We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Otroligt snabb leverans (endast 1 dag)! Var tveksam om jag skulle våga beställa på denna sida då många var missnöjda med leveransen, men uppenbarligen har de tagit till sig kritiken och förbättrat den... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Min beställning kom för sent. Ändå måste jag själv fixa hela returen och dessutom betala returfrakten trots att det var deras fraktbolag som var sena. De skickar inte ens en fraktsedel och deras... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Försenad leverans trots "leveransgaranti". När jag frågade om detta svar att "garantin" inte betyder något. Kundservice tar 7 dagar att svara på mejl. Kundservice i Sverige svarar INTE i telefon. Retu... Toon meer

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Var lite orolig att beställa pga recensionerna, men allting har gått smidigt. Snabb leverans, och kvalitet som förväntat (inte hög, men användbar). Fick bekräftelse på betalning samt spårningsi... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Evenementen en entertainment

Informatie afkomstig van verschillende externe bronnen

Vi är Europaledare inom onlineförsäljning av maskeradkläder, maskeradtillbehör och partyartiklar. Vi erbjuder dig personlig service och kundrådgivning på vardagar mellan klockan 9 - 17. Vi håller lunchstängt mellan 12:30 - 13:30. Episka fester behöver episka dräkter!


Contactgegevens

2,5

Slecht

TrustScore 2.5 uit 5

33 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft nog niet op negatieve reviews gereageerd

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

2,5

Alle reviews

(33)

6 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Bedrägeriföretag

Amatörer och skojare på det här företaget. Köp inget där.

I mitt fall beställde jag maskeraddräkter med utlovad leverans på circa 5 dagar. De drog pengar från mitt konto. Tio dagar senare fortfarande ingen leverans, inte ens ett email med orderbekräftelse.

Kontaktade kundservice, fick till svar att de hittar ingen order på min email adress. De ville ha "kopia på betalningen" för att söka vidare, trots att jag redan hade inkluderat adress och betalningsinformation. Jag skickade en bild på kontoutdraget från banken. Fick inget mer svar från kundservice.

Det är helt klart fel på deras betalningssystem, som andra recensenter har skrivit. Det är inte ett dugg säkert. Företaget vägrar tydligen kännas vid det. Deras "IT avdelning" kan inte reproducera några fel. Jaha, vad synd, men då får de väl behålla mina 600kr, ärendet avslutat, eller? Idioter! Betala pengarna tillbaka! Era egna buggar i era egna system är era egna problem.

Det som de facto har skett är bedrägeri. Det tog mina pengar och låtsas inte om det. Det är kriminellt och straffbart och ska polisanmälas, ärendet ska även gå till konsumentverket och ARN.

20 oktober 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Vegaoo.se

Antwoord van Vegaoo.se

Dear customer,

unfortunately we cannot find your order if you give us incorrect information. Your order was placed in the name of another person, with a different delivery address and email address than the one you provided.

Fortunately, your order has been refunded. In future we would advise you to make a note of the details of an order when it is placed so that it can be traced immediately.

Kindest regards,
Vegaoo.se

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Handla inte här!!

Handla inte här!!! Ett bedrägeriföretag! Köpte maskeraddräkt till min dotter som hade suttit och valt i en timme på olika hemsidor. Lovade leverans inom 5-6 dagar. Efter 9 dagar hade inget kommit. Kundservicen hade en nyanställd som sa att hon inte hade tillgång till någon information i systemet för att hon var ny och hennes kollegor var alla och åt mat enligt henne. Klockan var 16 på eftermiddagen. När jag efter flera samtal till till slut fick tag på någon som hade tillgång till systemet så sa de bara att paketet var någonstans mellan Frankrike och Sverige och att det kunde komma om några dagar eller någon vecka men det var inget de kunde på något vis garantera. Min dotter kommer troligen vara utan maskeraddräkt på sitt kalas på fredag eftersom de inte själva trodde att leveransen skulle komma fram. Har aldrig varit med om sämre kundservice eller näthandel.

20 oktober 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Vegaoo.se

Antwoord van Vegaoo.se

Dear customer,

We are very sorry about the problem you had with your order, however we understand that your shipment was available for collection but was never collected.
Kindest regards,
Vegaoo.se

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Sämsta kundservicen jag varit med om

Sämsta kundservicen jag varit med om. De skickar ut en klänning med en reva och när jag vill reklamera den vägrar de följa konsumentsvägledningens rekommendationer om att betala för returfrakten. De ignorerade att jag ville att de ska betala för returfrakten och att festen som jag skulle ha klänningen på redan har varit. Det enda de erbjöd var 50:- kr vilket var pinsamt lite för en trasig klänning alternativt att jag skickar tillbaka klänningen men jag vill inte betala returfrakt för en trasig vara. Undvik om möjligt, det här företaget bryr sig inte om deras kunder.

7 oktober 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Vegaoo.se

Antwoord van Vegaoo.se

Dear customer,

in your case we proposed a partial refund because the costume had a small scratch in a semi-hidden area, as shown in the photo you sent us, and that as per your request you did not want a new one because it would not have arrived in time.
So we issued a partial refund to allow you to use the costume anyway.
Best regards,
Vegaoo.se

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Handla inte här! Du kommer bli besviken!

Handla inte här! Du kommer bli besviken!
Vid beställningen lovades jag att få leveransen redan nästa dag om jag betalade expressleverans för 196 Kr, nu veckan efter har jag fortfarande inte fått leveransen.

När jag kontaktade dom möts jag tillbaka av dåliga ursäkter.
Otroligt oseriöst ställe att handla på, bespara er mödan och handla någon annanstans.

21 december 2020
Logo Vegaoo.se

Antwoord van Vegaoo.se

Hejsan Fredrik

Vi beklagar att ni inte blivit nöjd med ert köp.

Ni kan helt riktigt se en upskattning för leverans när ni lägger beställningen och som vi informerat er är er beställning fortfarande inom tidsramen ni valt för leverans.

Om ni har fler frågor är ni välkommen att kontakta oss direkt på kundservice@vegaoo.se

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Sämsta skiten jag varit med om

Det var dålig kvalitet på produkterna lite information om leverans och det mesta andra. Returen var svår att få godkänd och det kostade över 200kr att returnera. Rekommenderar inte denna sida till någon.

16 november 2019
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Har beställt en dräkt och en peruk för…

Har beställt en dräkt och en peruk för min dotter och fick betala 208 kr till för express leverans. 1 dag innan jag skulle få beställningen får jag mail att de gjorde fel och peruken fanns inte i läger så de skickade bara dräkten. Jag frågade flera gånger om jag kan beställa en annan peruk men de skulle bjuda på frakten i så fall för att det var deras fel. Jag tänkte det var för mycket att betala 208 kr x 2 eftersom det var inte mitt fel! Det är någonting som många seriösa affärer gör i så fall. De förnekade den, de sa de kan inte bjuda frakten. Det är sista gång jag beställer från Vegaoo och jag stark inte rekommendera den.

21 oktober 2019
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Bra utbud, långa leveranstider

Enligt ordboken betyder ordet "leverera" att fullgöra leverans av vara, t ex till kund, dvs när kunden har varan i sin hand. Men vegaoo.se och många andra e-handlare tror att "leverera" betyder "när varan lämnar lagret". Då blir det lätt att skriva att leveransen sker jättesnabbt.
Men vegaoo.se har inget lager i Sverige, det ligger i Frankrike och allt är ju relativt. Om du bor granne med DHL i Malmö och betalar över 200:- i frakt kan du få produkten på en dag (dagen efter den s k leveransen) (om du har jättetur). Annars tar det troligen *minst* en och en halv vecka.
Beställde en maskeraddräkt:
+ Stort utbud, lätt att hitta och ganska bra priser.
- Hade varit trevligt med kundomdömen om produkten.
- De uppskattade leveransdatumen var oklara och sa emot sig själva, svårt att veta vad man ska välja då.
- Mitt postnummer var ogiltigt (vilket iofs inte förvånar mig då jag bor på landet i norra Sverige). Efter ett par telefonsamtal lade de manuellt till mitt högst verkliga postnummer.
+ Lätt att nå en människa per telefon.
- I telefon: Jag blev tilltalad med "Ni" och med rätt överdriven artighet. Hallå - ni är återförsäljare av maskeradkläder, inte en fin bank eller flådig auktionsfirma.

24 september 2019
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Välj faktura och inte kontant

Jag handlade produkter och betalade med kort. Produkterna kom snabbt och var som jag förväntat mig,men det tog lång tid och flera mail/påminnelser för att få min återbetalning.

Det känns som företaget försöker dra på återbetalnigen tills kunden själv ringer och hör efter. Fick maila för att påpeka att retur ska ha inkommit, fick mail att pengar skulle inkomma inom några dagar men fick ändå maila en påminnelse 10 dagar senare innan det till slut hände.

Min rekommendation är att välja faktura vid köp.
Mvh Jessica

25 januari 2019
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Strul med deras betalningssystem!

Strul med deras betalningssystem gjorde att tre av samma produkt beställdes trots att jag bara lagt en i ordern. Det stod rätt belopp i kassan men när det drogs från kontot tog dom betalt för tre. Kundservice rekommenderade mig att inte hämta ut paketet och vänta en månad tills paketet skulle gå i retur till dom, sen skulle jag få återbetalning. Nu drygt två månader senare så finns det fortfarande inga pengar på kontot än. Paketet gick i retur 28e december. Trist att ligga ute med drygt 700 kr.

22 januari 2019
Review zonder uitnodiging
Logo Vegaoo.se

Antwoord van Vegaoo.se

Hejsan,
Problemet du säger dig ha upplevde har inte kunna repoducerats av vårt IT-team. Vi har inte tidigare fått information om något liknande problem, inte heller eftråt.

Precis som du skriver rekommenderade vi att du inte hämtar ut paketet - Leveranstiden med postnord är hos oss rätt lång, och efter att paketet legat två veckor hos ombudet ska det skickas tillbaka till oss. Vi betalade dig tillbaka för beställnignen även om vi ännu i denna dag inte fysiskt fått tillbaka paketet, det här kan du själv kolla upp i ditt spårningsnummer. Din återbetalning är som sagt redan gjord, och kommer synas på ditt konto men eftersom vår bank är fransk kan det ta ett par dagar innan återbetalningen syns.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Otroligt bra service

Otroligt bra service! Mottog en defekt vara och Annika på Vegaoo löste det snabbt, smidigt och utan några som helst sura miner.
Så fin kundservice!

6 oktober 2018
Review zonder uitnodiging
Logo Vegaoo.se

Antwoord van Vegaoo.se

Tack så mycket Kim! Ha en riktigt fin höst!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Service på högsta nivå!

Surfade runt för att leta två dräkter till 70-talsdisco. Hittade vad jag sökte till bra pris på vegaoo.se, men var lite skeptisk då jag inte kunde hitta några recensioner. Beställde ändå och fick hem varorna två dagar senare! Toppen! Jättefina och precis vad jag tänkt mig. Här hade dock historien kunnat få ett tråkigt slut för kläderna stämde tyvärr inte överens med måttangivelserna och jag oroade mig lite över hur detta skulle komma att lösas. Ringde den svenska kundtjänsten och fick prata med Annika, en tjej som är service personifierad! Vi har haft tät mailkontakt och jag har blivit uppdaterad och byte gick smidigt och medförde inga extra kostnader för mig. Jan verkligen rekommendera! Tack vegaoo.se och Annika! Jag återkommer!

17 maart 2017
Review zonder uitnodiging
Logo Vegaoo.se

Antwoord van Vegaoo.se

Tack Pia! :)

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer