Virellemaison Reviews 

185
•
TrustScore 3 uit 5

2,8

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ce site maison Virelle est une véritable arnaque, les produits ne respectent pas la description et cette enseigne promet des remboursements qu’ils ne font pas cette histoire remonte au mois de mars 2... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Une combinaison reçue pour Noël, suivie d'une nouvelle commande d'une autre combinaison et d'une housse de couette en velours...et pour finir, une commande d'une nouvelle housse de couette en velours... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Purchased a coffee grinder. Packing and delivery good, but on using the item the item started smoking and stopped working, then started working again, but was cautious so kept pausing to avoid over he... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

The product arrived safely and was well packaged. I wasn't expecting quite as much assembly - I think that could be made clearer on the product description. The delivery time was also quite slow, over... Toon meer


Contactgegevens

2,8

Gemiddeld

TrustScore 3 uit 5

185 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 41% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

2,8

Alle reviews

(185)

185 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Scammers, Scammers, Scammers

Under no circumstances use this company. They are scammers. Items come from China and are very very poor quality. We ordered a foldable picnic stand. The picture shows a nice stand made of some sort of hard wood that has been finished well. We waited 3 weeks for the item and what turned up is frankly fit for the bin. The wood is thin and some sort of cheap pine. It has not been sanded properly and is warped. The stain finish is awful. It says its foldable but you have to screw it together. Well you would do if there were any screws in the box. The unit does not even fit together due to the warping. This item is only fit for the bin. The company say that we have to return it to China at our cost to get a refund. Do not fall for the slick website its all fake. Absolute scammers. Would give negative stars if it was an option.

Update after reply. It says in the reply to this review that you can return to the Netherlands, I presume at my own cost. This however is untrue as when I contact them it has to go back to China. This is cost prohibitive and they know it making it impossible to get a refund. DO NOT USE THEM.

10 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Virellemaison

Antwoord van Virellemaison

Hi,

We’re very sorry to hear that your picnic table did not meet your expectations. Returns for faulty items can be sent to our Netherlands return address, where we will inspect the product and issue a full refund promptly. Your feedback is valuable and will help us improve product quality and service.

Kind regards,
Team Virelle Maison

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

SCAM

SCAM

Do not use. Product not as per picture. Cheap knock off. Refusing to give a refund

Additionally took may attempts to gain a refund. Amusing at first then frustrating. Refunded after commencing a claim through our bank,

13 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Virellemaison

Antwoord van Virellemaison

Hello,

We completely understand your disappointment and are sorry that your order did not meet your expectations. Upon checking, your refund has already been fully processed. We truly appreciate your feedback and will use it to enhance our product quality and service, aiming for a better experience in the future.

Kind regards,
Team Virelle Maison

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Scam company, stay away

The item took weeks to arrive despite the delivery time they stated on the website. When the item finally arrived (foldable wooden picnic table) it was terrible quality and nothing like the picture. Had to throw away. Avoid this company, complete scam

2 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Virellemaison

Antwoord van Virellemaison

Hello,

We’re truly sorry that your picnic table arrived later than expected and did not meet your expectations. Please reach out to contact@virellemaison.com so our team can review your order and work with you toward a satisfactory resolution.

Kind regards,
Team Virelle Maison

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Completely avoid

I never ever write a review but bought a chopping board for £40 and it’s completely faulty. Took weeks to arrive as well. I requested a refund and apparently as it’s gone past the 30 days I can’t get a refund!! But it’s completely faulty, falling apart. Like others said, completely avoid. I don’t know how they are allowed to pose as a European company when it’s a scam.

In response to their response, this was a Christmas present so wasn’t opened until then (3 weeks after delivery) and it fell apart after first use which did fall outside of the 30 days of delivery. 30 days to return (to china) a faulty product is crazy. The life of my product should not be 30 days!

13 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Virellemaison

Antwoord van Virellemaison

Hi,

We’re truly sorry that your chopping board arrived faulty and that this caused such frustration, especially after waiting for it to arrive. As per our policy, refunds for faulty items can only be processed if reported within 30 days of delivery, and had we been contacted during that period we would have been happy to honor a full refund. Your feedback is very valuable to us, and we will use it to improve our products and service.

Kind regards,
Team Virelle Maison

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Poor quality products shipped from China

I ordered a onesie for my wife 10 days before for Xmas which I thought would be ample for delivery. Delivery times weren’t clear when i ordered and i should have double checked. Turns out I should have also checked trustpilot first. Products come from China and took over 3 weeks to arrive. The onesie was cheap material and had small ‘bunny ears’ which weren’t displayed on the picture of the product. The product wasn’t cheap in cost so thought it was going to be much better quality. To be fair customer service got back to me fairly quickly but offered me either 20% refund or to return the item to China at my own cost for a full refund. Going to check postage cost before deciding what to do but would never use again. I rarely write reviews but thought I should do to warn others. Avoid!

16 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Virellemaison

Antwoord van Virellemaison

Hi,

We sincerely apologize that your order did not arrive in time for Christmas and that the product quality was disappointing. We understand how frustrating this must have been, and we want to make it right. Please reach out to contact@virellemaison.com, and our team will work with you to resolve the issue. Thank you for your feedback, it helps us improve.

Kind regards,
Team Virelle Maison

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Produit de bonne qualité et conforme à…

Produit de bonne qualité et conforme à la commande et description

11 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Virellemaison

Antwoord van Virellemaison

Bonjour,

Merci pour votre retour positif ! Nous sommes ravis que le produit soit de bonne qualité et conforme à votre commande. Votre satisfaction est notre priorité et nous espérons vous servir à nouveau très bientôt.

Cordialement,
L’équipe Virelle Maison

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Delivery time too too long

17 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Virellemaison

Antwoord van Virellemaison

Hi,

We appreciate your review and your 4-star rating! We’re sorry that the delivery time was longer than anticipated. Please know we are constantly improving to make our shipping faster and more reliable, and we hope to better meet your expectations next time.

Kind regards,
Team Virelle Maison

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent rapport qualité/prix

Une combinaison reçue pour Noël, suivie d'une nouvelle commande d'une autre combinaison et d'une housse de couette en velours...et pour finir, une commande d'une nouvelle housse de couette en velours (commande en cours) : articles de très bonne qualité, excellente gestion des commandes, frais de port gratuits vers la France, délais de livraison tout à fait honorables, rapport qualité/prix excellent...je recommande ☺️

25 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Virellemaison

Antwoord van Virellemaison

Bonjour,

Merci beaucoup pour votre superbe retour ! Nous sommes ravis de savoir que la qualité de nos articles et la gestion de vos commandes vous ont pleinement satisfait. Vos recommandations nous touchent énormément et nous espérons vous accueillir à nouveau très bientôt.

Cordialement,
L’équipe Virelle Maison

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Material conform and looks like good…

Material conform and looks like good quality.
The parcel tracking is perfectible

7 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Virellemaison

Antwoord van Virellemaison

Hi Alain,

Thank you for taking the time to share your experience! We’re happy the material and quality were to your liking. We also appreciate your comment on the tracking and will continue working to make it smoother. We look forward to serving you again soon!

Kind regards,
Team Virelle Maison

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid- Chinese low cost operation

Avoid. Portrayed as French and in fact a Chinese operation that will refuse to give you your money back or pay for a return as required under EU law (they will offer you 20% to "keep it"). Product ( a night gown) I bought looked fabulous on their site (long, lush, thick) and in reality was thin, horrible quality and short. I wouldn't pay €5 for it in a Dollar/Euro store. Avoid at all cost. Go to Penneys.

9 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Virellemaison

Antwoord van Virellemaison

Hi,

We’re very sorry your nightgown didn’t match your expectations and that you felt let down by our service. We understand your frustration and want to make things right. Kindly contact us at contact@virellemaison.com so we can help resolve this issue directly. Thank you for giving us the opportunity to improve.

Kind regards,
Team Virelle Maison

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absolutely awful

Absolutely awful experience with this company. Item arrived and is of terrible quality, has weird stain marks all over the wood and they refuse to let me send back the item unless I pay for it to be shipped to Asia (even though this is not the policy they provide on their website).
I would not recommend this company to anyone.

9 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Scam Company

Wish I would have read these reviews before buying!
Echo everything said on other negative reviews. Extremely poor quality cutlery received, lightweight and poorly made, paid a lot of money for it. Emailed Company to initiate a return, passive aggressive response from 'Clara' ... we will give you 20% refund, keep the items. Return only to Asia address, but please don't, save the environment. Are they for real??? Scammers at the highest level. I have read their Returns Policy and the Asia address is not mentioned. Also the cutlery I bought has weights displayed for each item, Ive put them on scales and they are no where near (less than half) of what they should weigh according to the listing I bought from.
Never again

8 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Bad quality compared to the website picture

Hi there,

Honest review from both myself and my wife.

The pattern indeed looks like it’s picture on the website however actual item picture quality is really bad. The website picture is obviously a kind of CGI version of the actual item rather than a picture of the item itself. We would have returned the item but the hassle doing this wouldn’t be worth it.

Another disappointing element is that the email asking for a review came through with 4 pictures of a face, if you click on the link for the unhappy/meh face it takes you to the website instead of trust pilot, if you click the happy faces it takes you to trust pilot to leave a review so this is the other reason for only giving a 1 start

7 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Le produit ne correspond absolument pas…

Le produit ne correspond absolument pas aux photos du site internet. J'ai reçu un produit vulgaire et moche en plastique qui ne sera jamais exposé dans mon intérieur. Juste bon à faire rire les amis sur ce produit horrible reçu.

3 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Article de qualité médiocre

Article de qualité médiocre, on dirait un jouet acheté sur le marché, délai de livraison extrêmement long, vient de Chine mais laisse sous-entendre une "maison française "...bref, grosse déception

6 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Beware of the return policy

I recently tried to return an item purchased through the website. The required me to send them an image showing the item was still in its original package etc... reasonable, however the next email was that I would need to return the item to their central warehouse in Asia per their return policy and not the Netherlands where the company is based. No where on their website does that state that policy and their email to me says those were their terms and conditions I accepted when I purchased. I went back through all of my correspondence with them and none of the exchanges or purchase confirmation state that either. They offered to me to keep the item and get a 20% refund as an alternative and as a way to reduce the global environmental footprint. This company is a joke

2 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Poor quality, poor service

Enquired about a golden cutlery set, the support representative told me they were dishwasher safe. Purchased the 30-piece set to use over Christmas (a total of three times) and hand washed them anyway to be extra careful. The wood effect vinyl is already peeling away from some of the pieces revealing yellow underneath. I reached out to customer support as they'd asked me for a review and sent photos. They basically just responded with 'sorry for the inconvenience caused and thanks for the feedback'. No offer of replacement or refund, no resolution.

Pros: the items do arrive

Cons: I now have loads of extremely cheap-looking utensils that I can either dispose of or use until they're unbearable to look at.

29 december 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Exécrable. Arnaque.

Exécrable ! ARNAQUE.
Si je le pouvais, je mettrais moins 10 étoiles ! Le colis est arrivé 10 jours en retard avec non seulement de la casse, mais des choses manquantes.

Quand j’ai écrit pour le retour, on me répond qu’on peut me rembourser 20% uniquement, et seulement de l’article abîmé. Je ne peux même pas retourner le reste.

Pas représentatif par rapport aux photos.
Site mensonger.
Rapport qualité prix plus que médiocre.

JE DÉCONSEILLE FORTEMENT.

31 december 2025
Review zonder uitnodiging

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer