We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Wouldn't accept claim for repair as service schedule not 100% met. Car was serviced every 12 months but not every 10,000 miles. Engine fault was a genuine mechanical failure on a 2018 car and had no r... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

STAY AWAY FROM THIS CON COMPANY!!!! SELLING WARRANTY THAT COVERS NOTHING BECAUSE THE PERSON (CHRIS) WHO RUNS WARRANTY PROTECT IS ALSO PART OF PONKO CUSTOMER CARE! JOKE OF COMPANY. HAD A £1300 BILL 1... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Not worth the paper it’s written on. First you will have to find a garage that will carry out warranty repairs, most won’t because of the hassle they go through to get their money back. And most of th... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

If I could give it a 0/5 rating I would. Despite being recommended to Ponko by a local who knew the ownership, I could not have had a worse experience. I purchased a Hyundai i20 for almost... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Autoreparatie en -onderhoud

Informatie afkomstig van verschillende externe bronnen

Warranty Protect is built upon a strong foundation of dedicated & proficient team members all with a shared vision. We have many years of collective experience in the motor industry from sales, mechanical & management backgrounds. We have analysed what is important to you and more importantly, what makes a warranty “worth the paper it’s written on”. ​ We understand the frustration you as customers are experiencing chasing warranty companies for updates. We appreciate the time you have wasted simply awaiting the warranty company to pay out for a claim. We acknowledge what a nuisance it can be explaining your situation to multiple claim handlers over and over again. ​ So, we decided to offer an alternative. A simple, quick & stress-free experience with the customers’ satisfaction as our driving force. We have a devoted team to ensure you get quick decisions & detailed responses when you need it most. We give you the key to peace-of-mind by knowing that your vehicle is protected by a warranty company you can depend on. We reveal the true worth of our warranty when a single claim handler expertly guides you through the smoothest warranty experience you could ever receive. ​ Thank you for choosing Warranty Protect. “The Key to Peace of Mind”.


Contactgegevens

1,6

Zeer slecht

TrustScore 1.5 uit 5

41 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Heeft nog niet op negatieve reviews gereageerd

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

If I could give it a 0/5 rating I would

If I could give it a 0/5 rating I would.

Despite being recommended to Ponko by a local who knew the ownership, I could not have had a worse experience.

I purchased a Hyundai i20 for almost 6k and within 10 months the engine had completely gone (timing chain and potential damage to pistons).

Gave the company the opportunity to put things right before posting this but they have decided to wash their hands of it because I am a few months outside of their 6 month warranty. Most genuine companies would at least attempt to put things right given how much i have spent and how short a time I have had the vehicle. I am now left with an unusable car and whilst still owing over 6k on my finance.

I have seen plenty of other reviews echoing my sentiments regarding the car quality

I would not recommend this company, especially if you end up having issues.

17 september 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid

Avoid! This isn't company isn't worth the stress. Car seat failed to move back and forth. Garage had to strip to diagnose issue - standard. Car has been stood without the seat in since Friday waiting for the claim to be signed off since Saturday. Chased 5 times today, initially told it would be signed off within half hour. No communication, called 4 times throughout the day to be told it's not been signed off yet and they don't when it will be due to experiencing high call volumes. Never have I known calls volumes to affect a team signing off financials and claims! Between 30-45 minutes each call, most of which was on hold. Truth is the service is due on the car in a few days so they're delaying so the future year of cover (already paid for) will be void. Now the garage need to move the car to make space in their workshop but obviously cannot move the car due to the seat being out. Several hours work to strip - obviously part of the diagnosis as far as they're concerned so at my expense, leaves me in complete limbo. Cannot tell the garage to go ahead with the works or the claim will be void. Parts take 2 days from dealer so more time without a car. No garage wants to deal with this company due to the hassle. The only good thing going for this company is Jake in the technical team who at least does talk to you in an informative and professional manner but hasn't got the authority to sign anything of, although can collect evidence from the garage which he did do, as promised.
I paid £1000 for this privilege of self induced hassle. This would've paid for the car sear base and I would have my car back by now. It's going to be a long week!

18 november 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Warranty Protect

Antwoord van Warranty Protect

Hi Tina this warranty wasn't with us we get mixed up with another company of a similar name. Could you remove or give us 5 5-star review, please? I'd be happy to call you if you add your details. thanks Steve

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Payout against warranty unlikely

26/7/2024 Warranty and new used vehicle purchased. Vehicle developed faults and visited independent VAT garage for inspection. Multiple faults identified and vehicle deemed not safe to drive. Claim submitted and initially declined until evidence of warranty held and paid for as per invoice. Resubmitted claim and advised that the vehicle will need to be inspected by them before authorisation of works. As the vehicle isn't safe to drive and the dealer being circa 230 miles away from the PONKO, option to return isn't valid or an option and therefore a deadlock situation. Claim via Small Claims Court now submitted to claim costs over £2000 and climbing due to other new vehicle faults. Purpose of Feedback is to highlight to others of PONKO's poor aftercare customer service and that they are happy to sell warranty add on products which they are unlikely to honor in the event of a claim as per others experience as listed on the TRUSTPILOT platform.

14 augustus 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

STAY AWAY FROM THIS CON COMPANY!!!!

STAY AWAY FROM THIS CON COMPANY!!!!
SELLING WARRANTY THAT COVERS NOTHING BECAUSE THE PERSON (CHRIS) WHO RUNS WARRANTY PROTECT IS ALSO PART OF PONKO CUSTOMER CARE! JOKE OF COMPANY.
HAD A £1300 BILL 1 MONTH AGO JUST HAD ANOTHER £4300 BILL.

23 mei 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Not good at all scam artists

Not good at all scam artists , I bought a car 2 days ago the car developed a fault , I phone these scammers and they say they cant help so i asked for my money back but they are breaking the law and wont refund me , So now i have gone to trading standards and your company will be closed down , not wise to make enemies of people in high places.

6 april 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Warranty Protect

Antwoord van Warranty Protect

Hi Chris this warranty wasn't with us we get mixed up with another company of a similar name. Could you remove or give us 5 5-star review, please? I'd be happy to call you if you add your details. thanks Steve

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

AVOID. WORST COMPANY EVER.

RE Claim24047590
RE Claim24051106
This is the worst company I have ever experienced. Bought extra 2yr warranty with this company at a cost of £485. My car needed engine work after having the car only 3 months, costing £1,800. My car has been booked in to the car garage and been fixed and still two weeks after the work has been done am waiting for the warranty pay out.

I have sent at least 20 emails and called at least 10 times to chase this up. I have spoken to a series of incompetent staff who have been useless and lost the emails that have been sent. Even one staff member told me that we hadn't sent them even though I have the sent emails and receipts.

I am having to pay the £1,800 out of my own money even though I have multiple emails and verbal communication over the phone that the payment has been agreed and the warranty company would be paid.

Avoid this company at all costs. Nothing but stress, headaches and fighting for your pay out.

28 maart 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Warranty Protect

Antwoord van Warranty Protect

Hi Stuart this warranty wasn't with us we get mixed up with another company of a similar name. Could you remove or give us 5 5-star review, please? I'd be happy to call you if you add your details. thanks Steve

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Not worth the paper it’s written on

Not worth the paper it’s written on. First you will have to find a garage that will carry out warranty repairs, most won’t because of the hassle they go through to get their money back. And most of the issues they do cover are minor repairs so you may as well go to your local garage and sort it yourself as it will be less hassle!

13 maart 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Warranty Protect

Antwoord van Warranty Protect

Hi Mr Wolfe, this warranty wasn't with us. We got mixed up with another company of a similar name. Could you remove or give us 5 5-star review, please? I'd be happy to call you if you add your details. thanks Steve

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Wouldn't accept claim for repair as…

Wouldn't accept claim for repair as service schedule not 100% met. Car was serviced every 12 months but not every 10,000 miles. Engine fault was a genuine mechanical failure on a 2018 car and had no relevance to service checks and would not have been identified or prevented. I think this is poor and unfair customer service. Leaves a bitter taste in my mouth and shows that Defend are more interested in finding ways not to payout, rather than support there customers with genuine claims.

8 november 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Warranty Protect

Antwoord van Warranty Protect

Hi Mr Fletcher, this warranty wasn't with us we get mixed up with another company of a similar name. Could you remove or give us 5 5-star review, please? I'd be happy to call you if you add your details. thanks Steve

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

It is impossible to speak to an advisor…

It is impossible to speak to an advisor on the phone to make a claim. Options keep repeating themselves and have been on hold for 45 mins. Can anyone advise on how to speak to a person?

23 juni 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Warranty Protect

Antwoord van Warranty Protect

Hi Mrs Barton this warranty wasn't with us we get mixed up with another company of a similar name. Could you remove or give us 5 5-star review, please? I'd be happy to call you if you add your details. thanks Steve

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absolutely worst experience ever....!!

Absolutely worst experience ever....!!! Level of professionalism, customer service and insulting offer of resolution has left a bitter taste...!! I would not recommend taking a policy out with this company..... its not worth the fancy paper it's printed on. Summed up its as good as a lead brick in a swimming pool...!

13 april 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Warranty Protect

Antwoord van Warranty Protect

Hi Mr Rawcliff this warranty wasn't with us we get mixed up with another company of a similar name. Could you remove or give us 5 5-star review, please? I'd be happy to call you if you add your details. thanks Steve

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I purchased my car in October from Reed…

I purchased my car in October from Reed autos and discovered a problem with the seatbelt sensor. As I wanted to get the repair done closer to home, the car was booked into a garage local to me. Unfortunately the garage carried out the repair but the problem persisted. I had to take the car back for further investigation and the situation became more complicated due to the fact that the garage resisted responsibility for misdiagnosing the problem. I dealt with Chris and Ryan during this claim and they were very professional and helpful. The car has now been fully repaired and I am pleased with my experience with them.

28 februari 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Warranty Protect

Antwoord van Warranty Protect

Thanks so much for this review Sophie. We shall pass these kind words to Chris and Ryan, they will be thrilled to hear it.

If you have any further issues develop we're always on hand to help.

Warranty Protect

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We bought a car a few months ago and we…

We bought a car a few months ago and we had a problem, because the garage didn't change a faulty piece that they mentioned they had replaced. I got in contact with Ryan and he was super useful since the first phone call. He always replied to my emails in a few hours and sent me all the detail information how to proceed with the warranty process. He was also the point of contact we us and the garage we bought the car. He helped us to get the car fixed in a few days after identifying the problem. A very good professional.

17 oktober 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Warranty Protect

Antwoord van Warranty Protect

Hello Susana.

We will pass on these kind words to Ryan, we're sure he will be over the moon to hear it.

We are always interested in our customers opinions of our mediator style approach. We feel it takes the hassle out of the customers lives so we're glad to see you approved.

Kind regards
Warranty Protect.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I recently purchased a vehicle from…

I recently purchased a vehicle from Reed Autos and in all honesty they would be the only place I will use again! I did have an issue with the car but both Reed Autos and Warrenty Protect were on the case ! Collected my car this morning and the work these guys have done is outstanding ! Thankyou Chris who dealt with me !

Highly Recommend !

13 oktober 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Warranty Protect

Antwoord van Warranty Protect

Hello Kial.

Thanks for this heart warming review. It was a pleasure to assist you and Reed's were very cooperative in your case.

If you have any further issues you know where to contact us.
Kind regards
Warranty Protect

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

They are doing their best to solve the problem.

They are doing their best to solve the problem. Especially Ryan did a great job on this. Even though battery replacement is not covered under warranty, they were incredibly helpful since I just got my car. I received a hassle-free service, thank you.

12 oktober 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Warranty Protect

Antwoord van Warranty Protect

Dear Mr Bakar.

What a pleasant review to read, our main mantra within this business is to deliver helpful & swift service. We hope you experienced this in its full potential in our handling of your case.

Kind regards
Warranty Protect

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Warranty Protect 5 Star Service - Ryan you were amazing!

I purchased a high-price vehicle and within 3 weeks it became evident it had issues that needed urgent attention. I reached out to Warranty Protect - as I'd purchased 12 months cover - who handled everything. Ryan dealt with my case, he was so helpful & professional and responded to all calls and emails promptly. He kept me updated throughout, and helped get my car picked up from home, back to the dealers to be fixed as quickly as possible, and arranged a courtesy car for the duration. Warranty Protect 5 Star. Ryan was outstanding. What a fantastic young man. Warranty Protect you should be very proud, Ryan is a real credit to you. Highly recommended.

13 september 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Warranty Protect

Antwoord van Warranty Protect

Hello Mr Kangas.

Thank you for this detailed and exceptional review. It is feedback like this that keeps us striving to deliver our customers excellence.

Although it can sometimes be a stressful time when cars go wrong, we're always on hand to help in the situation.

Kind regards
Warranty Protect

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Refreshingly great service

I bought a car from a fairly big garage which unfortunately developed a fault within a week of owning it. The garage I bought the car from were extremely unhelpful in getting it sorted but the same cannot be said for Warranty Protect - they were spot on! Ryan in particular, who was dealing with my case, was so helpful & professional and responded to all emails within a couple of hours. He kept me updated the whole time and although the process took a little while to sort, helped me to get my car fixed as quickly as he possibly could. Highly recommended.

8 september 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Warranty Protect

Antwoord van Warranty Protect

Hello Jordan.

Thank you so much for this amazing feedback. We will ensure Ryan is justly rewarded for his outstanding service to this company.

Kind regards
Warranty Protect

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fantastic Service

Couldn't rate this company high enough!
When I had issues with my recently purchased car, I rang Warranty Protect and a very helpful staff member named Ryan, helped me through the whole process.
He was professional but also friendly and caring and kept me in the loop every step of the way.
Very refreshing to get such a high level of customer service.

30 juli 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Warranty Protect

Antwoord van Warranty Protect

Hello Michelle.

We're thrilled with the feedback you've given Ryan. He really is one of our superstars. With this being said, we applaud the cooperation you also put in to help us get through the repair.

Best wishes,
Warranty Protect

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Quick, professional, reasonable service

Ryan helped with my claim after a "DPF inspection required" alert came up on my drive home. Very reasonable and professional service. Couldn't ask for better. Thanks Ryan!

26 juli 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Warranty Protect

Antwoord van Warranty Protect

Thank you Mr Chohan.

Ryan said you were a pleasure to deal with. We understand the fault has returned and we're happy to offer the same 5 star service as before to assist in getting this rectified for you.

With thanks Warranty Protect

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.

Lees meer over geverifieerde reviews.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer