Origin Coffee Roasters Reviews 

184
•
TrustScore 4 uit 5

4,2

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great Coffee, very easy to manage my subscription as I like to change the roast I am receiving. All coffee drinkers in the family are very keen to try my latest choice. The Customer Service team were... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I can’t say enough good things about Origin Coffee. The overall quality of their products is exceptional, and they’ve become an absolute essential for my restaurants. Their cold brew, in particul... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I ordered finely ground received whole bean. I emailed to change my subscription but got no response. I tried to log in to the online portal which then showed I had no subscription. Finally I called t... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Having subscribed to a number of other roasters with mixed results I thought I’d give Origin a go. I ordered a bag of Pathfinder which arrived 48 hours later. After tinkering with the grind for... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Koffiebranders

Geschreven door het bedrijf

Origin Coffee is a leading UK speciality coffee roaster. Direct trade sourcing, roasting, educating and brewing. Become a wholesale partner or buy online.


Contactgegevens

4,2

Goed

TrustScore 4 uit 5

184 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 maand

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,2

Alle reviews

(184)

23 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Do not trust this site

Do not trust this site! Postage was definitely not 48 hour delivery and I was sent the wrong items. I've emailed twice to resolve and my emails are being ignored. I will have to start a chargeback process on my card.

Edit: the email I contacted was info@. This is the email advertised on the website. I have received automated responses to my emails saying I should receive a response within 48 hours so I know my emails have been received by the company

6 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Origin Coffee Roasters

Antwoord van Origin Coffee Roasters

Hi Sarah,

Thank you for your review. I'm so sorry to hear about your experience.

We despatch our orders on the next working day and our courier partners do their best to offer a reliable service. However, delays can be experienced on occasion.

I'm sorry to hear you've received incorrect items. We have looked at our different channels and could not find any outstanding messages.

I would love to discuss the issue with your order directly and offer compensation for your experience.

To ensure we receive your message, could I kindly ask you to contact us through the chat window on our website or give us a call on +44 1326 574337 ?

Many thanks,
Sarah & the Origin team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Shady business practice

I purchased some coffee the other day to try. It was a one-off purchase as I never bought coffee from this company before but I just received an email saying that I've subscribed to weekly coffee deliveries and that the next order will be automatically shipped in a couple of days, even though I have not done this! I haven't even received the order that I placed so why on earth would I subscribe to weekly deliveries of 500g of coffee (who on earth would drink that much in a single week). Very shady that they sign up customers to subscriptions without their knowledge. I probably won't purchase again just because of this.

4 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Origin Coffee Roasters

Antwoord van Origin Coffee Roasters

Hi Ho-Jin,

Thank you for taking the time to share your experience.

Our product page offers a subscription option, outlining the benefits of becoming a member and offering a 25% discount on the first 3 orders of your subscription, should you choose this option.

On the same product page, you will find a ‘One time purchase’ option, which you can opt for. You will also need to choose the size of your bag and your preferred grind size.

When adding the product to your basket as a subscription, it will state the frequency of the delivery. This is also outlined in the order confirmation order email we send after an order is placed.

It is not our intention to subscribe people against their knowledge.

We’ve recently updated the product page design of our website and have seen an increase in these user errors.
While the options I outlined above are all available on the product page, the default settings are currently set to subscription, 250g, whole beans.

I want to assure you that we are actively listening to our customer feedback and are in the process of changing the product page again, with the ‘One time purchase’ as the default option, hoping to avoid any confusion in the future.

I do apologies for any inconvenience caused here. I’m happy to see your subscription was cancelled and no subsequent charges were made towards your account.

Kindest,
Sarah & the Origin team

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Excellent customer service

I found their customer service absolutely excellent. They were really helpful with advice about the right coffee to choose for my tastes, and then sent me a lovely Ethiopian blend to try. Nothing was too much trouble. I would highly recommend talking to them if you have any problems about what to choose

22 december 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent

Excellent coffee with excellent customer service. I emailed Sam and he got back to me very quickly and resolved my problem.
They're physical locations are great as well. I frequently visit the Bristol location where they do great coffee

17 december 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Big up to the Cornish roasters!

So I recently tried this coffee company as I am lucky enough to be living down in Cornwall where this coffee is roasted so, I picked up a bag at the Cornish food store “festive blend” is stunning! Definitely my favourite festive blend so far that I’ve ever tried.

I use a Sage Oracle jet and the “festive blend” and “resolute” have got to be a match made in heaven.

The delivery of these can be a little slow as I’ve ordered over on beanz where they source your order direct from the roaster but it’s not a massive issue like some people are making it out to be!

I totally recommend this coffee roaster! I don’t understand the long list of negative reviews…

21 november 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Bad from start to end

Had an awful experience with this company from start to finish - first I received beans that were not listed as one of the three in rotation on the subscription description on the website. The beans were underwhelming, and they came without the promised “welcome box” - when this was replaced it came with a broken pin and a scuffed tin which both had to go straight in the bin. Then I received the same beans again and then had to deal with their AI customer support system that contradicts itself saying that "opened" beans can't be returned and then changing its mind when I reveal that the beans haven't been opened and so are eligible for a refund. When I did get a human response it was somehow less helpful than the AI and sent a picture of last year’s subscription coffees in a poor attempt at to prove themselves right. Don’t trust this company

5 december 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Origin Coffee Roasters

Antwoord van Origin Coffee Roasters

Hi Mitchell,

Thank you for taking the time to share your experience.

I completely understand your frustration and disappointment. I have to admit, it sounds like everything that could have gone wrong, has.

This is categorically not the service we aim to provide, and I hope that the 12,000+ genuine reviews on our website can help restore your confidence in who we are as a company.

I can see you have spoken to our customer service team already and have chosen to cancel your subscription with us.

However, I wanted to take the time to come back to you and assure you that every issue you’ve described has been addressed by our team.
I have taken the liberty of sending you a complimentary bag of coffee, as a further apology from us.

Please do feel free to contact us again, should you have any further feedback.

Kindest,
Sarah & the Origin team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Epic fail

Ordered 6 days ago - definitely NOT same day despatch, and NO updates to explain delay. Have yet to reply to my email asking for an update or a refund.
Their website says 'over 10k 5 star reviews', I'd like to know where, because it isn't Trustpilot!
Avoid.

Update from reply: Amazing how quickly the order was despatched once the complaint appeared on here. I think I'll treat reviews on a company's own website with the scepticism it deserves.

3 december 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Origin Coffee Roasters

Antwoord van Origin Coffee Roasters

Hi Mark,

Thanks for your feedback.

I am very sorry to read about the experience you've described. We offer a next day despatch service and this is the key message we show on our shipping polices page and across the website, so I am unsure on where you read the next day despatch message.

We are very proud of our 12,000+ genuine reviews which can be read here > https://www.origincoffee.co.uk/pages/reviews so I am very keen to find a swift resolution and make up for your experience.

Please could you email me personally on sam@origincoffee.co.uk with your order number and I can look into this ASAP for you.

Many thanks

Sam @ the Origin team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Not fit for purpose in it’s current state

Used Origin for years and have always been happy with their service and quality. Latest experience has undone all of that for me. I placed quite a larger order and only half of it arrived. 3 emails and 1 message through Instagram with no response. I had to call through and chase them to send the rest of my order. No apology or even a simple “rest on its way” message.

It’s not the customers responsibility to fix your errors and constantly chase for a resolution.

28 november 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Origin Coffee Roasters

Antwoord van Origin Coffee Roasters

Hi Liam,

Thanks for your feedback.

We looked through all our Instagram messages and could not find any messages that related to this order issue. The experience you described is absolutely not the service we aspire to deliver, so I am keen to investigate further to find a resolution.

Please could you email me on sam@origincoffee.co.uk with your order number and I can look into this ASAP for you.

Many thanks

Sam @ the Origin team

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Poor turnaround time and faceless AI support

Ordered coffee at 8am on a Friday morning. Received it late the following Thu afternoon (1 week from order). Asked why it took 4 days to dispatch, got AI generated support message reciting facts I can find elsewhere ("48 tracked delivery takes 2 days…"). Replied, another AI message, repeat…

I will go back to a more responsive and reliable roasters.

7 november 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Origin Coffee Roasters

Antwoord van Origin Coffee Roasters

Hi Glen,

Thank you for giving us your honest feedback.

I’d like to apologise for the delay with your order. We recently went through a machinery upgrade to improve efficiency within our Roastery and serve our customers better.

Unfortunately, this process briefly impacted our production line, and it seems your order was amongst those affected.

I’d like to apologise again for any frustration caused by the response you received. We’ve been trialling an FAQ generated answering system, to help us during this busy season, to avoid long waiting times where possible. We are closely monitoring this, gathering customer feedback to improve our service. Rest assured that the customer service team is always available to answer your questions.

Your feedback is incredibly valuable, so thank you again for taking the time to share your experience with us.

If you could contact me on info@origincoffee.co.uk, I’d like to offer a little something to apologise for your experience.

Many thanks,
Sarah & the Origin team

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

I was actually really enjoying this…

I was actually really enjoying this coffee until I found a stone in the bag. Luckily I found this before putting it through my grinder as it would have destroyed it.

23 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Origin Coffee Roasters

Antwoord van Origin Coffee Roasters

Hi Justin,

Thank you for your review.

I'm so sorry to hear you have found a stone in your coffee.

A variety of checks is run by the farms we work with and our exporters, followed by further QA examination from us here at The Roastery. However, it can happen, very rarely, for a stone or two, to escape through the net.

I am relieved to hear the stone hasn't caused any damages to your grinder. However, should that have been the case, I would like to give you my full reassurance that Origin would have covered the cost of a repair/replacement.

Hopefully, our 10,000+ positive reviews, which attest to the quality of our coffee, can put your mind at ease.

If you could email me on info@origincoffee.co.uk, I'd love to arrange something to apologies for your experience.

Many thanks,
Sarah & the Origin team

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Found a rock in coffee beans

The coffee is great, but they have serious issues with the quality.
I found a rock in my recent order the size of a coffee bean. Furtunately, I found It before I put it in my grinder, but it could cause serious damage to it or myself.

1 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Origin Coffee Roasters

Antwoord van Origin Coffee Roasters

Hi Serj,

Thank you for your review.

I'm so sorry to hear you have found a stone in your coffee.

Whilst the farms we work with and our exporters run a variety of checks that are then followed by further QA examination from us here at The Roastery, very rarely, a stone or two can escape through the net.

I am happy to hear the stone hasn't caused any damages in this instance. Rest assured this is a very rare occurrence and that, should your grinder have experienced any damages, we would have covered the cost of a repair/replacement.

Hopefully, our 10,000+ positive reviews, which attest to the quality of our coffee, can put your mind at ease.

If you could email me on info@origincoffee.co.uk, I'd love to arrange something to apologies for your experience.

Many thanks,
Sarah & the Origin team

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Great coffee, but stay away

Nice coffee, awful service. Deliveries constantly late, no consistency on delivery dates. If you join a subscription expect to wait longer for coffee delivery. They are plenty of competitors who do next day or 24 hour delivery and are just as good if not better tasting coffee.

25 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Origin Coffee Roasters

Antwoord van Origin Coffee Roasters

Hi Haris,

Thank you for taking the time to leave a review. This is absolutely not the experience we want to give our customers and I am sorry to hear that you have had issues with deliveries on multiple occasions.

As a company, we have chosen not to offer for a 24hr delivery (same day despatch), but rather a next day despatch. A concious choice led by the pursuit of quality and freshness.

The coffee is roasted to order everyday from Monday to Friday and despatched the same day with options of a 24hr or 48hr service.

Your feedback is so valuable and we would love to hear more about the delays you experienced, to help us understand how we can improve. Could I kindly ask you to contact our Customer Service team on info@origincoffee.co.uk or call 01326 574337?

Sarah @ Origin

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Great coffee let down by poor customer…

Great coffee let down by poor customer service.

4 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Origin Coffee Roasters

Antwoord van Origin Coffee Roasters

Hi RA,

I'm so sorry to hear you've had a disappointing experience with us.

Could I kindly ask you to contact us on info@origincoffee.co.uk or call on 01326 574337 and give us some further details, so we can look into this matter and offer a solution for you?

Sarah @ Origin

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent Service

Excellent coffee. I've had the subscription for over three months now. Coffee is consistently great and their customer service is top drawer. Sarah on their team helped me with a missing shipment last week and sorted it straight away. Highly recommend

8 mei 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Took over 30 minutes and a call to…

Took over 30 minutes and a call to their customer services to redeem a gift subscription. Very clunky. Not a good experience

17 april 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Origin Coffee Roasters

Antwoord van Origin Coffee Roasters

Hi Alison,

Thank you for taking the time to leave us a review.

Very sorry to hear that your gift subscription redemption process was not smooth, this is something we're aware of and are actively putting plans in place to update for a seamless experience.

Would you be able to reach out to me directly through email (info@origincoffee.co.uk)? I would love to get your feedback on how we can improve this process.

Many thanks

Sam @ Origin

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Sells your email, don't sign up…

I signed up to their mailing list only to find they've sold my address to multiple other companies. I know because I use the plus symbol alias including origin into my address
Why would I buy coffee from a company with zero ethics?
After contact with Sam from Origin Coffee, they explained that it was actually from a competition I'd entered, therefore the third party that used my address, not themselves.
They apologised and kindly sent through some sample coffee, which was very enjoyable. Thanks for reaching out Sam.

29 maart 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Origin Coffee Roasters

Antwoord van Origin Coffee Roasters

Hi Mr Bowman,

I can categorically state that we do not sell email addresses to other companies and take data privacy extremely seriously.

Would you be able to reach out to us via info@origincoffee.co.uk and I can look into your case as a matter of urgency?

Many thanks

Sam @ Origin

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Logistics & Delivery process could be improved.

Less of a review for their coffee more on their logistics operation. Ordered an aeropress bundle, first delivery came with just the coffee. Spoke with support to highlight that no aeropress had arrived and they said they would sort for next day delivery. A week later and it had still not arrived, support said they could not locate tracking number and have promised to send it out for now the 3rd time. A little disappointing.

25 februari 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Origin Coffee Roasters

Antwoord van Origin Coffee Roasters

Hi Lewis,

Thank you for taking the time to leave your honest review.

I am so sorry to read about your experience. We aspire to offer the best service and resolve any issues that may arise as quickly as possible for our customers.

It sounds like on this occasion, we let you down and for that, I apologies.

Could I kindly ask you to email our Customer Service team on info@origincoffee.co.uk or call on 01326 574337 and we can arrange a little something for you as an apology from the team?

Sarah @ Origin

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer