Een dramatische klantervaring van a-z: bij de kassa lampje aan dat we gecontroleerd moeten worden. Geen medewerker te vinden die dat komt doen. Door naar andere kassa waar niemand is behalve 2 medewer... Toon meer
We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie
Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie
Lees wat reviewers zeggen
De levering van onze kledingkast werd uitgesteld omdat IKEA vergeten was de order klaar te zetten. Nu een weekend zonder kledingkasten om de oude al waren weggehaald om de nieuwe te plaatsen. Het aa... Toon meer
Eergisteren een keuken bij Ikea Hasselt gekocht maar de afzuigkap type Rullbo was niet uitgestald. Daarom naar Eindhoven gereden want daar hing hij wel dus mijn aankoop Rullbo afzuigkap daar gedaa... Toon meer
Bij montage (klusup) via ikea geregeld, na montage 16 beschadingen gezien. Vakman van kluss up voert niet de voorwaarden uit die afgesproken zijn. Goed op letten mensen als je iets na monteren,... Toon meer
Geen gegevens bekend over review-uitnodigingen
Dit bedrijf heeft hun klanten niet uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief
Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot
Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.
Mensen keken ook naar
Een keuken aangeschaft
Een keuken aangeschaft, allemaal wel houtje touwtje, van de Franse slag, niet gemaakt om een tweede leven te hebben, behalve de blum geleiders, maar dat is dan ook geen Ikea.
Meest irritant nog wel is dat ze geen keukenbladen verkopen die lang genoeg zijn. Een verkoper zei dat dit komt omdat het wel in een auto moet passen!!! Hoe bedenk je het?!
Geen communicatie over te late levering
Meerdere producten besteld en betaald, slechts één werd geleverd op de afgesproken datum. In de app staat de hele bestelling als geleverd. Daar geen bericht over ontvangen, dus IKEA gebeld, want ik was bang dat een tweede pakket kwijt was. Maar niks aan de hand, het zou nog komen. Wanneer wisten ze alleen niet. Nu, week later, maar weer gebeld. Bij de klantenservice komen ze niet verder dan dat ze het vervelend voor me vinden, dat de rest nog komt, maar dat ze niet weten wanneer. En dat ze ook niet weten waarom ik er geen mail over ontvang. Nog steeds niks van IKEA over gehoord. Hoe kan zo’n groot bedrijf zo slecht zijn in communiceren?
Totaal niet meedenken na 80 euro verzendkosten.
Ik bestel online nieuwe keuken frontjes a500+ euro ( onder de kwaliteit slecht is van de oude). Nergens op voor. Dus ik moest online bestellen en laten afleveren waardoor € 40 extra kosten. Helaas past een frontje niet goed. zelfde situatie ik moet weer online bestellen en € 40 verzendkosten betalen.
Ik bel de de klantenservice op om een frontje retour te te laten sturen. Mijn vraag: volgende week komen ze de nieuwe frontjes (de tweede bestelling dus) leveren, kan ik daar gelijk het verkeerde artikel meegeven. De medewerker was net chagrijnig en had nergens zin in. Dat was duidelijk te merken. en wat geen discussie mogelijk, ik moet ook 40 euro retour kosten betalen om het artikel te laten ophalen. Ik hoop dat het al de product kan leveren en ik weet wel netjes vond en goed voor de natuur om daar gelijk mee te geven in plaats van zelf weer naar IKEA te moeten rijden A 60 kilometer… geen discussie met haar te voeren. Ondertussen heb ik al 80 euro aan verzendkosten betaald… maar enig coulance of meedenken ho maar. Hier voor jullie geen punten mee beste IKEA.
Als jarenlange klant van IKEA heb ik…
Als jarenlange klant van IKEA heb ik nog nooit zoiets meegemaakt. Op 24 januari 2026 kwam ik bij IKEA Amersfoort voor de terugkoopservice, met een vooraf online aangemaakt prijsvoorstel (xxx).
Tijdens het wachten bij de servicebalie viel mij op dat de medewerker, Merijn, klanten zeer selectief leek te behandelen. Klanten die buitenlands overkwamen, werden binnen enkele seconden weggestuurd zonder duidelijke toelichting. Bij klanten die Nederlands overkwamen nam hij alle tijd. Een Nederlandse klant vóór mij leverde zelfs een beschadigd, vergelijkbaar product in, wat wél werd geaccepteerd.
Toen ik aan de beurt was en gedag zei, reageerde hij niet. Hij keek kort naar mijn product en zei direct: “Oh nee, die nemen we niet aan.” Toen ik rustig om een toelichting vroeg, was zijn letterlijke reactie: “Ik ga hier niet op in, doei.” Een uiterst respectloze, onprofessionele en klantonvriendelijke houding die mij een sterk gevoel van discriminatie gaf.
Ik heb diezelfde dag een uitgebreide klacht ingediend bij de IKEA klantenservice (dossiernummer: xxx). Wat volgde was een aaneenschakeling van loze beloftes en kastje-naar-de-muur-communicatie. Eerst werd beloofd dat ik binnen 24-48 uur een inhoudelijke reactie zou krijgen. Na een maand radiostilte en meerdere keren zelf nabellen/mailen, kreeg ik in maart plotseling een standaardmail: "Het winkelteam van Amersfoort heeft uw verzoek afgehandeld en het dossier is gesloten."
Dit is een regelrechte leugen. Er is op geen enkele wijze contact met mij opgenomen door het filiaal. Geen uitleg, geen excuses, helemaal niets. Een serieuze klacht over onbeschoft en mogelijk discriminatoir gedrag zomaar "sluiten" zonder de klant te spreken, is het absolute dieptepunt van klachtafhandeling.
Ik voel me voor de gek gehouden en absoluut niet serieus genomen. Ik verwacht dat een leidinggevende van IKEA Amersfoort dit dossier alsnog serieus oppakt en telefonisch contact met mij opneemt om dit inhoudelijk te bespreken.
Koop hier geen keuken ❌❌❌❌
Koop hier geen keuken! ❌❌❌❌
Na ongeveer 2 jaar begonnen er op de frontjes van onze keukenkastjes een soort van puntjes te verschijnen. Dat werd steeds breder en kregen wij steeds meer lelijke plekjes op de kastjes. Iemand attendeerde mij erop dat wij 25 jaar garantie hebben. Ik nam contact op. Steeds heen en weer e-mailen en het leek erop dat ik begrepen werd. Ik moest uiteindelijk duidelijk foto’s maken van de kastjes met de juiste productnummers erbij.. Ik ging er daardoor vanuit dat er inderdaad garantie op zat. Ik heb daar best wat tijd aan besteed, maar toen.. Sorry mevrouw dit is gewoon gebruikers slijtage. U gebruikt de onjuiste schoonmaakproducten. Ik was witheet. Wij gebruiken altijd dezelfde alles reiniger. Ik wordt niet serieus genomen en het gaat om een bedrag van nog geen €400 aan frontjes.
Zo’n groot bedrijf en niet geen goede klantenservice. Nogmaals koop hier geen keuken ❌❌❌❌
Ik wil best mijn reviews overal verwijderen als er toch een juiste oplossing komt.
Veel leverings en voorraad problemen
Prima producten, veel levering en voorraadproblemen. Op de eerste bestelling hebben we 4 weken extra moeten wachten, daarna hebben we meerdere bestellingen moeten plaatsen en iedere keer weer opnieuw verzendkosten moeten betalen vanwege voorraadproblemen.
IKEA bied geen oplossing of compensatie voor hun eigen organisatieproblemen.
4 malm ladekasten laten bezorgen
4 malm ladekasten laten bezorgen
Zoveel kleurverschil in de lades. Geen gezicht. Heb vanaf het begin al gereageerd over de kasten .lang verhaal kort maken. Na maanden beloven bellen foto s sturen filmpje sturen zodat ze zeker konden zien dat het om 4 kasten ging .Beloven dat het opgelost ging worden. ,kregen we uiteindelijk te horen dat de garantietijd om was 🙈🙈🙈zolang hebben ze ons aan de praat gehouden en beloftes gedaan en uiteindelijk zitten we voor bijna 700 euro met de lelijke kasten opgescheept. Nee Ikea is mijn Ikea niet meer . Vind het gewoon oplichting !
Ikea is Ikea niet meer.
De manier van afrekenen met de zelfscan kassa’s is gewoon bedroevend. Geen duidelijke maar wel een lange rij, ongemotiveerde medewerkers en eerst allemaal onnodige schermen (te commercieel) voordat je kunt betalen. Vroeger kwamen wij er graag, tegenwoordig alleen als het echt even niet anders kan.
Slechte service over foutieve kast
In november hebben wij de hemnes boekenkast met twee hemnes vitrine kasten gekocht in het groen. De kast past perfect bij ons interieur en we zijn erg blij met de uitstraling.
De kwaliteit daar in tegen… van alle lades is de ladebodem te klein gesneden. Dit betekent dat bij de kleinste belasting de ladebodem uit de groef komt. Oftewel je kan ze niet gebruiken zoals bedoelt..
Ik heb zelf gekeken of de lades misschien toch verkeerd gemonteerd waren en in januari toch maar besloten contact op te nemen met ikea.
De eerste antwoorden op mijn mail waren snel en vriendelijk. Ik moest meerdere malen foto’s en een video sturen en dat heb ik gedaan. Na aan de laatste aanvraag te hebben voldaan heb ik 3 weken lang geen reactie ontvangen, ook niet op mijn herrineringmails waarbij ik vroeg om reactie.
Toen heb ik in mijn mail aangegeven dat wanneer contact verkrijgen via deze weg niet mogelijk was ik dan contact moest proberen te krijgen via een review. Binnen een dag had ik antwoord, met de vraag of ik de situatie wilde uitleggen en foto’s wilde sturen. Oftewel, begin maar opnieuw.
Uiteindelijk werd het probleem herkend en kreeg ik het aanbod om de ladebodems opgestuurd te krijgen om het probleem te verhelpen. Hier ging ik mee akkoord, ik was helemaal blij dat we de kast eindelijk normaal konden gebruiken!
Helaas kreeg ik toen een mail dat we de kast konden retourneren of ruilen. Een kast die hier al 4 maanden in huis staat, verankerd is aan de muur. Of we die even willen leeghalen, uit elkaar willen halen en terugbrengen. Om vervolgens een nieuwe kast te krijgen en deze weer in elkaar te zetten, Toen ik aangaf dat ik liever wil kijken of ik de ladebodems ergens op maat kon laten maken werd me €40 euro aangeboden… dit lijkt me niet echt de oplossing. Want op maat maken gaat mij meer kosten.
Ik wens de ladebodems alsnog te ontvangen zodat de kast eindelijk gebruikt kan worden. Als dit echt niet mogelijk is en de enige oplossing is dat wij de kast terug moeten brengen, verwacht ik dat er iets van compensatie tegenover staat. Wij moeten namelijk de kast demonteren, terug brengen om vervolgens weer een nieuwe te moeten monteren.
In het verleden heeft IKEA wel eens fout gemaakt bij een bestelling, toen werden de foutieve onderdelen gewoon netjes opgehaald en de juiste geleverd. Deze level service verwacht ik nu jaren later eigenlijk weer.
Geen respect voor hoogzwangere!
Vandaag stond ik in de rij bij de zelfscan bij IKEA Delft en zag ik iets wat ik echt heel vervelend vond om mee te maken.
Een hoogzwangere vrouw stond daar met een volle kar. Eerst mocht zij niet afrekenen bij de zelfscan, al werd volgens mij niet echt duidelijk uitgelegd waarom (mogelijk omdat ze te veel spullen had). Uiteindelijk mocht ze toch afrekenen en daarna werd er een steekproef gedaan.
De medewerker haalde alle spullen uit haar tas/kar voor de controle. De vrouw gaf duidelijk aan dat ze hoogzwanger was en helemaal op, en vroeg vriendelijk of de medewerker de spullen na de controle weer terug kon zetten in haar kar.
De medewerker gaf aan dat zij dat niet ging doen. Hierdoor ontstond er een vervelende discussie. Het was eerlijk gezegd best heftig om te zien hoe weinig begrip er was voor haar situatie.
Een steekproef doen is natuurlijk prima, maar een beetje menselijkheid en hulp,zeker richting een hoogzwangere vrouw..zou je toch wel verwachten.
Wat ging er niet mis
Wat ging er niet mis? Op 12 december 2025 een vimle bank gekocht van 1777.99, (incl.transportkosten) volledig betaald in de winkel. Op 13 januari is de bankconstructie geleverd. Op 18 december nog een chaise longue erbij gekocht. Zou niet met de weekje eerder gekochte bestelling meegeleverd kunnen worden, dat zou het systeem niet begrijpen, dus die is 17 januari gebracht van 699.99(incl. transportkosten). In winkel betaald. Alle hoezen van de bank zouden via postnl komen op 26 januari, op een door ons opgegeven tijdvak. Maar 26 jan. Niets gekomen. Geen bericht van Ikea. Na belletje klantenservice zei men dat er een vertraging was. Oké, kan gebeuren. Na inmiddels al een week te laat en een magazijn van dozen in de woonkamer (bank kun je niet goed opzetten, zonder hoezen en bij de hoezen bleek de ge ruiksaanwijzing geleverd te worden). Nogmaals een belletje naar de klantenservice. We moesten maar afwachten. Men kon niet vertellen, waarom er een vertraging was of hoelang het nog ging duren. Ze gingen dat ook niet uitzoeken, want deze werden in het buitenland gemaakt. Zouden ze wel contact kunnen leggen, konden ze er niet aan beginnen ons hierover te informeren. Ze gaven aan dat het altijd wat was met die hoezen en het aan de leverancier lag. We wachten toen nog 2 weken op de hoezen, maar omdat niemand duidelijkheid kon geven en we al een maand tussen de dozen leefde, een aangetekende brief verstuurd met ingebrekestelling van de koop, as de hoezen er niet na een week waren. Dag voor het einde nogmaals gebeld en hierop gewezen. Toen bleek dat de status van onze gehele bestelling op geleverd stond. Dit zou een systeemfout zijn. Niemand kreeg dit gecorrigeerd. Het systeem liet dit niet toe, gaf men aan. Klantenservice zei toen dat er dan ook geen hoezen meer zouden komen en al zeker niet voor de ons gestelde datum. Diezelfde klantenservice heeft toen retour ingepland. De order was in twee keer gebracht (moest van Ikea) en moest ook in 2 maal gehaald worden. Het systeem zou het anders niet begrijpen. Toen de chauffeurs voor de eerste retour kwamen, bleek hun bon niet te kloppen. Men had de kassabon op retour gezet ( ook keukenrolhouder o.a) stond erop, dus ze mochten niets meenemen. Klantenservice gebeld. Men weet niets en kan ook niet veel inzien in het systeem blijkbaar. Zelf alle artikelnummers voor retour moeten doorgeven en uitgezocht, anders was het alweer misgegaan. De andere retour die voor de volgende dag gepland stond, bleek ook geen goede bon voor gemaakt te zijn. Men kon de bon niet corrigeren, er moest een nieuwe dag ingepland worden. Opeens onverwachts, onaangekondigd bleken opeens de hoezen er te zijn. Deze geweigerd aan de voordeur. De volgende dag kwam er toch een chauffeur langs, terwijl die afgezegd zou zijn, voor de retour. Eindelijk kwam de chauffeur het eerste deel van de order ophalen. Toen hij ook het tweede gedeelte wilde inladen, gezegd dat dit niet mocht/kon volgens klantenservice en dat dit een paar dagen later zou worden gehaald. Chauffeur gaf aan dat het jammer was. Want hij had plek genoeg in zijn vrachtwagen. Daarna een paar malen moeten bellen en mailen, wanneer ons geld terugkomt. Elke medewerker zegt bij elk telefoontje opnieuw het kan nog 14 dagen duren. Hoezo, elke week opnieuw weer 14 dagen? Ze vragen ook elke keer opnieuw om rekeningnummer. Uiteindelijk geeft 1 medewerker aan, dat op ons dossiernummer 640 is terugbetaald. We geven aan dat de transportkosten (van 59,99) ook toegezegd zijn terug te betalen en we hebben er ook recht op. Maar op dit dossiernummer moeten wij 2477,98 terugkrijgen, niet 640! Medewerker zegt dat er iets is misgegaan Men wist even niet meer wat, waar was en of alles terug was. Maar ik geef aan dat de 14 dagen ingaan na datum ontbinding koop en dat deze termijn allang verstreken is. Hij belooft de terugbetaling van 1837,98 in gang te zetten. We vragen hier bewijs van te mailen, wat hij ook doet. We denken dat het nu opgelost gaat worden. Na weer een tijd wachten een mail gestuurd. Reacties van de mails, lijken door een chatbot te worden gedaan. De reactie slaat meestal totaal niet op de inhoud van je mail. Klantenservice gebeld. Die mevrouw zegt na een tijdje dat dit bedrag nog noet worden opgestart en het dan nog 14 dagen duurt! Alweer 14 dagen?Aangetekende brief voor het ingebreke stellen van terugbetaling gestuurd. Je wordt niet teruggebeld zoals beloofd en je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Koop hier niets!! Waar garantie op zit! Maar liefst helemaal NiETS!! Je kunt niet communiceren en zowat alles gaat fout! Al 3 maanden bezig met de koop van een bank. Maar geen bank, alleen veel ellende en geld armer. Dat worden helaas juridische stappen. Snap niet hoe dit bedrijf op deze manier kan blijven bestaan!
Geen aap
Er zijn geen ikea apen meer dit vind ik niet kunnen want ik wil een aap ik zoek al weken naar de aap en jullie hebben ze maar nooittt op vooraad
Niet normaal Alex kastjes zijn al…
Niet normaal Alex kastjes zijn al beschadigd voor dat het is aangeraakt belachelijk stroef kraakt echt rommel product koop geen Alex kastje jij bent ongepast taalgebruik
Klantenservice komt afspraken niet na
Klantenservice komt afspraken niet na. Ook na escalatie komen ze geen centimeter tegemoed.
Hej!
Vandaag heb ik helaas een ontzettend vervelende ervaring gehad met Ikea.
Ik zal het verhaal kort proberen te schetsen.
Ik heb product Starkvind luchtreinier tafel en ik ben op zoek naar mogelijkheden om de poten en het blad te vervangen door de donkere variant, dit past beter in mijn huidige interieur.
Zodoende ben ik begonnen op Ikea.nl en heb ik gechat met agent "Dhruv".
Dit gesprek heeft plaatsgevonden op 10-3-2026 van 10:44 tot 11:25.
In dit gesprek geef ik mijn casus aan en vraag ik naar de mogelijkheden. Ik geef mijn familykaart nummer door zodat de agent alle informatie (en dus ook aankoopdatum van 1-2024) kan opvragen.
Dhruv geeft meer dan eens aan dat hij het hele toestel voor me kan omruilen, dit kan kosteloos (tegen verzendkosten), ondanks de overschrijding van de 365 dagen omruilgarantie. Een erg mooie service, meer dan ik had verwacht! Ik geef aan het product in duiven te willen omruilen en dit blijkt mogelijk, wel blijven de verzendkosten staan. Gezien ik dit niet helemaal kan plaatsen, geef ik aan om telefonisch contact op te nemen met Ikea waarna het gesprek sluit.
Ik ga ervan uit dat jullie dit transcript terug kunnen kijken, indien niet, dan lever ik deze graag aan!.
Vervolgens neem ik telefonisch contact op (10-3-2026 11:24) en ik krijg agent Dalaria/Delaria? aan de lijn.
Ook haar leg ik het verhaal uit, ik wil graag de mogelijkheden weten om de andere kleur te kunnen bestellen. Ze stelt mij wat vragen en geeft aan dit om te kunnen ruilen. Ook haar laat ik duidelijk merken (ze had de aankoopbon al ontvangen van me), dat ik al ruim over de 365 dagen omruilgarantie zit. Ze gaat dit nog even navragen en komt vervolgens bij me terug om te vragen wat de staat van het artikel is, ze kan hem niet zomaar omruilen, omdat hij niet meer in doos zit. Ik geef aan dat het apparaat gebruikt is, maar wel zonder gebruikerssporen (geen beschadigingen). Hierop antwoord ze positief dat ik hem dan zonder problemen in Duiven kan omruilen, ondanks 2 jaar gebruik. Ze geeft zelfs nog even aan hoeveel stuks erop voorraad zijn, wat een service!
Ik vraag aan haar of ik nog een referentie nummer of iets dergelijks nodig heb, dat is niet het geval zegt ze. "Geef maar aan dat je met de klantenservice gesproken hebt en het artikel mag ruilen". Hierna geef ik haar zelfs nog aan dat ik het bizar goede service vind, dat ik na 2 jaar gebruik het artikel zomaar mag ruilen!
Vol goede moed, ik heb immers 2x! een bevestiging gehad dat ik het artikel kosteloos mag ruilen (inname --> tegoed kaart --> Nieuwe kopen).
Dit gesprek is opgenomen in jullie callcenter
In de winkel aangekomen doe ik opgewekt mijn verhaal bij medewerker Monique. Monique reageert bruusk dat dit helemaal niet kan. Ik leg haar het verhaal uit en geef aan teleurgesteld te zijn, met het verzoek om iemand hier over te kunnen spreken.
Ik doe mijn verhaal aan manager 1 (Delila?), die vervolgens manager 2 (Reinier) erbij haalt. Resumé, ik was nummer 3 vandaag met een dergelijk verhaal, ze konden het verzoek niet honoreren.
Ik zit met de gebakken peren, ik ben 2 uur van mijn tijd kwijtgeraakt, ik ben niet geholpen, ik heb 2 valse beloftes gekregen en ik ben enorm teleurgesteld!
Ik hoop dat je inmiddels het onderwerp van deze mail ontcijfert, hebt, het is Zweeds voor "afspraak is afspraak", iets wat ik mijn zoon van 7 al aan het aanleren ben.
Mijn verzoek is om de eerder gemaakte afspraak alsnog na te komen, en mij het aankoopbedrag retour te storen op een tegoed bon. Het product heb ik inmiddels achtergelaten in Ikea Duiven.
Ik heb in oktober een hoekbank en kast…
Ik heb in oktober een hoekbank en kast besteld. Hoekbank miste onderdelen. Ik moest ondertussen zelf naar toe rijden om die gemiste onderdelen te afhalen!! Dat kan toch niet? Ik had toen ook gewoon verzendkosten betaald voor het eerste keer verzenden! Ze hebben mooie dingen maar helaas de helpdesk wordt door jonkies gerunt
Combi koelkast vriezer gekocht
Combi koelkast vriezer gekocht. Vriezer doet hwt al vanaf begin niet.
Doorverwezen naar bedrijf voor reparatie. Die melden de dag voor reparatie dat ze niet komen. Weer weken wachten.
Flut service
Levertijd
Wachten nu al maanden totdat er een keukenfrontje weer leverbaar is.
Alsof je een auto koopt met 3 wielen en moet wachten totdat het 4e wiel er is.
Belachelijke service
Bezorging met mogelijk crimineel vervolg
Producten wel oke, Bezorging intimiderend, respectloos en onprofessioneel.
Dozen laten de bezorgers vallen en ze zetten deze op de hoek neer. Dit staat als eerste tekening dat je dit nooit moet doen!
De bezorgers zijn indiërs deze keer en de zwaar versleten werkbus was kapot. hebben een uur op de oprit gestaan om klep dicht te maken.
Ze keken naar binnen om te zien of er iets te halen viel.
NOOIT SPULLEN LATEN BEZORGEN!
Keukenhorror
Beste mensen, koop nooit — n.o.o.i.t. — een keuken bij Ikea. De onze werd, na een lange wachttijd, geïnstalleerd in september. Een paar stukken ontbraken of waren kapot, maar dat zou snel geregeld worden. Ondertussen is er al vijf (of was het zes?) keer iemand langsgekomen om de nodige her-montages uit te voeren, maar elke keer duiken nieuwe problemen op. Het grootste euvel zit bij de klantendienst, waar men er keer op keer in slaagt om de verkeerde vervangstukken op te sturen — men moet blijkbaar een lidkaart van het simplistisch verbond hebben om daar te mogen werken. Na veel vijven en zessen kwamen we er ook achter dat de mensen van de keukenplanning onze keuken hadden samengesteld met onderdelen die niet bleken te bestaan, wat bij de monteurs — die stuk voor stuk hun best deden — voor grote verwarring zorgde. Toen er na zes maanden van dit soort ongein eindelijk iemand opmetingen kwam doen voor het stenen dekblad dat pas geplaatst kon worden nadat alle andere fouten waren gecorrigeerd, bleek dat de keuken scheef stond. Dus dat moest ook eerst weer gefikst worden. Ondertussen is het maart. Na zes maanden zitten wij nog steeds met een halve keuken. Gaan wij ooit nog naar Ikea? Ja, maar alleen voor de Zweedse balletjes.
Teleurstellende garantie en klantenservice.
Keuken van 3 jaar oud waarvan verschillende deuren en panelen verkleuren, waardoor er kleurcontrast ontstaat. Kortom sommige deuren/panelen worden geel terwijl andere wit blijven. Deze klacht bij Ikea aangegeven. Service en garantie is teleurstellend. In niets het gevoel dat er iemand is die oprecht mijn klacht heeft beoordeeld. Wordt inhoudelijk ook niet gereageerd op mijn vragen. En verzoek tot persoonlijk contact wordt ook genegeerd. Krijg gewoon geen reactie meer van de klantenservice!
Dit is Trustpilot
Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.
Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.
Lees meer over geverifieerde reviews.
Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.
Lees meer over Trustpilots reviewproces.
Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.
Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.
Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.








