UK Tents LTD  Reviews 

235
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,3

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We have just purchased an awning and are very pleased with the quality. We had a small issue with it but they quickly responded with a resolution. Would definitely recommend them. Special mention to W... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great company to work with, dealt with UK Tents for a number of years, never had any issues with the product, would recommend their company to anyone who wants to use them. Ray Broad KG Logistics L... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Polite and professional service 3.95m Electric Awning- easy to install but definitely needs 2 people to lift onto brackets. We've been using it for about a month and so far working flawlessly. Tha... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Bought a £250 awaning.Arrived quick,unpacked it and found the fixing relly cheap and nasty they deffo dont look strong enough for a 3m awning,as I have done this job a few time before so I got some... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Winkel

Geschreven door het bedrijf

UK Tents have a large selection of marquees on offer. We do everything from affordable PE party tents to extra-high quality, fire-resistant certified PVC tents. We also have a growing list of accessories that compliment our tents.


Contactgegevens

4,3

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

235 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 88% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 2 weken

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,3

Alle reviews

(235)

59 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Issue

Unfortunately I was sent the incorrect size gazebo which I had purchased via Amazon.I messaged Amazon and was quickly contacted by UK Tents.Leanne,Customer Service Advisor,dealt with my query.Leanne was friendly,courteous,quick to reply to emails and efficiently sorted a replacement gazebo

27 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo UK Tents LTD

Antwoord van UK Tents LTD

Thank you so much for your valued feedback. I will pass your comments over to Leanne who will be delighted to hear them. Thank you once again for taking the time and choosing us.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Not Fit for Purpose

Edited to Reply to highlight how Uk Tents dont seem to grasp the issue.

The Tent is anchored in wvery way possible using heavu duty stakes.
The frame is not moving. The frame is fine. However, the canvas is atta hed to the frame using elastic bungees. These decorated and snapped within one month and have been replaced several times. The pegs to hold the canvas to the ground have also blown out and the flimsy eyelets ripped in some places. .
These canNOT be secured using stakes! There is no other way of securing the canvas to the ground! This has been explained to you several times and yet you still go back to needing to secure the frame - which is not the issue the issue is the flimsy way in which the canvas has been made yo be secured to the frame and the ground! We have had zero inclement weather and these parts have bot survived! Your ineptitude to grasp the problem is the issue I am having! We have done everything as advised and more!

I am extremely disappointed with both the quality of the product and the after-sales service I have received.

Before purchasing the Elite marquee, I explained exactly how I intended to use it and relied on both the advice provided by the sales team and the descriptions on the website when deciding which model to buy.

The Elite range was presented as being suitable for heavy-duty commercial use.

After only around two months of minimal use, the elasticated bungees securing the canopy had deteriorated, the canopy fixings repeatedly failed, and the canopy itself tore.

The frame remained securely anchored throughout, so my complaint has never been about the structure itself.

What has been most frustrating is that, despite repeatedly explaining that the issue relates to the premature failure of the canopy components, my concerns have never been properly addressed. This marquee is not fit for purpose.

I provided photographs, explained the circumstances in detail, and made every reasonable effort to resolve the matter amicably. Unfortunately, the retailer maintained its position and declined to provide any meaningful remedy.

As a result, I have been left with no alternative but to pursue the matter through the County Court's Small Claims process.

Based on my experience, both the quality of the product and the after-sales support fell well below my expectations. I would encourage prospective customers to avoid this company completely!

30 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo UK Tents LTD

Antwoord van UK Tents LTD

Thank you for sharing your feedback. We are sorry to hear that you were disappointed with your experience.

We would, however, like to clarify a few important points for the benefit of prospective customers. Prior to purchase, you were advised that the supplied pegs alone were not sufficient to secure the structure in the conditions in which you intended to use it, and you were specifically advised to use suitable ground stakes to provide additional anchoring.

Our terms and conditions, including the requirements for reporting damage and the appropriate use and care of the product, are clearly set out on our website. These are in place to ensure that concerns can be assessed fairly and dealt with consistently.

We also made genuine efforts to work with you amicably and to find a reasonable resolution to the issues raised. We do not agree with the suggestion that your concerns were simply disregarded or that we were unwilling to assist.

We take customer feedback seriously and always aim to provide clear advice and appropriate after-sales support. However, we also believe it is important that reviews reflect the full circumstances of a matter, including the advice provided regarding installation, anchoring and the applicable terms and conditions.

We remain committed to treating all customers fairly and professionally.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Perfect Customer Service

Perfect Customer Service
Well done to all there for prompt replies and dealing so professionally with my enquiries and problem

28 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo UK Tents LTD

Antwoord van UK Tents LTD

Thank you so much for your wonderful 5-star review,John! We really appreciate you taking the time to share your experience. We're delighted to hear that our team was able to respond promptly and handle your enquiries professionally your kind words mean a lot to us, and we're always here if you need any further assistance.Thank you again for choosing us!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

3.95x3m Awning

I bought a 3.95x3m awning from UK Tents recently. The item was shipped the next day via DX. Unfortunately the wrong delivery day was provided by DX (they said Tuesday but it came Wednesday). CCTV footage showed a single driver deliver the item which weighed 40kg. He dropped one end getting it out of the van, dragged the package to the rear garden and dropped it again. The packaging was good though so I thought nothing more of it. Installation was easy enough; screw brackets to the wall, attach awning and insert bolts to hold it. Unfortunately the winding peg seemed bent and caught on the end plate so couldn’t be unwound. After 1 email with photos and video to customer service they sent out a replacement part which arrived the next day and sorted the problem. My gripes with DX are a different issue but the item quality and customer service from UK Tents was excellent and I would buy from them again. Simple, stress free experience really from them, sorting a problem quickly and without fuss.

22 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo UK Tents LTD

Antwoord van UK Tents LTD

Thank you so much much for taking the time to leave such a detailed review.We're sorry to hear about the issues caused during delivery, but we're pleased our customer service team was able to to resolve the problem quickly with a replacement part. We really appreciate your patience and are delighted to hear you're happy with the quality of the awning and found it straightforward to install.Your kind words mean a lot to the team, and we look forward to serving you again in the future.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great customer service

My husband ordered a garden gazebo a couple of weeks ago. Amanda from customer services was incredible! She kept us up to date with the whole tracking order and just gave us peace of mind. Gazebo looks amazing in the garden. Would definitely recommend.

2 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo UK Tents LTD

Antwoord van UK Tents LTD

Thank you for your wonderful review!We're delighted to hear you're so pleased with your gazebo and that Amanda was able to keep you informed throughout the process.We'll be sure to pass on your comments to her.We hope you enjoy your new gazebo for many years to come, and thank you for recommending us!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Had a nice experience with customer…

Had a nice experience with customer service. Very helpful. Delivery was very fast. Good products. Definitely recommend them.

8 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo UK Tents LTD

Antwoord van UK Tents LTD

Thank you for your kind review.We're so pleased to hear you had a positive experience with our customer service team and that your order arrived quickly.It's great to now you're happy with your products, and we really appreciate your recommendation.We hope to welcome you back again soon!

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Solar Powered Awning

After having problems with the first awning we purchased, the team at UK tents eventually sent a replacement (after a review of the issues). This second awning is perfect. However special thanks must go to Leanne (Customer Services Advisor) who chased up the despatch of the replacement and kept us in the loop to ensure we were ultimately satisfied with the product.

27 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo UK Tents LTD

Antwoord van UK Tents LTD

Thank you so much for taking the time to leave such a lovely review.We're delighted to hear that your're happy with your replacement awning and that the team was able to resolve the issues with your original purchase.I'll be sure to pass your kind words on to Leanne, who will really appreciate your recognition.Thank you for your patience throughout the process, and we're so pleased we could ensure you were completely satisfied in the end. We hope you enjoy your awning for many years to come!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great service!

I contacted UK Tents for spare parts for a 12m x 6m marquee. I spoke to Leanne Kennedy and her service and efficiency were second to none. In no time, my parts were on order and will soon be on their way. Leanne was very friendly and helpful. Couldn't ask for more. Thanks!

25 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo UK Tents LTD

Antwoord van UK Tents LTD

Thank you so much for taking the time to leave us such a kind 5-star review!
We're so pleased Leanne was able to help you source the spare parts for your 12mx6m marquee quickly and efficiently. We'll be sure to pass your lovely comments on to her- she'll really appreciate the recognition.
We hope your parts arrive promptly and your marquee is back to full use in no time. Thanks again for choosing UK Tents!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very Happy

Always cautious about ordering online, however I’m happy to recommend UK Tents are spot on. Customer Service is a real person, quality of the Pergola is very good. Took us about 4 hours to build (impact driver is essential). Only criticism is the roof bolts could be 5mm longer which would help. Definitely recommended

22 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo UK Tents LTD

Antwoord van UK Tents LTD

Thank you for your wonderful 5-star review and recommendation!
We're delighted to hear you're happy with your pergola and that our customer service gave you confidence when ordering online. Its great to know you found the build straightforward and that you're pleased with the overall quality.
We also appreciate your helpful feedback regarding the roof bolt length.Comments like yours are invaluable, and we'll pass this suggestion on to our product team and supplier for consideration.
Thank you again for your support, and we hope you enjoy your pergola for many years to come!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good affordable gazebo and responsive…

Good affordable gazebo and responsive customer support 👍

11 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo UK Tents LTD

Antwoord van UK Tents LTD

Thank you for your kind review! we're delighted to hear that you found your gazebo affordable and that our customer support team was responsive and helpful.We truly appreciate your recommendation.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

FIRSTLY IT WAS LOVELY TO SPEAK TO…UPDATE THE AWNING HAS BEEN VERY USEFUL, MY NEPHEWS NEEDED TO BUILD AN OUTSIDE CUPBOARD ABD USED THE AWNING TO SHELTER THEM FROM THE RAIN SO IT KEPT THEM NICE AND DRY

FIRSTLY IT WAS LOVELY TO SPEAK TO HUMANS WHO UNDERSTOOD WHAT I WANTED TO PURCHASE.
THEN I CONTACTED TO REQUEST A DELIVERY TIME TO SUIT ME, THEY MADE ARRANGMENTS TO DELIVER LATE IN THE DAY AS IT WAS BEING FITTED THE DAY AFTER, SO IT WAS DELIVERED ABOUT 8PM BY A VERY NICE AND POLITE MAN. AWNING FITTED NEXT DAY, I WAS DELIGHTED. I HAVE ONLY OPENED IT A FEW TIMES DUE TO BAD WEATHER IN MANCHESTER.
UK GO THAT EXTRA MILE AND I WILL DEFINATLY RECOMMEND. YES IT IS LOVELY, I ONLY HAD TROUBLE GETTING AN ELECTRICIAN TO FEED IT INTO THE HOUSE. I DID EVENTUAĹY. FROM START TO FINISH THE PROCESS WAS EASY. I THANK EVERYONE I SPOKE TO.

30 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo UK Tents LTD

Antwoord van UK Tents LTD

Hi Beryl,
Thank you so much for taking the time to leave such a detailed review. We're delighted to hear that our team was able to help you find the right awning and arrange a delivery time that suited your needs.It's great to know the installation went smoothly and that the awning has already proven useful in keeping your nephew's outdoor project from the rain.
We pride ourselves on providing excellent customer service from first enquiry through to delivery, so your kind words mean a lot to everyone involved. We hope you continue to enjoy your awning for many years to come, and we really appreciate your recommendation.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Awaning.Arrived…But oh

Bought a £250 awaning.Arrived quick,unpacked it and found the fixing relly cheap and nasty they deffo dont look strong enough for a 3m awning,as I have done this job a few time before so I got some heavy duty 20mm coach bolts.
Once installed there was an obvious fault with it as the crank handle was catching on the cassette frame,I emailed and sent a video off to them a few days later I got a reply.... it read: "the building team have sugested bending the shaft out to staighten it and also standing more at an angle"

ill let you decide what that means and if thats acceptable.

2 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo UK Tents LTD

Antwoord van UK Tents LTD

Thank you for taking the time to share your feedback. We are sorry. to hear that your experience did not meet expectations.
We understand your concerns regarding both the supplied fixings and the issue you encountered with the crank handle alignment.While our team aims to provide prompt support and practical solutions, we appreciate that the advice provided did not give you confidence in the product or resolve the issue to your satisfaction.
Customer satisfaction is very important to us, and we would welcome the opportunity to review your case in more detail.If you contact our customer service team, we will investigate the matter and work towards and appropriate resolution.
We value all customer feedback as it helps us improve our products and service, and we appreciate you bringing these concerns to our attention.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Ordered on the Friday of a bank holiday…

Ordered on the Friday of a bank holiday weekend, delivered the next day. Fantastic company to deal with.
Tent seems fairly bomb proof also.
Spot on!

2 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo UK Tents LTD

Antwoord van UK Tents LTD

Hi Steve,
Thank you for your fantastic 5- star review. We're pleased to hear that your order arrived so quickly, especially over a bank holiday weekend, and that you found us easy to deal with throughout the process.
Its' great to know you're happy with quality of your tent too. We really appreciate your support and hope it serves you well on many adventures ahead.
Thanks again for choosing us!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Title: Title: Poor quality product and even worse customer service

I bought a pop-up gazebo from this company back in December 2025. It was a seasonal item, so I stored it indoors, completely dry and unused, until I finally got it out to use for the first time recently. After literally one single use, I took it down and noticed the stitching was already coming apart, seams were splitting, and threads were hanging loose all over clearly bad workmanship and a manufacturing fault from the start.

I contacted them straight away with photos showing exactly what was wrong. Their response They refused to help properly, saying it was over 30 days since purchase and they wouldn’t replace it or give a refund. They tried to tell me it might be due to storage or use even though it’s obvious from the photos it’s just poorly made, and it’s only been used once. They then offered to sell me a replacement roof at "cost price" for £40, expecting me to pay to fix their mistake.

It’s clear they care more about their own internal rules than actual customer rights or selling decent products.

If you buy from them, be warned if their product fails, even on the very first use, they will find any excuse not to help you. I certainly won’t be buying from them again, and I’ll be telling everyone I know to stay well clear

20 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo UK Tents LTD

Antwoord van UK Tents LTD

Thank you for your feedback.We're sorry to hear you are disappointed with your experience.
As outlined in our terms and conditions, the gazebo was purchased in Dec 2025 and any faults or issues are required to be reported and inspected within 30 days of purchase.Due to the length of time between purchase and first use, we were unfortunately unable to determine whether the damage occurred during manufacture ,storage, handling or use.
Despite this, we did try to reach an amicable resolution by offering a replacement roof at our cost price as a gesture of goodwill.While we appreciate this was not the outcome you were hoping for, we believe this was a fair attempt to assist outside of our stated policy period.
We value all customer feedback and remain committed to providing both quality product and customer service.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great customer servic…

This company was so easy to contact and the customer service has been incredible. I would recommend them to anyone. And will definitely be using them in the future.
Thank you so very much

12 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo UK Tents LTD

Antwoord van UK Tents LTD

Thank you so much for your kind words.We're delighted to hear you found out team easy to contact and helpful throughout your experience with us.Providing excellent customer service is something we take great pride in, so your recommendation means a lot. We really appreciate your support and look forward to helping you again in the future.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We recently bought a branded gazebo for…

We recently bought a branded gazebo for our club from UK Tents and the whole experience was fantastic. The team were helpful from start to finish, kept us updated, and delivered the order much faster than expected. The gazebo is top quality — solid construction, great print work, and so simple to assemble and pack away. Brilliant service and a brilliant product.

25 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo UK Tents LTD

Antwoord van UK Tents LTD

Thank you for the fantastic review,Carl.We're thrilled to hear you were pleased with both the quality of your branded gazebo and the service you received from our team. Keeping our customers updated and delivering on time is very important to us, so its great to know this made a positive difference.We truly appreciate your support and hope your club enjoys using the gazebo for many events to come.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We purchased a premium gazebo for our…

We purchased a premium gazebo for our event and have just put it up and down it took around 10 minutes to assemble and even less to take it down, we could of left this to do on Sunday but just wanted to check all was ok
Fantastic quality and we can't wait to use it at the weekend
From my first initial phonecall to receiving the product I could not fault the team at UK Tents

1 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo UK Tents LTD

Antwoord van UK Tents LTD

Thank you for taking the time to leave such a great review, Will.We're so pleased to hear you found the gazebo quick and easy to set up and that youre happy with the overall quality, It's also wonderful to know our team provided a positive experience from your first enquiry through to delivery.We really appreciate your feedback and hope the gazebo serves you well at your upcoming events.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We had an excellent experience with…

We had an excellent experience with UKTentsLtd. Their customer service is truly outstanding: enquiries were answered quickly and clearly, the turnaround time was impressively fast, and they went out of their way to accommodate our unique circumstances.
Throughout the entire order process they remained friendly, approachable, and genuinely helpful, adapting effortlessly to our needs. As a lovely bonus, our spare parts even arrived a day earlier than anticipated.
Enormous thanks to such a helpful and professional team. We wouldn’t hesitate to order from UKTentsLtd again and highly recommend them to others.

22 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo UK Tents LTD

Antwoord van UK Tents LTD

Thank you so much for your kind words and detailed feedback!We're thrilled to hear that you had such a positive experience with our team and that everything - from communication to delivery-met your expectations.
Its especially great to know we could accommodate your needs and even get your spare parts to you ahead of schedule.We'll be sure to pass your comments on to the team-they'll really appreciate it.
We look forward to working with you again in the future!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

After receiving a broken tent in the…

After receiving a broken tent in the post from another company, we had to quickly place an order elsewhere and chose UK Tents. Amanda communicated with us speedily and made sure we got our tent just in time for our weekend event, the tent is beautiful and arrived packaged securely and safely. Thank you so much for helping our event run smoothly!

17 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo UK Tents LTD

Antwoord van UK Tents LTD

Thank you so much for your kind words! We're really glad we could step in quickly and help get everything sorted in time for your event.Ill be sure to pass your lovely feedback on to Amanda- she'll be thrilled to hear it.It's great to know the tent arrived safely and met your expectations.We hope your event was a big success, and we'd be delighted to help again in the future!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Wonderful service from start to…

Wonderful service from start to finish!. Leanne was fantastic in assisting with replacement parts kept me fully updated with tracking etc. She is a real credit to your business please pass on my thanks.

16 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo UK Tents LTD

Antwoord van UK Tents LTD

Hi Heidi,
Thank you for your lovely feedback! We're so glad to hear you had a smooth experience and that Leanne was able to assist you so well- She'll be delighted to hear your kind words.We really appreciate your support and hope to serve you again in the future.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer