The Royal Mint Reviews 

3.308
•
TrustScore 3.5 uit 5

3,7

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

The Royal Mint is one of the few institutions we have left that we can trust and know that their coin issues will have some genuine value. There are so many ‘mints’ that try to pass themselves off as... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Attended The Royal Mint Experience (2nd Oct, 11am). Had an amazing visit, the tour was fantastic, our guide, I do apologise I’ve totally forgotten her name but I think it started with a J, was absolut... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I ordered 3 of the Royal Mint proof mistery silver 1 oz coins. They arrived promptly, very well packed. One related to Star Wars and whilst I am far from a Star Wars fan some of my family are and wi... Toon meer

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

The system to order online from the USA is still not functioning. One has to call the Mint in Great Britain directly to place an order. This is expensive and should be corrected. Your customer service... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Muntenhandelaar

Geschreven door het bedrijf

The Royal Mint is a British maker of thoughtfully designed products and services. We make original coin collections and gifts as well as investment opportunities and currency solutions. With 1,100 years of heritage and expertise, The Royal Mint is a world leader in the design and craftsmanship of precious metals. Trust Pilot is monitored periodically and fact checked for accuracy. If you are a customer with a complaint and need support with this query please contact headofcustomerservices@royalmint.com.


Contactgegevens

3,7

Gemiddeld

TrustScore 3.5 uit 5

3K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 99% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 48 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

3,7

Alle reviews

(3.308)

578 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Shocking Service and Fraudulent

I’m extremely disappointed with the service from The Royal Mint.

I recently sold my gold holdings (circa £28,000), with the funds successfully settling into my Royal Mint cash account. I then requested a withdrawal to my nominated bank account — the exact same account I had used previously for a smaller test transaction, which went through without issue.

We are now well beyond the expected processing timeframe, and I have still not received the funds.

What is most concerning is the complete lack of communication. I have sent multiple emails and made phone calls, yet no one has provided a clear update or even confirmed whether the payment has been released. For a company of this size and reputation, this level of service is simply not acceptable — especially when dealing with a significant amount of money.

At this stage, I have been left with no choice but to raise a formal complaint and escalation to the Financial Ombudsman Service.

I would strongly advise others to be cautious — particularly when making larger withdrawals — as the process appears unreliable and poorly managed.

I hope this issue is resolved quickly, but based on my experience so far, I cannot recommend their service.

5 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo The Royal Mint

Antwoord van The Royal Mint

Good Morning Paul,

Thank you for taking the time to share your feedback with us. I fully understand your disappointment concerning the delay in your withdrawal completing. Please be assured we understand the importance of receiving your funds in a timely manner.

I have requested your details via Trustpilot so that I can assist you further alternatively you may wish to to reach out to headofcustomerservices@royalmint.com.

Kind Regards
Tara

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I actually can't wait to pick it up

I actually can't wait to pick it up! Was delivered to a reletive in the UK as I'm in NZ (picking up in 4 weeks!!)
As soon as I saw the Spice Girls, I was purchasing! I wish I could own the full set!

14 april 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Much improved

After I wrote a bad review about customer service, the Royal Mint contacted me. Now one person is looking at my account (instead of different people) and has updated me about what is going on. This has improved communication. And still happy with their products--beautiful coins and affordable coins with information booklets.

27 april 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Poor Quality Silver Proof Coins sold by…

Poor Quality Silver Proof Coins sold by The Royal Mint. I purchased a silver proof King Charles coronation 50p coin over £50. Only to see it change colour over a 2 year period. The coin looks really bad and unsightly. It’s similar to a rusty colour that now looks unsightly. The coin has never been removed from its original case and stored safely. Despite raising this to The Royal Mint. Customer service has taken no responsibility for it. They have not offered a refund or replacement. Basically, stating the coin can change colour over time. I don’t agree, a silver proof coin could look so bad in this time when looking at my 30 year collection. I believe, The Royal Mint have issued a coin of very poor quality. It’s hard to tell if it’s silver, as it looks rusty. Due to the poor quality of their coins and poor customer service. I would never buy a coin or any product from them. I’m deeply disappointed and upset by this after spending so much money on the coin. It’s a shame The Royal Mint are so quick to take your money for such poor quality coins being manufactured by them. I would certainly not recommend this company to a customer looking for quality and good honest customer service. Try Looking at other companies who don’t try ripping people off. What a shame, The Royal Mint have acted so dishonest here.

29 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo The Royal Mint

Antwoord van The Royal Mint

Good Afternoon Stephen,

Thank you for taking the time to share your detailed review with us. I am sorry to hear you are not happy with the quality of your Silver Proof Coins. Please reast assured we take all feedback extremely seriously, and have ensured your comments are shared with our production team. Having this feedback helps us drive improvements across the business.

Kind Regards
Tara

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Stay away

Stay away ! Fraud fraud !
I couldn't get my money back everytime
Different story. The person call Sophie didn't refund my money.
Just wasting my time

16 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo The Royal Mint

Antwoord van The Royal Mint

Good Afternoon Faith,

Thank you for taking time to share your feedback with us. I am sorry to hear of your disappointing experience and I am concerned about the content of your comments. I have requested your details via Trustpilot so that I can look into the matter in further detail.

Kind Regards
Tara

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Delivery to Germany is not organized in…

Delivery to Germany is not organized in an efficient and secure way. Until today, one package lost and replacement still not here.

27 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo The Royal Mint

Antwoord van The Royal Mint

Good Afternoon Michael,

Thank you for taking the time to share your feedback with us. I am sorry to hear your recent delivery experience has not met your expectations. Pleas rest assured we are continuously reviewing our processes and relationships with our couriers to ensure the best possible service.

I do hope we can provide you with a better experience in the future.

Kind Regards
Tara

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I ordered a 2012 coin collection for my…

I ordered a 2012 coin collection for my son last September 2025, as a Christmas Present.
On opening the item in December for inspection before wrapping i noticed mould spores all over the cardboard casing.
I sent an email over to customer services expressing my concern and hopefully atleast a swap over with another one.
I had a call in January saying it was age related which I laughed off as I collect stuff from the 80s, which is in better shape then the card these coins came in.
I was told I would get a call back.

April 2026 I had a gentleman call me to offer me a discount on any new products I buy from them.
I told him my issue has not been resolved still and he said the guy who I spoke to in January wasn't qualified enough to deal with my awful purchase.
For the Royal mint, this is awful customer service.

21 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo The Royal Mint

Antwoord van The Royal Mint

Good Afternoon Andrew,

Thank you for taking the time to share your feedback with us. I completely understand your disappointment concerning your purchase and apologise for any inconvenience this has caused you.

I regret our services have not met your expectations on this occasion, please rest assured all feedback is taken extremely seriously and is used to enhance our services in the future.

Kind Regards
Tara

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

The only company is the world that…

The only company is the world that sells a product and takes your money upfront then tries to go about actually manufacturing it, badly I should add. The royal mint advise they don’t give time scales, just that your coin ‘may’ turn up at some point in the future, perhaps not at all. They don’t even have the raw materials to complete projects. I had a customer service guy advise me they were waiting on silver blanks to finish a coin set they released months ago. Surely any sensible would buy the materials beforehand to make sure they had enough? But not the infinite wisdom of the royal mint! Quality control garbage, you wait months for anything you buy, atrocious customer service on the phones. Not to mention their conflicts of interest with Sovereign Rarities. The company they own and feed all the best coins to first as well before other consumers. Nothing but sheer arrogance and greed from this shambles of a company

21 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo The Royal Mint

Antwoord van The Royal Mint

Good Afternoon Paul,

Thank you for taking the time to share your detailed review with us. I am truly sorry to hear The Royal Mint services have not met your expectations on this occasion.

I completely understand your disappointment concerning the delay in your order reaching you. Please be assured our production teams are doing everything possible to reduce our delivery timelines and improve our communications.

I regret our services have fallen short and I do hope we have the opportunity to provide you with a better experience in the future.

Kind Regards
Tara

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Tara promised to investigate my…

Tara promised to investigate my complaint but still hasn't responded its not fine saying something and doing nothing hopefully Tara could respond this time with a resolution

22 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo The Royal Mint

Antwoord van The Royal Mint

Good Afternoon Helen,

Thank you for your feedback. We completely understand your concerns. Please rest assured this matter has been escalated and reviewed by a member of our management team.

Kind Regards
Tara

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Robbery as silver is £58 -vat.

Robbery as silver is £58 -vat.
I signed up to buy the 1 oz silver proof Tudor Beasts collection, when it started the first coin was around £89.00. In an email I received the mint stated they were sending the last coin in the series at a cost of £165.00 when spot silver is at £58.00, dealers will be able to buy this cheaper.
Now is the 10th in the series the last as they say? with no Completer.
I have experience of this with the Queens Beast collection, I bought around 25 wooden display boxes for the 2oz silver bullion and 1 10oz box all with 10 inserts.
At the end of the series the mint decided to issue a Completer so I then had to buy all new trays with 11 inserts in them at great cost.
I now have 15 boxes for the 2oz bullion Tudor Beasts and 1 10 oz all with 11 inserts in the trays.
The email from the mint says the last in the Tudor Beast series, so will I have to buy all new trays with 10 inserts? or will there be a Completer?
Who knows? the only reason to buy RM coins is there is no CGT on them when you sell them on.
The Tudor Beasts will be my very last series ever.

22 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo The Royal Mint

Antwoord van The Royal Mint

Good Afternoon Tim,

Thank you for taking the time to share your feedback with us. We completely understand your concerns and will ensure your comments are shared with our production team. Please be assured we welcome all feedback from our customers. having this feedback helps us understand customers preferences.

Kind Regards
Tara

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I have ordered from The Royal Mint…

I have ordered from The Royal Mint several times and each time has been a delightful experience. Everyone I've spoken to (or emailed) has been so kind and helpful. I have always been thrilled with the coins I've ordered and look forward to ordering again!

21 april 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

BE VERY CAREFUL USING ROYAL MINT

Our order was delivered by DHL!
The package was handled to me in the front garden, as I was on my way out.
Courier did not ask for any ID or for a signature and did not take a picture.
Value of order over £15,000!
Absolutely unbelievable.
Do not use the Royal Mint for anything with a high value.

You won’t be able to reach them by phone and they take weeks to reply to any emails.

There is something very wrong with this company, which is a shame as the products are good.

15 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo The Royal Mint

Antwoord van The Royal Mint

Good Morning John,

Thank you for taking the time to share your feedback with us. I am sorry to hear The Royal Mint services have not met your expectations on this occasion. Please be assured your feedback is invaluable to us and we fully understand your concerns. We take all feedback extremely seriously. Having this feedback helps us drive improvements across the business.

Kind Regards
Tara

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

More Difficult to Place U.S. Orders

As always, the product quality of the Royal Mint is Excellent! While I realize special care needs to be observed due to our current administration, and tariffs, once we place an order, it should set a delivery precedent for future orders, and allow them to be placed online. In addition, when I called Customer Service to place the order, I was frequently told the phone service was down, causing many tries at Long Distance charges. Please review the process. Thank You.

6 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo The Royal Mint

Antwoord van The Royal Mint

Good Afternoon Tom,

Thank you for taking the time to share your feedback. I am sorry to hear The Royal Mint Services have not met your expectations. Please be assured we are diligently reviewing our processes to enhance our services.

Kind Regards
Tara

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

This review is in relation to the…

This review is in relation to the medals and pack from the Royal Mint treasure hunt. After successfully completing the hunt, I decided I would order all of the medals as a reward to myself for my achievement. The first set, unfortunately 2 of the medals crushed the plastic in the pack, so I had to return it. 2 weeks later (due to a stock check), I received my new pack with new medal. One medal, the mastermind one, for in the pack perfectly, the other 3, all crushed the plastic holder again, and wouldn't slot in. For £40, I find this really frustrating, and I'm genuinely contemplating returning the whole lot for a full refund now. I refuse to pay full price for either having 3 medals that aren't cut correctly to fit in the card, or the card is that poor quality, that they'll simply continue to be crushed. Disappointed sadly.

15 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo The Royal Mint

Antwoord van The Royal Mint

Good Afternoon Chris,

Thank you for taking the time to share your feedback with us. I am sorry to hear your order has arrived not to The Royal Mint's usual high standards. This is certainly not the experience we aim to provide for our customers.

Please rest assured If you’ve bought commemorative or historic coins or gifts and want to return them, we’re happy to offer you a refund or exchange, free of charge, provided the item or items are returned within 30 days of receipt.

Kind Regards
Tara

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

My order is still missing

3 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Logo The Royal Mint

Antwoord van The Royal Mint

Good Afternoon Marrero,

Thank you for your feedback, I fully understand your frustration concerning the delay in your order reaching you. Please may I kindly suggest reaching out to our headofcustomerservices@royalmint.com where I will personally investigate this mater further for you.

Kind Regards
Tara

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Had to remind them about my own order, otherwise never would have been sent! So 6 wks for an overstock bar!

Terrible service from royal mint! Never had such a bad service from any online mint!
Absolutely unbelievable, to have waited this long for an overstock item to be delivered! Over 6 weeks to wait, an the only reason they sent it was because I had replied to an Spam advert them. So basically, they forgot to send!

Ridiculous for such poor standards from a professional company. So I think this review is justified, informing other other collectors an taking your money elsewhere in future, as this is really terrible service from Royal mint. I have heard this from others, but fortunately not witnessed it up until now! 

6 weeks for an overstocked item! Shocking 👎👎👎

1 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo The Royal Mint

Antwoord van The Royal Mint

Good Afternoon Alex,

Thank you for your feedback. I am sorry to hear The Royal Mint services have not met your expectations on this occasion. I fully understand the disappointment concerning the delay in your order reaching you.

Please rest assured our production teams are doing everything possible to reduce our delivery timelines and improve our communications processes.

Kind Regards
Tara

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

1 star is 1 star to much

8 of march I placed order
Half was sent wrong. So returned 1 coin an after 2 phone conversations and email exchange 5 weeks later still don't have a refund
Royal mint??
Poor service
Never gonna buy anything again

8 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Logo The Royal Mint

Antwoord van The Royal Mint

Good Afternoon Chris,

Thank you for taking the time to share your feedback with us. I fully understand your disappointment concerning your delivery experience. Please be assured your feedback is invaluable to us, having this feedback helps us enhance our services in the future.

Kind Regards
Tara

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Winnie Pooh

The coin was great quality and delivered quickly also nice collection when complete for my new grandchild

13 april 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Sehr gutes Design

Sehr gutes Design, hervorragende Verarbeitung, schnelle Vertragsabwicklung und Lieferung

13 april 2026
Review zonder uitnodiging

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer