TTNC - The Telephone Number Company Reviews 

1.022
•
TrustScore 4 uit 5

4,1

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Whenever I have had any questions, their help and customer service is rapid and always excellent. I have been with this company a few years, and would highly recommend them for any of your telephony... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

As estiMedes Ltd We are using their service for a long time (almost 10 years) and it's just getting worse... TTNC has a really poor quality customer service. You cannot reach them over the phone, chat... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I've had great problems accessing my account as I was not receiving the 2fa code. I raised a ticket and was called back , issue was resolved in minutes and I can now log in and pay my invoice. Thanks... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I kept trying to pay my invoice today but got a error message.Raised a ticket on live chat and was called back within 30 minutes. My invoice has now been paid, Thanks for the assistance , Bev

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Telefoonmaatschappij
  2. ook in
  3. Telefoon- en internetdienst
  4. Telefoonbedrijf

Over TTNC - The Telephone Number Company

Geschreven door het bedrijf

TTNC have been supplying virtual phone numbers to businesses for the best part of 17 years now.

With customers ranging from sole traders, small and medium sized businesses to large international businesses we have the expertise to meet your needs.

Here are just a few reasons why 29,000 businesses use a telephone number service with TTNC:

  • Our broad range of numbers (both UK and international)
  • Advanced call management services
  • A flexible approach to finding a solution that suits you
  • Solutions to integrate our system with yours using our own API

Virtual Phone Numbers from TTNC

Geschreven door het bedrijf

Quick start
You can set up a number in minutes. No waiting around for someone else to activate it, you're in control.
Flexible call forwarding
Forward calls to your mobile or landline. Add advanced features to improve your image or customer experience.
Complete control - myTTNC
Change where you forward your calls as often as you need to through our online control panel, myTTNC - for FREE.
Track your calls
If you're after real time statistics or you want to integrate your call data with Google Analytics, this comes with every number - for FREE.
No contracts
Buy a number from TTNC and it's yours for as long as you need it, without any fixed term contracts.
24/7 Support
Our systems experts are on hand 24/7 on the rare occasion when something technical goes wrong. They'll know something's wrong before anyone else anyway (it's like a 6th sense - and because of all the alerts we have set up).

30 Day Money Back Guarantee

If for some reason you find our service isn't for you, you can walk away in the first 30 days and get the cost of any numbers and remaining call credit back.

Contactgegevens

4,1

Goed

TrustScore 4 uit 5

1K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 90% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,1

Alle reviews

(1.022)

70 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great experience with TTNC and…

Great experience with TTNC and especially Caroline who provided a brilliant service.

22 augustus 2023
Logo TTNC - The Telephone Number Company

Antwoord van TTNC - The Telephone Number Company

Thanks for taking the time to leave a 5* review.

I am pleased to hear you had a great experience using our service.

Caroline - TTNC

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Shoddy Business Practices

Our companies have used TTNC since 2007 and received great VOIP services from them.

Until now. Apparently, on May 16th they sent out a single email detailing an "opt-out" trial of their Dark Web Monitoring service, that if not cancelled, would cost £9.99 a month. I say apparently as I did not receive this email, but have just been told this by customer services. No further communications were sent out.

I only noticed the charges by accident as I went to add another phone number and service to our account. TTNC customer services have refunded this month's charge but refuse to refund earlier charges.

Why a company would consider this a valid form of marketing is beyond belief. If we wanted such services we wouldn't look to our telephony provider.

The service itself doesn't look impressive. I found a report from the TTNC service in my spam folder sent on July 11th that shows various data breaches from years ago that are all published in the public domain. So it took the service nearly 6 weeks to find the data breaches, the most recent of which was from 2020. Shouldn't the service have found this on the first day it was running?

The content of the email is identical to a search on the free website Have I Been Pwned - the details of the data breaches as exactly the same.

For example, from the TTNC Dark Web Service:

"In October 2020, a security researcher published a technique for scraping large volumes of data from Gravatar, the service for
providing globally unique avatars . 167 million names, usernames and MD5 hashes of email addresses used to reference users' avatars were
subsequently scraped and distributed within the hacking community. 114 million of the MD5 hashes were cracked and distributed alongside the
source hash, thus disclosing the original email address and accompanying data. Following the impacted email addresses being searchable in HIBP,
Gravatar release an FAQ detailing the incident."

From the free Have I Been Pwnded website:

"In October 2020, a security researcher published a technique for scraping large volumes of data from Gravatar, the service for providing globally unique avatars . 167 million names, usernames and MD5 hashes of email addresses used to reference users' avatars were subsequently scraped and distributed within the hacking community. 114 million of the MD5 hashes were cracked and distributed alongside the source hash, thus disclosing the original email address and accompanying data. Following the impacted email addresses being searchable in HIBP, Gravatar release an FAQ detailing the incident."

Notice 2 errors are identical, an extra space before the full stop after the word avatars and the use of the word release rather than released in the last sentence.

To sum up, they have charged every single customer £9.99 per month for a service that no customer asked for and is a simple repackaging of public information.

Edited to add that after following their complaints procedure my charges were refunded, so our review is changed from 1 star to 3 stars. Still a very poor business practice and having to take the time to follow a support then complaints procedure is far from ideal. Their telephony services continue to excel.

17 augustus 2023
Logo TTNC - The Telephone Number Company

Antwoord van TTNC - The Telephone Number Company

Hello Phillip,

Thank you for taking the time to leave a review.

We've taken your feedback to our management team and have corrected your account for you. We apologise for the dissatisfaction you experienced and our Customer Service team will be there should you need anything further.

Thanks,
Dean

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid TTNC – Unwanted Charges and Poor Customer Service

I've been a loyal TTNC customer for years, relying on their IP telephony. However, their recent "Dark Web Monitoring" service introduction has left me infuriated. They sneakily added this service to my account, charging £10 monthly without my consent. When I asked for a credit, they flatly refused. After years of use, I'm closing my account. Stay away from TTNC to save yourself the trouble.

9 augustus 2023
Logo TTNC - The Telephone Number Company

Antwoord van TTNC - The Telephone Number Company

Hello Lee,

Thank you for taking the time to leave a review.

We've taken your feedback to our management team and have corrected your account for you. We apologise for the dissatisfaction you experienced and our Customer Service team will be there should you need anything further.

Thanks,
Dean

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Fraudulent activities, avoid

Have been with this company for years, never had an issue. Until now.

They decided to add 'Dark Web Monitoring' for £9.99 per month and it was only due to our debit card expiring that I noticed this on the invoices.

We never added this service; they did.

No refund at all, which would have stopped this madness. Spoke with a man on support (and billing it appears) who just pointed me to their Terms and Conditions which obviously mentions price changes / increases etc. but nowhere does it mention that they can add charged services whenever they like.

Avoid this fraudulent company at all costs. Next step for me is escalating this to the Ombudsman and forcing a chargeback, which just wastes everyone's time and damages their merchant account reputation.

9 augustus 2023
Review zonder uitnodiging
Logo TTNC - The Telephone Number Company

Antwoord van TTNC - The Telephone Number Company

Hello Gavin,

Thank you for taking the time to leave a review.

We've taken your feedback to our management team and have corrected your account for you. We apologise for the dissatisfaction you experienced and our Customer Service team will be there should you need anything further.

Thanks,
Dean

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Deceptive Practices

Recently introduced a dark web monitoring service via an unsolicited free trial automatically converting to a paid subscription after 30 days for existing customers. This would not have been allowed if it were a B2C relationship. Refund issued at request but the management need to understand this kind of practice is unacceptable.

As for the telephone number services, they have been great for over five years and always responsive to support requests and issues.

18 juli 2023
Review zonder uitnodiging
Logo TTNC - The Telephone Number Company

Antwoord van TTNC - The Telephone Number Company

Hello Jack,

Thank you for taking the time to leave a review.

We've taken your feedback to our management team and have corrected your account for you. We apologise for the dissatisfaction you experienced and our Customer Service team will be there should you need anything further.

Thanks,
Dean

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

It's not us, it's you

We've been a happy TTNC customer for a very long time, but like many others, we've been charged for services we didn't request or want. Almost doubling our bill.

We rely heavily on TTNC, but will be moving away.

7 juli 2023
Review zonder uitnodiging
Logo TTNC - The Telephone Number Company

Antwoord van TTNC - The Telephone Number Company

Hello Phil,

Thank you for taking the time to leave a review.

We've taken your feedback to our management team and have corrected your account for you. We apologise for the dissatisfaction you experienced and our Customer Service team will be there should you need anything further.

Thanks,
Dean

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Appreciation for Outstanding Customer Service and Dependable VoIP Solutions

As a loyal customer of TTNC for the past two years, I'm consistently impressed by the company's level of professionalism and dependability. They have effectively integrated an array of features, enhancing the day-to-day operations of my business and streamlining our communication needs.

TTNC's innovative VoIP solutions are not the sole reason behind my satisfaction, however. Their customer service team has proven to be exemplary, promptly addressing any issues I've encountered, including a recent billing discrepancy that was resolved swiftly and professionally.

In a market crowded with VoIP providers, TTNC truly stands out, consistently demonstrating a commitment to customer satisfaction and quality service. I am more than satisfied with my experience with TTNC, and I wholeheartedly recommend their services to any business seeking robust, dependable, and user-friendly communication solutions.

3 juli 2023
Review zonder uitnodiging
Logo TTNC - The Telephone Number Company

Antwoord van TTNC - The Telephone Number Company

Hello Jamie,

Thank you for taking the time to leave a review.

I've passed your feedback to our management team. I know it'll be well received. Should you need anything further, do not hesitate to let us know.

Kind regards,
Dean

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Now a scam company, AVOID!

Just like everyone else is saying, they've started scamming customers by billing them for services we never subscribed to or agreed to. I'll be porting all of my numbers to someone else.

AVOID!

1 juli 2023
Review zonder uitnodiging
Logo TTNC - The Telephone Number Company

Antwoord van TTNC - The Telephone Number Company

Hello Lyle,

Thank you for taking the time to leave a review.

We've taken your feedback to our management team and have corrected your account for you. We apologise for the dissatisfaction you experienced and our Customer Service team will be there should you need anything further.

Thanks,
Dean

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Direct Debit Abuse

We are a long time customer with this company. They tried to automatically enroll us for a new service they are providing and have charged us using the direct debit we set up for the telephone answering service. We did not opt-in to this at any point. They just sent an email saying that opted us into a 30 days free trial and if we didn't opt out they would be charging us. This is an abuse of the Direct Debit scheme. Is this even legal??

1 juli 2023
Review zonder uitnodiging
Logo TTNC - The Telephone Number Company

Antwoord van TTNC - The Telephone Number Company

Hello Kelvin,
Thank you for taking the time to leave a review.

We've taken your feedback to our management team and have corrected your account for you. We apologise for the dissatisfaction you experienced and our Customer Service team will be there should you need anything further.

Thanks,
Dean

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Added services I did not order - Dark Web Monitoring

Was going so well, then they signed me up to a "free" 30day trial of dark web and then billed £9.99 per month. It's against the law to sign someone up to anything they have not requested or ordered. Shocking tactic. You have to get permission from the customer to "opt in", not email once saying they have to "opt out". That breaches the Direct Debit Guarantee.

1 juli 2023
Review zonder uitnodiging
Logo TTNC - The Telephone Number Company

Antwoord van TTNC - The Telephone Number Company

Hello Richard,

Thank you for taking the time to leave a review.

We've taken your feedback to our management team and have corrected your account for you. We apologise for the dissatisfaction you experienced and our Customer Service team will be there should you need anything further.

Thanks,
Dean

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Shoddy business practice

I have been a customer since 2011. Last week I noticed a charge on my bill for dark web monitoring. Something I did not request or sign up for.

When asked about why i was paying for it, TTNC customer ‘support’ said it was there because they sent an email (one) about it weeks ago and I hadn’t opted out. I wasn’t even aware I had to.

So they were about to charge for a service i did not ask for. ‘It’s legal,’ they said. No hint of an apology for a shoddy way of doing business. Not a word, to a customer of 12 years.

Soon to become an ex-customer.

19 juni 2023
Review zonder uitnodiging
Logo TTNC - The Telephone Number Company

Antwoord van TTNC - The Telephone Number Company

Hi Steve,

We appreciate your long-standing loyalty as a customer since 2011, and understand your disappointment regarding the recent trial for the Dark Web Monitoring service.

The introduction of Dark Web Monitoring was aimed at addressing the increasing cybercrime threats faced by UK businesses. We sent out information about the trial period and provided the option to opt-out two weeks before its commencement. Throughout the trial, we have sent multiple emails sharing the benefits and updates on the service.

During this trial period, no charges have been applied, and all customers have the flexibility to cancel the trial at any time.

We apologise if a previous response lacked the empathy and understanding that you deserve. We truly value your feedback and hope we can regain your trust. If you still have concerns or would like to discuss this matter further, please don't hesitate to reach out to us via sales@ttnc.co.uk.

TTNC

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

So far so good

So far so good. Since covid it's rare to call any company and have someone answer with knowledge and experience. I needed to port a number over from another company. It was so complicated the number was on a network of numbers. Each member of staff I spoke to took their time to help me. One chap was even happy to be cc'ed in the emails to the other company so he could help me fill the form out. Top customer support!

16 juni 2023
Review zonder uitnodiging
Logo TTNC - The Telephone Number Company

Antwoord van TTNC - The Telephone Number Company

Hi,

Thank you for taking the time to leave a review of our service and thank you so much for the kind words.

I'm thrilled to read that you've found the experience of porting your number so positive, I look forward to your number reaching us and being able to hit the ground running with your service.

Please don't hesitate to get back in contact if there's anything else we can do for you.

Dave - TTNC

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very disappointed

Very disappointed. I purchased my number for £100 free call but around 2010 I had a text to say that if i did not top up £25 I would loose number so thats what I did then they charged £8 per month for renewal last month had something called dark web never asked for it I had to change my bank card there was a delay I text them to tell them of delay had reminders to pay the monthly fee every other day then my call credit ran out and my number was suspended for around 20 mins this is after spending £1000s with them the charges are just made up every month so you need to check whether they have added more charges. I have now swopped to b online £10 per month no extra charges unlimited calls. TTNC have let customers down and don't care about them all they seem to care about is making money of you for a company that can stop your number and loose leads for penny's my advise would be to steer clear of TTNC very disappointed long term customer since 2010 . Sean.

7 juni 2023
Review zonder uitnodiging
Logo TTNC - The Telephone Number Company

Antwoord van TTNC - The Telephone Number Company

Hi Sean,

We apologise for any disappointment with our service you have experienced. We understand that the changes in pricing and unexpected charges can be frustrating. We'd like to address your concerns and clarify the situation.

In 2010 your number was purchased via a reseller of ours. Unfortunately, they sold the numbers at a rate they couldn't continue to offer and shortly dissolved as a company. We (TTNC) offered their customers to continue with the numbers directly on our network but under our pricing structure, which included paying for inbound calls from Pay As You Go (PAYG) Call Credit.

As our service is pre-paid, the account requires a positive balance to receive inbound calls. To help ensure the service remains live, we provide multiple email/SMS alerts and the ability to automatically top-up the Credit as the balance starts to run low.

We value your long-term loyalty since 2010 and assure you we genuinely care about our customers. We are committed to addressing your concerns and ensuring a positive experience for all customers.

If you would like to discuss this further, including ensuring all notifications are being sent to the correct destinations, please get in touch with us via sales@ttnc.co.uk.

TTNC

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Pricing / charges

Ttnc keep putting their prices up and adding charges without asking. The latest being dark web monitoring, £10 a month being added to bill for something I didn’t ask for!

18 juni 2023
Review zonder uitnodiging
Logo TTNC - The Telephone Number Company

Antwoord van TTNC - The Telephone Number Company

Hi DS,

We understand that price increases can be frustrating and that you have concerns about new services, especially during these challenging times. We continue to evaluate our pricing structure to ensure we can commit to offering our customers a wide range of products and exceptional service, despite the inflationary pressures.

We apologise if you're unhappy with our 30-day free trial of Dark Web Monitor. It's a new service being offered to address the escalating cybercrime rates affecting businesses in the UK. We respect your decision not to continue with the service and want to reassure you there has been no charge. As requested when you contacted us earlier this month, we have cancelled the trial of the service on your account.

If you have any further questions or require additional assistance, please don't hesitate to contact us via sales@ttnc.co.uk.

TTNC

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Monitor

Company add services and changes prices without any communication and letting you know. You've got to constantly monitor what's being sold to you

18 juni 2023
Review zonder uitnodiging
Logo TTNC - The Telephone Number Company

Antwoord van TTNC - The Telephone Number Company

Hi Kz,

We appreciate price increases are never welcome. The last 12 months have been especially difficult for UK businesses, with rising inflation and consequently increased goods prices, some of which we have had to pass on to our customers. We fully appreciate you face the same pressures, but please be assured you have our commitment to provide you with a broad choice of products underpinned by the best possible service.

We have taken great care to ensure that all price increases and comprehensive details of any changes to our service are communicated to all customers via email, with a notice period of at least 30 days.

I'm sorry if you haven't received these email notifications. Please get in touch with us on sales@ttnc.co.uk so we can investigate this matter further for you.

TTNC

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Easy experience with good after sales…

Easy experience with good after sales advice/support

5 juni 2023
Logo TTNC - The Telephone Number Company

Antwoord van TTNC - The Telephone Number Company

Hi Simon,

Thanks for taking the time to leave us a 5* review.

I'm glad to hear the sign up experience was easy and that the after sales support was helpful for you. We aim to provide the best customer service we can.

If you have any more questions, you know where we are.

Thanks,
Caroline - TTNC

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Incredible service from start to…

Incredible service from start to finish. Every time I’ve needed help I’ve spoken with Paul. He’s a bloody star! He has set everything up for me and even saves me money each time as he moves me on to packages that better suit my needs. Highly recommend!

11 juni 2023
Logo TTNC - The Telephone Number Company

Antwoord van TTNC - The Telephone Number Company

Hi Sarah,

Thank you for taking your time to leave us a review and for your lovely words.

We're always happy to lend a hand to help you get the most from your services, and hopefully save you money at the same time!

If, in the future, I can help in any way please don't hesitate to get in touch.

Thanks again,
Paul

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Amazing customer service

Amazing customer service, Dave helped me figure out the perfect solution for our small grassroots festival.

At no point did I feel like I was being strong-armed into buying any particular product. This, as well as their incredible support, is what will ensure that I come back to them as a customer.

22 mei 2023
Logo TTNC - The Telephone Number Company

Antwoord van TTNC - The Telephone Number Company

Hi Kieran,

Thank you for taking the time to leave a review of our service and thank you so much for the kind words.

It's been an absolute pleasure working with you, and I'm delighted to hear that your festival was such a success. I look forward to working with you again in the future.

Please don't hesitate to get back in contact if there's anything else we can do for you.

Dave - TTNC

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great service as always

As always brilliant product and service

8 mei 2023
Logo TTNC - The Telephone Number Company

Antwoord van TTNC - The Telephone Number Company

Hi Simon,

Thank you for taking the time to leave a review of our service and thank you for the kind words.

I'm glad to read that you're happy with the service, do let me know if you require any assistance with your number.

As ever, please don't hesitate to get back in contact if there's anything else we can do for you.

Dave - TTNC

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I have been with TTNC since 2008 and…

I have been with TTNC since 2008 and always a great service and customer care.

23 april 2023
Logo TTNC - The Telephone Number Company

Antwoord van TTNC - The Telephone Number Company

Hi Peter,
Thanks for your lovely review.

I'm glad to hear that you've been happy with our service for almost 15 years!

Please don't hesitate to get in touch if we can help in the future.

Thanks again,

Paul - TTNC

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer