The Coach Hire People Reviews 

80
•
TrustScore 5 uit 5

4,8

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

What great service we received. Having originally booked a small vehicle for our journey to Gloucester, we soon found more people wanting to join us, which meant eventually needing a 49 seater coach!... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The driver was on time. Communicated with me giving me an ETA. On arrival, the coach was very clean. We had an executive coach so had a toilet on board. This was spotless. The driver made sure the c... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent and highly professional service from start to finish. Everything went very smoothly, and the coaches arrived on time as agreed. The drivers were professional, courteous and helpful thr... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

5-star family business I have worked with Lee over the past decade and his business at The Coach Hire People is reflective of him as a person and professional. Together with his brother,... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Bus- en touringcarbedrijf
  2. ook in
  3. Busmaatschappij
  4. Minibus taxiservice
  5. Schoolbusdienst
  6. Vervoer
  7. Vervoersbegeleiding

Geschreven door het bedrijf

Booking a Coach or Minibus, anywhere in the UK, has never been quicker or easier! Let The Coach Hire People take the stress away of planning your event's transport. On top of a simple booking process, we offer security & peace of mind knowing you’re dealing with professionals! We offer so much more than 'just a vehicle.' With over 30 years of industry experience combined, we’ve managed Group Transport for every type of event you can possibly imagine. There’s no reason we shouldn’t be your go-to Coach and Minibus provider. We're a friendly, approachable and honest group but also extremely dedicated to providing unrivaled Customer Service. Get in touch and put our service, experience, knowledge and prices to the test.


Contactgegevens

4,8

Uitstekend

TrustScore 5 uit 5

80 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,8

Alle reviews

(80)

21 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Caveat emptor!

We hired a minibus to bring 19 guests, including very close family from Kent to London for our wedding (cost c. £1100). The driver arrived 2 hours late. He told our guests that he had accidentally overslept. Our wedding was delayed by an hour.
The mid evening return journey went smoothly.
Our original complaint, sent when we returned from honeymoon, was mislaid. When I chased a week later, we received a response which I found rather naive and complacent, not recognising the distress the delay had caused to us and our guests.
When I responded in a robust but not rude manner, the Director (Lee Hunt) intervened, challenging me for being rude to his young member of staff, referring to them by their first name and telling me they were just over 16 years old. (There was nothing in the email to identify them as a trainee. This raised a question for me about the sort of organisation that leaves customer relations in the hands of a 16 year old and fails to identify them as a trainee?)
Mr Hunt summarily withdrew the offer of a paltry refund of £75 because of the tone of my e-mail and also because I complained outside the timescale of 5 days. I raised my initial complaint after 10 days; we had been on honeymoon.
We found the complaints process to be opaque and the decision-making capricious.
Do not use this company. They are complacent and self-satisfied, not at all interested in improving customer experience.

15 juni 2024
Review zonder uitnodiging
Logo The Coach Hire People

Antwoord van The Coach Hire People

Many thanks for your feedback.

We have discussed this internally with the driver.

His lateness on the day was inexcusable and we take full responsibility.

With that being said, we have offered a refund completely in line with our compensation appendix table in our Ts&Cs that were agreed to at the time of booking.

Hannah (17, not 16) in Customer Service is undertaking her very first steps into employment on a 2 hour a week, part-time administration basis of which she is overshadowed. Her response to you was timely, professional and offered a refund, again, in line with our terms.

Hannah is not, and has never been, in charge or left alone to deal with customer relations as you have put.

The way you spoke to her via email will not be made public here but we take the safety and well-being of our employees extremely seriously so we decided not to communicate with you further due to the manor in which you spoke to our employee.

Additionally, there has been no mention of the flexibility we showed to change our vehicle schedule around that very evening to appease your passengers time changes on the return journey.

Whilst we accept responsibility for the late arrival on the morning of travel, we'd like to make it clear and repeat ourselves that we have offered a refund in line with our terms that you agreed to upon booking.

Kind regards,
The Coach Hire People

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Do not trust or use this coach service!!!

This company does not even deserve 1 star. They are not truthful. Very unsympathetic and uncaring. Once you pay, they never refund even if the service was not provided and they are at fault. They hide under some small print terms and conditions so please beware!!!

They were hired to ferry 85 people from my daughter's church wedding on Brompton road West London to the reception venue in Mayfair West London. This is a 10 minute journey at a cost of £995, which was paid. After waiting over half an hour with no explanation for not showing up, and no answer from the driver whose number we were given to call, we got through to the owner/manager who only then explained that the coach was running late due to pre planned closures on the M25 which they say they were aware of and made adequate plans for. After waiting 45 mins, we let them know we can no longer wait and made alternative arrarrangements at our own cost. We will therefore no longer be at the venue or need their services. We will also be asking for a refund. When we contacted them after the event, they said despite the fact that we told them we could no longer wait and we were going to make alternative arrangements, the coach still went to the venue 1 hour late and so we were not due for a refund as they were covered for this failure under their terms and conditions. They felt it was a gesture of goodwill on their own part to offer us £100 as compensation. Take it or leave it. !!! We were passed to to their absolutely cold and unsympathetic customer rep who was not prepared to listen or understand that we did not only not receive the service, but we also incurred additional charges to make alternative arrangements. They had fore knowledge of the M25 closures and could have made adequate arrangements to arrive in good time. They could also have warned us that this was a possibility so we had the option to make alternative arrangements earlier. They could have contacted us to let us know they were running late, but we had to do the contact!!! This is absolutely a disgusting way to treat clients on one of the most important days of their lives. They now robbed salt on the injury by offering a stupid amount as compensation with no room for negotiation!!! I never leave bad reviews but I felt I had to on this occasion. I refused their rude offer of £100 compensation. A good apology, care and consideration for clients feelings and convenience is the key to customer service. Profit is not everything. You did not provide the £995 service , you took our money and you told us to buzz off if we are not happy with a £100 refund 🙄. Where is the Justice in that????

13 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Logo The Coach Hire People

Antwoord van The Coach Hire People

Hi Lola.

Thank you for your feedback.

As we discussed with your lead passenger multiple times, due to the M25 closure on your weekend of travel, our vehicle was going to be 45 minutes late.

We took responsibility for this and admit this was not acceptable - even after careful planning to 'try' and combat these delays, we still came across unforeseen road divertions of which we couldn't possibly have known until the vehicle was on the road.

Due to legal driving hours and the rules and regulations in the UK we are bound by, we could only leave the depot so early to get to you and try and combat these closures as best we can.

However, your lead passenger CANCELLED the whole service in it's entirety an hour before the driver was due to pick you up and completely ignored our terms and conditions - something you said via email that you 'couldn't be bothered' to read.

Whilst we plan as best we can to combat road closures, which are out of our control, sometimes things do not go to plan as this is the transport industry.

Due to your lead passenger then cancelling the trip in it's entirety, we have offered a refund OVER what is legally due back to you in line with our refund appendix table at the bottom of our terms and conditions page.

We have not told you to 'buzz off' and have responded in a timely and as always, professional manor.

The terms and conditions are there to protect customers and our company and had you read them, you'd have taken out adequate travel insurance like we suggest, to cover losses in the rare event that something goes wrong.

Our coach simply arrived 45 minutes late to which there were no passengers and we have offered a refund in line with what is owed.

Kind regards,
The Coach Hire People

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Lee was extremely professional and…

Lee was extremely professional and provided excellent service to us.

8 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Logo The Coach Hire People

Antwoord van The Coach Hire People

Hi Ross.

Thank you for your kind feedback, we have passed this on to Lee and the drivers.

We hope to have you with us again in the near future.

Kind regards,
The Coach Hire People

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fantastic!!

Fantastic!!! Lee was an amazing help and got me the perfect coach for our trip, the coach was amazing, clean and had a working toilet which was a bonus!
Mr Siva our driver was an absolute Legend!! He made the drive down really fun and was simply a lovely man.
I highly recommend and booked for next year too! Thank you for making our day perfect!

22 juni 2024
Review zonder uitnodiging
Logo The Coach Hire People

Antwoord van The Coach Hire People

Thank you for the kind feedback, Danielle.

We have passed this on to Mr Siva and Lee. We have booked you in for next year so will see you then!

Kind Regards,
The Coach Hire People

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

HAPPY TO TAKE YOUR MONEY AND IGNORE YOU AFTER

***UPDATE
Since they replied that they sent me an email offering compensation and a future discount and I should check my email.

NO SUCH EMAIL EXISTS. I KINDLY ASKED THEM TO RESEND THIS EMAIL AND IT NEVER ARRIVED, EMAILED THEM EVERYDAY FOR 1 WEEK AND NO RESPONSE.

USE THEM AT YOUR OWN RISK

Only positive thing is that we had a really good driver.

Communication leading up to the day we hired the vehicle was great. However they failed to mention that we would have 2 vehicles and 2 drivers on the day instead of standard 24 seater minibus.

Journey was great until car started failing on the motorway struggling to go up hill. Luckily our driver acted quickly got us into the hard shoulder and managed to come off at services.

Turns out oil alert light came on and car wouldn't start. The driver tried his best and brought oil to fix the vehicle. Surely a vehicle hired for a long journey would have had general maintenance but clearly not.

After delay of 45 minutes we were back on the road. It was clear straight away that the vehicle was not going to make the 1 hour journey home.

Came off the motorway again and the car has smoke coming out of it and finally broke down.

Took another hour before replacement vehicle was sent and we were back on the road.

We will use them for future journeys.

20 april 2024
Review zonder uitnodiging
Logo The Coach Hire People

Antwoord van The Coach Hire People

Hi Varaidzo.

Thank you for your review. We welcome all feedback as it greatly helps us improve our service.

We are really pleased our sales team's communication was good prior to travel and pleased you were happy with the driver.

We responded to your email less than 12 hours after you emailed us so we do implore you to check your junk box and double check this has been received.

As we explained in the email, the original coach you booked was going to be delayed considerably due to road closures/traffic on the morning of travel which is out of our control.

For this reason, we made the decision to send you two smaller vehicles from a depot very close to your pick up location so your day wasn't impacted.

In regard to the vehicle malfunctions, whilst we ensure all vehicles are maintained to a high level and are legally roadworthy, due to the nature of the business, these things can happen on the rare occasion and have already offered compensation and our sincere apologies via email.

We have since sent the vehicle to the garage to be corrected.

Additionally, we have also offered a substantial discount on your next booking with us as per the email.

I'd like to reiterate this is an extremely rare occurrence and unfortunately our service on the day wasn't up to our usual 5 star service.

I hope the compensation offered and the discount for future booking goes someway to an acceptable apology.

Kind regards,
The Coach Hire People

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

FIVE STARS

I recently went on a one-day trip to London. Booking with this company was really efficient, easy and quick, Lee Dean and their team were really helpful. The driver arrived exactly on time at the meeting point with an absolutely spotless coach which was as described. Thanks a lot to all the team, will definitely be booking with this company again, Thanks a lot!
FIVE STARS

18 januari 2024
Review zonder uitnodiging
Logo The Coach Hire People

Antwoord van The Coach Hire People

Hi Evie.

Thank you for your feedback. We are very pleased you had an enjoyable trip and were happy with the service and vehicle.

Your feedback helps us to keep our service levels high and we wish to see you again soon.

Kind regards,
The Coach Hire People

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very good experience

Very friendly, good communication and the coaches we used were on time and very clean.
We hire many coaches for different events and will definitely be using this company again.

1 september 2023
Review zonder uitnodiging
Logo The Coach Hire People

Antwoord van The Coach Hire People

Many thanks for your feedback, Nic. We loved transporting you & the group & look forward to seeing you again soon.

Your feedback helps us keep up our high level of service.

Kind regards,
The Coach Hire People

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

GREAT SERVICE

The coach hire people helped our group out at last minute as we were let down by another company. The price was great and the communication for their sales team was lovely. The mininis was clean and driver was gelpful. Thank you

29 november 2023
Review zonder uitnodiging
Logo The Coach Hire People

Antwoord van The Coach Hire People

Hi Marie.

Thank you for your feedback. We will pass your thanks on to Steve the driver. We are already looking forward to seeing you for your trip you have booked to Royal Ascot Races next June.

Kind regards,
The Coach Hire People

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Lee was very helpful in helping me…

Lee was very helpful in helping me arrange a bus hire! He also offered very decent prices for the bus! Would be in touch again!

25 november 2023
Review zonder uitnodiging
Logo The Coach Hire People

Antwoord van The Coach Hire People

Thank you for your feedback.

This really does help us to continually improve and keep our standards and service very high.

Thank you for booking with us and we hope to see you again.

Kind regards,
The Coach Hire People

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I booked this company at quite late…

I booked this company at quite late notice and was very pleased that they were able to accommodate me and my skating team. The time advised to allow for the journey was spot on. The coach driver Ziaul was prompt and polite and even managed to collect us a hour earlier than our planned return time on my request. The communication for instructions with owners of the company, Dean and Lee, were clear and helpful. I would not hesitate to use this company based on my experience. Thank you

27 november 2023
Review zonder uitnodiging
Logo The Coach Hire People

Antwoord van The Coach Hire People

Many thanks for your feedback, Yvette.

We loved taking your passengers & are very pleased you had an enjoyable day. Your feedback will be passed on to the driver. We are looking forward to transporting you again.

Kind regards,
The Coach Hire People

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Responsive, Realiable, Reasonable

Pro:
- Responsive
- Everything is black and white written on emails
- Clear explanation for my questions
- Reasonable Price
- On-Time
- Good Attitude

My company needed several coaches to travel within London and also between different cities. Tried to get quotations from 10 different coach companies months before, but only half of them replied. At last, we decided to use Coach Hire People; it was because their replies were prompt even I got so many complicated questions. Dean helped to ease most of my concerns and gave me a feeling that they are a reliable company. Of cuz price also matters, their price is reasonable and it was one of the reasons that affected our final decision. On the days of the service, coaches were on time but my crew got an extra long queue at the airport customs. The driver was helpful and provided good communication and attitude during the wait.

Con:
The staff at the office forgot to send out the driver and car info the night before; but got it sorted out after calling their hotline.

The service is really appreciated. Will choose them again.

29 oktober 2023
Review zonder uitnodiging
Logo The Coach Hire People

Antwoord van The Coach Hire People

Many thanks for your kind feedback which helps us to maintain our high levels of service.

Due to a change in driver at the last minute due to driver illness, we did delay in sending out your details, but are pleased our 24/7 emergency team were able to send them eventually.

We look forward to transporting you again in the not too distant future.

Kind regards,
The Coach Hire People

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

5 stars!

Excellent communication from Lee, Dean & the team. Was kept up to date from my original email through to journey day. Coach was clean & exactly as described. Driver was approachable and friendly. Would definitely recommend and will be using The Coach Hire People again for future trips!

14 oktober 2023
Review zonder uitnodiging
Logo The Coach Hire People

Antwoord van The Coach Hire People

Hi Hannah.

Many thanks for your feedback, we will pass this on to the team.

We hope you will book with us again soon.

Kind regards,
The Coach Hire People

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

First time using The Coach Hire People…

First time using The Coach Hire People and the experience was first class, from ease of booking right through to pick up and drop off, everything ran smoothly. Polite and courteous driver. Will definitely be using this company again.

12 oktober 2023
Review zonder uitnodiging
Logo The Coach Hire People

Antwoord van The Coach Hire People

Hi Yvonne.

Many thanks for your feedback. We are delighted all went well on the day and are looking forward to transporting you and your passengers again in the future.

Kind regards
The Coach Hire People

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Urgent booking request

I work for a language school and had 29 young students who needed to get to Gatwick. We had under 10 hours to find a coach! I requested a quote from the coach hire people and they called me back within 20 minutes!! Lee made every effort to help me and he had to rearrange a few things to fit us in which we was extremely grateful for! The coach arrived on time at 2am and the group of students made there flight and arrived in comfort! Lee was extremely helpful and kind and they made such an effort to help me, they made the whole process stress free and i can not thank Lee and the team for all their help!

6 september 2023
Review zonder uitnodiging
Logo The Coach Hire People

Antwoord van The Coach Hire People

Hi Chloe.

Thank you for your kind feedback, we will pass the kind words onto Lee. Your feedback helps us maintain a high level of service and hopefully we can be of help again in the future.

Kind regards,
The Coach Hire People

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great service

I would highly recommend the company to anyone, from initial help whilst I was making enquiries and booking and finally today the service that Mark the driver provided was second to none and the travellers have said that they would indeed use this service next time, in particular Mark.

All in all a great service was provided from beginning to end

27 augustus 2023
Review zonder uitnodiging
Logo The Coach Hire People

Antwoord van The Coach Hire People

Hi Rahena.

Many thanks for your feedback. We are delighted you were happy with our service & can’t wait to see you again.

Your feedback helps us continue to offer a perfect service.

Kind regards,
The Coach Hire People.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Everythign went smoothly and as booked

Everythign went smoothly and as booked. Communication was great with both the team in Belgium and in the UK. No hiccups at all and would recommened to anyone who needs a coach and doesn't know where to start!

19 mei 2023
Review zonder uitnodiging
Logo The Coach Hire People

Antwoord van The Coach Hire People

Hello Wes, many thanks for your feedback.

Much appreciated & very pleased all went well. We enjoy working on international bookings & you were fantastic to work with also.

Thank you for using our services again.

Kind regards,
The Coach Hire People

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great service

We had a pleasant journey with the Coach Hire People. Communication was good throughout the process. Bus was clean and nice. Driver was very friendly and managed difficult situations very well.

19 juni 2023
Review zonder uitnodiging
Logo The Coach Hire People

Antwoord van The Coach Hire People

Hi Tungalag.

Thanks for your feedback. We will pass this on to the team. We are pleased you were happy with the service.

Kind regards,
The Coach Hire People

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Amazing service from the booking

Amazing service from the booking, to the drivers turning up early, really friendly and no problem with the journey at all. Would defo use again and recommend this company to anyone. Thankyou so much for the smooth running to the biggest part of my daughters hen do.

24 juni 2023
Review zonder uitnodiging
Logo The Coach Hire People

Antwoord van The Coach Hire People

Hi Gayle.

Many thanks for your positive feedback. We are really pleased all went well and good luck to your daughter and her partner moving forward.

Kind regards,
The Coach Hire People

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Eddie the driver was a brilliant…

Eddie the driver was a brilliant driver, such a smooth journey buty ways.

He was so friendly and caring. One of our brownies was feeling ill and he offers an ice cold drink and some chocolate.

He just went above and beyond all day.

The coach was lovely and clean. Will use again with out doubt

10 juni 2023
Review zonder uitnodiging
Logo The Coach Hire People

Antwoord van The Coach Hire People

Hi Jayne.

Many thanks for your feedback. This is greatly appreciated and will help us to continue offering a high-level of service.

We will look forward to welcoming the group on board again in the future.

Kind regards,
The Coach Hire People

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absolute shambles of a company.

Absolute shambles of a company.

Booked a 4 day return trip to Newquay from Surrey. The coach and coach driver turned up at the agreed meet point & refused to take us on the day and just drove off. When questioned, he said he felt 'intimidated'. This was a complete nonsense, as he had not spoken to any of us. He then made up a bunch of lies about what he said he saw at the pick up point, and argued about the agreed meet up time (which was non-sensical, as he had not even arrived at the time he claimed we were meant to meet) as a reason to not take us.
We had to waste time calling every other coach company in the local area, before having the stress of finding alternative transport at great cost, by cab and train. This was also the case for the return journey we had booked, which the company refused to honour as well, even though it was on a future date.
The company were unwilling to send another coach or another driver, even though we had a clear record of written communications over what had been agreed on the booking.
We have had to struggle to get the money that we paid back, and the company are unwilling to offer any sort of compensation for either the inconvenience suffered, and the lack of morality of the company employee.
What kind of company just leaves people stranded at the start of a 4 day trip, despite turning up? What are they meant to do? More importantly, what kind of company shows absolutely zero remorse for doing so either?
Stay away from this company at all costs.

1 juni 2023
Review zonder uitnodiging

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer