Banner for Chalkys

Chalkys Reviews 

1.894
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,7

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I've nothing but compliments about the service from Chalkies and no complaints whatsoever... All good from a customer point of view, all the items I ordered were in stock plus posted out to me very qu... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We live in Melbourne, Australia, and we ordered Evolution (presented by Chris Packham) on Blu ray. Price was very reasonable, and email responses to our queries were very prompt and clear. The Blu R... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Great price, fast delivery so received my cd the day before it's official release but sent in thin plastic envelope which had a cut in it from the post office, luckily no damage to cd itself bit they... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I bought the Wim Wenders bluray set during a promotion, but forgot to add the discount code at checkout. The customer service were quick to help, applying the discount even before the payment gateway... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Muziekwinkel
  2. Dvd-winkel
  3. Hobbywinkel
  4. Platenwinkel

Geschreven door het bedrijf

Founded in 1987, Chalkys.com has spent nearly four decades at the heart of British music and film retail. We're based in Banbury, Oxfordshire, where our team handles every order with the kind of care you won't find at the big automated warehouses. We sell vinyl records, CDs, DVDs and music merch online — a trusted, human alternative in a world of nameless giants. Chalkys.com blends modern efficiency with the personal touch of a local shop, giving you service you can actually talk to. This is our promise: the scale of a major retailer with the soul of an independent. Big enough to deliver, small enough to care. From the music that soundtracks your life to the films that bring the family together, every order is handled by a team that cares as much about your passions as you do. We offer free shipping across the UK, with competitive rates for orders further afield, so wherever you are, getting your next favourite record or film to your door is easy.


Contactgegevens

4,7

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

2K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 97% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 24 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,7

Alle reviews

(1.894)

851 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very good service

Very good service

19 augustus 2026
Logo Chalkys

Antwoord van Chalkys

Hi Jason,
Thank you for your fantastic review! We truly appreciate your business and look forward to serving you again in the future.
Kind regards,
Rachael
Assistant Customer Service Manager

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Always great service

Always great service. CD received on day of release. Many Thanks.

26 augustus 2026
Logo Chalkys

Antwoord van Chalkys

Hi Stephen,
Thank you for your fantastic review! We are pleased to hear that you received excellent service and that your CD arrived exactly on release day! We appreciate your kind words.
Kind regards,
Rachael
Assistant Customer Service Manager

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent service all round.

Excellent service all round.
Will definitely use them again.

19 augustus 2026
Logo Chalkys

Antwoord van Chalkys

Hello,
Thank you for your fantastic review! We truly appreciate your business and look forward to serving you again in the future.
Kind regards,
Rachael
Assistant Customer Service Manager

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Always on time great service 10 out of…

Always on time great service 10 out of 10

26 augustus 2026
Logo Chalkys

Antwoord van Chalkys

Hi Philip,
Thank you for your wonderful review! We are thrilled to hear that you consistently receive timely and excellent service from us. We truly appreciate your 10 out of 10 rating!
Kind regards,
Rachael
Assistant Customer Service Manager

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

A discount for an out of stock item led…

A discount for an out of stock item led to this purchase and I’m so satisfied. Well done Chalkys!!

26 augustus 2026
Logo Chalkys

Antwoord van Chalkys

Hi Martin,
Thank you for your fantastic review! We are thrilled that the discount on an out-of-stock item led to such a satisfying purchase for you. Your kind words are genuinely appreciated!
Kind regards,
Rachael
Assistant Customer Service Manager

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Great records and selection

Great records and selection, delivery time a bit slower than hoped for

19 augustus 2026
Logo Chalkys

Antwoord van Chalkys

Hi Lemmy,
Thank you for your kind words regarding our records and selection! We apologise for the delay in delivery. We are continually working to enhance our delivery process, and your feedback is invaluable to us.
Kind regards
Rachael
Assistant Customer Service Manager

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very good service

Very good service

26 augustus 2026
Logo Chalkys

Antwoord van Chalkys

Hi Tony,
Thank you for your fantastic review! We truly appreciate your business and look forward to serving you again in the future.
Kind regards,
Rachael
Assistant Customer Service Manager

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Another perfect experience

Another perfect experience. Thank you.

26 augustus 2026
Logo Chalkys

Antwoord van Chalkys

Hi Robert,
Thank you for your fantastic review! We truly appreciate your business and look forward to serving you again in the future.
Kind regards,
Rachael
Assistant Customer Service Manager

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Service efficient and reliable!

I've been a Chalky's customer for a couple of years now and although I live on the other side of the world, I've always found their service efficient and reliable, a company you can trust!
Christopher
Tamaki Makaurau, New Zealand

10 augustus 2026
Logo Chalkys

Antwoord van Chalkys

Hi Christopher,
Thank you for your wonderful review! We are so pleased to hear that even from Tamaki Makaurau, New Zealand, you have consistently found our service efficient, reliable, and trustworthy over the past couple of years. We truly appreciate your loyalty!
Kind regards
Rachael
Assistant Customer Service Manager

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

No problems.

26 augustus 2026
Logo Chalkys

Antwoord van Chalkys

Hi David,
Thank you for your fantastic review! We truly appreciate your business and look forward to serving you again in the future.
Kind regards,
Rachael
Assistant Customer Service Manager

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren
Logo Chalkys

Antwoord van Chalkys

Hi Carl,
We are pleased to hear you received great service and that everything was delivered as promised! Thank you for the kind words!
Kind regards
Rachael
Assistant Customer Service Manager

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very helpful,efficient and keeps you…

Very helpful,efficient and keeps you informed every step of the way.

26 augustus 2026
Logo Chalkys

Antwoord van Chalkys

Hi James,
Thank you for your feedback! We are pleased to hear that you found our service both helpful and efficient, and that you appreciated the updates throughout the process. Your business is greatly valued.
Kind regards,
Rachael
Assistant Customer Service Manager

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Chalkys are the best!

The service from Chalkys is second to none, they’re now my go to for all my music needs. I can’t recommend them enough. Thanks!

1 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Chalkys

Antwoord van Chalkys

Hello,
Thank you for your fantastic review! We really appreciate your high recommendation!
Kind regards
Rachael
Assistant Customer Service Manager

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I bought 5 LPs in their sale

I bought 5 LPs in their sale, all brand new and safely packaged in sturdy cardboard ! Thank you! Will definitely buy again!

25 augustus 2026
Logo Chalkys

Antwoord van Chalkys

Hi Malcolm,
Thank you very much for your wonderful review! We truly appreciate your business and look forward to serving you again.
Kind regards,
Rachael
Assistant Customer Service Manager

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great Service As Always from Chalky's

The two CD's I had ordered arrived on time and were really well packaged.The CD jewel case on one of them was fully intact inside and out.The prices on both CD's were really good as well. I received a dispatch notification mail before the two CDs arrived. Chalky's website is easy to navigate around and to use, I also love their email newsletter as well. I also still use their eBay shop as well. I recommend them to others as well

25 augustus 2026
Logo Chalkys

Antwoord van Chalkys

Hi Matt,
Thank you very much for your wonderful review! We genuinely appreciate your ongoing support through our website and eBay shop, as well as your recommendation to others!
Kind regards,
Rachael
Assistant Customer Service Manager

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

New Sam Smith album

Only discovered that Sam Smith had released a new album by accident. On making the discovery I found that Chalkeys had the album at a very good price. I placed an order that day and received the album two days later. Excellent service. Well done.

24 augustus 2026
Logo Chalkys

Antwoord van Chalkys

Hi Martyn,
Thank you for your fantastic review! We appreciate your business and look forward to serving you again soon!
Kind regards
Rachael
Assistant Customer Service Manager

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren
Logo Chalkys

Antwoord van Chalkys

Hi Wayne,
Thank you for the great feedback! We are happy to hear your product was as described and that you received it quickly. We appreciate your business!
Kind regards
Rachael
Assistant Customer Service Manager

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Chalkys excellence

Chalkys excellence
Excellent range,certainty of delivery and pricing

17 augustus 2026
Logo Chalkys

Antwoord van Chalkys

Hi Paul,
Thank you for the great review! We are happy to hear that you appreciate our excellent selection, reliable delivery, and competitive prices. We really value your positive feedback.
Kind regards
Rachael
Assistant Customer Service Manager

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good service

Free delivery. Feels good supporting a UK business instead of buying from Amazon. No issues experienced & used on several occasions.

17 augustus 2026
Logo Chalkys

Antwoord van Chalkys

Hi Jane,
Thank you for your wonderful review and for your continued loyalty. We look forward to serving you again!
Kind regards,
Rachael
Assistant Customer Service Manager

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ordered lost in space TV series 1965…

Ordered lost in space TV series 1965 version advertised for £36.14 paid for it then later on they told me I'm having a refund cause they advertised it the wrong price, so went back on there web site and it's still £36.14

27 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Chalkys

Antwoord van Chalkys

Hi Lee,
Thank you for bringing this to our attention. We sincerely apologise for the confusion and frustration regarding your order for the "Lost in Space" TV series and the subsequent refund due to a pricing error. We understand how disappointing this must be, especially if the price appears unchanged on our website. We would like to investigate this matter thoroughly for you. Please could you contact us directly at help@chalkys.com with your order number? This will allow us to look into the specific details of your purchase and the pricing discrepancy you've observed. We appreciate your patience and look forward to resolving this for you.
Kind regards
Rachael
Assistant Customer Service Manager

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer