bppulse Reviews 

9.517
•
TrustScore 4 uit 5

4,1

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I am new to the charging experience and have only used one, very convenient, charging station. I have had no issues and it is always tidy and inviting. It is situated very close to a garden centre wit... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Plugged into a charging point in Milton Keynes and keyed in number. Display on charging point said the code for the point wasn't recognised. Tried again. Same thing happened. Phoned helpline. Very hel... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Ali was absolutely brilliant! He helped me sort out my car charging issue and was so patient and understanding, especially while I was feeling stressed and overwhelmed. He took the time to help me and... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Belinda at BP Pulse was an absolute superstar when I called today. I had problems getting the charger to start charging so I called the number given, and she answered within moments. Belinda was so... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Laadstation voor elektrische voertuigen

Geschreven door het bedrijf

We’re energising the future of transportation by developing fast and convenient charging solutions for consumer and commercial electric vehicles. Over the course of more than 10 years, we have designed and developed innovative electric vehicle charging solutions that enable EV drivers to charge at home, at work and on the go. On our mission to make charging fast and hassle-free, our charging points have been used over 35 million times to enable around 200 million miles of zero tailpipe emission driving. > 35 million electric vehicle charging sessions delivered 200,000 miles of zero tailpipe emission driving enabled > 50,000 drivers empowered to charge from home


Contactgegevens

4,1

Goed

TrustScore 4 uit 5

10K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Bij Trustpilot draait alles om menselijke content. Dit bedrijf kan echter ook onze AI-ondersteunde tool gebruiken die ze helpt bij het schrijven van hun reacties.

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,1

Alle reviews

(9.517)

755 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

If at all possible, avoid like the plague.

I love having an electric car. I hate having to use BP Pulse.
I deposited £40 with them by card some years ago. I never, ever, managed to get their charge points to recognise this, and every time I charged at a BP Pulse site it had to be as a guest – but that allowed them to charge a bit more, so there was that.
Quite often their charging sites are out of order. It is a matter of luck whether your telephone call gets you someone who sorts the matter out, or someone who (usually in an impenetrable accent) insists that you must be doing something wrong.
Eventually BP Pulse decided they didn’t want to hold on to my money and sought to refund it to my card. That card had, of course, long since expired. I was asked for my bank details and supplied them, only to be told by BP Pulse that they were “unable” to refund to my bank but trusted that a credit to be applied against future charging sessions would be satisfactory.
The email explaining that that would not be satisfactory and that unless BP did refund to my bank they would be receiving a county court summons elicited a very prompt response from a "Reputational Services Advisor", who assured me that I would be receiving a refund – and that he would be referring the case to their “Service Excellence team”. “Please note that refunds can take up to 10 working days to appear in your bank account, depending on your bank's processing times”. Twaddle, of course. Lloyds credits payments within two hours. Anyway, that was eleven working days ago. No refund. No doubt the Service Excellence team are still working on it.
If at all possible, avoid like the plague.
[Update. The publication of this review prompted further apologetic contact from BP Pulse and the money appeared in my account the next working day. But I'd still steer clear of them if possible].

20 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo bppulse

Antwoord van bppulse

Hi Neil, thank you for taking the time to share your experience. We're truly sorry for the frustration and disappointment you've experienced, particularly regarding your refund and the difficulty you've faced in getting this matter resolved. We understand how concerning it must be to have been assured that a refund would be processed, only to find that it has still not been received. We also recognise the impact that repeated issues with charging and the support you've received have had on your confidence in our service. Please accept our sincere apologies for the inconvenience caused. We take your feedback seriously, and I will be contacting you directly via email to review the status of your refund and ensure your concerns are fully investigated.
Thank you for bringing this to our attention. We appreciate the opportunity to look into this further and work towards a resolution. George ^bp pulse team.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fast service very thoughtful for there…

Fast service very thoughtful for there customers. I had a member of stuff named Alley he started the charge on his end because I didn’t have the pre £60 on my account and out of a good will gesture he did that for me Iwould definitely recommend.

17 augustus 2026
Logo bppulse

Antwoord van bppulse

Good evening, thank you for your kind review! We're delighted to hear that Alley was able to help and go the extra mile for you. We'll be sure to pass on your feedback. Thank you for recommending bp pulse, and we look forward to serving you again soon!George bp pulse team.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Hopeless useless set ice that has resulted in the theft of charge from my bank account. Shocking experience during 6 days of…

Shocking experience during 6 days of holiday when the charging unit in York refused to release my charger or respond. Had to leave York without the charger - particularly inconvenient given that the car goes back next week. Everyone on the help desk is well trained, polite and unable to provide any useful information regarding solutions relying on engineering. Waited today in the car park for the engineer and when I asked for an ETA the agent advised he had been told he must not give one. I have just been advised by the engineer who finally arrived that another vehicle is now on the charger using my cable and my bank account and he can’t release the cable from their car. I am beyond speech. Escalation a complete waste of time.

19 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo bppulse

Antwoord van bppulse

Hi Sarah,

Thanks for taking the time to speak with me about this. Firstly, I'd like to apologise again for the experience you had in York. I completely appreciate how frustrating and stressful this must have been, especially whilst you were on holiday and faced with being unable to retrieve your charging cable.

I'd also like to thank you for your time over the phone whilst we worked through the details and discussed a resolution. I'm sorry for the inconvenience caused, including the delays and communication issues you experienced during the incident.

As discussed, I've now taken ownership of the matter and will continue to progress the agreed resolution with you directly. Thank you again for your patience and for giving me the opportunity to review what happened. I'm pleased we were able to speak and start moving things towards a resolution.

Gary, bp pulse team.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

He was very polite and took his time to…

He was very polite and took his time to explained my questions , point by point and also gave me guid lines; how to delete some of my bank cards

18 augustus 2026
Logo bppulse

Antwoord van bppulse

Thank you so much for your kind feedback! We’re delighted to hear that our team member was polite, patient, and took the time to explain everything clearly and answer your questions step by step. We’re also glad the guidance provided was helpful in managing your payment cards. We really appreciate you taking the time to share your experience with us! 😊⚡- Veron Bp pulse team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very good service

Very good service, great

18 augustus 2026
Logo bppulse

Antwoord van bppulse

Good afternoon, thank you for your review! We're delighted to hear you received very good service and had a great experience. We really appreciate your feedback. George bp pulse team.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Connected to an advisor quickly and…

Connected to an advisor quickly and resolved the issue quickly.

18 augustus 2026
Logo bppulse

Antwoord van bppulse

Thank you for your lovely feedback! 😊 We’re delighted to hear that you were connected with an advisor quickly and that we were able to resolve your issue promptly. We really appreciate you taking the time to share your experience with us. 💙⚡- Veron Bp pulse team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great help

Great help, extra care and great communication, well done Girl

17 augustus 2026
Logo bppulse

Antwoord van bppulse

Thank you so much for your lovely feedback! 😊 We’re delighted to hear that you received great help, care, and communication. We’ll be sure to pass your kind words on to the team. Your appreciation means a lot to us. 💙⚡- Veron Bp pulse team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Problem with charger solved promptly

The phone was answered promptly and they rebooted the charger - staying on the line to ensure that my charge started correctly - which it did.

16 augustus 2026
Logo bppulse

Antwoord van bppulse

Hi Mrs. Robinson,

Thanks for taking the time to leave a review. 😊

I'm delighted to hear that our Customer Care team was able to help get you charging and resolve the issue so quickly. It's great to know your call was answered promptly and that the advisor stayed on the line while rebooting the charger and ensuring your charging session started successfully.

Providing support when things don't go to plan is incredibly important to me, so it's fantastic to hear that the experience left such a positive impression.

Thanks again for sharing your feedback and for choosing bp pulse. ⚡🚗

Gary, bp pulse team

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Mainly good experience

Positives:
Quick, clear instructions, easy to use the app to start the charge, efficient help on the phone

Negatives: I couldn’t stop the charging so had to phone for help

16 augustus 2026
Logo bppulse

Antwoord van bppulse

Thank you for sharing your feedback! We’re pleased to hear you had a mainly positive experience, especially with the clear instructions, easy-to-use app, and the support you received from our team over the phone. We’re sorry to hear you had difficulty stopping your charging session and needed to contact us for assistance. We understand how frustrating this can be, and we appreciate your patience while our team helped resolve the issue. Thank you again for your feedback — we’re glad our support team was able to assist you, and we hope your future charging sessions are smooth and hassle-free! ⚡- Veron Bp pulse team.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very good service and location spot on

Very good service and location spot on. Well done

15 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo bppulse

Antwoord van bppulse

Good afternoon, thank you for your fantastic review! We're delighted to hear that you enjoyed both the service and the location. Your feedback means a lot to the team, and we'll be sure to share your kind words with them. We look forward to welcoming you again soon. George bp pulse team.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Multiple charges to my bank

The charging process stopped 10 minutes in so I had to start again.
This isn’t really the issue, but each time you start a new charge session BP Pulse take £60 from your bank.
So if you have to start again, you get charged another £60.
Then you get the actual charge (£29), so now I’m £149 worse off.
I rang BP who said I would get my £120 back in the next 5-7 days.
It’s not good enough. I had to borrow money so I didn’t incur overdraft fees.
There’s got to be a better way.

8 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo bppulse

Antwoord van bppulse

Hi Darren,

Thanks for your feedback. I'm sorry to hear that your charging session stopped after around 10 minutes and that you had to start the process again.

I completely understand how frustrating that must have been, especially when each new attempt resulted in another £60 pre-authorisation hold being placed on your account. While these are temporary holds rather than charges, I appreciate how concerning it can be to see £120 reserved, alongside the cost of your charging session, and I’m sorry to hear this left you in a position where you had to borrow money to avoid overdraft fees.

The £60 amounts are pre-authorisation holds used to verify that funds are available before a charging session begins. Once the session has ended, you're only charged for the electricity used, and the difference is normally released by your bank. However, I completely understand your concerns in situations where a charging session is interrupted and a new one has to be started.

Thank you for taking the time to share your experience and feedback. I'll make sure your comments regarding the interrupted charging session and the impact of the pre-authorisation process are passed on to the relevant teams for review.

Gary, bp pulse team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Professionalism on dealing with my matter

What made me make my experience, beauty and gentleman calls Luke was very professional well. Spoken and the knowing very much what he's talking about
That's why I want to once again. Thank Luke for his professionalism.

13 augustus 2026
Logo bppulse

Antwoord van bppulse

Thank you so much for your wonderful feedback! We’re delighted to hear that Luke provided such a professional and knowledgeable service. It’s fantastic to know that his clear communication and expertise made such a positive impression on you. We’ll be sure to pass your kind words on to Luke — he’ll be very pleased to know that his professionalism was appreciated. Thank you again for taking the time to recognise his excellent service! 😊- Veron Bp pulse team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Customer service is excellent

Customer service is excellent

13 augustus 2026
Logo bppulse

Antwoord van bppulse

Thank you for your wonderful feedback! We’re delighted to hear that you found our customer service excellent. We really appreciate you taking the time to share your experience with us. 😊 - Veron Bp pulse team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great telephone response from BP Pulse…

Great telephone response from BP Pulse today when I had difficulty charging my car. Luke was a very helpful call agent who was very patient with me and explained everything clearly and resolved my problem in a friendly manner.

12 augustus 2026
Logo bppulse

Antwoord van bppulse

Hi Richard,

Thank you for taking the time to leave such a lovely review.😊

I'm delighted to hear that Luke was able to help resolve the issue and provide such a positive experience. We know charging difficulties can be frustrating, so it's great to hear that he was patient, explained everything clearly, and got you back up and running in a friendly and professional manner.

I'll make sure your kind words are shared with Luke and the wider Customer Care team. Feedback like this means a great deal to our advisors and recognises the difference they make for our customers every day.

Thanks again for choosing bp pulse and for sharing your experience. We hope to see you charging with us again soon! ⚡🚗

Gary, bp pulse team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The customer service person is very…

The customer service person is very professional and patient with me and sole my issues.

12 augustus 2026
Logo bppulse

Antwoord van bppulse

Hi Michael,

Thanks for your review! I'm delighted to hear that our Customer Care advisor was professional, patient, and able to resolve your issue. 😊

We know how important it is to receive clear and supportive assistance, so it's great to hear that the service you received made a positive difference to your experience.

I'll be sure to share your kind feedback with the team, as recognition like this means a lot to our advisors.

Thanks for taking the time to share your experience and for choosing bp pulse. I hope to see you charging with us again soon!⚡🚗

Gary, bp pulse team

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Took two attempts to get charger to…

Took two attempts to get charger to connect. It charged my car ok, but then wouldn't turn off. My BP app failed and I could not log back in. I tried stopping the charge from my car app and that had no luck. I had to call customer services and they stopped the charger.

10 augustus 2026
Logo bppulse

Antwoord van bppulse

Hi Neil, thank you for your feedback. We're sorry to hear about the issues you experienced with both the charger and the app, and we understand how frustrating this must have been. We're pleased our support team was able to stop the charging session remotely. We've also reached out to you via email and have raised the app issue with the relevant team for further investigation. Thank you for bringing this to our attention and helping us improve our service. George bp pulse team.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I had an issue with the BP charger and…

I had an issue with the BP charger and couldn’t remove my cable. Phoned customer service and they couldn’t have been more helpful! Thank you

11 augustus 2026
Logo bppulse

Antwoord van bppulse

Thank you so much for your lovely feedback! We’re delighted to hear that our Customer Service team was able to help resolve the issue and get your cable released. We know how stressful it can be when you’re unable to disconnect your cable, so we’re really pleased we could assist and make things easier for you. Thank you for choosing BP Pulse, and we hope to see you back with us for a smooth charging experience next time! ⚡💚 - Veron Bp pulse team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Assistant in helping me get car on charge

I was unable to get the charger I was at on holiday to work and the extremely helpful lady who dealt with my call got it sorted out for me as a disabled person I appreciate her help and reassurance well done

11 augustus 2026
Logo bppulse

Antwoord van bppulse

Thank you for your wonderful feedback! We're so pleased to hear that our team member was able to assist you and get your charger working while you were on holiday. It's great to know her help and reassurance made a difference.Thank you again for choosing BP Pulse, and we wish you many more smooth and stress-free journeys! ⚡🚗- Veron Bp pulse team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Exceptional patience & compassion.

I spoke with Ali today as I was still awaiting the activation of my account as well as my card. He was absolutely brilliant! Not only excellent knowledge & use of relevant language to activate my account (which as an older person is important) but also such exceptional patience & compassion! Ali has made me feel so much more confident to use a public charger. Well done bpPulse & Motability!!

11 augustus 2026
Logo bppulse

Antwoord van bppulse

Good afternoon, thank you for your wonderful feedback! 🌟 We're thrilled to hear that Ali's knowledge, patience and compassion made such a positive difference to your experience. We'll be sure to pass on your kind words. Happy charging! ⚡😊 George bp pulse team.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very helpful help on the phone

Very helpful help on the phone. Explained everything. Fantastic.

10 augustus 2026
Logo bppulse

Antwoord van bppulse

Thank you for taking the time to leave your review Mr Ward. We're delighted to hear that Belinda was able to assist you and provide clear explanations throughout your call. We'll be sure to pass your kind feedback on to her. Thanks for choosing bp pulse, and we hope to see you again soon. - Abdul, bp pulse team

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer