RONIN Reviews 

312
•
TrustScore 3 uit 5

3,1

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Completed the study in April thinking I’d get my incentive immediately- finally received it on 7th October. If you’re happy to wait nearly 6 months to get paid then feel free to give them your survey... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Project completed April 10, Paid September 29. UNACCEPTABLE RONIN does it again! Another project where it has taken months for me to reeceive payment- this time, almost six! Completed the... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Ronin is one of the most unethical survey firms in my opinion. Their funding largely works via a scam. They first take 8 weeks post survey to indicate pay out, then take another 4 - 8 weeks to actuall... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The experience was great and their survey also helps me to learn more about the study group, on how they work and help the community. Hoping to have more opportunity like this in the future, and a con... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Marktonderzoeker

Geschreven door het bedrijf

RONIN conducts market research and data collection services to address the needs of large corporations as well as research agencies in the B2B, healthcare and technology sectors. We have offices in the UK (London and Lancaster), USA, Germany, Hong Kong, and recently Portugal. In 2023, we conducted over 400 international B2B market research projects annually across multiple countries in more than 80 markets and over 40 languages. RONIN excels in recruiting and interviewing elusive target audiences for both quantitative and qualitative research. With multilingual capabilities, our research is conducted via telephone and online from our data collection centre. We specialise in a range of services such as CATI, digital & desk recruitment in North America, Europe, Central and South America, EMEA, and Asia. We leverage online and phone-based (CATI) methodologies to unlock valuable insights.


Contactgegevens

3,1

Gemiddeld

TrustScore 3 uit 5

312 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 88% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 maand

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

3,1

Alle reviews

(312)

104 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ronin will rip you off!

Unfortunately Ronin have left a very bitter taste in my mouth. As a company that relies on the people to give honest and reliable responses to research opportunities you would think they would pay the people they recruit as they promised. Unfortunately they do not! Ronin will NOT ANSWER emails regardless of how many you send. They expect their participants to work for nothing and refuse to pay the agreed price on completed tasks.
I advise ANYONE CONSIDERING RONIN AS A COMPANY TO DEAL WITH TO DEFINITELY RECONSIDER. You do not need your business or name associated with a dishonest company such as this.

25 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo RONIN

Antwoord van RONIN

Hi Jay,
We’re very sorry to hear about your experience and understand how frustrating this must be. At RONIN, we are committed to treating all our participants fairly and ensuring everyone receives the compensation they are promised. Please contact us directly at rewards@help.roninstudies.com so we can investigate your case and resolve this as quickly as possible. Sometimes our emails can end up in your spam/junk folder, so please do also check there for any correspondence from us. We appreciate your feedback and the opportunity to make things right.
Best regards,
RONIN team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Received Payment

Smooth on time Payment

7 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Logo RONIN

Antwoord van RONIN

Hi Athithya,
Thank you for your feedback! We’re pleased to hear you found the payment process smooth and timely. At RONIN, we’re committed to delivering a reliable and efficient experience for all our participants.
Best regards,
RONIN team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Scam

Scam, never been paid for my survey and complete radio silence from the several communications I’ve sent them

5 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Logo RONIN

Antwoord van RONIN

Hi Jamie,
We are sorry to hear you are awaiting a response from our team regarding your reward. Please do ensure you have checked your spam/junk folder as sometimes our correspondence may end up there. If you are still without an email please contact our rewards team at rewards@help.roninstudies.com who will be able to check the status of the study and your payment.

It is also worth noting we will start to process the incentive payments after the study is fully finished on our side (usually within 4-8 weeks from the start of the project fieldwork, but it may vary).

Best regards,
RONIN team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

missed payment and unprofessional behaviour

I completed a survey on 20th of March (project 85157), selected my reward on 16th April and nothing happened since then.
I tried to get in touch with them (with tons of emails) to flag that it had been over a month and no payment was received but the only reply was an automated one from the rewards team saying:
"We apologize for the delay in processing your payment. As we are now in the process of closing it, you can expect to receive your payment shortly.

If the payment has not been processed within one month, please feel free to contact us so we can assist you further.

We appreciate your time and valued contribution to our research and look forward to your participation in future studies. If you have any questions or need additional support, don’t hesitate to reach out."
which clearly means they are just ignoring the problem.
I am extremely disappointed by this unprofessional behaviour since this time I had referred some colleagues for the survey and my reputation is now affected by their terrible way of working.
I am not sure my colleagues and I will ever receive a payment.
I had done other surveys in the past and never experienced this. I would no longer recommend working with them!

30 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo RONIN

Antwoord van RONIN

Hi Lucia,
We apologise for the delay in receiving your payment and the inconvenience you have experienced, if you can please contact our rewards team at rewards@help.roninstudies.com they will be able to check the status of the study and your reward.

Please also check your spam/junk folder in case our emails have landed there.

Best regards,
RONIN team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

promised $80 reward . never paid

Was phoned on two seperate occassions and spent substantial time answering questions. Was promised a $80 payment , on following up over aperiod of a month was replied with "We would like to take this opportunity to thank you for your time and participation in our studies. Should there be anything else we can assist you with, please do not hesitate to contact me again" Despite numerous emails in reponse no payment has been made. Generally seems to be a scam!

4 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo RONIN

Antwoord van RONIN

Hi there,
Our rewards team sent you an email at the beginning of May from noreply@roninstudies.com, if you can please check your spam/junk folder in case it has ended up in there. When you open the email you will see there is a link for you to click through, if you experience any issues with this please contact our rewards team at rewards@help.roninstudies.com

Best regards,
RONIN team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

saya mengerjakan survey ini disini,dan tidak mendapatkan apa apa

saya mengerjaka survey ronin di panel neubox dan mendapatkan notifikasi tapi reward tidak masuk ,saya mengerjakan hingga 1 jam lebih dengan perhatian tapi ternyata situs ini scam,

20 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo RONIN

Antwoord van RONIN

Hi Putri,
We apologise for the issue you are experiencing in receiving your reward. Please check your email, including your spam/junk folder as sometimes our emails can end up there. If you haven't received any correspondence from us, please email our rewards team at rewards@help.roninstudies.com who will able to check the status of your study participation.

Best regards,
RONIN team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

SCAM Company

Did the survey and spent 30 mins on it so I wasn’t screened out. They ignored me afterwards and did not pay.

THIS IS A SCAM!

1 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo RONIN

Antwoord van RONIN

Hi Edward,
Please be aware that RONIN International reserves the right to withhold awarding incentives to a participant if, in RONIN International’s reasonable view, a member’s survey question responses are untruthful or invalid, if a survey is proceeded too quickly, if there are nonsense open ender answers, if insufficient attention was given in answering survey questions, if the open ender answers are from copy and paste, or if there is any evidence that the same survey has been taken by the same respondent multiple times. Please refer to https://roninstudies.com/survey-complete for more details.
If you are not eligible to take part in the survey, your responses are discarded from the surveys and not used.
If you would like to speak to a member of our team about your survey participation please email rewards@help.roninstudies.com

Best regards,
RONIN team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

⚠️ SCAM ALERT

⚠️ SCAM ALERT: Avoid RONIN Surveys — Possible Data Mining Scheme

In January 2025, I completed a RONIN survey after receiving an email from someone claiming to be Ignatius Abiseka Puruseto, a "digital researcher" for RONIN. I spent an hour on the survey, lured by the promise of an $80 incentive. Months and nearly a dozen emails later, I still haven’t received a dime.

At first, they responded and acted helpful — but then completely ghosted me. Not only did they waste my time, but I now suspect this was a scam to collect personal data under false pretenses.

Please protect yourself. Do not trust this company or complete their surveys. This experience has all the signs of a data mining operation disguised as legitimate research. Spread the word and stay safe!

7 mei 2025
Logo RONIN

Antwoord van RONIN

Hi Terra,
We have checked on our system and can see that you have since received your payment. We apologise for the delay you experienced in receiving this, sometimes reward processing can take longer than expected due to factors outside of our control.

We are glad this has now been resolved for you, and again apologise for the inconvenience.

Best regards,
RONIN team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Awful company done one of their surveys…

Awful company done one of their surveys about working in technology via heycash got to 99 percent of the survey then get a message "sorry but this survey is currently undergoing service and has been temporarily closed* over 20 minutes taking the survey for absolutely no compensation whatsoever.

Very unprofessional

9 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo RONIN

Antwoord van RONIN

Hi Alan,
Please email rewards@help.roninstudies.com so that we can look into this for you.

Best regards,
RONIN team

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

No reward received. *late reward*

I completed a 45minutes telephone survey with the promise of a £40 reward which would arrive after 2 working days - it has now been over 11 days. I have left 2 messages on their website, attempted to call on numerous occasions (no answer) and even emailed the person who contacted me twice (no reply). Whilst the survey questions were genuine, I do feel like I've been scammed out of my time.

*edit*
After getting in touch with Ronin again I received a response advising me of a delayed reward time due to them waiting for their client to close the survey.
Please note, that if I had been advised correctly from the start I would have given 5stars. I have marked them down to 4stars due to having to chase them. They may have paid me within this timeframe, anyway.

11 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo RONIN

Antwoord van RONIN

Hi Daniel,
We apologise for the delay in responding. We have checked in with our incentives team, and they have advised that they sent you an email on April 23rd regarding your participation.
Please do check your email as your incentive is ready for redemption, here are some instructions if you need help: https://roninstudies.com/rewards-redemption-instructions
Thank you again for your participation.
Best regards,
RONIN team

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Good experience with market survey participation

The process itself was seamless, and the team communicated with me at each step. The actual survey interview was personable and quite enjoyable! I would have appreciated a little more clarity on the next steps post the interview, since hearing back took a couple of months, but I received the discussed reward in full without any problem.

22 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo RONIN

Antwoord van RONIN

Hi Zeba,
Thank you for taking the time to leave us a positive review about your experience. We appreciate your participation and will take on board your feedback on the need for more clarity for participants post-interview.
Best regards,
RONIN team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

No payment and shocking lack of communication

Completed survey on 23 Feb with Ronin promising payment within 30 days.

With the 30 days past, I have contacted their support team twice with NO RESPONSE and conveniently, the survey completion is now NOT reflected in my profile.

An absolute waste of time - if you want to do expert consultations go with other, more reputable companies. You can read other bad reviews about Ronin (here and other platforms) for not acknowledging their advisers and paying them.

23 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo RONIN

Antwoord van RONIN

Hi Tim,
Please may you check your email inbox for correspondence from RONIN, as your reward is ready waiting for redemption. If you need support on redeeming, here are instructions you can follow: https://roninstudies.com/rewards-redemption-instructions
Thanks again for your participation, we appreciate your patience whilst awaiting your payment.
Best regards,
RONIN team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Professional process with clear communication

The whole experience was conducted in a clear and professional manner - from the first call, the interview itself, to the payment which happened within the timeframe I was given.

The interview started and ended on time and was conducted by someone who was interested in the subject, which made for a richer exchange rather than a standard question and answer approach.

Would gladly work with them again.

11 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo RONIN

Antwoord van RONIN

Hi there,

Thank you for taking the time to leave us a review, we are glad to hear that you had a positive experience working with us.
Best regards,
RONIN team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I participated in the survey that was…

I participated in the survey that was conducted by a senior Ronin staff, and was very pleased by the way the entire process went. The communication was excellent, especially with the recruiting team, and I was paid in 3-weeks time post survey, which is a standard procedure. Overall, a great experience and would do it again, as their research seems very promising, especially in my field of work.

12 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo RONIN

Antwoord van RONIN

Hi Amra,

We're glad to hear that you had a positive experience participating in one of our surveys, and were happy with your incentive. Thank you for your review and we hope to work with you again on future relevant surveys.

Best regards,
RONIN team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Issue with payment but they resolved it

I conducted a survey and was told I'd receive payment via paypal by Feb 14. was promised 75 dollars. they never paid. when i contacted them regarding payment they sent me information on registering on some other site about a week later. I had reported it as a scam because i did not receive payment. A few weeks later i did in fact receive payment. THe company stood by their word and resolved the matter amicably.

13 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo RONIN

Antwoord van RONIN

Hi Jorge,
We can confirm that we contacted you on February 28th regarding your payment, but it’s possible our message may have gone to your spam/junk folder. To ensure this is resolved promptly, we’ve sent another reminder on how to proceed. Please check your inbox (and spam/junk folder). Instructions on steps to follow are provided here: https://roninstudies.com/rewards-redemption-instructions

We hope that you are able to resolve your issue with payment after following these steps, please reach out again if you are experiencing difficulty.

Best regards,
RONIN team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Scam!!! Avoid …

I am writing about my unresolved payment for a survey I completed on December 4th. The survey was extensive, and I was promised an £80 voucher as compensation. However, despite the usual payment timeframe of 30 days, I have yet to receive my voucher, which is completely unacceptable.

To make matters worse, I was asked to register with another company due to a supposed migration, with the threat that failing to do so would result in losing my voucher. I complied with this request over a month ago and have since sent 15 emails, yet I have received no resolution or even a proper response.

This experience has been incredibly frustrating and disappointing, especially since I have never encountered such issues with survey payments before. It is unacceptable for a company to treat its participants this way, taking advantage of people’s time and effort without fulfilling their commitments.

4 december 2024
Review zonder uitnodiging
Logo RONIN

Antwoord van RONIN

Hi Silvia,

Thank you for reaching out and sharing your concerns, the rewards team has confirmed that your payment has now been made to you. We apologise for the inconvenience you’ve experienced regarding the payment for your completed survey, however, please note that as advertised to you when you were invited to take part in the study our payment processing can take up to 4-8 weeks after the project closes. This is because we conduct thorough quality checks to ensure the integrity of the data collected.

We are glad this has now been resolved for you and hope you will be happy to participate in any future relevant studies.

Best regards,
RONIN team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I received the payment after the study…

I received the payment after the study was closed. It takes a couple of months for them to process and validate. Overall, it was a good experience.

24 september 2024
Review zonder uitnodiging
Logo RONIN

Antwoord van RONIN

Hi Kelly,

Thank you for sharing about your recent experience with us. We appreciate your patience regarding your incentive, as our payment processing can take up to 4-8 weeks after the project closes, as we conduct thorough quality checks to ensure the integrity of the data collected.

We look forward to working with you on future relevant studies.

Best regards,
RONIN team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Professional

The reviews are genuine, and they do pay you. You earn more money for completing longer surveys or interviews. Overall, it's a great experience.

28 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo RONIN

Antwoord van RONIN

Hi Lesniewski,

Thank you for taking the time to provide feedback, we are glad to know you had a positive experience working with us. We look forward to working with you on future relevant studies.

Best regards,
RONIN team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I had an excellent experience…

I had an excellent experience collaborating with RONIN International. The entire process was professional, efficient, and seamless from start to finish. Communication was clear, and the team was incredibly supportive in addressing any questions I had.

The payment process was smooth, and any clarifications needed were promptly handled, showcasing their dedication to ensuring a positive experience for participants. It’s clear that RONIN values its stakeholders and prioritizes transparency and reliability.

I am grateful for the opportunity to contribute to their study and look forward to collaborating with them again in the future. Highly recommend!

22 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo RONIN

Antwoord van RONIN

Hi Rodrigo,

Thank you for your great review and for taking the time to share your positive experience working with us. We appreciate your kind words and are glad to hear that our commitment to professionalism, efficiency, and participant support shone through.

We look forward to potentially working with you again in the future.

Best regards,
RONIN team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Ronin is a great research company

The methodology used by Ronin seems to be really great. All the contacts done by their team is respectful and very informative.

21 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo RONIN

Antwoord van RONIN

Hi Rodrigo,

Thank you for taking the time to share your positive experience working with us, we appreciate your feedback.

Best regards,
RONIN team

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer