We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Ash visited our property and was extremely professional, knowledgeable and friendly throughout. He explained everything clearly, answered all our questions and gave an excellent presentation. Very imp... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Had an issue that was promptly dealt with by Lee. Once the issue was brought to their attention, it didn’t take time to resolve, showing effective communication. Amazing service Lee.

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very poor after service support. I have spent days trying to contact them for support I still have some guttering hanging down from my roof, and have been unable to speak to anyone despite calling... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Really friendly and informative initial consultation, provided a range of options and explained everything fully throughout. Aaron was great and kept us up to date through the entire process and answe... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Zonne-energiebedrijf
  2. ook in
  3. Energieopwekkingsapparatuur en -oplossingen
  4. Financieringsmakelaar
  5. Leverancier van apparatuur voor zonne-energie
  6. Zonne-energie aannemer

Geschreven door het bedrijf

REST UK Ltd (Renewable Energy Services Team) is a leading independent renewable‑energy specialist based in the UK, headquartered in Canterbury, Kent. Established in 2021, REST UK has quickly earned a reputation for delivering mission‑driven, low‑carbon energy solutions—among them solar‑PV systems, battery storage, EV chargers, air‑source heat pumps, and smart thermostats—to homeowners nationwide


Contactgegevens

4,2

Goed

TrustScore 4 uit 5

747 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 maand

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,2

Alle reviews

(747)

146 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent work

Excellent work, very clean and fast working.
Can’t recommend them more highly.

20 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo REST

Antwoord van REST

Hi there Gary,

Thank you for your kind feedback! We’re really pleased to hear you were happy with the quality of work and the professionalism of the team. Your recommendation means a lot to us — thank you for choosing REST! If there's anything we can help you with, please don’t hesitate to get in touch.

Kind regards,

Afsana Begum
Customer Service Advisor
0333 012 9034
info@rest-uk.com

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great service from Rest…

Great service from Ash and the Rest team from start to finish. From signing the contract to installation, everything was completed within just two weeks. The solar installation was done quickly, very professionally, and the team kept everything tidy throughout. Really pleased with the whole experience and would highly recommend.

5 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo REST

Antwoord van REST

Hi there,

Thank you for your fantastic feedback! We’re really pleased to hear you had such a smooth experience from start to finish and that Ash and the team looked after you throughout the process.
It’s great to know the installation was completed quickly, professionally, and neatly. We truly appreciate your recommendation and thank you for choosing REST! If there's anything we can help you with, please don’t hesitate to get in touch.

Kind regards,

Afsana Begum
Customer Service Advisor
0333 012 9034
info@rest-uk.com

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Just had the Rest install my new solar…

i'm amending my original review due to a couple of reasons, firstly when the team landed on site it was agreed that they would be removing the old panels and putting one new set in its place, the fitter told me he was not down to do this and that putting them on the other side of the roof would be just as effective ! this is not the case. my old panels produce more electric in the morning than the new system ! also with having the panels up through some of the brightest days this year ive had at most 4.9kw of the 10kw that the panels should produce.
all this aside im not complaining about the install its self as this was very neat and tidy.

18 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo REST

Antwoord van REST

Hi there Dan,

Thank you for your great feedback! We’re really pleased to hear you were happy with the installation team and that everything was completed professionally, neatly, and on time. We truly appreciate your recommendation and thank you for choosing REST! If there's anything we can help you with, please don’t hesitate to get in touch.

Kind regards,

Afsana Begum
Customer Service Advisor
0333 012 9034
info@rest-uk.com

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Faults with Duracell Batteries & Inverter…

I Got My Duracell Batteries & Inverter fitted by a Company Rest UK uses when you buy from them in September 2025, I had an issue in March 2026 concerning Inverter & it was sorted within 2wks by The Company who fitted my System, but I have had a similar issue again on 3.5.26 & I cannot use my full batteries due to issue with inverter, I got InTouch with the fitters & they told me it is an issue with Rest UK & when I got InTouch with them they mentioned it could be an inverter issue & would sort it, I have phoned & msgd Rest UK on a regular basis trying to find out what is happening & they have either not replied to my msgs or not answered my phone calls.
It is 17.5.26 today.

3 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo REST

Antwoord van REST

Hi Richie, I’m sorry your review has been left without a public response. I understand your frustration about the recurring solar inverter issue and difficulty getting an update. If this remains unresolved, please contact me with your installation reference and any current fault information so I can request a review of the previous repair and next steps.

Charlotte Norton
REST UK
03305 202 053
info@rest-uk.com

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Can’t fault them I was abit annoyed…

Can’t fault them I was abit annoyed because I missed the group fit but regardless the service attention to detail and after care was faultless

16 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo REST

Antwoord van REST

Hi there Connor,

Thank you for your honest feedback! We completely understand your frustration about missing the group fit, but we’re really pleased to hear that the service, attention to detail, and aftercare still left you happy overall. We truly appreciate your support and kind words about the team! If there's anything we can help you with, please don’t hesitate to get in touch.

Kind regards,

Afsana Begum
Customer Service Advisor
0333 012 9034
info@rest-uk.com

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Grate service and the install was…

Grate service and the install was faultless

16 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo REST

Antwoord van REST

Hi there Carson,

Thank you for your kind feedback! We’re really pleased to hear you were happy with the service and that the installation went smoothly. We truly appreciate your support! If there's anything we can help you with, please don’t hesitate to get in touch.

Kind regards,

Afsana Begum
Customer Service Advisor
0333 012 9034
info@rest-uk.com

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very pleased with the installation

Very pleased with the installation. Very neat and carried out without any problems. Sales and after sales service was attentive with a special mention to Daryl who helped out at every step.

22 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo REST

Antwoord van REST

Hi there David,

Thank you for your kind feedback! We’re really pleased to hear you were happy with the installation and that everything was completed neatly and smoothly. We’ll also make sure your kind words are passed on to Daryl, he’ll really appreciate the mention. Thanks again for choosing us! If there's anything we can help you with, please don’t hesitate to get in touch.

Kind regards,

Afsana Begum
Customer Service Advisor
0333 012 9034
info@rest-uk.com

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Be very wary of this company

Be very wary of this company. I made it clear to the salesman I was going to get 3 quotes. But I fell for the spiel. They say when would you like it installed . I was in no rush. He came up with a price so I asked if they could do better. Oh I will call my boss ... If you have it installed in 13 days I can give you a great discount as we have a job in the next town so dont need extra scaffolding etc. Now this is all a sales technique, And I fell for it . I spoke to my son and asked his advice and decided to cancel. When trying to cancel 14 hrs later, yes hours not days. They have kept a chunk of my deposist saying I signed a waiver. So 14 days cooling off period doesn't apply apparently, as the fitting would have been in the cooling off period (please note no work was carried out) Yes they told me about the system I was getting but the contract was not explained and the waiver wasn't mentioned. They flew through the contract online just saying sign here sign here, I feel well and truly screwed over.
Looking back the whole spiel was that of a dodgy double glazing sales . Stay clear or certainly don't fall for the getting it installed quickly gets you a discount

I can't seem to reply to your reply. At no stage was this explained to us, and basically it was a rushed sales tactic. Offering a discount as YOU would be saving money on installation costs due to doing work near by. I said I was in no rush for installation . We did not see the waiver, the signing of contract was a rushed affair, as explained above. If we had been told about the waiver that would of thrown up alarm bells. And I was under the impression 14 days calling of period applied.

29 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo REST

Antwoord van REST

Hi Michelle,

Unfortunately, you decided to proceed with the fast-fit installation option and signed the contract and waiver in relation to that.

You are now leaving us a 1-star review because you no longer wanted to proceed, which we do not feel is fair. At no point during the appointment did you raise any complaints about the service provided or the conduct of our representative, so we feel this review is unnecessary and does not reflect the actual service you received.

You cancelled the day after signing up and, as clearly outlined within the contract you signed, works and preparations for the installation begin immediately under the fast-fit process. When you contacted us to cancel, we explained that costs had already been incurred on our end and therefore part of the deposit would need to be retained in line with the agreement you signed.

You agreed to this in order to proceed with the cancellation, and we have all communications confirming this. It was only after your refund was processed that this 1-star review was left.

We have simply followed the agreed procedure relating to the fast-fit installation option that was signed and authorised by yourself.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Customer service

Quick and responsive services

14 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo REST

Antwoord van REST

Hi there Siddiq,

Thank you for your feedback! We’re really pleased to hear you found our service quick and responsive. We appreciate your support! If there's anything we can help you with, please don’t hesitate to get in touch.

Kind regards,

Afsana Begum
Customer Service Advisor
03305202053
info@rest-uk.com

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Pushy sales

Hi, I wanted to give -5 star to this company as it derailed my solar journey.
I had appointment with sales rep on 27-Jan. First he was over an hour late.
He explained about the company and went straight into finance. I kept asking questions about solar panels, battery capacity etc, but he was more into selling with offering loads of offers. He started the price from 12k and came down to 10k. Offered a battery free.
When I told him allow me a day or two time to think on it, he became very annoyed and pushy. He even ran a hard search on my credit profile which I hadn't agreed at all. I had to complain to the lender and the company to get hard check removed.

Due to this really bad sales tactics, and unauthorized hard check on my profile without my consent I am not sure if they really do any job. You can see there are less than 80% 5 star for this company and I can imagine all 1 star experience pain.

27 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo REST

Antwoord van REST

Hi Aditya, I’m sorry the solar consultation left you feeling pressured and concerned about how your enquiry was handled. Your comments about consent and the information provided deserve careful review. I’d like to examine the appointment records and correspondence privately before commenting on the circumstances. Please email me with your enquiry reference if you would like me to look into this.

Charlotte Norton
REST UK
03305 202 053
info@rest-uk.com

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Friendly and efficient

Friendly and efficient. Good service from the install team

Tq1

8 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo REST

Antwoord van REST

Hi there Theepan,

Thank you for another review! We’re really pleased to hear you found the installation team friendly, efficient, and helpful throughout the process. We’ll be sure to pass your kind comments on to the team!

Kind regards,

Afsana Begum
Customer Service Advisor
03305202053
info@rest-uk.com

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We chose REST

Having looked at the various suppliers I chose REST to provide a quote. The calculations were clear and accurate and the quote clearly laid out. Having decided to use REST, I was pleased with the speed that the process moved at, and the ‘checks and balances’ along the way to ensure we had understood all aspects. The scaffolders were very good and professional. The installers equally so, ensuring we were kept informed throughout the process.
Post installation, access to the control/info app was immediate. Back up and support is clearly available.
Every person we have dealt with has been helpful and friendly. Everyone has different expectations but I wanted a reputable company that works within trade assured conditions at a reasonable price. That’s what I got, the system is very tidily installed and doing what is says on the tin. I would recommend REST.

5 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo REST

Antwoord van REST

Hi there Gary,

Thank you for such a thoughtful review! We’re really pleased to hear you felt informed and supported throughout the whole process, and that the installation and aftercare met your expectations.
It means a lot to know you chose REST for our professionalism and service. Thank you again for your recommendation! If there's anything we can help you with, please don’t hesitate to get in touch.

Kind regards,

Afsana Begum
Customer Service Advisor
03305202053
info@rest-uk.com

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Even though the order was cancelled…

Even though the order was cancelled before the deposit was taken, the company still took the deposit. The phone number on the website and in the email communication do not work. Have spoken to the salesman and he is trying to get a refund with no success

30 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo REST

Antwoord van REST

Hi Jim,

We can not process a deposit without permission, particularly as it is you that would have needed to provide your card details to us in order for the deposit to be processed.
Unfortunately, after the deposit was processed, you failed the finance checks, and so the order was cancelled.

It appears you were trying to reach out to us out-of-hours on a bank holiday weekend in order to resolve this and request a refund.
Despite the fact that you reached out to us regarding a refund out of hours, we were able to action your card transaction refund for you immediately on Saturday evening.
Your money should be back in your account in the next few business days. It might take a little longer than normal because of the bank holiday, though.

I hope my response has been helpful for you in resolving this issue.

Kindest regards,
Michael Britcher
REST UK Business Support manager
03305 202053
info@rest-uk.com

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Job well done REST

From the first contact with their sales manager I experienced the depth of the technical knowledge and customer focus and care . The follow up site meeting and survey provided a detailed installation plan on equipment as well as clear information on the benefits the tailored design would bring. There services, product and aftercare customer support were clearly defined.
The journey from contract to installation was supported with a WhatsApp group addressing answers to questions quickly as well as providing installation project dates which confirmed and fully met.. Installation teams for scaffolding and system installation were highly professional and customer focused as well as being highly respectful to one’s property,

Great job done REST

30 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo REST

Antwoord van REST

Hi there Mike,

Thank you for your kind feedback! We’re really pleased to hear you had such a positive experience from start to finish and that the team kept everything professional, clear, and well organised throughout. We truly appreciate your support and recommendation! If there's anything we can help you with, please don’t hesitate to get in touch.

Kind regards,

Afsana Begum
Customer Service Advisor
0333 012 9034
info@rest-uk.com

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fantastic service from ordering to…

Fantastic service from ordering to fitting, would highly recommend. Im just hoping the scaffolding will come down tomorrow!

30 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo REST

Antwoord van REST

Hi there Kelly,

Thank you for your kind feedback! We’re really pleased to hear you had a fantastic experience from ordering through to installation, and we truly appreciate your recommendation. We’re also glad we were able to get the scaffolding removed promptly for you. Thanks again for choosing us! If there's anything we can help you with, please don’t hesitate to get in touch.

Kind regards,

Afsana Begum
Customer Service Advisor
0333 012 9034
info@rest-uk.com

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Abandoned After Installation, No Support Provided

I had my solar system installed by this company late last year, and the experience has been extremely disappointing.
The representative who sold the system to me has completely stopped responding no returned calls, no follow‑up, and no support after installation.

When the system developed faults, I contacted their staff and was given instructions that made the situation worse.
Since then, I have repeatedly reached out for help, but I have been ignored.
I am now left with a non‑functional solar system while still paying monthly for the loan they lure me to secure for the solar.

The level of customer service is unacceptable. A company that installs essential home equipment should not abandon customers once payment is made. My experience shows a serious lack of professionalism, accountability, and after‑sales support.

I would not recommend this company based on my experience.

2 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo REST

Antwoord van REST

Hi Harrison,

When you made contact with the office regarding a monitoring issue (Something every customer will come up against, assuming they change their ISP, router model or wifi password at some point), you were provided a standard end-user instructional video detailing how to get yourself back online.

You then proceeded to remove the monitoring dongle from the system, which is not a standard operating step for re-pairing, and were given a basic rundown of how to re-insert it.

At no point have you been ignored, however we can not send out an engineer for free for problems that are not related to the system, but rather end-user error. It is specifically outlined in our contracts that it is you that is responsible for re-pairing your monitoring system.

If you need more in-depth guidance on how to re-pair the system once the dongle is reinserted, please call us on 03305 202053 and I'll walk you through the process remotely. This process typically takes 5 minutes or less, assuming instructions are followed properly.

That being said, your monitoring system being offline does not mean that your system itself is offline. Until your system is re-paired, you can rely on the inverter's display to inform you of the live performance figures

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The service provided was very friendly…

The service provided was very friendly and Raiham explained everything to us very clearly. Very efficient service

27 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo REST

Antwoord van REST

Hi there Kandian,

Thank you for your kind feedback! We’re really glad to hear you found the service friendly and that Raihan was able to explain everything clearly. It’s great to know the process felt efficient for you as well.
We really appreciate you taking the time to share your experience! If there's anything we can help you with, please don’t hesitate to get in touch.

Kind regards,

Afsana Begum
Customer Service Advisor
0333 012 9034
info@rest-uk.com

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great service

Great service. Aaron turned up on time and was able to sit and explain the whole install and how it worked.
The team arrived on the day as planned. It took 1 day for the install. All working perfectly.

21 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo REST

Antwoord van REST

Hi there Peadar,

Thank you for your great feedback! We’re really pleased to hear that Aaron took the time to clearly explain everything and that the whole process felt straightforward from the start. It’s also great to know the installation team arrived as planned and completed everything efficiently in a day. We’re glad everything is working perfectly. Thanks again for choosing us! If there's anything we can help you with, please don’t hesitate to get in touch.

Kind regards,

Afsana Begum
Customer Service Advisor
0333 012 9034
info@rest-uk.com

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Once I had googled solar panels

Once I had googled solar panels, I was overwhelmed with companies contacting me. Only one offered to visit me and explained all about solar panels, battery storage and ev charging. I was so pleased to meet Rashid who was very professional, non pushy and took his time to explain everything to me.
I can totally recommend this company for their professionalism, reassurance and for Rash’s aftercare. The installation team were very pleasant and removed all waste and left it all tidy.
The app that is installed on my phone is better than watching T.V. I can now watch what the solar panels are producing, what my house is using, what the battery is storing and more importantly, what electricity is being exported to the grid 😁. I highly recommend this company and the professionalism of Rashid. Thank you.

2 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo REST

Antwoord van REST

Hi there Mr Hall,

Thank you so much for your detailed and thoughtful review—we really appreciate you taking the time to share your experience.

We’re glad Rashid was able to stand out and provide a clear, no-pressure explanation, helping you feel confident in your decision. It’s also great to hear the installation team left everything clean and tidy. And we love that you’re enjoying the app, it really is a great way to see your system in action day to day! Thank you again for your recommendation, it means a lot to the whole team. If there's anything we can help you with, please don’t hesitate to get in touch.

Kind regards,

Afsana Begum
Customer Service Advisor
0333 012 9034
info@rest-uk.com

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

My experience until now is good

My experience until now is good , Ash was straight forward in explaining the pros and cons , all digital , installation was quick and on time , have the system working now thank you

24 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo REST

Antwoord van REST

Hi there,

Thank you for your feedback, we really appreciate it! It’s great to hear that Ash gave you a clear and honest overview, and that everything from the digital process to the installation went smoothly and on time. We’re glad your system is up and running and performing well. Thanks again for choosing us! If there's anything we can help you with, please don’t hesitate to get in touch.

Kind regards,

Afsana Begum
Customer Service Advisor
0333 012 9034
info@rest-uk.com

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer