We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Every thing is amazing . Your care and follow ,time of response. But you should revise the amount of taxes and additional shipment paying I think it is a little bit much

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

They say on their website 3 to 5 days for shipping I was up to 7 days + when I contacted them I should say when I woke them up via email, ah "it could take longer" they said yup and like somebody else... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Good delivery time 2 1/2 weeks to NZ which is pretty standard. Great product much easier to give my dog in tablet form than powder. The service could be improved by giving an accurate delivery cost up... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Four Marvels has been a game changer for my dog who was diagnosed with Diabetes and Cushings Disease last year. He had gone completely bald and lost all his body mass. He is back to being healthy with... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Vitamine- en supplementenwinkel

Geschreven door het bedrijf

Since 2005, we have been providing high-quality GMP-certified dietary and herbal supplements, as well as professional skincare products, which are sourced from natural ingredients and recommended by practitioners all over the world. Recently, we have expanded to provide these professional health brands to customers worldwide.


Contactgegevens

3,6

Gemiddeld

TrustScore 3.5 uit 5

815 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Heeft 96% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Al tho it does seem to take a while for…

Al tho it does seem to take a while for the orders to arrive, they have alwatus been correct and with in the delivery time stated

23 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Nutriessential

Antwoord van Nutriessential

Thank you so much for sharing your experience! We truly appreciate your patience and understanding regarding the delivery time. It’s wonderful to know that your orders have always arrived correctly and within the stated timeframe. Your trust and continued support mean a lot to us, and we look forward to serving you again soon!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good customer support and nice offering…

Good customer support and nice offering of products, I buy from Canada for things not available locally.

3 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Nutriessential

Antwoord van Nutriessential

Thank you so much for your kind words and for taking the time to share your experience! 😊
We truly appreciate your continued trust in us and are delighted to know that our customer support and product offerings have met your expectations. It’s always a pleasure serving our customers from Canada, and we’re glad to be able to provide access to products that may not be available locally.

We look forward to continuing to serve you again soon!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Need to provide shipping information…

The product was delivered on time. Shipping and tracking information was provided.

2 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Nutriessential

Antwoord van Nutriessential

Thank you for your feedback. We’d like to assure you that your order has already been shipped. You will receive the tracking information shortly via an automated email from our team. Once the tracking details are available, you will be able to monitor the progress of your shipment at every step.

We appreciate your patience and thank you for choosing us.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Stopped at border and declined full…

Stopped at border and declined full refund.

2 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Nutriessential

Antwoord van Nutriessential

Thank you for your feedback.
As per the tracking information, your shipment was returned to us due to the non-payment of customs fees. As clearly stated in our Shipping Policy, orders returned because of unpaid customs duties are not eligible for a full refund.
We have outlined all these details in our Shipping Policy to ensure transparency for our customers, and we truly appreciate your understanding. Our team is committed to ensuring you receive a satisfactory resolution to your concern.

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Glehnia/Rehmannia

Glad to have the ability to get what my cat needs to stay healthy when I couldn't continue to get it from the vet.

15 oktober 2025
Logo Nutriessential

Antwoord van Nutriessential

Thank you so much for your kind words! We’re so glad to hear that you were able to find what your cat needs to stay healthy. It’s wonderful to know we could help when it was no longer available through your vet. We truly appreciate your trust in us and wish your cat continued good health!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I did not receive my order and it has been over 2 weeks. Thank you

I did no receive my order and it has been 2 weeks

17 oktober 2025
Logo Nutriessential

Antwoord van Nutriessential

Thank you for your feedback.

Your order has already been shipped, and the tracking details were shared with you. The shipment was dispatched promptly, and we did not receive any prior communication from your end regarding delivery concerns. Had you reached out to us earlier, our team would have been happy to assist you immediately with tracking and delivery updates.

As you have now informed us that your order has not yet been received, our concerned team is currently reviewing the situation and will get back to you shortly with an update. We truly appreciate your patience and understanding.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Had the specific product I needed

Had the specific product I needed, shipping was fast! Will order again.

1 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Nutriessential

Antwoord van Nutriessential

Thank you so much for your kind feedback! We’re delighted to hear that you found exactly what you needed and that your order arrived quickly. Your satisfaction means a lot to us. We truly appreciate your support and look forward to serving you again soon!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Expensive delivery charges

I have brought alot of stuff from USA (iherb) to KSA , but Nutriessential has very poor delivery system.
Even after charging international delivery charges they charge second time( didn’t discuss anything) then third time local charges(custom/duty fee) .
My product is of 20 usd and delivery charges are in combine reached to 65 usd .
Then what is the benefit to buy from Nutriessential
I am wondering how other online stores are delivering smoothly like Amazon, iherb , trendyol, ali baba, shein, temu etc.
Very poor service
I will not recommending any one.there delivery charges in the end is 4 times the product cost.
And they didn’t know about it.
They use fedex for delivery which is itself a expensive service.

30 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Nutriessential

Antwoord van Nutriessential

Thank you for sharing your feedback.

As you mentioned, even after paying the initial delivery charge, you were later billed additional shipping fees and a customs duty. Our team has already provided all possible clarification in line with our Shipping Policy regarding any extra charges that may occur when shipping your order.

Please note that customs duties or taxes are beyond our control, as they are imposed by the destination country upon the arrival of any international shipment.

You also mentioned that other businesses may not charge similar fees. This may be because some companies have warehouses within your country, while we ship all our products directly from the manufacturer. We do not operate any local warehouses, which may result in higher international shipping costs.

All of this information is clearly explained in our Shipping Policy, which we understand all customers have reviewed the policy before placing their orders. We appreciate your understanding and thank you for taking the time to share your experience.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

You offer the product I needed at a…

You offer the product I needed at a good price. Service was excellent, and quick!

14 oktober 2025
Logo Nutriessential

Antwoord van Nutriessential

Thank you so much for your kind words!
We’re delighted to hear that you found the product you needed at a good price and that our service met your expectations. Your satisfaction means a lot to us, and we truly appreciate your support. We look forward to serving you again soon!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Delivery concerns

My issue is the delivery time for my order, 9 days from the date of order. I was told that you don’t have control over how long it takes for DHL to get the product to the USPS but I say it’s your responsibility that the product is shipped and received by your customer timely. Perhaps you should consider a better shipping policy that will deliver orders to your customers more timely. I don't like waiting 9 days especially when I get orders in 2 days if I purchase direct from Pure. Unfortunately Pure showed the product out of stuck and I ran across your company who had it in stock. I was told several times by your customer service department that you are totally transparent and I am quite aware of your written shipping policy but I still say 9 days is too long and if you want to get better reviews and have long term customers I strongly suggest that you rethink your shipping policy to ensure that your customers get their orders much sooner. I will say that your customer service department did address all my concerns while I waited on my product to be received and they were professional in their written communications with me.

19 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Nutriessential

Antwoord van Nutriessential

Thank you for sharing your feedback. We sincerely apologize for the delay in the delivery of your order and fully understand your frustration.

We would like to assure you that our team has been providing clear communication and updates regarding your shipment throughout this period. As you mentioned, the product was temporarily out of stock with the manufacturer, we also informed you of the delay caused while sourcing the product from the nearest available warehouses.

Please know that we have been serving our customers for over 20 years, handling hundreds of orders daily. While we work diligently to ensure timely delivery of every order, there are rare situations — such as stock shortages or logistics challenges — that are beyond our direct control.

The delay in your order was never intentional. Our goal was always to procure the product from the best possible source to ensure that you received the correct item as promised. We are committed to transparency and providing accurate information regarding product availability, and we strive to uphold this in every interaction with our customers.

We truly hope you will give us another opportunity to serve you in the near future, so we can demonstrate the level of service and dedication we aim to provide to all our customers.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

The Sold Me a Product That They Didn't Have

They sold me a product that they did not have and could not get. I paid them more than $317.00 for a product that had been DISCONTINUED. When I inquired about my undelivered order, they confirmed that the item that I had bought and paid for had been discontinued. They made no effort to offer me a refund and offered me store credit instead. I WAS NOT INTERESTED IN ANY OTHER PRODUCT ON THEIR WEBSITE, SO I REQUESTED A REFUND. They said they would refund the purchase, but months went by and no refund was ever issued. I eventually disputed the charge on my debit card and after an investigation by my credit union, a refund was issued SIX MONTHS LATER. I believe this incident constitutes credit card fraud. Here is why: *Nutriessential advertised an item that they didn't have and couldn't get. *Nutriessential accepted money for an item that they didn't have and couldn't get. *Nutriessential never delivered an item that I had paid more than $300.00 for. *Nutriessential refused to refund the money for a product that they never delivered. *After a FRAUD INVESTIGATION by my debit card company, I finally received a refund for the money I paid Nutriessential for this fraudulent transaction. *It took SIX MONTHS and a FRAUD INVESTIGATION to receive a refund of the money that I paid them for a product that they never delivered. I DO NOT RECOMMEND THIS COMPANY.

5 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Nutriessential

Antwoord van Nutriessential

We’re truly sorry to hear about your experience and understand your frustration.
After reviewing your case, we acknowledge that the product you ordered went out of stock shortly after your order request was received. Our team provided you with the relevant updates and information regarding the product status upon your inquiry.
Regarding your comment about receiving a refund six months later, we would like to clarify that your order was placed in July, and we have no record of any refund delays extending for six months. As you mentioned that you have already disputed the charge, our team is currently handling the matter accordingly and will continue to cooperate fully until it is resolved.
We sincerely apologize for the inconvenience caused and appreciate your understanding as we work to ensure a fair resolution.

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

My return was taken care of with ease

My return was taken care of with ease. I found out I couldn’t take the supplements and they returned with no problems
Thank you

6 oktober 2025
Logo Nutriessential

Antwoord van Nutriessential

Thank you for sharing your experience! We’re glad to hear that your return was handled smoothly and without any hassle. It’s important to us that our customers have a seamless experience, whether ordering or returning products.

We appreciate your feedback and hope to serve you again in the future!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I have a missing allele for glutathione…

I have a missing allele for glutathione conjugation. So the products I use must be of the highest quality and purity. Or my delicate system has a breakdown pretty quick. Your product meets all the criteria that keeps my delicate balances running high efficiency. Thank you for your high standards. 🙏🏼

10 oktober 2025
Logo Nutriessential

Antwoord van Nutriessential

Thank you so much for your thoughtful review! We’re thrilled to hear that our product meets your high standards for quality and purity. It means a lot to know that it supports your system and helps maintain your delicate balance.

Your feedback inspires us to continue upholding the highest standards in everything we do. Thank you for trusting us with your health and wellness!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

On-time delivery

Easy to order with on-time delivery and I love the product. Chewable chocolate that's good for you!!

6 oktober 2025
Logo Nutriessential

Antwoord van Nutriessential

Thank you so much for your kind words! We’re delighted to know that you had a smooth ordering experience and that your order arrived on time. It’s wonderful to hear that you’re enjoying the chewable chocolate — it truly is a delicious way to stay healthy!
We appreciate your support and look forward to serving you again soon.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Purchase came quickly

Purchase came quickly. No capsule looked like some of the contents had come out.

7 oktober 2025
Logo Nutriessential

Antwoord van Nutriessential

Thank you for your feedback. We’re glad your order arrived quickly. Your satisfaction is very important to us.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great

Great
Supplement was lost in transit and they sent my replacement right away.

3 oktober 2025
Logo Nutriessential

Antwoord van Nutriessential

Thank you for your kind review! We’re glad we could quickly resolve the issue and get your replacement to you. Your satisfaction is very important to us, and we truly appreciate your support!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Clear and easy

20 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Nutriessential

Antwoord van Nutriessential

Thank you for your feedback! We’re glad to hear that you found everything clear and easy. Your support means a lot to us!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The best products

The best products
Absolutely fair price
And great customer services!!

19 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Nutriessential

Antwoord van Nutriessential

Thank you so much for your wonderful review! We’re thrilled to hear that you’re happy with our products, pricing, and customer service. Your kind words mean a lot to us and motivate our team to keep delivering the best for our customers. We truly appreciate your support!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

The ordering process was fine

The ordering process was fine. Delivery to Canada was not. They claimed no hidden charges, but shipping charges later almost doubled. I have been charged $30 US for shipment of two small bottles of supplements weighing a few ounces. I quote from a reply I got from them: "I would like to clarify that the shipping charges applied to your order are based on the final weight of the shipment." Fedex now want's additional indeterminate fees (and evidently power of attorney) for customs clearance.
I suggest customers requiring international shipment to place orders with other companies that don't use Fedex.

9 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Nutriessential

Antwoord van Nutriessential

Thank you for sharing your feedback. We sincerely apologize for the frustration you experienced with the shipping and customs process.

Our shipping charges are based on the final weight of the order, and we always aim to be transparent about any costs. Unfortunately, international shipments can sometimes incur additional fees or customs requirements that are beyond our control, particularly with carriers like FedEx.
Currently, we are shipping Canada-bound orders via FedEx due to the ongoing Canada Post strikes, to ensure that deliveries are not delayed further.
Our team will be reaching out to you shortly to address your concern.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Easy ordering and prompt delivery

The site is very easy to order and make payment. I have ordered previously and never had any issues with my orders and delivery. This product is in a glass jar and they take care to ensure proper packaging.

16 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Nutriessential

Antwoord van Nutriessential

Thank you so much for your wonderful review! We’re thrilled to hear that you find our website easy to use and that your ordering and delivery experiences have been smooth.

We take great care with packaging, especially for products in glass jars, so it’s fantastic to know that our efforts are appreciated. Your feedback means a lot to us and helps us continue providing a great experience for all our customers.

We look forward to serving you again soon!

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.

Lees meer over geverifieerde reviews.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer