We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The level of care and empathy shown during such a sensitive moment by Vivienne at the Cambridge location, provided a profound sense of comfort. It is truly heartening to witness such deep compassion o... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The CPC were nothing less than incredible. Our beautiful girl Suzie passed unexpectedly although she was 13 she always seemed bigger than life itself. Nothing slowed her down! We didnt know what to ex... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We recently said a beautiful goodbye to our beloved Westie at CPC Cambridge. Throughout the whole process, the team treated us with such kindness, care, and dignity, making a very difficult time a lit... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Arranging everything over the phone was no problem, the lady was considerate and kind. Only things I'm upset about is the beech casket comes sealed and can not open and family want some ashes in memo... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Huisdieruitvaartservice

Geschreven door het bedrijf

CPC offers a wide range of pet cremation services as well as numerous memorial plaques, keepsakes, caskets and urns. At CPC, we understand the emotional weight of loss and offer a dignified farewell for your beloved pet. With utmost respect and compassion, we ensure their journey is more than just a service—it’s a heartfelt tribute. Explore our website and discover our respectful, affordable approach, designed to support you during this challenging time, and you can be assured that your cherished companion will be treated with the care and reverence they rightly deserve.


Contactgegevens

4,1

Goed

TrustScore 4 uit 5

227 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 48 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,1

Alle reviews

(227)

26 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Horrible staff having no clue about…

Horrible staff having no clue about there policy, would not recommend this company at all

19 februari 2024
Review zonder uitnodiging
Logo CPC

Antwoord van CPC

Dear KI
We are saddened to see you review and are sorry that you felt that way about our staff.
Without any context, I am unable to comment further.
Kind regards
The CPC Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Caring and compassionate

Buddy was a husky/German shepherd cross who recently passed away suddenly and traumatically. Our vet explained that he would be taken to
CPC Cambridge and that we would have the opportunity to attend his cremation. CPC contacted us once he was with them and an emotional conversation was handled with care and consideration by Reuben. Everything was explained to us and a date for the cremation arranged.
On the day we arrived we were met by Vivian who explained how we would say goodbye to Buddy. Vivian was kind, considerate and empathetic and handled a delicate and potentially difficult situation with care and compassion. Everything had been thought of, even to the extent of where we could go locally to wait until we could bring Buddy home.
We were able to spend precious time with Buddy to say our goodbyes. He looked peaceful and calm and this brought us great comfort.
Although we are still heartbroken and know that the grieving process will take time, attending Buddy’s cremation and the way we were supported by all at CPC will definitely help us throughout this journey. We would highly recommend CPC to anyone in this situation.
Buddy’s family

6 februari 2024
Review zonder uitnodiging
Logo CPC

Antwoord van CPC

Thank you Paula.
Writing a review as kind as this at such a sad time is so very appreciated. I will ensure your comments are passed onto Reuben and Vivienne.

We are so sorry for your loss of Buddy, but we hope comforted by knowing that his final journey was one of respect and dignity.

We are thinking of you.
The CPC Team xx

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fantastic service

After our beloved black Labrador passed away on the 31/1/24, today we got to say our final goodbye’s. CPC Cambridge Team have been amazing from the start when I first spoke to them last Thursday. After reading through the leaflet our vets gave us we found out that we could attend the cremation and say one last goodbye.

When arrived for our appointment this morning we was greeted by Vivienne who was amazing, she reassured us that our beautiful dog (Jem) had been well looked after and was ready for us to see her. We also got some paw prints done and some of her fur to take home with us. We was given about 10/15 mins with our baby girl before we watched her go into the chamber. (We was also allowed to leave Jem her favourite treats and toys and some photos of her family and letters to go with her)

We went off for 3 hours untill she was ready to be picked up, when we arrived Vivienne came to our car and said that she had Jem ready for us to take home.

Overall the service was fantastic from start to finish, they communicated with us the whole time to let us know that she was being taken care of and was comfortable aswell. Want to say a massive thank you to the whole team at CPC Cambridge (especially Vivienne) for a lovely service for our fur baby.

10 februari 2024
Review zonder uitnodiging
Logo CPC

Antwoord van CPC

Dear James

Thank you for writing such a lovely review - I will be sure to pass on your comments to Vivienne.

CPC always wish to make these incredibly sad times a little easier for pet parents, so to read reviews such as yours, it fills our hearts.

Please accept our sincere condolences for the loss of Jem.

Kind regards
The CPC Team xx

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Re: Cremation yesterday, TROUBLEI just wanted to say a massive THANK…

5***** Highly Recommend.
I just wanted to say a massive THANK YOU!! to CPC in Cambridge. Our beloved family member Trouble the Shihtzu passed away on Wednesday 24/01/24 and cremated on Friday 26/01/24. We were recommended CPC for cremation services via PDSA Hendon. Although being devastated and distraught, the process went smoothly. I was beyond heartbroken, and inconsolable and knew I needed final closure to be able to pass through the bereavement period more easily. I did not know untill after payment and arrangements made for cremation about other services available at CPC but somehow discovered via the website being present at time of cremation was possible, at an extra fee of course but it meant the world to see him once more before cremation. (At the vets is was too traumatic and sudden to take everything in and say a proper goodbye which I'm sure would had contributed to a lengthy bereavement period for me and family). At CPC seeing Trouble again, in almost human quality like care...(It reminded me of my mums recent cremation). The care was so fantastic. Trouble had been taken to CPC Cambridge promptly/ luckily for us the collection was made on the same day as he passed, We were allowed to meet our fur child again, say final goodbyes etc. At CPC Cambridge at our appointment time, In dignity and privacy Trouble was presented to us looking so comfortable like he had been well looked after whilst not with us and looked "heavenly" and ... simply sleeping.
We viewed the cremation on a screen after saying goodbye.
The weather on the day was perfect, the location is super peaceful with a wonderful memorial garden and grounds where you can take some time to reflect or scatter ashes if you dont want to take home etc. We were able to have a paw print made, cut a lock of hair etc.
We were able to bring Trouble's ashes home with us on the same day in a wonderfully presented box, with a sympathy card and "forget me not" flower seeds, bereavement information and cremation certificate etc. We spent the waiting time between a local cafe not too far away and the memorial garden.
It gave us time to reflect, pay last respects and grieve for a very very special pet who we considered a child/family member.
Had this fantastic service not been available to me, I would have been stuck suffering severe bereavement.
Leaving CPC Cambridge on Friday with Trouble. I felt at peace and alot more able to move on without being too tearful and heartbroken.
A huge Thankyou to Vivian for her 5* help/care/concern.
and Kevin the grounds keeper for taking time to chat with us.
Thankyou!!! you are Angel's.
For anyone suffering pet bereavement, I would highly recommend CPC Cambridge especially paying a tiny bit extra to give your beloved one a little more time and to be there on the final part of their journey home.
Many many thanks again for the fabulous service we received. Much much appreciated ♡
Rachael, Teejay and all of Trouble's family xxxxxx

26 januari 2024
Review zonder uitnodiging
Logo CPC

Antwoord van CPC

Dear Rachael,
Thank you so much for such a lovely review. I will be sure to pass this onto the team at Cambridge.
It was truly our honour to be trusted to take Trouble on his final journey and get him home where he belongs.
We are thinking of you and your family at this very sad time.
Best wishes
The CPC Team x

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Wow, Extremely Impressed!

Thank you everyone at CPC Tewkesbury, I am very grateful for the efficient and caring cremation of my cat Harry on 9 January 2024.

Harry had been a patient at the PDSA Pet Hospital in Cardiff, but unfortunately following surgery, he developed heart failure and there was no other option than to sadly euthanase him on the evening of the 3rd of January. This was perhaps one of the most hardest decisions of my entire life, he was my companion cat, my soul-mate and for me it was pretty emotionally upsetting to say the very least.

Harry's euthanasia was carried out in a compassionate and caring manner by PDSA and we then proceeded to tell our vet that we wanted a personal cremation for Harry, our vet then told us about the pet cremation services offered by CPC at Tewkesbury. We were given Harry's death certificate number by PDSA in order to arrange his personal cremation and the contact details of CPC.

On Friday 5th January my daughter contacted CPC to arrange a personal cremation for Harry and also selected an urn. The lady on the switchboard was extremely helpful and kind - that really helped a lot, thank you.

I was duly notified by the courier on the 11th January, that Harry's cremains would be arriving the following day (12th) which also included a tracking number. I was able to go into the courier website and track Harry on his way home.

Harry's cremains arrived home on the 12th January, they were personally handed to me by a nice courier. Inside was a box containing his urn, accompanied by a card giving the date of Harry's cremation as the 9th January, signed by CPC on behalf of the PDSA which I thought was a rather nice thought. His urn is a beautiful black cat curled up as if in sleep, in just the same way my boy used to curl up and sleep on his favourite chair.

Thank you CPC at Tewkesbury, you helped greatly and were there in our hour of need.

12 januari 2024
Review zonder uitnodiging
Logo CPC

Antwoord van CPC

Dear Gilly

Thank you for writing such a lovely review. We are very proud of our teams who try to make this incredibly difficult time for pet owners a little easier, so thank you for taking the time to say what you have.
We are so sorry for your loss of Harry and we were honoured to take him on his final journey and get him home with his family where he belongs.
Thinking of you
The CPC Team x

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Such a caring company

I've had my staffy Samuel and my mastiff kanika and my cat Alfie all individually cremated by these people they are absolutely brilliant so so good at a time that's so distressing I always ask them to cremate my animal with a lock of my hair and I letter I send with my animal to be taken to god they come back in a lovely box with a condolence card and this time I had 2 paw prints put in a beautiful card I keep the ashes and like to put my hands in them to touch them just like I do my horse cats and dog that are alive such a caring caring company I would not use anyone else

9 januari 2024
Review zonder uitnodiging
Logo CPC

Antwoord van CPC

Thank you Katie for taking the time to write such a lovely review at such a sad time.

It was out absolute privilege to take your furbabies on their final journey and get them home with you and your family where they belong.

Thinking of you.
The CPC Team x

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Quality service

Our cavalier king charles Katy died at home on the 1st Dec 23. Taken into the vets care, I was told that they used CPC Cambridge. They gave me a leaflet to choose her casket and type of cremation. Everything was taken care of. I received her back at the vets on the 18th dec. I am very pleased with the packaging, her casket which was held in a box was well wrapped for transporting and a gift card of condolence. She now resides in my bedroom in her casket, which gives me great contentment. Thankyou cpc cambridge

1 december 2023
Review zonder uitnodiging
Logo CPC

Antwoord van CPC

Thank you Jen for your lovely review. We are so sorry for the loss of Katy.
We are so honoured to have taken Katy on her final journey and that she is now home with her family where she belongs.
The CPC Team x

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

A Massive Thank You

Upon recommendation from our vet, we decided to give CPC a call.

They were polite and very understanding considering the circumstances we faced when calling them. We was advised full process of what will happen from point of collecting our boy from our vet, to handling him and then sending him back to us. Our boy was collected on Thurs 7th Dec 2023 and was back home with us Tues 12th Dec 2023. Absolutely thrilled to have our boy back where he belongs. I received a text from the courier this morning of delivery time and our boy was delivered within the hour slot.

He is in a nice, standard beech casket with his name engraved on and he is now back to being centre of attention again. The casket is screwed shut but am sure with a little TLC, you could easily open and transfer into another special urn/casket if need be.

Thanks for a positive experience during such a devastating time.

Bailey The Cocker Spaniel's Parents.

12 december 2023
Review zonder uitnodiging
Logo CPC

Antwoord van CPC

Dear Ben

Thank you for taking the time to write such a lovely review. We are so sorry for your family's loss of Bailey.

The beech casket is screwed closed, so if you do in future wish to open it, please do lay down a towel onto a tray before you place the casket upside down - this will stop any scratches to the name plate, and should any of Bailey's ashes have come lose from the internal bag, the tray/towel will capture them.

Kind regards
The CPC Team x

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Trust yourself and not the reviews of the few

I was worried using this company after seeing the negative reviews after my baby Poppy was sent there from my vets.
Once I read the reviews I called CPC to ask the process and the lady I spoke to was just lovely. She was so patient and answered my hundreds of questions and completely put my mind at rest.
I requested that I collected Poppy's ashes myself rather than be returned to practice as I didn't want to wait for her to be home and it was organised with no fuss. I didn't even have to speak to my vets (thankfully!)
I collected Poppy a few days later and the older lady I saw was so kind, and handed me her ashes and the outer box was lovely, the rosebud urn was lovely and the sympathy card was such a nice touch.
I would use CPC again, but I hope not for a long time!

30 november 2023
Review zonder uitnodiging
Logo CPC

Antwoord van CPC

Thank you for your review Kirsty.

Losing a family member is so hard and we give you our warmest sympathies for the loss of Poppy.
We are honoured to have taken Poppy on her final journey and get her home with you, where she belong.

The CPC Team x

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very poor

My cat was sent to these people by my vet.

I got a casket back with a different cat's name on.

I paid over £300 for an individual cremattion, now I'll never trust them again.

1 december 2023
Review zonder uitnodiging
Logo CPC

Antwoord van CPC

Dear Ms Chaplin

I understand you have been liaising with our team regarding this error.

On investigation, one of our ash presentation team placed your cats ashes in his casket, but did not complete the task on the engraving machine correctly which resulted in the last entry name being incorrectly engraved onto your cats casket.

Our staff at CPC are passionate about their work and endeavour to provide the highest possible levels of service, recognising as we do the significance of the service we provide and the emotional turmoil that each pet owner is already experiencing.

I can not comment on the cost you paid at your veterinary practice as the prices are not set by CPC, but it is never our intention to cause any further distress to an already bereft pet owner and on this occasion it is obvious we have, for that we can only apologise.

Kind regards
The CPC Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

The wrong cat

The wrong cat! How can you do that?
How could anyone ever trust you.

3 december 2023
Review zonder uitnodiging
Logo CPC

Antwoord van CPC

Dear Mrs Lingard

It is of great concern to read your review, I am unaware of the circumstances, so please do call our Head of Customer Care Lauren Billman directly on 01763 207750.

Kind regards
The CPC Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent staff gave kindness and empathy

I said goodbye to my beloved dog today with the help of the wonderful staff at the CPC Cambridge pet crematorium. I decided to attend her individual cremation and I am so happy I did and I feel it’s given me some sort of closure. From the first telephone call taken by Stacey who was so kind and caring to the the lovely Vivien who had so much empathy and helped me see my darling Harper go on her final journey. I was unsure whether to attend but I am so glad I did and I would assure anyone to go and say goodbye to your pet and take their ashes home with you I will be forever grateful to the lovely staff 🙏

5 oktober 2023
Review zonder uitnodiging
Logo CPC

Antwoord van CPC

Dear Cherril
Thank you so much for your lovely review. I will ensure that this is passed onto Viv and Stacey.

We are so sorry for your loss and it is our privileged to have been able to take Harper on her final journey.

Kind regards
The CPC Team.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

My vet practice recommended CPC for my…

My vet practice recommended CPC for my cat Biscuit after he passed away after being in an accident.
The minute I called, I was so pleased that I’d been given their details.
Making arrangements was easy and the gentleman I spoke to at Cambridge was really patient and kind and explained the process for me.
Would recommend to anyone.
Thank you

22 september 2023
Review zonder uitnodiging
Logo CPC

Antwoord van CPC

Thank you Carol for writing such a nice review at such a sad time.
Sincere condolences to you and your family for the loss of Biscuit.
The CPC Team x

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very disappointed with the service had…

Very disappointed with the service had to call them a number of times to find out when the courier was going to deliver our pet dogs ashes and every time we called they were more concerned about when we had paid the bill !! It turns out that a third-party courier company that had sent a text message to say there was a delay were delivering on behalf of them and they didn’t even know this was going on. They gave me a consignment number but they didn’t know if it was correct it just seems a complete shambles when you call them nothing is logged regarding your conversation with them as you seem to speak to someone different and they don’t know what’s going on you really don’t need this stress when you have just lost a loved one and I don’t think CPC have a clue about that. My Pets ashes were delivered a day late however CPC did not call me to tell me this was happening neither when I made a complaint did they bother to call me when the lady on the phone said she had to put a complaint through to the manager/owner and still to this day have I received a call from them with an apology explanation etc etc I would never use this company again and would urge anyone else to look elsewhere because this has been such an upsetting time for me and my family and you really don’t need any added stress that CPC have caused. Avoid this company !!

23 september 2023
Review zonder uitnodiging
Logo CPC

Antwoord van CPC

Dear Mr Durkin

I am very sorry to hear that our chosen courier service has not communicated with you sufficiently and also that when you called into CPC we were unable to advise you of the correct position of delivery for your pets ashes. Unfortunately, we only the same access to data on deliveries as the public and we are very sorry for the frustration felt. I will ensure that this feedback is passed on to the cremations department.

I must apologise to you for not receiving a call regarding your complaint - please do email our Individual Cremations Manager Rebecca Horton directly at rebecca.horton@cpccares.com as this may have not reached her yet.

Without knowing which PDSA your pet was taken to, would you be able to advise who you spoke with or which site?

At CPC we are very compassionate and care very deeply about pet loss, so this is very disappointing to hear that we have fallen short of yours, and our own, expectations on this occasion. For that I apologise on behalf of CPC.

Kind regards
The CPC Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Would like to say a massive thank you…

Would like to say a massive thank you to everyone at CPC Cambridge for looking after my mums cat Sparky. Especially thanks to Stacey who was with us on the day of viewing and talked us through step by step of what would happen. They done a wonderful job Sparky looked so peaceful just looked like he was asleep. It gave my mum closure as she's never been there before. It was clean and tidy in reception area and viewing area was presentable and clean. Thank you so much.

28 september 2023
Review zonder uitnodiging
Logo CPC

Antwoord van CPC

Thank you Michael for writing such a kind review.
I will pass on your thanks to Stacey.
Please accept our sincere condolences for the loss of Sparky.
Thinking of your family.
The CPC Team x

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Thank you

On the recommendation of the PDSA, I contacted CPC to organise an individual cremation. Our beloved Lab, Benji, had to be put to sleep & along with the PDSA, CPC were so supportive & helpful. I cannot find fault in them at all. I first spoke to Reuben at CPC & thereafter a few female members of staff who made this heartbreaking process easier to get through. Benji arrived home today in a beautiful wooden box we chose. Thank you so much CPC. I wouldn't hesitate to use you again in the future. Sue

12 september 2023
Review zonder uitnodiging
Logo CPC

Antwoord van CPC

Dear Sue

Thank you so much for your feedback. We are so honoured to have looked after Benji on his final journey and it is lovely to hear that the team made an incredibly difficult time a little easier.
Sincere condolences to you and your family for the loss of Benji.
Kind regards
The CPC Team x

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Disgusting

After all the upset we had over our cat,almost 4 weeks later we are still not able to bring this whole grieving process to an end as I'm still having to contact this awful company and their awful employees,chasing my payment.this company have no care about anything other than profit..please do not use this company.Im sorry the day I let my cat go, I wish I would have buried him myself. Disgusting.

7 september 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Compassionate team

We recently went through the devastating reality of losing our cat (Tinkerbelle) who was sadly run over. The minute I contacted CPC, I felt that they understood how I was feeling as I was unable to communicate properly over the phone and all I was shown was patience and compassion.
I read all the reviews before contacting CPC and saw some bad reviews, but I was recommended them by my sister (she used CPC when she lost her rabbit earlier in the year) so I gave them a call and I am so pleased I did.
We received Tinkerbelle back in a gorgeous scatter tube with a rose on and also a lovely sympathy card.
Thank you CPC for looking after our baby. I wouldn't hesitate recommending you to my friends.
Thank you so much - from the Davies family x

22 augustus 2023
Review zonder uitnodiging
Logo CPC

Antwoord van CPC

Dear Sal
We really appreciate you taking the time to write such a kind review at such a sad time.
CPC pride ourselves on being compassionate and providing a personal service.
Sincerest condolences to you and your family for the loss of Tinkerbelle.
Kind regards
The CPC Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

DO NOT TAKE YOUR PET HERE!!!!

Update in response to CPCs reply
If you could give me a copy of your CCTV surveillance, I will be more than happy to prove you wrong!!!! There is proof of you throwing poor defenceless animals!!!!!

DO NOT TAKE YOUR PET HERE!!!!
All this company does is give you false hope!! Cpc do not care for animals as me and my partner witnessed first hand at their Sheffield location!!!! Unfortunately we had to have our 12 wk old puppy put to sleep on Saturday the 2nd September 2023 and was quickly rushed into making a decision by the vets to have our beautiful little puppy cremated by cpc, after we made our decision something didn’t quite sit right with us after reading all the AWFUL REVIEWS ABOUT CPC!!! We decided to go and collect our blue eyed girl from our vets on Monday morning when we got there we was told she had already gone to CPC we were heartbroken !!! As we had decided to bury our baby girl at home as we didn’t trust CPC, the vets quickly called to ask if they would not cremate her and told Cpc we would be going to pick her up and bring her home cpc agreed to this. We made the one hour journey to pick up our Luna it took us ages to find the location as it’s not very well sign posted upon finding the place finally we went to reception and was told they would go get our baby from the van that they where unloading imagine my shock to see frozen pets in yellow see through bags with black cable ties being taken off the van passed to another man who was tossing the poor animals into a big building bag no care was used when placing these poor animals into the bag they were literally thrown!!! It took at least 5 minutes to find our baby who was at the bottom of the pile!!! We were finally reunited with her I could clearly see it was Luna because of her distinctive marks on her head with the bag being see through which was very distressing to me as the vets assured me I wouldn’t be able to see her !!! Which was clearly a lie !!!! The man hand Luna to me and said IT HAS BEEN PUT DOWN AS A FRENCHIE !!!! which I found very rude and I corrected him telling the man she is a frenchie and her name is Luna, the woman then tried to hug me which I didn’t appreciate I wanted to take our baby home !!!! And take her away from what I had just witnessed !!! I’m so glad we took our baby home we was very lucky !!!! She is bow at peace at last back home where she belongs, please feel free to reply bk to This post Cpc because I would love to know why lies you make up about this review !!!!

4 september 2023
Review zonder uitnodiging
Logo CPC

Antwoord van CPC

Dear Ms Dean

As with your partners review yesterday, CPC categorically refute your claims of animals being thrown and mistreatment of any animals, you and your puppy Luna.

We are very sorry for the loss of Luna.

The CPC Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

If it was an option I would not give…

If it was an option I would not give them any stars!! Avoid this company like to plague!! Vets should be ashamed for using them.
They make out they all dogs will get an individual cremation that have paid for it but they don’t they put them all in together.
I have first hand witnessed today them getting around 30 plus dogs out of a van that was all pilled on top of each other and throwing them ( and I mean THROWING) them into large building bags! Thank god we went to rescue our dog from them today before they threw her too! They still took £50 aswell and refused to give that bag. Our dog has been squished and was right at the bottom of the pile! I hope people get to see this review before it’s to late and they end up with multiple dogs ashes and there dog being mistreated at there final steps in this world before they go over the doggy rainbow !

5/09/2023 further to your reply below so you are saying you had toxic waste pilled on top of dogs to! I know exactly what I saw and to the right of reception there are bins full of animals.

I will be reporting this company as it’s disgusting and the fact our beautiful dog was completely squished because she was at the bottom of the pile is disgusting clearly you don’t have pets or morals or care.

My partner was hugged by a lady she didn’t have a choice in the matter because she was holding our dead puppy!

There is a big reason that my partner Jemma couldn’t walk up and collect our dog cause if she had of got closer she would have witnessed what I saw! You tried to usher us to the car because we was to close to witnessing what awful things you was doing. I walked off to my car as i couldn’t stand there and watch it anymore!

Updated!
If that’s the case then why did my puppy come off that van?
I was not mistaken at all neither was the person that saw dogs all in the bins at the right side of the reception!!

You will be reported we have photo evidence of your appalling site!
If that is the case I would love you to invite us back to your site to review this CCTV I’m sure you won’t mind if your telling the truth which you’re not!

4 september 2023
Review zonder uitnodiging
Logo CPC

Antwoord van CPC

Dear Sophie

I am sorry to say that your review is completely inaccurate.

All animals which has been requested to be cremated individually are done so and the fact that multiple pets are collected from a collection from a veterinary practice does not change this.

When you arrived at our site yesterday there was a van unloading, and what you actually saw was clinical waste bags being unloaded into waste bins (rigid not bags). From a distance, vet bedding and such items can look like fur, but I can assure you that no pets were thrown anywhere!

With regards to the money, this is between you and the veterinary practice as no money exchanged hands between yourself and CPC, so we did not keep any money from you.

We are very sorry that you have lost your pet and we understand that it is a very emotive time, so our team are very sensitive to this and when we handed your pet back to you, we wrapped her in a blanket and gave her back to you as requested by your veterinary practice. When you left you even hugged one of the team, so to write this review is very confusing.

The CPC Team

UPDATED RESPONSE: We have reviewed the CCTV and your review is inaccurate. There were 2 vans on site when you arrived.
One was a courier van collecting ashes and one was our company van returning which was blocked from view and what was being unloaded was clinical waste, not animals.
We do not put waste on top of pets, nor do we store them in a car park.
Therefore you are mistaken with what you saw.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer