SLF24 UK 

Bedankt voor je bezoek aan Trustpilot. Helaas is het niet langer mogelijk om op dit profiel reviews achter te laten, aangezien de website van het bedrijf niet langer actief is. Als je vragen hebt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Absolutely in love with our new slender sofas in v11 colour . A set of 3+2+1 . Found them through Google image search as these were used by designers at a five star builder show home . Quality is amaz... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Wow what a beautiful sofa! Ordering a sofa online without trying is always risky, but we didn't have anything to worry about! The delivery came super fast, and wow the sofa is a dream. Being able to o... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fantastic service! Sofa was delivered earlier than expected. Delivery guys were very polite and helped me with the sofa. We are very satisfied with our modular sofa, just as described and great qua... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

One star is more than I wanted to give! The worst customer service I've ever experienced - and that's when they were trying to get my order. Having made an appointment to visit their showroom and trav... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Meubelwinkel
  2. ook in
  3. Beddenwinkel
  4. Binnenhuisarchitect
  5. Stofferingszaak
  6. Woonkamermeubilairwinkel
  7. Zitbankenwinkel

Over SLF24 UK

Geschreven door het bedrijf

Delivered To Your Home in Just 2-3 Weeks

We have over 40,000 combinations of sofas, sofa beds, chairs and beds, all made to order, just for you. There is a vast fabric collection, which includes chic velvets, linen style flat weaves, pet friendly fabrics, and faux leathers. All are sourced for their durability and also to reflect the latest interior trends.

Direct From Our Factory

Because all our upholstered furniture is made in our own European factory, we can assure cutting-edge design, comfort and quality craftsmanship, at affordable prices.

Comprehensive Choice Of Designs And Styles

From traditional Chesterfield sofas, to Scandi inspired designs, minimalist ranges, and more, we have all your style needs and desires covered. Whatever your size of home or business, you can be sure you can find something to fit your space perfectly. If your access won’t allow for a traditional 3-seat sofa – no problem –we have modular furniture to suit. And for the perfect multi-functioning solution, there is a wide range of sofa beds on offer too.

Environmentally Responsible

Our offices and factory are heated with thermal energy produced from our wood waste. If we have more waste than we need, we provide our eco-friendly wood pellets to external customers. We ensure all our wood comes from forests that are sustainably managed, so for every tree that’s felled, it is replaced with a new one and all our wood suppliers have FSC certification to endorse this.

Be at the forefront of design and style with furniture from SLF24 SHOP NOW

Contactgegevens

Alle reviews

(2.386)

10 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Trustworthy company

I ordered one of their cheapest sofas. This turned out to be a mistake, you get what you pay for, no discredit to them. However, the colour didn't match their website image (burgundy turned out to be pink) and regardless, I really didn't like my choice of sofa anyway upon seeing it in my living room. However, SLF24 took return of the sofa, they were apologetic about the colour and issued a full refund without hesitation, so top marks. They're not contactable by phone which I was a bit concerned about at first, but they are reliable at replying to emails fairly promptly. I'd be confident in ordering from them again as they appear to be trustworthy and professional. I'd highly recommend them, based on my experience. But choose your sofa carefully, and order a fabric sample first to avoid disappointment.

15 november 2023
Review zonder uitnodiging
Logo SLF24 UK

Antwoord van SLF24 UK

Thanks for the feedback Matt. We have taken this onboard and the marketing team understand how important the colour accuracy of our images on the website are. Regarding your point about the phones, we do have a phone line available, albeit not everyday. Our phone line is open Mon-Fri 10am-2pm. Email and online chat is also available should there be any queries. We are very sorry we weren't able to help you in your furniture purchase this time, but thank you for your positive comments.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Alboin Dining Chairs

I spoke to a representative who answered all my questions.
Samples were sent out for me to look at.

I bought 4 Albion Dining Chairs. The furniture was delivered quickly in the timescale stated.
The chairs was unwrapped and placed where I wanted them.
The chairs look great in my dining room. The chairs are of quality, very comfy and well made. I especially like the chunky black legs.

I liked how you could choose the colour for the legs and range of colours.
I had been looking for some new dining chairs for a while in many high Street shops and had been disappointed with the quality colour or price. I came across SLF24 on the Internet. I would recommend the company and their furniture.
A great find. I will be adding 2 more chairs soon.

13 november 2023
Logo SLF24 UK

Antwoord van SLF24 UK

Many thanks for your very comprehensive review Nicky. We are so pleased you are happy with your new dining chairs, and that you found us. We look forward to welcoming you back soon.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Not the best customer service :(

I opted for SLF24 for my sofa bed primarily based on the excellent Trustpilot reviews, but I must express my disappointment, not so much with the sofa bed itself, but with the customer service team.

The production of my sofa bed was swift, and I appreciated the communication informing me of its progress. The delivery company was also commendable; they safely delivered my sofa bed to my new garden office, exhibiting politeness as they unpacked it. Upon inspection for damages, everything seemed fine initially. The delivery team left it on its side for our convenience in attaching the feet with the remaining packaging to prevent any marks. However, when my husband and I moved it into position after attaching the feet, we both noticed slight scuff marks on the side that had been resting on its side.

I promptly took a photo and sent an email at 8:24 am. The initial response was prompt and suggested it might be marks from the packaging. They directed me to their claims form to assess the situation, assuring a response within 3 working days. I completed the form and submitted it later that day.

What unsettled me was the tone of the response, essentially implying that we caused the damage despite our careful handling. While I signed the form acknowledging I couldn't spot any damage initially, I couldn't check the side it rested on. I emailed them immediately to report the issue.

As a gesture of goodwill, they offered a £35 refund. While I wasn't necessarily seeking a substantial refund, I hoped for an immediate apology and a more willingly offered goodwill gesture.

I want to emphasise that I worked diligently to save for my garden office and its furnishings over almost two years. Given the effort and care invested in acquiring my sofa bed, I would never intentionally damage it. Even after explaining the situation, the response lacked the acknowledgement that the 'customer is always right'.

The damage was caused by the packaging, warranting a full apology. While I am content with the £35 partial refund, I suggest that SLF24's customer service team adopts a more compassionate approach in its responses and acknowledges that sometimes, issues are challenging to detect, especially when the damage is out of sight.

14 november 2023
Review zonder uitnodiging
Logo SLF24 UK

Antwoord van SLF24 UK

We are very sorry to hear that our customer service did not meet your expectations, regarding the marks on your sofa. Our customer services manager has reviewed this and emailed you with an apology, as well as a further offer of how we can get this rectified for you. Please rest assured we want you to be happy with your furniture and your experience with us, as we understand how important it is.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Came when said it would

Came when said it would , delivery brilliant ,!just the right colour (can’t be sure when ordering online ) not as comfy as I thought but it is what it is
Would use again

2 november 2023
Logo SLF24 UK

Antwoord van SLF24 UK

It's great to know how pleased you are with your new Baron sofa and armchair in the Kronos pink fabric. We look forward to welcoming you back another time.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very good service

Very good service from ordering swatches and even sending more when needed. Delivery was very quick too. Great quality sofa at a great price

2 november 2023
Logo SLF24 UK

Antwoord van SLF24 UK

We are so pleased to hear how happy you are with your new Bali sofa in the Baloo grey fabric. Many thanks for sharing your feedback with us and other customers.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Highly trustworthy and great communications

Beautiful well made sofa at a very reasonable price. Alll promises kept. Excellent FREE delivery service. Will definitely buy from this trustworthy company again.

9 november 2023
Logo SLF24 UK

Antwoord van SLF24 UK

Thank you for your 5* review and comments. We do strive to achieve all of the points you have mentioned, so thank you for taking the time to acknowledge these - it means a lot to us. We are delighted to hear you are happy with your Slender sofa, and look forward to dealing with you again in the future.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid.

Before purchasing we had great customer service. Unfortunately this has changed massively since the arrival of our sofa. We purchased a modular sofa from here and it was the most uncomfortable thing I’ve ever sat on. As hard as sitting on the floor, the delivery company also trashed our house (gouges out of the floor, paint scraped from walls) they’ve covered themselves by not disclosing the fact they were getting me to sign a disclaimer. Complete coercion. Slf informed they would send an inspector round but the link is broken and they’ve ignored emails. I’ve asked to speak to a manager, also ignored.

Add this into the fact that the return cost £650! I have never in my life heard of such a ridiculous return charge, they have stated it’s because they don’t resell the sofa. Why the extreme packaging up of the sofa upon return? And why would the return be cheaper had I purchased a sofa double the size? It makes no logical sense and it’s a scam. Return fees, understandable, £650 -unbelievable.

I was by myself when the sofa arrived and I fully believe that I was taken advantage of. Signing a disclaimer that I wasn’t legally informed of, the ignoring of the emails and then the obscene return cost. The costs to repair my house and the loss of money is so upsetting and I hope people can avoid the same experience as me.

30 oktober 2023
Review zonder uitnodiging
Logo SLF24 UK

Antwoord van SLF24 UK

We are sorry you weren't aware of the return policy of our made to order furniture. This is fully explained on our website and we did send you links to this in emails prior to delivery. We are aware that there were some issues with the delivery that we were advised of after the delivery had taken place. As discussed, this is being dealt with directly with the delivery company. We hadn't been made aware until now, that this hadn't been followed up by them, so if you could please communicate with us via email we will ensure this is completed, as we promised.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great communication

Great communication. On time.delivey staff very helpfull.

27 oktober 2023
Logo SLF24 UK

Antwoord van SLF24 UK

Thank you for the 5* review Shaun. We are delighted to hear you had a positive experience.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great customer service

Great customer service, quick responses

2 november 2023
Logo SLF24 UK

Antwoord van SLF24 UK

Thank you very much for taking the time to post a 5* review for us. it is very much appreciated.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Super pleased

Super pleased! Easy to order, great price, smooth delivery.
So happy with the quality ❤️

2 november 2023
Logo SLF24 UK

Antwoord van SLF24 UK

That's wonderful to hear. We are delighted you are happy with your new Slender corner sofa. Thank you very much or taking the time to post a 5* review for us.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

SLF24 UK - Another company to avoid. Never heard of this company until we…

Never heard of this company until we placed an order. However, very poor quality furniture - with faults and they attempt to get you to pay £99 to return them. Alternatively, they send you a form - clearly designed to put you off returning the item. They also respond at a snails pace. The response is a form that takes over half an hour to complete and asks for information they already have. Please read other 1 star reviews on this site - before using this company. Exactly the same experience as us. Horrible company to deal with. We still have no idea when the faulty item will be collected. Several people are having the same experience - put obstacles in the way of getting a refund. We are going to use Chargeback through credit card, and we suggest others do the same.

31 oktober 2023
Review zonder uitnodiging
Logo SLF24 UK

Antwoord van SLF24 UK

We are disappointed you wrote such an unfair review for us. The facts are that we made and delivered your order quicker than advised. It was delivered with a slight upholstering error on the base cloth, which we apologise for, but is not visible when in use. You emailed us without any details or photographic evidence, asking for a collection and refund. As a professional company, quality and service is of the utmost importance to us. Therefore, we asked you to fill in a simple form so we could establish all the details, to ensure quality control is improved for the future, as well as process your collection and full refund correctly – there is not a £99 charge. From receiving your email to dealing with your complaint and arranging your return this has been achieved within 24 hours.

We note that you encourage customers to read our reviews, so we thank you for the prompt because the vast majority of customers will see through the very small number of complaints we have and are impressed by over 1900 5* reviews that have been genuinely written by our very happy SLF24 customers

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Love my couch

Love my couch, thank you

24 oktober 2023
Logo SLF24 UK

Antwoord van SLF24 UK

Thanks for your 5* review. We're thrilled that you love your beautiful silver velvet Chesterfield modern sofa. A beautiful choice!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very happy with our purchase

Very happy with our purchase. Beautiful finish and quality, would recommend and use again.

24 oktober 2023
Logo SLF24 UK

Antwoord van SLF24 UK

Thanks for purchasing the Zaz footstool in the fabulous Teddy Ivory fabric. We're so pleased you love it. We really appreciate your 5* review too. Thank you!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Unbelievable quality for the price!

Fantastic customer service - we were able to go and view the sofas a couple of times before buying and got a huge discount on the slender range when buying. Unreal quality, very quick service, super happy with our purchase.

13 september 2023
Logo SLF24 UK

Antwoord van SLF24 UK

It was really good to meet you in Worcester and we are delighted you're happy with your lovely Slender mustard sofas with the dark oak wooden frame. Such a gorgeous combination. Thank you for your lovely review - it means a lot to us :)

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

hapily surprised

The sofa arrived before we expected it and it is even more comfortable than we imagined. We were a bit hesitant about buying a sofa on the Internet without having tried it before but we're delighted

27 oktober 2023
Logo SLF24 UK

Antwoord van SLF24 UK

We love it when we hear we exceeded expectations, so thankyou very much for taking the time to let us and other customers read about your experience. Thank you for trusting in us and leaving a 5* review - it is much appreciated.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

LOVE my new sofa

Looked all over for a nice black sofa and stumbled upon the Slender 2 seater sofa from SLF24, so happy I did! I absolutely love my new sofa. Not only does it look great but it’s extremely comfy too!! Fast delivery. Would 100% order again

27 oktober 2023
Logo SLF24 UK

Antwoord van SLF24 UK

What a lovely review Megan. Thank you very much for sharing your experience shopping with us at SLF24. We look forward to dealing with you again in the future.

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Great little sofa

Great little sofa, exactly what we wanted........sits perfectly in our living room.

27 oktober 2023
Logo SLF24 UK

Antwoord van SLF24 UK

Thank for the review Mark. It's great to know you're happy with your new Neat sofa you ordered, and you found what you wanted with us.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great sofa

Great sofa, reasonably priced...

27 oktober 2023
Logo SLF24 UK

Antwoord van SLF24 UK

We're delighted to hear you're happy with your new Slender sofa. Many thanks for taking the time to leave a 5* review for us.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I am really happy with my sofa and all…D

I am really happy with my sofa and all Purchase process. Item been delivered even earlier than expected and really easy to put it all together :)

27 oktober 2023
Logo SLF24 UK

Antwoord van SLF24 UK

It's great to hear how happy you are with your new Velocity sofa bed and the SLF24 service you received. Many thanks for sharing your experience with us, and for other customers to read.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer