VestGuard UK Ltd Reviews 

229
•
TrustScore 5 uit 5

4,9

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

This is a Delivery Company connected to Littlewoods Catalogue shopping when you order very large bulky products (fridges, divans, etc.) Very good tracking system. 👏 They contact customer when absolut... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very helpful friendly person who gave advice over the phone. Went to search out available stock items and called back. Then posted my two separate purchases together, refunding the difference in the e... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Vestguard are jolly easy to work with. The staff attentive and really helpful. They clearly have a high regard for their customers. I run a business improvement district and we buy modest orders and... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Outstanding customer service. good communication. Excellent product. Purchased for my father, who walks his 2 small dogs twice a day. With so many dog mappings in our area I fear for him and the do... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Activewear winkel
  2. ook in
  3. Kledinggroothandelaar

Geschreven door het bedrijf

VestGuard UK Ltd is the UK's leading manufacturer of Body Armour. Personal Protection Equipment (PPE) tested to Home Office (CAST) and The National Institute of Justice (NIJ) standards. Ergonomically designed vests for your comfort providing protection against firearms, stab and spike. Lightweight & flexible Soft armour panels, Hard Armour Plates and Ballistic Helmets available. Customers include Private security, Tactical firearms teams, Military Police. Law Enforcement. Humanitarian aid workers, Maritime Security, Press and more.


Contactgegevens

4,9

Uitstekend

TrustScore 5 uit 5

229 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,9

Alle reviews

(229)

14 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I feel much safer now brilliantly fast…

I feel much safer now brilliantly fast delivery

6 juli 2021
Logo VestGuard UK Ltd

Antwoord van VestGuard UK Ltd

Hi Min,
Apologies for the delayed response, We're glad to read that you are happy with the speed of delivery and that you are feeling much safer.
Take care and stay safe
The VestGuard team

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Great product

The item itself was just what I needed and came well packaged at a decent enough price. Unfortunately it was delivered to the wrong address and the person they did deliver it too put it halfway in my letterbox so it could have been stolen as live on a main road. Luckily it wasn't but a bit annoying.

Not used the item as of yet but I definitely feel you'll need to be really close to someone to use it which I suppose is its point. Its small enough to keep in bags and pockets at all times; does smell a little but it goes away after a while.

9 juni 2021
Logo VestGuard UK Ltd

Antwoord van VestGuard UK Ltd

Hi Nicole,
My apologies for the delay in our response. I have raised a query with our shipping agent to find out what went wrong with your delivery.
I have emailed you separately from this review page to update you with our findings.
Thanks again for taking the time to give us your feedback.

Kind regards
The VestGuard team

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Prompt delivery

Prompt delivery, but fortunately, we have not had cause to check its effectiveness in deterring any form of attack - if we ever do, we will let you know.

5 juni 2021
Logo VestGuard UK Ltd

Antwoord van VestGuard UK Ltd

Good morning Ted,
Thank you for your review. We're happy you have been pleased with our prompt service. A strange thing to say, but we hope we never receive feedback from you on the cannisters effectiveness. While we are assured it will be a 5 star rating, the circumstances you would have to find yourself in, to test the product, we would not wish on anyone.
Have a lovely week.
Team VestGuard

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

The EVEAID comes in a nice handy pocket…great product

The EVEAID comes in a nice handy pocket size spray, ordered 3 for me & friends, we’re really happy with the next day service and feel extra protected

5 juni 2021
Logo VestGuard UK Ltd

Antwoord van VestGuard UK Ltd

Hello Sylvia,
Thank you so much for your kind feedback. It's always nice to hear that our customers feel protected and we're glad you're pleased with our service.
Have a wonderful day
Team VestGuard

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Amended review

--Edited 02/06/2021--

Hello, I have amended the review. Initially I gave this company a one star because I thought I had huge impending problems but it turned out it was a simple clerical error.

My apologies for being so rash but I was quite worried with so much money on the line and more work beginning soon.

The product has now arrived and I'm happy with it, glad to have some added protection at my work.

1 juni 2021
Review zonder uitnodiging
Logo VestGuard UK Ltd

Antwoord van VestGuard UK Ltd

Good morning Ben,
Firstly, my sincere apologies for any inconvenience this matter has caused you.
I believe a member of my team has been in touch with you this morning to explain the error that occurred while processing your order.
Instead of dispatching your order on the system the sales person clicked the refund field and an email was automatically sent to you stating that your order had been cancelled/refunded when in fact it had been dispatched and will be delivered to you later today. While the system record was corrected we failed to contact you directly to explain the mistake and for this I am sorry.

I trust your phone call with Jo this morning has gone someway to restoring your faith in VestGuard, its products and services.

Once again my sincere apologies.

David Chandler
Managing director

Thank you for your review Ben and I'm so pleased we could put your mind at rest.
Stay safe
David

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Ordered Security Spray

Great deal, ordered 3 in total.
Feel secure just carrying it and trust if I ever need to use it...it will work!
Handy size to fit in pocket or handbag
Not sure how 'jog resistance' product is, but I store in a cool place and in an upright position. ;)

25 mei 2021
Logo VestGuard UK Ltd

Antwoord van VestGuard UK Ltd

Hi Debi,
Thank you for your kind feedback. We are happy to hear that you feel more secure carrying our EveAid spray. We all hope that you never need to use our products and that you stay safe. The cannister is certainly far more jog resistant than I am. :)
Thanks again

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very quick service

Very quick service, we had a slight problem and they were so helpful, Would definitely use this company again

22 mei 2021
Logo VestGuard UK Ltd

Antwoord van VestGuard UK Ltd

Good morning Mrs Bowden,
Thank you for your feedback. We're happy to read that you were pleased with our services and that the team were able to rectify the slight problem, quickly and efficiently for you.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great idea for dog walkers

The spray arrived very quickly - hopefully I will never have to use it but it will be with me and ready to use at all times. I already feel safer having it in my pocket.

16 mei 2021
Logo VestGuard UK Ltd

Antwoord van VestGuard UK Ltd

Good morning Mrs Lynch.
Thank you for your kind feedback. We are pleased that you were happy with the delivery of your product and that you are feeling safer.
Stay safe
The VestGuard team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Definitely recommend 🙌🏽

First of all the delivery time was absolutely incredible! Very speedy, thanks so much.
I wanted to do a test spray to see what it was like so sprayed the tiniest amount in my kitchen sink.... which if I’m being honest was a silly thing to do as it absolutely STINKS 😷🙈 and stunk the whole house out! Lol
So I’ve no doubt in my mind that if I should ever need to use it out walking it will prove very effective!
Feel much safer knowing I have this on me should I ever need to use it..
definitely recommend.
10/10

4 mei 2021
Logo VestGuard UK Ltd

Antwoord van VestGuard UK Ltd

Hi Leila,
Thank you for the feedback although rookie error spraying a deterrent spray in your kitchen.
I hope by now the smell has dissipated but just in case you can place half a lemon in a bowl of water and heat it in the microwave. Once heated up leave the microwave door open to help eliminate any odours. For the can itself you can use acetone such as nail varnish remover to wipe down the can and the nozzle. This should ensure any residual spray does not dry and clog the nozzle.
All the best

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Order came quickly

Order came quickly. Feel alot safer now I have this product. Many thanks x

4 mei 2021
Logo VestGuard UK Ltd

Antwoord van VestGuard UK Ltd

Thanks Sherrel
You are very welcome and we're pleased to hear you feel safer already.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Haven’t used them and hopefully won’t

Haven’t used them and hopefully won’t. Only problem I have with them the cans give off an odour.

26 april 2021
Logo VestGuard UK Ltd

Antwoord van VestGuard UK Ltd

Good morning,
Thank you for your feedback. We always wipe the cans down with acetone wipes to remove the odours that can occur as part of the manufacturing process. If the smell persists give the can a wipe using some acetone such as nail varnish remover.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

A handy size for a coat pocket

A handy size for a coat pocket. I tried one outside and can confirm it STINKS!
I like the nozzle design that means once tested / used, the safety lever means it could be used again if required. Not had to use it against any baddies thankfully, but the way it's going outside these days, it's good to be prepared.

18 april 2021
Logo VestGuard UK Ltd

Antwoord van VestGuard UK Ltd

Good morning Gary,
Thank you for your feedback and for the trialling your EveAid spray. We're glad to hear that the spray performed well to your expectations.
We hope that you are never put into a position where you have to use the spray to defend yourself. However, we're pleased that you now have some peace of mind.
Stay safe.

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

I paid for Express delivery for my item…

I paid for Express delivery for my item to be delivered which cost £7.50 and should of been delivered 1 to 2 working days it actually took 6 weeks to be delivered I contacted vestguard by e-mail to chase my order up after just over a week in which I did get a prompt reply telling me that there was a high demand for my item and it was going to take up to 6 weeks I wasn't very happy because I did pay for Express delivery and was told that it wasn't there fault and that I wouldn't be refunded so if I didn't want the item that they would cancel my order. I did still want the item but did stress that there shouldn't be the option of Express delivery on the website or at least people should be refunded if the item isn't going to reach the customer within the time limit in which they pay for

18 april 2021
Logo VestGuard UK Ltd

Antwoord van VestGuard UK Ltd

Good morning Mrs Seymour-Sludds,
Thank you for your feedback. We're sorry that you were disappointed with us on this occasion. I have checked your order details and can see that the order took 21 days to get to you (order placed 11 March and delivered on the 1st April).
We understand your frustration especially as you had paid for an express delivery service. As you mentioned, we explained to you, that due to exceptionally high order volumes, we had a back log of orders to fulfil and at this point we offered you the option to cancel your order for a full refund or if you were prepared to bear with us, we would fulfil your order as quickly as possible. We further explained that we are unable to waive the shipping costs as, once the goods were in stock, VestGuard would dispatch them and would still incurs the costs of the shipping service from DPD. You chose, at that time, to wait for stock.
We clearly state, on the website, that our delivery aims are dependant on stock levels https://www.vestguard.co.uk/vestguard-delivery.html.
Once we had replenished the stock levels, your order was dispatched on a next working day priority service.
Once again, we are sorry that we did not meet your expectations on this occasion. We have increased our stock levels and negotiated a 4-5 day delivery option for those looking for a more cost effective shipping option. Unfortunately, Royal Mail prohibits the sending of such items via standard post and so we are limited to shipping options at this time.
I hope our explanation and the steps we have taken will go some way to restoring your faith in our services.
Thanks again for your feedback.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Product smells too strong for handbag, customer experience no better

As much as the product seems okay at the moment, I'm not overenamoured with Vestguard hence deciding to write this review about being asked 4 times to write a review, always with a message I won't be asked to write the review again.

Our order was delayed by a month due to the popularity of the products as a result of the recent increase in crimes as well as the horrific murder in Clapham.

As much as we were prepared to wait, I was also annoyed that we had to choose expensive dpd delivery rather than standard signed for by Royal Mail. I therefore decided to ask for the postage being refunded as a good will gesture. The fairly abrupt reply came that they couldn't refund the courier because it was a cost!! Frankly I thought this was a daft excuse. Of course it's a cost but if products are doing so well they are out of stock, I suspect profits would be up and so whats the harm in passing on some of that profit to your customers.

Would I recommend Vestguard? Edited to No from I don't know. Customer experience could be a whole lot better and for me that's an important part of the buying process.

Eta based on your reply, I'm not daft and appreciate orders will always be subject to stock availability. It is a bit misleading to continue to sell something for a few weeks though without any mention on the product page the goods are out of stock at the moment though.

"We are always happy to refund costs when we have failed to deliver the service a customer has paid for."
But yet you didn't provide a refund to me even though you failed to deliver a good level of service. And didn't respond to the fact I was told you can't refund delivery because its a cost which is a really odd thing to say.

Last reply to your additional comments
" The website was updated with a message about stock levels for the EveAid sprays and a date by which all outstanding orders would be fulfill"
Glad you informed customers at some point. It was definitely after my order was placed. Shame you don't care more about passing on your extra popularity and profits to your customers.

Edit a few months on and we have been unable to put the EveAid in any bag or take it with us on public transport as the smell before it's even sprayed is too strong. Don't buy this product if you need something social.

I also discovered that from a legal point of view it's better to carry a defence item you already use in real life so now I'm carrying a small bottle of hairspray which is not only cheaper but less likely to get me in trouble with the police! (and doesn't smell bad)

18 april 2021
Review zonder uitnodiging
Logo VestGuard UK Ltd

Antwoord van VestGuard UK Ltd

Hello there,
Thank you for your feedback. We're sorry that you have received 4 requests to review us. I've asked our IT team to look into why this has happened as the system is automated and should limit review request to 1 per customer.
With regard to your comment about shipping, unfortunately, Royal Mail prohibits the sending of sprays, of this type, via its services and so we are limited to the shipping options we can offer.
We are always happy to refund costs when we have failed to deliver the service a customer has paid for. We clearly state on the website that delivery aims are dependent on stock levels and, therefore, on this occasion we offered you the option to cancel your order for a full refund or, if you were happy to bear with us, to wait until stock was replenished where your order would be shipped to you on an express service.
We have since increased our stock levels of EveAid sprays and introduced a cheaper 4-5 day delivery option enabling us to lower the overall cost of the sprays per unit to all customers.
Once again, we are very grateful for your feedback, which enables us to improve our products and service to all VestGuard customers in the future.

The website was updated with a message about stock levels for the EveAid sprays and a date by which all outstanding orders would be fulfilled. We exceeded this target and normal delivery services have resumed.

"But yet you didn't provide a refund to me even though you failed to deliver a good level of service. And didn't respond to the fact I was told you can't refund delivery because its a cost which is a really odd thing to say".
We offered you the option to cancel your order for a full refund, you chose to continue with the order. With regard to refunding delivery charges we can and do refund these charges where delivery has failed i.e. the goods are dispatched but get lost, damaged or delayed. We do not refund shipping costs for items out of stock but do offer a full refund if a customer requests us to cancel their order due to items being out of stock.

"I also discovered that from a legal point of view it's better to carry a defence item you already use in real life so now I'm carrying a small bottle of hairspray which is not only cheaper but less likely to get me in trouble with the police! (and doesn't smell bad)"
It's great to read that you have sourced a product that gives you peace of mind and meets your particular requirements.
Thanks for keeping in touch.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Efficient service

would have no reservations about recommending this product and sjupplier

12 april 2021
Logo VestGuard UK Ltd

Antwoord van VestGuard UK Ltd

Thank you Lynne.
We're very grateful for your feedback.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

It is a sign of the times that I felt…

It is a sign of the times that I felt it necessary to protect both my wife and our new rescue dog, as well as my Land Rover. What made this easier was the discovery of the EVEAID product on VestGuard's well laid out website. The fact that these were on an attractive special offer made the experience even more pleasurable.

I was impressed when I was emailed by VestGuard to tell me that demand had been so high that my delivery would be delayed. They informed me every step of the way.

I now have my three EVEAID sprays, even before the dog has arrived. I hope that neither my wife or I ever feel the need to use them, but we feel safer now that the opportunity is there.

11 april 2021
Logo VestGuard UK Ltd

Antwoord van VestGuard UK Ltd

Good morning Clive,
Congratulations on your new addition (the dog not the sprays of course). We're happy to hear that your experience of purchasing VestGuard's EveAid spray has been a positive one despite the current challenges.
We wish your family all the very best for a safe and happy future

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer