Omni Capital Retail Finance Reviews 

673
•
TrustScore 4 uit 5

4,2

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I can't fault customer services. When I was having difficulty with my e mails not arriving with relevant information I had cause to ring them several times. They went above and beyond on every occasio... Toon meer

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

The process was so easy to apply for. I double checked the application which had two different home address. I made a call which was answered within minutes, explained the problem the correction was... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Popped into Ware Branch on the off chance of an appointment. Awning ordered the next day. 2 weeks later surveyor arrived. Awning arrived 3 weeks later. The 3 lads, Rhys, Luke &Dean kept us informed th... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

*Outstanding Service from CERYS – Omni Capital* I received exceptional service from Cerys in Customer Service at Omni Capital. She was highly professional, knowledgeable, and extremely help... Toon meer

4,2

Goed

TrustScore 4 uit 5

673 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Bij Trustpilot draait alles om menselijke content. Dit bedrijf kan echter ook onze AI-ondersteunde tool gebruiken die ze helpt bij het schrijven van hun reacties.

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,2

Alle reviews

(673)

92 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very quick and easy to deal with

Very quick and easy to deal with, everything explained thoroughly, really good experience easy payment, and good communication .

21 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Omni Capital Retail Finance

Antwoord van Omni Capital Retail Finance

Thank you for your positive feedback.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I am very satisfied

I am very satisfied. The online process was quick and easy.👍Thanks

15 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Omni Capital Retail Finance

Antwoord van Omni Capital Retail Finance

We're pleased you found the process simple, thanks for leaving your review.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

New purchase

Everything straight forward form start to finish of the process all explained throughout at each step completion very swiftly and stress free excellent

16 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Omni Capital Retail Finance

Antwoord van Omni Capital Retail Finance

Thank you for leaving your review.

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

It was good

It was good, thank you

22 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Omni Capital Retail Finance

Antwoord van Omni Capital Retail Finance

We're pleased that everything has gone well for you, thank you.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent service

Excellent service. Professional

20 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Omni Capital Retail Finance

Antwoord van Omni Capital Retail Finance

Thanks very much!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Months after utilizing the company's…

Months after utilizing the company's financing services for window and boiler replacements, I was informed that my three outstanding debts had been transferred to Novu Finance, with one loan subsequently assigned to Omni Capital.

Upon inquiring about early settlement figures, I noted a significant reduction in the outstanding balance for the two loans managed by Novu. However, no such reduction was offered by Omni Capital, as they continue to levy interest for the full term of the loan, even if settled early. Furthermore, Omni Capital is uniquely imposing an early repayment fee. Had I been aware of these specific terms and conditions associated with Omni Capital, I would have opted against utilizing Stay Bright Windows for the financing arrangements.

21 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Omni Capital Retail Finance

Antwoord van Omni Capital Retail Finance

Thank you for taking the time to leave a review. We’re sorry that you’re disappointed with the early settlement figure you have been quoted.

If an early repayment quote from a loan provider includes a refund of some the interest that would otherwise have been payable on the loan, this is usually because all interest due over the full loan term was added to the loan balance when it was first started. With an Omni loan, instead of adding all interest to the loan balance at the beginning, we calculate and add interest on the outstanding balance each month – meaning that there is no interest to refund if the loan is repaid early.

Our repayment quotes therefore include the remaining capital that needs to be repaid, plus any charges that were detailed in your credit agreement when the loan was first taken out.

If you have any further questions about how your settlement figure is calculated, please contact our team at customerenquiries@ocrf.co.uk

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Had my new windows fitted recently and…

Had my new windows fitted recently and just wanted to say how impressed I am with the whole experience. Jack and Arron did an excellent job from start to finish they were professional, friendly, and clearly took pride in their work.

They worked efficiently, kept everything tidy, and made sure the finish was spot on. It’s not always easy having work done in your home, but they made the whole process smooth and stress-free.

Really pleased with the result and wouldn’t hesitate to recommend them. Thanks again, Jack A and Arron T!

15 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Omni Capital Retail Finance

Antwoord van Omni Capital Retail Finance

Thank you for leaving such a positive review about your fitters - we're pleased to have been able to support your purchase.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Professional company to deal with

Professional company to deal with, no hassle, great service, best of all interest free, so it can't be any better

27 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Omni Capital Retail Finance

Antwoord van Omni Capital Retail Finance

Thank you for the positive review!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I cleared an agreement for £8000 plus…

I cleared an agreement for £8000 plus £45 admin charge three days before the first payment was due. They still took the first installment with interest. I know I should have cancelled the direct debit but it's rare that I take out finance and I forgot. I also had no reason to suspect that they would go ahead and take the money leaving me overdrawn.
Four days on and there is still no refund. Let's put it this way:
A finance company takes money from someone after they have cleared their debt in full. What's that called? In my world, it is called theft.

25 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Omni Capital Retail Finance

Antwoord van Omni Capital Retail Finance

Thank you for your feedback. We are sorry to hear that your Direct Debit was taken when you had paid your account off in full. We can see that you spoke with one of our agents on 26th March, who explained that your direct debit was already in the process of being collected at that time and unfortunately could not be cancelled. However, you were reassured that a full refund would be processed as soon as the payment has cleared.

We’re sorry to hear that this has resulted in you becoming overdrawn. If you have incurred any bank charges as a result, we would be happy to review these for reimbursement. Please send a screenshot showing the fees to customerenquiries@ocrf.co.uk, and our team will assist you further.

If you have any additional questions, please don’t hesitate to get in touch.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very easy

Very easy, quick and efficient process, good communication via email.

9 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Omni Capital Retail Finance

Antwoord van Omni Capital Retail Finance

Thank you for your feedback!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Dreams bed purchase

The finance company has been very helpful regarding our recent purchase. Information to enable us to track payments etc provided.

29 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Omni Capital Retail Finance

Antwoord van Omni Capital Retail Finance

Thanks for leaving your review - we appreciate your positive feedback.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent service

Omni provide an excellent service. I have used them twice now and both times ive been very happy. The application process is swift and easy and the service is excellent.

23 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Omni Capital Retail Finance

Antwoord van Omni Capital Retail Finance

Thanks for using our services again! We're pleased we've been able to help you, and appreciate the positive review.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Swift service

Once they received the correct information, everything was dealt with instantly.

4 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Omni Capital Retail Finance

Antwoord van Omni Capital Retail Finance

We're happy to hear that everything was dealt with quickly for you. Thank you for your positive feedback and time.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Age Discrimination Prevented Surgery

These cowboys prevented my husband having spinal surgery. We were only using this company as an interim until able to draw on funds which required longer to access than operating date as we were offered a cancellation and everything happened quickly over 4 days ( with a weekend in between when OMNI WAS CLOSED)
So on Monday after seeing surgeon on Thursday night and then getting offer of cancellation the following Tuesday for surgery we started trying to get through to OMNI by phone who verbally agreed to what we requested but had to fill in online form.trying numerous times to fill in their required paperwork on line their system wouldn’t accept certain passwords and on his 3rd attempt of trying to complete form it wouldn’t accept my husbands middle name and kept saying it wasn’t correct!!
Then screen just blocked him out and said his application was denied.
So my husband couldn’t proceed with his operation.
I rang their OMNI number very upset and stressed as was my husband the operative said he would investigate when he came back he said very apologetic that their criteria found my husband was too old !! At 83 fit and healthy ( physically and mentally)and having passed pre operation assessment on the Friday . This is discrimination!!!
THIS MEANT THE SURGERY COULD NOT PROCEED AS SPIRE REQUIRED PAYMENT BY 5 pm THE DAY BEFORE SURGERY

9 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Omni Capital Retail Finance

Antwoord van Omni Capital Retail Finance

Thank you for raising your concerns with us. We can see that you've also contacted our team directly, and we will be in touch with you once we have looked into this further.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Highly Recommended Company

Staff were professional, punctual and polite. The furniture is very neat and looks fabulous. The clean up was very detailed and thorough. We are fully satisfied.

5 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Omni Capital Retail Finance

Antwoord van Omni Capital Retail Finance

We're pleased to have helped you make your purchase.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer