your input in addressing these issues.

Reina Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid.

Ordered two Casina aluminium vertical radiators for the hall. I really liked the look of them but within a week or so one of them was leaking from an impossible to access construction joint. I fitted these rads myself, as I am a qualified tradesman and have been for around 40 years now, and I have to say they were the most difficult and finicky things to fit. The clearance between the vanes was so tight that it was impossible to fit the little silicone rubber gaskets. I tried at least 10 times to mount the rad with the gaskets but they got pushed out every time so I gave up and mounted them without. When I reported the leak they immediately blamed the lack of gasket as the reason for the failure which is, of course, utter tosh, but a very handy way of avoiding warranty claims I would suggest. £300 down the swany.
Follow-up:
Both radiators are now leaking from various joints at various times. It seems to me that the method of construction cannot cope with the thermal movement of the aluminium sections. It's such a shame, as they look great, but they are not fit for purpose and will be replaced with another make. £700 down the pan.

6 december 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Reina Designer Radiators

Antwoord van Reina Designer Radiators

Dear Pete,

We are truly sorry to hear about the challenges you faced with the Casina aluminium radiators. It’s clear that you’ve encountered significant issues with both the installation and performance, which is far from the experience we aim to deliver.

Your detailed feedback regarding the construction difficulties and subsequent leaks is invaluable. We understand how frustrating it must be to have invested in a product that did not meet your expectations, especially when your expertise as a qualified tradesman should have ensured a straightforward installation.

We hope that the situation was resolved to your satisfaction, and we deeply regret the inconvenience and expense you’ve experienced. Please be assured that your feedback will be used to review and improve our product design and quality control processes. Thank you for bringing this to our attention, and we apologise for the impact this has had on your project.

Reina Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very bad quality 3 of 5 were faulty

Very bad quality, 3 out of 5 were faulty. I have ordered five REINA Casina radiators over the course of 10 months. For the first order, one radiator was visibly damaged and sent back. I waited four months for a replacement. For the second order, I ordered three REINA Casina radiators for the the other room. When the vertical radiator was installed, it leaked from the bottom (not valves). The plumber thought maybe a welding error during manufacturing. I was sent a replacement, which I had the plumber had to install a second time. The same problem happened with the new replacement radiator. I’m now at a loss as what to do- will I have the same problem with the second replacement? I’m now tied to this style in the rest of the house. In summary, i needed 5 radiators, and three of the ones received have been faulty. Nothing but hassle. Wish I went with a different brand and style.

19 augustus 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Reina Designer Radiators

Antwoord van Reina Designer Radiators

Dear Cara,

We are genuinely sorry to hear about the ongoing issues you’ve faced with the REINA Casina radiators and the extensive hassle this has caused you. It’s concerning to learn that you’ve experienced repeated faults and delays, which are far from the standard we strive to uphold.

We understand how frustrating it must be to deal with multiple faulty units and the resulting inconvenience. We hope that the replacements were eventually resolved and that you were able to complete your installation without further issues.

Please be assured that we are taking your feedback seriously and will investigate the matter thoroughly to prevent such problems in the future. Thank you for bringing this to our attention, and we regret the negative experience you’ve had.

Reina Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid!

I ordered a designer towel rail and once my bathroom fitter opened it, he realised that it only comes with fixed brackets (which look incredibly flimsy btw). This is a problem when the rail is meant for a half-tiled wall (pretty standard for most bathrooms I would say). I rang the retailer and have had no help from them so I tried Reina - no customer service or any aftercare whatsoever.

6 augustus 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Reina Designer Radiators

Antwoord van Reina Designer Radiators

Dear Anna,

We are deeply sorry to hear about the issues you've encountered with the designer towel rail and the lack of support you received. It's concerning to learn that the brackets were not suitable for your installation needs and that our customer service fell short of your expectations.

We sincerely hope that this issue was resolved to your satisfaction and that you were able to complete your bathroom project successfully. Your feedback is crucial, and we are actively working to improve our aftercare and support processes to prevent similar situations in the future.

Thank you for bringing this to our attention, and we apologise for any inconvenience caused.

Reina Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Just dreadful substandard products

Just dreadful substandard products . Bought 2 large Neval aluminium radiators and when fitted both poured out water from various points .These cost £500 plus each . Replacements were sent only for those to also leak from the same areas. How is this possible ??? This company advertise these products as quality , they aren’t !!!! Do not buy 😡

9 juli 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Reina Designer Radiators

Antwoord van Reina Designer Radiators

Dear Alison,

We’re truly sorry to hear about the issues you’ve faced with the Neval aluminium radiators and the inconvenience caused by the repeated leaks. This is not the level of quality we aim to deliver, and we understand your frustration given the significant investment you made.

We sincerely hope that the replacements were resolved swiftly and that the problem was rectified. Please know that your feedback is invaluable to us, and we are reviewing our quality control processes to prevent such issues in the future.

Thank you for bringing this to our attention, and we deeply regret any inconvenience you’ve experienced.

Reina Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Shocking products and suppliers are sub…

Shocking products and suppliers are sub standard as well

WOW a response after over THREE YEARS!!!!
You really do take customer service seriously.
Says it all really what a joke

21 mei 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Reina Designer Radiators

Antwoord van Reina Designer Radiators

Dear Jonpaul,

We deeply regret that your experience with our products and suppliers has fallen short of expectations. We take your feedback very seriously and are committed to addressing these issues to ensure better quality and service moving forward.

We sincerely apologise for the inconvenience and frustration this has caused. If there is any specific feedback or details you can provide, it would help us in our efforts to improve. Thank you for bringing this to our attention.

Reina Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Faulty bracket and no support

Ordered a radiator. On installing, one of the mounting brackets was faulty and broke very easily. Am trying to get them to replace this part through the seller, aqva.co.uk as Reina do not deal with customers directly. Was promised the part would arrive two weeks ago but ... nothing. It's becoming a routine where I call Aqva, who in turn call Reina, and nothing happens. I can't finish the bathroom and this is a nightmare.

18 mei 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Reina Designer Radiators

Antwoord van Reina Designer Radiators

Dear Rich,

We sincerely apologise for the trouble you've experienced with your radiator order. The issue with the faulty mounting bracket and the subsequent delays in receiving a replacement are unacceptable, and we understand your frustration.

We are committed to resolving this matter as quickly as possible. Our team will coordinate closely with Aqva to ensure that the replacement part is dispatched without further delay. We will also review our processes to improve our response times and communication in the future.

Your patience during this time is greatly appreciated, and we apologise for any inconvenience this has caused you. Please know that we are taking immediate steps to address your concerns and expedite the completion of your bathroom project.

Reina Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Sadly despite multiple attempts to…

Sadly despite multiple attempts to resolve stock and delivery issues I continue to have an unfulfilled order after a month of trying. I have being going via another retailer who has been very helpful in trying to obtain information about my order as Reina is their supplier. Whilst I'm very aware of the impact COVID is having on businesses my biggest frustration is not being updated, told when I may get my order, one minute being told my items are in stock and being picked from the warehouse and the next minute being told there no longer in stock. It appears there is a breakdown in communication between the retailer I purchased the items from and Reina with total confusion about my order and when this will be fulfilled. Not a great experience and whilst I may well only have one side of the story (Retailer) I find it really poor that Reina have never once made contact to 1) Apologise or 2) update me on the outstanding items.

The item I did receive which was late came with no delivery confirmation so it was lucky as I'm home working that I was in to receive my order.

Can I please find out about my order asap as it has come to the point that I have had to delay work on my property twice.

23 maart 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Reina Designer Radiators

Antwoord van Reina Designer Radiators

Dear Kevin,

We sincerely apologise for the inconvenience and frustration you've experienced with your order. Your feedback highlights significant areas where we need to improve, particularly in communication and timely updates.

We're deeply sorry for the delays and the lack of clarity regarding your order status. The disruption caused by COVID-19 has indeed affected our operations, but we understand that this does not excuse the breakdown in communication you’ve encountered.

We are actively working with our retail partners to ensure better coordination and to prevent such issues in the future. We acknowledge this issue was in 2021 but we sincerely hope our team reached out to you immediately to provide a detailed update on your order and work towards a swift resolution.

Reina Team

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer