Triflow Concepts Ltd Reviews 

300
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,6

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Dealing with pleasant, informed people. I've had a Triflow filter tap for many years. It was time for a replacement and the lovely Aisha was really helpful, talking me through what the latest model... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Was having a small issue with trying to figure out how to ship to the US. Live chatted with Rob and he was very helpful with sorting out the CC payment. In the end I had the filters posted to a UK add... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I fitted a triflow in my previous house 25 years ago. Having moved I am fitting one in my new house. The quality is superb, replacement valves were available when finally they were needed, and the fi... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Easy to re-order filter needed. But this time, for the first, no instruction leaflet included in the box?? Disappointing as if not had fitted before would not have had a clue. Online instructions a... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Waterfilterleverancier

Geschreven door het bedrijf

Triflow Concepts Ltd was founded in 1978, developing the world’s first and patented Filter system with a dedicated waterway. Since then, Triflow Concepts Ltd has been at the forefront of Filter Technology. Katadyn Group is an award-winning, world leader in water safety products. Using a pioneering 4 stage filtration process guarantees you the highest quality filter water in your home. All our water filter systems use the Katadyn filter cartridges, and our excellent working relationship with Katadyn Group means we can continue to develop our systems.


Contactgegevens

4,6

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

300 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 71% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,6

Alle reviews

(300)

99 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We have just replaced one of our…

We have just replaced one of our Triflow taps after 23 years and included the rinse tap. The filters are excellent and would recommend Triflow Concepts. Their customer service is great and a big thank you to Christine for her help and expertise.

27 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Triflow Concepts Ltd

Antwoord van Triflow Concepts Ltd

Thank you for your review :-)

The Triflow Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

friendly prompt and efficient

The engineer was polite friendly and very efficient. He also cleared all the packaging. Brilliant service

26 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Triflow Concepts Ltd

Antwoord van Triflow Concepts Ltd

Thank you for your review :-)

The Triflow Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very expensive filters and outrageous…

Very expensive filters and outrageous delivery charge (over £8 for two) Lucky I didn't order 10!!

25 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Triflow Concepts Ltd

Antwoord van Triflow Concepts Ltd

Hi Charles,

Thank you for your review, and we’re very sorry to hear you were disappointed this time.

We’ve looked into your order history and just wanted to clarify that the filter price hasn’t changed since your previous purchase in June — the difference is simply that your recent order contained two filters instead of one, which is why the total was higher.

Regarding delivery, our standard tracked shipping fee is fixed, and we do offer free delivery on orders over £100, as mentioned during your Web Chat. We understand that delivery costs can feel frustrating on smaller orders, and we appreciate your feedback.

We’re also grateful for the positive 5-star review you left us in June about the product and packaging. We’re sorry this experience didn’t reflect the same satisfaction.

If you have any further questions, please feel free to contact us at 0800 999 3959 or info@triflowconcepts.com

Thank you again for taking the time to share your thoughts.

Triflow Team.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent Customer Service

Been dealing with them for 18+ years now and have found their customer service to be exemplary. I was advised of a Black Friday deal which whilst my product was on the list they still gave me a discount on the filters we required. My enquiry was sent over the weekend and by Monday lunch time the filters were in the post, well done Daniel.

24 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Triflow Concepts Ltd

Antwoord van Triflow Concepts Ltd

Thank you for your review :-)

The Triflow Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Helpful and easy

Helpful email reminding me to purchase new filter parts. Very easy to navigate website and quick delivery. Great service.

11 november 2025
Logo Triflow Concepts Ltd

Antwoord van Triflow Concepts Ltd

Thank you for your review :-)

The Triflow Team

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

So disappointed wanted to order a replacement filter…

I wanted to order a replacement filter for my 23 yr old filter system. Astonishing isn't it to have a tap and filter system functioning without a hiccup for so long. Over these years the filter company has managed to maintain the price of the produce within normal inflationary increases. However, on my latest attempt to order I was told that delivery of this £40 filter was now payable at almost £10. This delvery had previously been included in the £40 charge. How on earth can a company jump from inclusive delivery to £9.75. I am so disappointed. The latest notification from Triflow quoting £40 inclusive was dated August 2025.

17 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Triflow Concepts Ltd

Antwoord van Triflow Concepts Ltd

Hi there,

Thank you for your review and for being a loyal customer for over 23 years — we’re delighted your Triflow system has served you so well.

We’re sorry for the disappointment regarding the delivery charge. Royal Mail have recently changed their pricing for deliveries to Northern Ireland, and unfortunately these increased costs are outside of our control. We also apologise for not communicating this change more clearly.

The £40 inclusive message you received was an outdated automated notice sent in error, and we’re updating this to avoid further confusion.

If you’d like us to review your order, please get in touch — we’re always happy to help.

Kind regards,
The Triflow Team

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Did not dispatch my order on time

First email indicted I would be told when my order was dispatched. This did not happen. However the order was delivered to me after 3 days.

11 november 2025
Logo Triflow Concepts Ltd

Antwoord van Triflow Concepts Ltd

Thank you for your review. We’re glad to hear your order arrived safely within three days, but we’re sorry that you didn’t receive the dispatch notification as expected.

These emails are sent automatically through Royal Mail’s system rather than directly from us, so we understand how this may have caused some confusion. We will look into this further with Royal Mail to ensure notifications are working correctly.

If you ever need any help or have questions about an order, please feel free to get in touch — we’re always happy to assist.

Thank you

Triflow Team :-)

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great experience.

Simple to order. Good communication. Fast delivery.

10 november 2025
Logo Triflow Concepts Ltd

Antwoord van Triflow Concepts Ltd

Thank you for your review :-)

The Triflow Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Price of filter is ridiculous

Price of filter is ridiculous, several years ago I got 2 filters for this price. Vey expensive compared to other filter systems on the market...time for a change !

3 november 2025
Logo Triflow Concepts Ltd

Antwoord van Triflow Concepts Ltd

Hi Phil, thank you for sharing your feedback. We understand your concern regarding the price of your recent filter purchase. The Hi-Flow filter you previously used was a different model, which has since been discontinued. The replacement filter you ordered is part of our premium range designed with advanced filtration technology and higher-quality materials to deliver improved performance and durability. As a result, the cost reflects the enhanced quality and filtration you’ll receive. We truly appreciate your loyalty over the years and are confident you’ll notice the difference in performance. If you’d like to discuss available offers or further support, please don’t hesitate to contact our customer service team on 0800 999 3959.

Thank you
Triflow Team

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

All good

Order was processed promptly and product is of good quality. Only issue was that when they acknowledged the order they said I would get delivery details when order was despatched, this didn’t happen. Customer service were very helpful and confirmed order was despatched and who and when it would be delivered by.

14 oktober 2025
Logo Triflow Concepts Ltd

Antwoord van Triflow Concepts Ltd

Thank you for your review :-)

The Triflow Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The unit is 25 years old

The unit is 25 years old, and you still make the cartridges for them.

10 oktober 2025
Logo Triflow Concepts Ltd

Antwoord van Triflow Concepts Ltd

Thank you for your review :-)

The Triflow Team

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Post office delay

Everything was fine except a delay in delivery - hence the lateness of this reply.

13 oktober 2025
Logo Triflow Concepts Ltd

Antwoord van Triflow Concepts Ltd

Thank you for your review :-)

The Triflow Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great service as always

Great service as always. We’ve been using Triflow Concepts for several years and they always provide quick and efficient service.

9 oktober 2025
Logo Triflow Concepts Ltd

Antwoord van Triflow Concepts Ltd

Thank you for your review :-)

The Triflow Team

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer