We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

We stopped for 5 nights in Bergerie de la moutonniere france and were very warmly welcomed by Hetty and Ruud . The accommodation and food was superb and their kindness and dedication provided us wit... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Dreadful unethical company during covid 19! People have lost jobs and struggling for money. Yet not only does this company grab ur money and run , they charge you additional costs to transfer yo... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Johnby Hall - visited 31/7/21 Walks from the door” are far from “sublime” as you describe them - indeed we could barely reach the door for brambles and ivy; the grounds are overgrown and neglected.... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

We have used Alistair Sawdays Special Places to stay for many. In England and Europe. We have recently returned from a charming three days in a lovely country house surrounded by th... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Reizen en vakantie

Informatie afkomstig van verschillende externe bronnen

Find your perfect place to stay in the UK & Europe from our collection of self-catering places, hotels, B&Bs & Inns - all inspected & selected by Sawday's


Contactgegevens

3,1

Gemiddeld

TrustScore 3 uit 5

42 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

3,1

Alle reviews

(42)

3 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Tor ar Menez, Finistere, France - shabby, dirty cottage

Tor ar Menez - Bihan, Finistere, France, Cottage

The location is the only positive thing about this property, surrounded by countryside and the view from the terrace is lovely and very quiet.

The ‘drive’ was up a grass track to the back of the property.  It was very narrow and tight and when we had to turn our car round to go out we had to reverse onto the farmers field, luckily the weather was fine, but I can imagine if raining it would be very muddy. There was a gate from the gravel parking area at the front of the property to the cottage,  which was locked, which would have been better.

The kitchen is adequate and the lounge area is ok.  The shower room and toilet rooms are extremely small, and the toilet is very shabby and dirty.

The bedroom is not fit for purpose.  Due to the severe sloping ceilings close to either side of the bed, we had to crawl to get into bed. You have to be very careful when getting out to not to bump your head on the sloping beams. The bedroom is very shabby. The whole cottage smelt damp

There were mice in the walls and the sloping ceiling which were very active at night.  We did not sleep well at all and hoping that there were no holes in the walls to get into the bedroom.  There wasn’t a headboard so our heads were right against the wall.  There was also a lot of very large hornets which were nesting in the chimney, when they would come down the chimney into the lounge area.

The photos on the website have been altered to make it appear lighter than what it really is. It was quite depressing being in the cottage.  Rustic and old fashioned should not mean shabby and dirty.
We emailed Sawdays about our experience and whilst they say they take our review seriously, nothing has changed on their website. They need to be more proactive and actually visit these properties. This is our first experience of staying at a Sawdays 'Special' place, and it is certainly our last!
Just to add our second week in France we spent at a gorgeous cottage, roughly the same age as the Sawdays property, but this one was clean and had been renovated whilst keeping the charm of a old cottage, a total contrast to the Sawday's cottage!
FOOTNOTE
Sawdays have replied and this sentence jumped out at me -

"and to a certain extent the low price point, make it clear it is a simple, rural cottage, with very few bells and whistles".

To clarify, £1000 a week in middle of September is not exactly low price!

Also a rural cottage with very few bells and whistles should not mean dirty and shabby. I don’t consider a mirror in the bedroom as a luxury!

12 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Sawday's

Antwoord van Sawday's

Hello Alison, We’re so sorry you didn’t enjoy your stay at Tor ar Menez – Bihan. We do take any comments from guests very seriously and we always monitor feedback for each place. In addition, we do visit each place – our inspector stayed there overnight just last year. We hope that our write up (and the photographs) and to a certain extent the low price point, make it clear it is a simple, rural cottage, with very few bells and whistles. Just the ticket for some, but we do recognise it’s not for everyone. We’re sad it put you off trying us again – we’ve got some mighty swish places in our collection too! Best regards, Sawday's

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

We stopped for 5 nights in Bergerie de…

We stopped for 5 nights in Bergerie de la moutonniere france and were very warmly welcomed by Hetty and Ruud . The accommodation and food was superb and their kindness and dedication provided us with all the support for a very happy holiday in the most beautiful and peaceful gardens .
Alan and Audrey

10 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Sawday's

Antwoord van Sawday's

Hello Alan & Audrey, thanks very much for your review. We're delighted you had such a lovely stay in the Calvados region, and I'm sure Hatty & Ruth will love hearing this. Best regards, The Sawday's Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Glendurgan House

Glendurgan House , near Falmouth

We stayed for two nights B&B at this delightful, elegant house, looking down through the most amazing gardens to the little cove of Durgan. Our hosts, Caroline and Charles Fox were wonderful.
We will definitely stay again!

6 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Sawday's

Antwoord van Sawday's

Hello Maggie, thanks very much for taking the time to review Glendurgan House. We're so pleased you enjoyed your stay. Best regards, The Sawday's Team.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Would not want to give them any stars…

Would not want to give them any stars due to the lack of compassion and their condescending attitude. We chose a holiday based on their description of “languid dreamy beauty outside and in”. No fault of the interior but the exterior was neither dreamy or beautiful. Old, stained, dirty furniture. No cushions except for 3 thin seat cushions covered in stains. “Loaf under the fruit trees”..well the garden had not been maintained and the pathways were full of weeds, rotten fallen fruit, pine needles in piles everywhere. The pool was not cleaned before our arrival and full of debree and stained. The bbq area was dirty and unusable. Clearly no love and care for this property in quite some years. We called Alistair Sawdays to let them know that we had notified the owner we were not staying after 1 night there but when we were eventually called by the Manager Nicola it was clear she did not care about our experience, our disappointment or financial loss. She was condescending and implied we should have realised what we had booked, being a country property with “antique furniture”. We are experienced travellers and have used Alistair Sawdays before over many years but the lack of care for us was frankly upsetting and shocking. I will never use this company again.

6 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Sawday's

Antwoord van Sawday's

Hi Simon, thank you for your review. It’s important that guests are in touch about their stays in between our inspections.

We’ve spoken with the owner and reinspected the property. The owner tells us she is really sorry you didn’t enjoy your stay. She accepts that the outdoor cushions needed replacing and they have been. She also regrets that the cleaners didn’t sort out the BBQ in between guests – this won’t happen again. The pool had been cleaned that morning and the terraces swept but due to windy autumnal conditions, a lot of leaves may have fallen in between.

There was no intention to be condescending and we’re sorry that you got that impression. We highly value our Sawday’s guests and we hope you have happier stays in future and do consider using our places again. Thanks and best wishes, Sawday's.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Lovely spot to stay in Devon

My daughter and I stayed in the delightfully named Piggery in the Orchard just outside Loddiswell in Devon. It has been beautifully and tastefully renovated and is situated in a quiet rural spot, surrounded by apple trees and sheep. Two ensuite bedrooms, fully appointed kitchen, dining area, and sitting room on two levels leading out into the garden. The location was great for getting around the Devon countryside and coastal coves and bays.

7 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Sawday's

Antwoord van Sawday's

Hello, thanks very much for taking the time to post your review. We're delighted you had such an enjoyable time at The Piggery in Devon. It's a lovely part of the country.

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

We have used Alistair Sawdays Special…

We have used Alistair Sawdays Special Places to stay for many. In England and Europe.
We have recently returned from a charming three days in a lovely country house surrounded by the most beautiful countryside.
Chipperkyle in Castle Douglas, owned by an equally charming Willie.
He has created an atmosphere of conviviality, attending to your needs as required. Your rooms are so spacious with plenty of seating and also the use of the sitting room. The peace is idyllic. We chose to have an evening meal and it came with casual elegance.
We would certainly return.
Thank you very much Willie.

6 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Sawday's

Antwoord van Sawday's

Beverley, thank you very much for your review. We are delighted you enjoyed your stay at Chipperkyle. Best regards, Sawday's

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

What Sawdays does is fake

What Sawdays does is fake. We rented accommodation in North Devon in August. Very charming in the photos! On entering the house, we were met with the smell of drains and mould. The cottage was in a dilapidated state. We were able to prove everything with photos, but Sawdays refused to put the review online.
Obviously, only top ratings are allowed. This damages reliability to the extreme.

An additional comment on my part to your response: even if you prefer to contact the owner directly, your refusal to post real customer reviews falsifies a real review. The customer who has had the bad experience has no right of recourse. He can only write a factual and accurate review. Rating portals are primarily intended for prospective tenants, but they no longer fulfil their purpose if the wrong influence is exerted on them.
By the way, the property we have booked for a two-week stay, was Philham Water Cottage in North Devon. We stayed only one night, because it was not bearable to stay one more night.

30 augustus 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Sawday's

Antwoord van Sawday's

We are sorry you are unhappy. It’s always a shame when a much longed-for holiday goes awry and we’re quick to follow up on any concerns a guest may have. Whenever we receive any negative feedback on a stay, we always take it up directly with the owner of the place to address any points raised. In some cases, this can lead to a reinspection of the place, and if we don’t feel it still has the special qualities that it had when we first inspected, we would remove the place from the collection.

In this case, the owner of the cottage has made some tweaks and other guests have since stayed there and reported positive feedback.

Thank you.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Be wary of this guide

Be wary of this guide. Booked into a place with glowing reviews. Took a peek at the kitchen and was absolutely horrified. Have never seen such a disgusting mess - filthy floor, cooker and pots and pans piled up in disarray.

1 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Sawday's

Antwoord van Sawday's

Hi Helen, sorry to hear this. We would love to have some feedback on which place this was. You mentioned that you 'took a peek' at the kitchen. Was this a hotel or a pub? Please let us know, thanks - hello@sawdays.co.uk

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Find special places

Sawdays gives you the opportunity to find very special places which would otherwise be hard to find, and the experience is always good

12 augustus 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Sawday's

Antwoord van Sawday's

Hi Garry, thanks for your review. We're pleased you've enjoyed finding some lovely places to stay.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Beware! Appalling customer service.

I'm only giving Sawday's one star because there isn't an option for minus 5. Avoid! In April 2024 we booked a hotel in France through Sawday's for August 8th 2024 ((Le Clos de Ligré, 22 rue du Rouilly, 37500 Ligré, France - found it on their website, they put us in contact with the hotel). We had several e mails with the hotel including one where we offered to pay for the room. We called on the day to see if we could eat there and were told they’d recommend somewhere when we arrived. When we did arrive, having driven 10 hours, they said they had no booking for us. We showed them the emails. They then said we had booked too long ago! When we eventually stopped laughing and got annoyed, they apologised, shrugged and said they were full. Eventually they called another hotel in town where we stayed - it was hideous. When we complained to Sawday's and shared the e mails, she said we should have paid in advance and it was a 'misunderstanding'. It was quite clear she hadn’t read the e mail correspondence with the hotel. When we pointed this out she said she had, even though there was very clearly a mail from the hotel telling us to pay on arrival. We won’t use them again and if I were you, I wouldn’t either.

29 augustus 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Sawday's

Antwoord van Sawday's

Thank you for your review. As discussed, we’re sorry about your misunderstanding with the property and the impact on your holiday – they were expecting a cheque as a deposit to secure the booking. Then the remainder would be paid after arrival. They’re a small, five room B&B and it sounds like they did what they could to find somewhere for you and your dog during high season’.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

A Bed and Breakfast to remember

A Bed and Breakfast to remember, Chipperkyle nr Castle Douglas run by Willie. Fabulous old style ciuntry house with a fabulous interesting and very amenable host. If you hanker after a TV and a hot tub its not the place for you, but for timeless grandeur, pastoral views and an easy way of life it is perfect.

17 september 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Sawday's

Antwoord van Sawday's

Hello Elaine, thanks for the review and we are delighted to hear that you enjoyed your time with Willie at Chipperkyle. The Sawday's Team.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Paws & Stay subsidiary of Sawdays

Paws & Stay subsidiary of Sawdays. I booked a holiday and paid for it, I received confirmation of my stay then 5 weeks before the stay they cancelled my booking unless I wanted to pay a further £4000!!!!! Apparently there was a computer blip and my booking was cancelled. Disgusting practice. Would not recommend booking with them

13 juli 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Sawday's

Antwoord van Sawday's

Thank you for your feedback, we’ve been in touch with the Paws & Stay team regarding your comments. We’re very sorry for the disappointment or inconvenience you experienced. As explained by the team, our third-party system experienced a glitch during the booking process which created a pricing error. This has never happened before and luckily we managed to get it fixed quickly. I appreciate this caused some disruption to your plans, however, I am pleased we were able to find you an alternative place and contribute towards this. We hope to be able to welcome you back and restore your faith in Paws & Stays.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very poor property that Sawdays lauded…

Very poor property that Sawdays lauded and insisted on sticking to its guns without taking any responsibility for promoting a place that was unclean and poor value.

23 juli 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Sawday's

Antwoord van Sawday's

Hi Chris, thanks for your review but we're sorry to see your comments. Please give us a call or email us so we can look into this further - 0117 204 7810 hello@sawdays.co.uk

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Quintessential B&B Abbotsbury,Dorset.

Quintessential B&B Abbotsbury,Dorset.
Angela,our host, made our stay at Quintessential B&B very special.She was attentive and very informative.She obviously knew the area well and was able to advise us as to where to visit and understood our taste in restaurants and recommended some exceptional pubs/restaurants which we will visit again on our return.
Angela’s breakfasts were delicious and she managed to vary the menu each day.She offered cereals, fruit and yogurt together with a perfectly cooked traditional English!
I had the best night’s sleep in the most comfy king size bed.
We were made to feel like friends not strangers. We have already started telling our friends about this exceptional B&B in the charming village of Abbotsbury,Dorset.
We will definitely return!

4 juni 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Sawday's

Antwoord van Sawday's

Thank you Lyn – we’re so pleased you had a lovely stay. We have sent your feedback on to Angela.

With best wishes,
The team at Sawday’s

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Arguable the best B & B in Dorset.

What a wonderful experience staying at the West Compton Manor Bed & Breakfast. The service was exceptional, with Ashley providing outstanding breakfasts, evening cocktails and stories from his prolific family history. The gorgeous buildings, spacious room and the most comfortable bed, we have slept in for years, all made for a super Easter break in Dorset. The electric car charger was also a big plus. We will be back and recommending to friends.

7 april 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Would hesitate to use Sawdays again

We have stayed in many lovely properties Sawdays and thought a listing would be some guarantee of quality. This is not the case. We had booked a week in La Goziniere and on arrival were shocked at the state of the property. Dismal, everything so old and tatty and almost no kitchen facilities. No heating despite nightime temperature forecast that week for 6 degrees. After trying to sleep on the mattresses (shapeless and lumpy with extreme age) we left the next morning. The owners were away but made an attempt to be helpful though were unable to do anything substantial. Whilst I understand that the booking is not with Sawdays I did email with some feedback about the property but they do not have the courtesy to reply.

23 september 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Sawday's

Antwoord van Sawday's

Thank you for getting in touch GR.

We apologise that you didn’t receive a response from us following your email – that was our error.

We’re sorry your stay was not as expected - we have spoken to the owners and will be revisiting the property.

Thank you for your feedback.

With best wishes,
Sawday’s

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Sawday’s is just a marketing platform; no contract with Sawday’s and no protection!

Unfortunately we found out the hard way that Sawday’s is just a “marketing platform” to connect villa owners and guests. There is no booking contract with Sawday’s, it is just with the individual who owns the villa. This means when things go wrong Sawday’s takes no responsibility for the accommodation and provides no booking protections. They told us all they can do is try to get the villa owner to communicate - which may or may not work. I did not feel this was made very clear on Sawday’s website (the only reference I could find was at the bottom of a “Why Sawday’s” page) so I post this in the hope others will become aware of the arrangement they would be entering into. Sawday’s goes to great lengths on their website to say that they are a good company founded on principles of how people should be treated. When our booking went wrong we found dealing with Sawday’s frustrating and disappointing as they refused to get involved.

19 januari 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Sawday's

Antwoord van Sawday's

Hello Jonathan, thanks for your review. I’m sorry you didn’t have an enjoyable stay and it didn’t go as expected. As you highlight, we do not take bookings and no payment is made to Sawday’s. We will always talk to owners about any negative feedback we receive but we don’t arbitrate between guests and owners. I’m sorry if this wasn’t clear on the website when you were searching for places to stay. Best regards, Sawday's.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer