We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Een dramatische klantervaring van a-z: bij de kassa lampje aan dat we gecontroleerd moeten worden. Geen medewerker te vinden die dat komt doen. Door naar andere kassa waar niemand is behalve 2 medewer... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

De levering van onze kledingkast werd uitgesteld omdat IKEA vergeten was de order klaar te zetten. Nu een weekend zonder kledingkasten om de oude al waren weggehaald om de nieuwe te plaatsen. Het aa... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Eergisteren een keuken bij Ikea Hasselt gekocht maar de afzuigkap type Rullbo was niet uitgestald. Daarom naar Eindhoven gereden want daar hing hij wel dus mijn aankoop Rullbo afzuigkap daar gedaa... Toon meer

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Bij montage (klusup) via ikea geregeld, na montage 16 beschadingen gezien. Vakman van kluss up voert niet de voorwaarden uit die afgesproken zijn. Goed op letten mensen als je iets na monteren,... Toon meer

Bedrijfsgegevens


Contactgegevens

1,4

Zeer slecht

TrustScore 1.5 uit 5

30K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen gegevens bekend over review-uitnodigingen

Dit bedrijf heeft hun klanten niet uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Superslecht. 1 ster is nog te veel.

Een stoel en een vloerkleed besteld, dus niet een reuzebestelling.
Na een vermogen aan vervoerskosten betaald te hebben, verwacht je wel het een en ander, maar op de dag van bezorging, na 3 uren wachten op een belletje, niks. De volgende week weer zitten wachten tot 8uur 's avonds, zonder succes. Proberen de bestelling te annuleren lukt niet, op de site wordt je in een rondje gestuurd en krijg je niks voor elkaar De chatbot is zo dom als een eikenhouten wandmeubel.
Nooit weer.

28 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Aanbieding Metod deur-/ladefrontjes nep?

Eindelijk de Metod deur-/ladefrontjes in de aanbieding! De pret was van korte duur, aangezien het onmogelijk was deze te bestellen. Geen voorraad, niet te bezorgen of een enkele op voorraad in Ikea andere kant van het land, terwijl ik er meerdere nodig heb. Tot einde actieperiode in de gaten gehouden en helaas bleef het resultaat hetzelfde. Telefonisch contact gehad (pfff, ellenlang menu en dan nog een wachtrij) en gevraagd of ik deze na de actieperiode wellicht nog met dezelfde korting aan kon schaffen of alvast reserveren. Reserveren kon niet, maar tegen zelfde actieprijs wel. Ik moest even de klantenservice benaderen als het weer op voorraad was.

Na de actieperiode was gewenst frontje weer aanwezig, dus meteen contact opgenomen met de klantenservice!

Je raadt het al: "Nee, dat kunnen we helaas niet doen"

Echt een teleurstelling, maar ook heel raar dat mij verkeerde informatie wordt verstrekt. Waarom zet je artikelen in de aanbieding die je niet kunt leveren en zet je klanten weg met een smoes?

23 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

T maakt ze geen Zweedse fluit uit

In November 2021 de Gronlid bank gekocht. Buiten dat de stof snel verkleurd is visite er doorheen gezakt. Erg vervelend. Maar Ikea geeft 10 jaar garantie dus ikea gebeld. Een bedrijf zou contact opnemen en dan zou de bank bekeken worden, als het kon direct gemaakt en anders komt er een rapport van en dan horen we verder. Ok. Bedrijf neemt contact op via de mail door een afspraak 6 WEKEN later in te plannen als wij op vakantie zijn. Ik ikea weer gecontact en uitgelegd dat als ik de afspraken verzet het nog later wordt, wij een gezin hebben en toch niet 6 weken zonder bank kunnen. Daarbij als hij gemaakt kan worden zou mijn man dit ook kunnen dus daar ga ik niet vanuit. Dan wordt er een rapport opgesteld en zijn we weer weken verder. Ik zou gebeld worden door ikea met spoed want dit is inderdaad wel lang. Dit zou telefonisch zijn. Nou niet, vervolgens weer een mail ze kunnen er niks aan doen we moeten maar wachten en de zaak wordt gesloten. Uiteindelijk moeten we nu dus 7 WEKEN wachten en dat is dan alleen maar dat er iemand komt kijken. Ja zo kan ik ook 10 jaar garantie geven. Of je al jaren koopt bij ikea maakt ze ook geen Zweedse fluit uit. Daar zit je dan, o nee we zitten niet.

9 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Vandaag bij ikea eindhoven geweest top medewerkster

Vandaag bij ikea eindhoven geweest
Mijn zoontje met autisme kreeg een meltdown(heftige driftbuien door overprikkeling) heel de winkel keek me aan omdat hij zo te keer ging meteen door naar de kassa om te gaan omdat het geen doen was stond er een hele lieve medewerker die vroeg of het ging en of ze iets kon doen super dat er nog mensen zijn die niet meteen oordelen omdat ze van de buiten kant niet kunnen zien hoe iemand is

26 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Retourneren kost heel veel tijd.

Als je wat wil kopen bij Ikea, dan gaat het razendsnel bij de kassa.
Wil je wat terugbrengen, moet je ontzettend lang wachten.
8 balies waarvan er maar 3 bemand zijn. Dat is ontmoedigingsbeleid.
Jammer!

26 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Wat een slechte bezorgservice

Wat een slechte bezorgservice. Een die in moest gebruiken omdat het artikel niet via bestellen en ophalen geleverd kon worden. Dus betaal je flink voor het bezorgen (€59). Maar dan wordt het gedumpt achter de algemene voordeur van het appartementencomplex. Niets afleveren achter je eigen voordeur, je zoekt het zelf maar uit. En de klantenservice die alleen het algemene riedeltje bleef herhalen ‘het is tot de voordeur op de begane grond’. Dat dat mijn voordeur niet is is niet ter zake doende.

26 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Waardeloze klantenservice

Twee maanden na aankoop pakte ik een dure kast met eikenfineer uit (vanwege het schilderen van mijn kantoor). Bij het uitpakken bleek één plank helaas grof beschadigd te zijn. IKEA wilde me echter op geen enkele manier tegemoetkomen. Let op: die zogenaamd ruime garantieperiode van IKEA lijkt in de praktijk alleen te gelden wanneer je de producten onuitgepakt in de doos laat zitten.

26 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Online bestelling gedaan en laten…

Online bestelling gedaan en laten bezorgen thuis tussen 11.35 en 13.00 zou de chauffeur langs komen ik wacht nog steeds contact met klantenservice gehad geen duidelijk antwoord wanneer ik wel de chauffeur kan verwachten als ik inlog op ikea kan ik geen bestelling meer zien heb juist voor deze dag gekozen ivm vrije dag WAARDELOOS en teleurgesteld!!!

25 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Wachttijd afhaal punt extreem lang

Neem vooral de tijd als je gaat bij ikea gaat winkelen. Kassa wachttijd en afhaalpunt wachten schandalig lang. Iedereen klaagde erover . Meer dan drie kwartier gewacht op een bij de kassa betaald kastje. Er mag wel een koffie automaat komen in het afhaalpunt. Schandalig dit. Je mag je pakketten niet meer uit magazijn halen . Ouderen begrijpen niets van de digitalisering van ikea.

25 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Ikea dure levering- ondermaatse bescherming van producten

Ikea heeft behoorlijk dure leveringskosten in vergelijking met andere bedrijven.
Dan mag je toch iets meer zorg van het inpakken verwachten.
Deel komt met vrachtwagen. Deeltje echter met bpost (waarom dat niet gewoon mee geleverd wordt met de vrachtwagen is niet duidelijk. Het zijn niét de kleinste of lichtste stukken).
Slecht ingepakt: deel 1: verschillende zaken losjes samengebonden in een niet passend, deels openstaand karton. Deel 2, een bovenkast: gewoon in de doos, zonder bescherming van de hoeken. Gelukkig hebben we een erg voorzichtige postbode, maar zelf dan waren de hoeken van de doos open. Deel 3: wel dichtgeplakt maar amateuristisch met wat ducttape, in bizarre vorm.

Bovendien bleek één deel eerst niet meer te bestellen (dag ervoor wel). Paar uur later wel: dubbele leveringskost!

En ik probeer een klacht in te dienen of dit te melden bij ikea, maar je komt in een soort loop terecht waarin je enkel "het eenvoudig zelf kan regelen".

25 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Klantenservice Delft

Vanuit de klantenservice ben ik doorverwezen naar de vestiging in Delft om een montageafspraak vanuit garantie in te plannen. Dit is door de klantenservice per e‑mail bevestigd. Toen ik echter in de vestiging arriveerde, werd mijn verzoek alsnog geweigerd en werd aangegeven dat men mij niet kon helpen, ondanks de schriftelijke bevestiging.
Daarnaast werd ik aan de balie op een zeer klantonvriendelijke manier te woord gestaan door Jarno en Valentine. Dit hele proces heeft geleid tot een bijzonder teleurstellende ervaring. Het is jammer dat IKEA op deze manier met klanten omgaat, vooral wanneer de communicatie vanuit de eigen klantenservice niet wordt nageleefd.

24 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Etiketten op stoelen niet te verwijderen

Klapstoelen besteld. Oké matige kwaliteit, maar niet vaak nodig. Echter het verwijderen van de etiketten van de onderkant is een drama. Je krijgt ze er niet af ook niet met zeer grove maatregelen. Voor een winkel die duurzaamheid in het pacht zegt te hebben is dit een miskoop met de niet te verwijderen etiketten als extra. En als klantenservice dan een zich herhalende chatbot zonder dat je iemand te spreken krijgt. Geen Ikea meer voor mij.

2 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

KLANTENSERVICE IKEA. Begrijpen ze je expres verkeerd zodat je afhaakt?

IKEA – klacht over beschadigde bank en afhandeling

Op 17 maart 2026 is mijn KVIK 2 Zitsbank geleverd in Amsterdam centrum. Bij levering was de doos duidelijk beschadigd en bij het uitpakken bleek dat de bank zelf ook een gat in de constructie had.

Omdat wij op de tweede verdieping wonen met smalle trappen en gangen, hebben we met zes mensen enorme moeite moeten doen om de bank überhaupt naar binnen te krijgen. Terugsturen is in de praktijk geen optie. Om verdere schade te voorkomen hebben we het gat zelf met duct tape moeten verstevigen en daarna de hoes geplaatst. De bank is daardoor minder stevig, maar we hebben geen alternatief.

Sindsdien heb ik meer dan 15 keer contact gehad met IKEA. Steeds opnieuw wordt gevraagd om foto’s, terwijl ik die al meerdere keren heb aangeleverd. Ik word continu van het kastje naar de muur gestuurd, zonder dat er een concrete oplossing wordt geboden. Er wordt bovendien telkens gedaan alsof het alleen om verpakkingsschade gaat, terwijl het duidelijk om schade aan de bank zelf gaat.

Dit voelt als traineren in plaats van oplossen. Kastje naar de muur. Zodat je maar afhaakt. Zodat je stopt met proberen.

Ik verwacht van een partij als IKEA dat zij verantwoordelijkheid nemen voor een beschadigd geleverd product en niet blijven hangen in eindeloze bewijsrondes.

Zeer teleurstellende ervaring.

17 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Zeer slechte klantenservice!

Deze review gaat over de zeer slechte klantenservice communicatie. Wanneer je een klacht indient en een mail stuurt. Drama! Je komt in een soort ai loop terecht waarbij steeds hetzelfde geschreven wordt. En inhoudelijk gaan ze nergens op in, ook al stel je een normale vraag en upload je van alles wat ze willen. Ik ben echt teleurgesteld in Ikea. Ben al meer dan een week aan het mailen zonder verder te komen. Ikea is een fijne winkel, maar dit...

13 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

waskast en bergkast…

Recent een waskast en bergkast ontworpen samen met iemand van de keukenafdeling.
Dat leek heel goed gelukt. Ook samen specifiek materialen uitgezocht. Na een paar dagen toch nog een wijziging doorgegeven. Dat werd ook vlot voorzien.
Vervolgens hoorde ik niks meer. Dus dacht ik dat ik de bestelling in gang moest zetten. Datum gekozen en betaald (2500,-) Stond wel bij dat een aantal dingen niet leverbaar waren en dat ik zelf moest opletten of ze voor die tijd weer leverbaar waren, dan moest ik dat melden via mail, dan deze zij die erbij. Dat ging goed. Vervolgens komt een week later opnieuw een betaalverzoek. Blijkt de bestelling ook door de medewerkster gedaan te zijn. Ik kreeg geen reactie op de mail en je kunt de keukenafdeling niet bellen. Klantenservice gebeld. Die keken na of er verschil in de bestelling zat. Niet volgens hen, dus de 2e werd geannuleerd. Medewerkster stuurde een lelijke mail, dat ik niet zelf had moeten bestellen en was kwaad dat ik de klantenservice had gebeld. Bij levering bleek dus wel verschil in de bestelling te zitten. Er ontbraken zaken die nodig waren voor de stevigheid. (wasmachine op hoogte, dus zwaar) Zelf opgelost. Ontbraken ook poten, en er zat een transformator voor 10 lampen bij, terwijl er maar 2 nodig waren, dus die van 3 was ruim voldoende geweest. Toen we klaar waren met alles (keimooi geworden hoor) moest ik 13 bedekkingspanelen terugbrengen. Ik had 1 ander paneel nodig. Maar die kun je alleen bestellen en thuis laten brengen voor 39,- bezorgkosten. En dat duurt dan weer 3 weken. De servicebalie had nog nooit zoveel panelen teruggekregen! Ook de afstandsbediening voor de lamp onder de kastjes kon terug. Die werkte niet met onze systemen (Hue, Somfy, Google home) In de reviews stond dat hij zelfs niet met het eigen systeem van Ikea werkte.
Achteraf hebben we de uittrekbare werkbladen maar weggelaten (die ze vergeten waren).
Ik heb wel kastplanken Utrusta bijgehaald, Die moet je uit het externe magazijn ophalen. Kom je ermee thuis, zitten er weer te weinig dragers in. (2e keer) Als je daar een review over schrijft op Ikea, wordt het niet geplaatst, want het gaat niet over de plank! Hahaha.
Al met al was ik altijd fan van Ikea, maar die liefde is nu wel bekoeld.
Dit was geen reclame voor de keukenafdeling.

24 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ikea kent geen tijd.

Leuk, dat 365 dagen retour beleid. Je moet ook 365 dagen wachten voordat je aan de beurt bent. Werknemers lopen langzaam en sjokken op een tempo waar je u tegen zegt. Producten zijn overigens top....

21 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Je wordt slecht op de hoogte gehouden door de Ikea

In februari een bank besteld, deze zou 17 maart geleverd worden. Op de dag zelf kreeg ik bericht dat de bank niet leverbaar is en de levering verplaatst was zonder overleg naar 19 maart, opgebeld dat ik moest werken en de levering verplaatst naar 21 maart. Wederom kreeg ik weer op de leverdatum een mail dat de bank weer niet leverbaar is.. en weer zonder overleg de leverdatum verplaatst is naar 24 maart.. 5 keer gebeld met ikea om dit op te lossen en uit eindelijk bestelling maar geannuleerd.

21 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Geen garantie voor een besteklade in de vaatwasser

Op 15 juni 2025 een keuken gekocht bij Ikea, waaronder een vaatwasser artikelnummer 704.756.22. Ik woon alleen, ga zorgvuldig met spullen om en gisteren 20-3-2026 vloog de bovenste lade voor het bestek eruit. Het lukte mij niet om die opnieuw te bevestigen. Klantenservice gebeld en die beweert dat deze lade niet onder de garantie valt.

20 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Ik heb een Platsa ontwerp gemaakt via…

Ik heb een Platsa ontwerp gemaakt via de website en thuis laten bezorgen. Ik ben zeer positief over het gemak van deze platsa producten. Zeer vriendelijke medewerkers bij de klantenservice, ze hebben mij telefonisch goed geadviseerd. Bestelling compleet, op de afgesproken tijd en correct geleverd. Een positieve verrassing was het verpakkingsmateriaal van de kledingkast. Dit was licht qua gewicht, makkelijk in te vouwen en te vervoeren naar de stort. Ben best fan geworden van de click systeem van deze kast, bijna geen gereedschap nodig om het product in elkaar te zetten!

18 maart 2026
Review zonder uitnodiging

Is dit jouw bedrijf?

Claim je profiel om toegang te krijgen tot de gratis zakelijke tools van Trustpilot en versterk de relatie met je klanten.

Gratis account aanmaken

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.

Lees meer over geverifieerde reviews.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer