Trees Direct Ltd Reviews 

232
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,5

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent service, delivered my trees really quickly despite the Christmas rush. I can now (September) say that those Silver Birch have settled in really well and we're really pleased with their qual... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I viewed Trees Direct website to research a Ginko tree. I found one to order and paid in the usual way. Then I heard nothing until one day a tree arrived. It has flourished in its current position and... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Having tracked down a genuine Gelder Rose which is not a roseum, so we will get the full wildlife benefit, despatched Monday, delivered today Wednesday. I opened the box expecting a dry tree, but no i... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The hazel trees I ordered were just what I wanted: multi-stem, healthy, not so big that they make planting difficult but chest high and having immediate impact. They were packed nicely and delivered... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Kwekerij
  2. ook in
  3. Boomkwekerij
  4. Plantengroothandel
  5. Tuincentrum

Over Trees Direct Ltd

Geschreven door het bedrijf

Last Chance Summer Sale

Trees Direct Ltd is a proud family run business dedicated to bringing quality trees, plants, and shrubs to gardens across the UK. For generations, our family has nurtured a passion for horticulture, combining traditional expertise with a personal touch.

From selecting the finest saplings to nurturing them in our nurseries, every step reflects our dedication to quality and care. As a family, we understand the importance of a beautiful garden and the joy it brings to a home. We strive to provide not only top notch plants but also personalised guidance, helping customers make the right choices for their unique outdoor spaces.

We believe in treating every customer like part of the family. That means carefully sourcing healthy plants, offering expert advice, and ensuring reliable delivery to help your garden flourish.

Our commitment to service, quality, and sustainability reflects the values that have guided our family business since day one, making Trees Direct your trusted partner for all your planting needs.

Over the years, we have built strong relationships with growers, ensuring that every plant we deliver meets our high standards. Our family values are at the core of everything we do - honesty, integrity, and genuine care for the environment and our customers.

Visit our website


Contactgegevens

4,5

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

232 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 85% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,5

Alle reviews

(232)

94 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Nice folks, very polite. above and beyond

Nice folks, that went above and beyond.
Placed an order, but was informed that they weren't happy with the quality of the rose I had ordered, so refunded me.
I then received an updated call to say they had found a better specimen, and we re did the order.

Very polite on the phone. I will look again at using them.
Super job.

22 september 2025
Logo Trees Direct Ltd

Antwoord van Trees Direct Ltd

Antony, So pleased to hear you were happy with how our team handled your order and we do hope that your new rose brings you much joy over years to come. - Trees Direct

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great customer service and information

Poppy was very helpful with my questions as we’d never had to plant a new tree before. Poppy answered all my questions and when she wasn’t available a colleague (didn’t catch his name) was also extremely helpful. Highly recommend Trees Direct

30 september 2025
Logo Trees Direct Ltd

Antwoord van Trees Direct Ltd

Jo, thank you for such a kind review, we will be sure to relay your comments back to Poppy and the team. we pride ourselves on being a small family business always at the ready to help our customers. - Trees Direct

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent customer services and…

Excellent customer services and communication. Quality trees. Thank you

23 september 2025
Logo Trees Direct Ltd

Antwoord van Trees Direct Ltd

Olwen, We're delighted to hear you're pleased with our customer service and your trees, we hope they bring you much joy! - Trees Direct

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

I was reasonably happy

I was reasonably happy, I just thought the tree could have been a bit better.
Otherwise a fair service

19 september 2025
Logo Trees Direct Ltd

Antwoord van Trees Direct Ltd

Hello Oliver. Thank you for taking the time to leave us a review, we're sorry to hear you felt the trees could have been of better quality, we'd love to be able to put this right or learn more about what went wrong. Please do reach out and send a photograph to info@treesdirect.co.uk to discuss further. - Trees Direct

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Tree in good condition and very prompt…

Tree in good condition and very prompt efficient service

25 september 2025
Logo Trees Direct Ltd

Antwoord van Trees Direct Ltd

Hello Kay, thank you for taking the time to leave us a review, we're thrilled to hear your trees arrived in good condition and you were happy with our service, we'd love to know how we could have improved your experiance to get that 5th star! Do feel free to email us to discuss further at info@treesdirect.co.uk. - Trees Direct

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Quick service

Quick service

10 september 2025
Logo Trees Direct Ltd

Antwoord van Trees Direct Ltd

Mrs Clifford, Thank you for taking the time to leave us a 5* review, we hope your trees thrive and bring much enjoyment for you. - Trees Direct

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Courier they used was a disgrace

Courier they used was a disgrace. Trees were buried under furniture despite stating fragile ands this way up.

Pointless to transport like this

16 september 2025
Logo Trees Direct Ltd

Antwoord van Trees Direct Ltd

Hi Tom, Thank you for taking the time to leave us a review, although natrually we are disappointed with this being the first we are hearing regarding your delivery difficulties and I can see that your order was delivered on the 18th September. If you could please reach out to us via email at info@treesdirect.co.uk we'd be happy to discuss options available as well as collect information to take forwards to our courriers regarding your delivery. Our aim is to ensure that all our customers reviece healthy trees in the same well cared for manner as we look after and pack them and as a small family business we're always on hand to take a proactive approach to rectify any issues which may occur, including those with our external courier. We look forward to being able to discuss this with you further - Trees Direct

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Trees as you want them

The trees arrived carefully packed and the the service was excellent and flexible

15 september 2025
Logo Trees Direct Ltd

Antwoord van Trees Direct Ltd

Hi Colin, Thank you for your kind words we do hope your trees will bring you much joy over the years. - Trees Direct

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good healthy tree

Tree delivered and stepdad very happy with the quality

29 september 2025
Logo Trees Direct Ltd

Antwoord van Trees Direct Ltd

Hi Oliver, We're sorry to hear your order has not arrived. I can see from our records that it was shipped.
I have sent you an email to discuss this further so we can rectify this error for you, as I cannot see that you have reached out previously via email.
I apologise if your voicemail has been missed we have recently upgraded our telephone systems to mitigate this and I would assume you have unfortunately slipped through the cracks in the transfer. - Trees Direct

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

10/10 for help and advice!

10/10 for help and advice!
I wanted something personal for a memorial tree and wasn’t sure what would be most suitable. I reached out for advice and guidance, and they were incredibly understanding, supportive, and offered excellent suggestions. I couldn’t be happier with the service!

11 september 2025
Logo Trees Direct Ltd

Antwoord van Trees Direct Ltd

Miss Ward, thank you for taking the time to leave us such a wonderful review. We're really pleased to hear our team were able to help you make your choice for such a special tree and you felt confident in their advice and guidance. We hope the tree brings many years of enjoyment as a special memorial. - Trees Direct

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Brilliant service

Brilliant service! Super speedy delivery and it arrived exactly on the day I asked for. Couldn’t be happier with the experience – would definitely recommend to others!

25 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Trees Direct Ltd

Antwoord van Trees Direct Ltd

Kyra, Thank you so much for your kind words we're so pleased to hear and we hope your trees bring you many years of continued joy. - Trees Direct

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Plants arrived on time and well packed…

Plants arrived on time and well packed kept informed about delivery

11 september 2025
Logo Trees Direct Ltd

Antwoord van Trees Direct Ltd

David, Thank you so much for taking the time to leave us such a kind review, we're thrilled to hear you're pleased with your plants and we do hope they bring you much continued joy over the years to come. - Trees Direct

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Prompt delivery but ...

Can't specify delivery date for any special occasion. This was for a special date. It arrived 2 days early, addressed to Mr and Mrs, before the couple were actually wed.
Good tree in pot, ready to plant up. Prompt service and delivery.

17 september 2025
Logo Trees Direct Ltd

Antwoord van Trees Direct Ltd

Alexandra, Thank you for sharing your experience. We understand how important the timing can be when sending gifts and are sorry it arrived a little earlier than hoped. Our full shipping policy can be found on our website and we do encourage customers to contact us directly with any queeries regarding delivery time lines. We’re glad the tree itself met expectations and appreciate your kind comments on our service. If you have any further questions or comments please do feel free to contact us directly - Trees Direct

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Hi I ordered a magnolia Sunsation it…

Hi I ordered a magnolia Sunsation it arrived all ok but with no name on it also it was 9ft tall very surprised as describing on web is only 3 4 feet due to my health I have contacted Trees direct they requested pictures I’m not very good with doing this so I don’t know if this will ever be resolved

16 september 2025
Logo Trees Direct Ltd

Antwoord van Trees Direct Ltd

Mr Wilkins, Thank you for taking the time to leave us a review, we are saddened to hear we didn't meet your expectations.

Our website clearly states that the Magnolia Sunsation is between 1.5-1.75m which is 4.9-5.7ft. The detailed description also states that this variety can grow up to 5m tall. As with all living things, there can be some discrepancies in the hieghts as they are continually growing, but after assessing our current stocks, we are confident that although we may have been slightly over the upper suggested height, we weren't as over as 9ft.

Our standard advice to all customers is that we request a photograph so we can best assess the circumstances. Should you have expressed to our team you would have been unable to do this then we could have looked at alternate options but without knowing this we'd be awaiting images to be able to investigate and find the best solution for you.

If you do have any further questions, or would like to discuss further please email to info@treesdirect.co.uk - Trees Dierct

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good quality trees

Good quality trees. Delivered on time. Reliable

17 september 2025
Logo Trees Direct Ltd

Antwoord van Trees Direct Ltd

Robert, Thank you for your wonderful feedback! We’re so pleased you’re happy with both our service and the condition of trees. - Trees Direct

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent service

Excellent telephone customer service.
Trees packaged very well for transport & arrived with no damage. The soil in the pots was moist & tree appeared very healthy. Thank you!

16 september 2025
Logo Trees Direct Ltd

Antwoord van Trees Direct Ltd

We’re delighted to hear your tree arrived healthy and well packaged, and that you had a positive experience with our team, thank you for sharing!- Trees Direct

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Poor pack, l think!

Trees would have been perfect, and I believe could have left ok. On opening the well sealed box it was apparent at some point they found themselves upside down. ( the driver who delivered to me did take care)
However most of the compost had left the pots, and several branches broken. I have planted none the less, but unsure l would re-order not because of quality just the arrival.

16 september 2025
Logo Trees Direct Ltd

Antwoord van Trees Direct Ltd

We’re sorry to hear your trees were disturbed in transit despite our careful packing. We appreciate your feedback and will be reviewing this with our couriers to prevent it happening again. If you have any concerns with how they establish, please reach out and we’ll be happy to help. We alwasy reccommend that cusomters reach out to us directly with images where possible as this will help us when we take a case like this forward to the couriers. If you have any further questions please do contact us. - Trees Direct

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The plants always arrive in good…

The plants always arrive in good condition, well packed and on time. Very good value.

9 september 2025
Logo Trees Direct Ltd

Antwoord van Trees Direct Ltd

Jeanne, Thank you so much for your kind words! We’re delighted to hear your plants arrived safely and that you’re happy with the value. We really appreciate your support. - Trees Direct

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Got the tree I asked for in great condition…

Got the tree I asked for in great condition and at a good price. Time will ultimately tell but great first imppressions.

15 september 2025
Logo Trees Direct Ltd

Antwoord van Trees Direct Ltd

Hi Thomas, thanks for taking the time to leave us a review, we're thrilled to hear your trees have arrived in good condition and we hope they bring you many years of enjoyment as they grow and thrive. - Trees Direct

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

The tree arrived safe and sound. well…

The tree arrived safely and fairly well protected. After removing it from it's box all looking good.
Only challenge was we knew it was on its way but not date and time of arrival. We returned home to find a 2mtr high box in our open porch!.

Otherwise all is well and will lrt youknow more after it's planted.

Andrew Mulryne

15 september 2025
Logo Trees Direct Ltd

Antwoord van Trees Direct Ltd

Hi Andrew, thank you for taking the time to leave us a review. We're glad to hear your trees arrived in safe condition. Our shipping policy on our website does explain that we are unable to provide times for deliveries and that trees will be left safe if no one is home to receive them. We will pass these comments on to our shipping carrier to see if we can improve this aspect of our service. Thank you again - Trees Direct

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer