ECS Tuning LLC. Reviews 

4.607
•
TrustScore 2.5 uit 5

2,6

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

ECS Tuning is the primary partner for my projects. ECS bridges the parts from the BMW/Mini dealer and the aftermarket in a helpful way - offering the best parts at competitive prices and willingly ac... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Decent selection, awful availability. Items they claim are in stock will randomly be delayed. I attempted to purchase an item in march of 2026, which had a June ship date at the time. After zero comm... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Made a order for an audi emblem. Paid $175 including shipping. Package was lost. DHL confirmed the package was considered lost. More than 2 months have passed. They refuse to reimburse me or ship anot... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

ECS tuning has outsourced all returns and rebates after a waiting period! Instead of returning funds, a third party debit card is sent to customers, who must apply to get their own money returned. My... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Auto-accessoire winkel

Informatie afkomstig van verschillende externe bronnen

VW / Audi Parts and Tuning Specialists. ECS Tuning specializes in the distribution of Volkswagen (VW) / Audi performance aftermarket tuning parts and OEM BMW / VW / Audi replacement parts.


Contactgegevens

2,6

Slecht

TrustScore 2.5 uit 5

5K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 98% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

2,6

Alle reviews

(4.607)

90 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

So disappointed by choosing fast…

So disappointed by choosing fast delivery paying extra money and still didn’t get my package. I did contact with the customer service. They never get back to me.

21 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo ECS Tuning LLC.

Antwoord van ECS Tuning LLC.

Hello Rustam, we're sorry your delivery is taking longer than expected. Our team has responded to your inquiry and advised on next steps. Thank you for your patience and feedback.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Double check your fastener sizes

I ordered the fasteners that were specified in the water pump replacement kit for my Jetta MKV. I didn't buy the kit because I wanted a Rein pump and it wasn't available that way. Anyway, none of the bolts for the passenger side motor mount were correct. The M10 with the small threaded stud on top of the head wasn't needed, at least not the little threaded stud. The other four bolts were M12's, but my car needed M10's with 16mm hex caps. Not sure how you could make a mistake like that, but I've seen how-to videos where they ran into the same problem.

Update: The customer service manager at ECS reached out after reading my review, and actually suggested I was probably trying to use the fasteners they sent me in the wrong places, because their system couldn't be wrong, apparently. And after wasting my time, money, and insulting my intelligence, I have received no apology, no admission they could have been wrong, no call tag for the parts I couldn't use, no offers whatsoever to try to right the ship. Talk about stellar customer service.

13 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo ECS Tuning LLC.

Antwoord van ECS Tuning LLC.

Hello Chris, we're sorry if you thought we were trying to imply you didn't know how to install the bolts. Per the manufacturer diagram, the bolts you referenced were correct. We offered to help because maybe you were shipped the wrong bolts or accidentally swapped them around. Since we haven't had heard this complaint from other customers, we were hoping we could work together to better understand your concern.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

FROM CHECKOUT TO INSTALL

FROM CHECKOUT TO INSTALL, EVERYTING WAS EXCELLENT, THE WHEELS CAME IN SOONER THAN I EXPECTED AND LOOK FANTASTIC ON THE CAR

14 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo ECS Tuning LLC.

Antwoord van ECS Tuning LLC.

Hi John, thanks for taking the time to tell us about your experience!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

As long as the products on your order…

As long as the products on your order are in stock, ECS Tuning will ship your order, no later than, next business day...always. I do not know many (or any) businesses that commit to that level of service. Products are good to exceptional quality, arrive at your door well packaged and come with a lifetime guarantee ! I've been using them for over 10 years...they are my go-to company for all parts for my MINI Cooper. I highly recommend !

7 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo ECS Tuning LLC.

Antwoord van ECS Tuning LLC.

Hi John, we're happy we could help keep your Mini running strong!

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

2 months for a license plate holder…

Ordered a license plate and screws on March 24th…estimated delivery day was April 3rd….then April 7th…NOW? May 8th…. What a terrible headache. Last time I’ll be ordering parts here.

Update:
They reached out after the review and offered a free shirt and overnight shipping. They also elaborated on the reason why it was delayed again, providing a little peace of mind. Great customer service.

23 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo ECS Tuning LLC.

Antwoord van ECS Tuning LLC.

Hi Dustin, we're sorry for any delays and appreciate your patience!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Waited 5 days after order to tell me they didn't have it

ECS accepted my auto part order and then waited 5 days to tell me that the part wasn't available. I could have gotten the part and installed it in that time.

8 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo ECS Tuning LLC.

Antwoord van ECS Tuning LLC.

Hi Howard, we're so sorry the part was no longer available. For many Genuine parts that aren't stocked in our warehouse, BMW could determine they will no longer support a particular part and we aren't notified right away. We realize this caused frustration and delayed your project. Our sincerest apologies!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Prices are fair

Prices are fair, like the lifetime warranty on certain items. Shipping was very quick and everything arrived undamaged. Really good variety of merchandise. Website allows you to only see items that fit your car so you do not waste your time.

7 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo ECS Tuning LLC.

Antwoord van ECS Tuning LLC.

Thanks for sharing your experience!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Damaged items due to combing heavy…

Damaged items due to combing heavy parts with small parts. Still waiting for refund a month later. Terrible customer service. Very disappointed.

3 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo ECS Tuning LLC.

Antwoord van ECS Tuning LLC.

Hello Travis, there's really no explanation why the replacement order was missed. We've follow up with the associate who was helping you and have asked to expedite a replacement. Thank you

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

ECS has been great to work with

ECS has been great to work with. I have a Gen 1 Mini and they were able to help me with parts advice and how to details. Super good prices too.

21 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo ECS Tuning LLC.

Antwoord van ECS Tuning LLC.

Thank you for leaving us feedback!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

starting April off rite!

i would have to say u have to be very clear when messaging on the customer service but i had a large order for bf and he actually made the order part by part timing chain k04 turbo upgrade all the good stuff etc. well i had promotion code that was 25 off 250 but order was over 3000 and what they were able to do was take order down from 3074 to 2899 with free shipping and of course sales tax but it would of been of been well over that because this was well over 20 items and some large items plus i got to keep all my sweepstakes entries for the new rs3 built

1 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo ECS Tuning LLC.

Antwoord van ECS Tuning LLC.

Hi Kelsey, thank you for the feedback!!! We're always looking for ways to improve!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Total garbage customer service

Total garbage customer service, they sent a delivery to the wrong address (via PayPal error) contacted ecs before the order shipped was advised by Matthew the sales consultant he couldn't cancel the order and they couldn't find it and to dispute the charges on PayPal ...ended up receiving the package by contacting the homeowners and canceling the dispute after receiving the items as advised. A year later I placed an order and they now tell me because I filed the dispute with PayPal as Matthew advised to they can no longer accept credit card or PayPal payments from me and it will cost me $35 per order to wire transfer them the funds oh but they can waive the $25 dollar fee on their end so spent hours back and forth to no avail they just lost a customer followed their instructions to a t what I was told to do and they won't make it right, "Edit " Ecs tuning fails to mention they acknowledge the phone call regarding this issue was not recorded but did happen . Very convenient but that's fine they lost a customer for life. Based on my research this is a common issue with ecs tunings customer service goggle it . FCP EURO had my order filled and delivered in three days I also contacted their customer support to she how difficult they would be lol not 1 problem beautiful ai works flawless to check on your order I will continue to purchase from FCP euro I will actually pay more money to know they have a customer service team that isn't an group of scumbags.

30 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo ECS Tuning LLC.

Antwoord van ECS Tuning LLC.

Hi Jeff, our team always strives to help each customer to the best of our ability. The original order placed in August was already shipped when we were contacted about the incorrect address. After playing the recording, the agent never mentioned filing a dispute or chargeback. We're sorry if there's been any confusion about our policy and appreciate your understanding.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Bilstein PSS10

I ordered the Bilstein Coilover Suspension Kit which were in stock and I was able to get it quick to have it installed in my 993 less than a week.

28 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo ECS Tuning LLC.

Antwoord van ECS Tuning LLC.

We appreciate your feedback and business!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Company doesn't understand that a pair means two, and two pairs are four items. *Updated*

I had a bad purchasing experience that erased all the good will I've had with this company. I purchased was attempting to purchase exhaust tips for my Audi. The best value tips I saw that looked good from the picks and appeared to be sold in pears according to what they have chosen to use as a display pic as well as ECS having the word "pair" in their description was Rennline. Because it said pair and showed a pics of two exhaust tips, I purchased a quantity of two, because two pairs equal four tips. Instead, ECS sent me a box of two only. The box of two looked like the manufacturer packaging, as it wasn't a standard packing box, it appeared as it had the manufacturer labels on the box itself, so it didn't look like ECS grab two individual exhausts tips and stuffed them in a box. The tips genuinely looked as though they came as a pair.

I reached out to customer service, letting them know I purchased a quantity of two pairs but only received one. I got a very dismissive email from Matt stating that the tips are noted to be priced each and I needed to purchase a quantity of four if that is what I expected to get. But he completely missed the point where I said the description had "each pair". Once you put pair in there, it means that it comes in twos like a pair of socks. If someone purchases a pair of socks, you don't give them one sock. I was so annoyed by that response. I took a picture of their product description of their product page highlighting that it says pair and shows pictures of two exhaust tips. It was crickets, no response. I checked for the same product on other sites and noticed that other sites specified the exhaust are sold individually. That is all ECS had to do with their product description to avoid confusion and not misguide someone. I went ahead and purchased the remaining two exhaust from manufacturer rather than give ECS any more money. They don't care about customer loyalty.

I hated the way they delt with my issue and completely got turned off by them and won't be making any more future purchases for my build from their site. I meticulously created a long wish list of upgrades for my car that I wanted to purchase. Now I will only reference that wish list to look up the products on other sites going forward.

I even Googled the word pair for this review just to ensure that I am not mistaken.

A pair can refer to:
A set of two similar things.
Two items of the same kind.
Two people considered as a unit.

Thank you for dismissing my concerns and giving me terrible customer service. I never went off on a company in a review like this, but I feel mislead and wronged by the way the company handled my issue.

**Update 03-26-25**
I greatly appreciate ECS reaching out to me and attempting to make things right. It restores my confidence in them to continue doing business with them in the future. Bringing my initial rating with them back to 5 stars.

12 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo ECS Tuning LLC.

Antwoord van ECS Tuning LLC.

Hello Curtneil, we'd like to apologize for any confusion during your order experience. The product page shows the part is sold as a single unit in a few spots but has one reference of being sold in a pair. We realize this would be very confusion and frustrating to find only two were delivered when you were expecting four. Our team will reach out to you directly to help resolve your concern and we appreciate your time and patience.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

My mistake for trying again to purchase with ECS Tuning.

So, this is my second and last time I will ever need to write a review. This time I ordered and CTS downpipe for my A3. I was so surprised when it came so fast. I picked up the box and it felt very lite and to my surprise I found they sent me a catalytic converter and not a downpipe, about a 400.00 difference in price. I shipped back the cat and sense have not been able to get my money back.

For years I have been buying parts from ECS and no problems, I have spent over 10k on my A5 alone. I can only assume what is going on with this company. But never again.

So, as so many people have said, buyer beware you have be warned.
Hoping my credit card company will handle this.

9 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo ECS Tuning LLC.

Antwoord van ECS Tuning LLC.

Hello Robert, we're sorry the downpipe was missing from your kit. Our team was more than happy to issue a return shipping label and refund as soon as the package was processed. It takes about 48 hours to finalize the refund and your order was just returned on the 24th. We tried to refund your payment but the dispute is blocking the process. We'll reach out to you directly to make sure you receive the full refund as soon as possible!

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer