Warranties 2000 Reviews 

3.304
•
TrustScore 4 uit 5

4,1

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very disappointing experience with Warranties 2000. With my previous claim, I had to go through an appeal before eventually getting a refund. Now my latest claim has been rejected, and I’m expected... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Claim was processed quickly and pristine autos that carried out works were amazing. Very happy with the service of warranties 2000 and would highly recommend taking out this warranty when asked the... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Olivia was absolutely fantastic! She was so helpful, kind, and professional throughout the whole experience. She really went above and beyond to help me and made everything so much easier. I really ap... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Had 3 months with secondhand vehicle, renewal 12 months offered at a good price. Assistant called back when she said she would, as I was awaiting result of small claim. All successful, and as agre... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Autoservice

Over Warranties 2000

Geschreven door het bedrijf

Used Car Warranty Provider

Based in Leeds, the Warranties 2000 Group were incorporated during 1984 providing a first class service to motor trade clients. Currently we administer the warranty programmes for some of the most respected names in the industry.

Our continuing success has been achieved by commitment to our high standards of service and company objectives.

No company could be more passionate about listening to, and serving its customers. Indeed, a number of programmes pioneered and developed by Warranties 2000 over the years have become industry standards. The Warranties 2000 Group has developed into one of the most advanced warranty administrators in the UK.

With fully computerised system in Leeds and flexible underwriting facilities, Warranties 2000 consistently demonstrate their ability to exceed client requirements.

Unlike other warranty companies, the Warranties 2000 Group has been operating continuously for over 30 years and we have not only retained accounts from the commencement of business in 1984 but also many members of staff. We keep our overheads to a minimum so that we can give you the best price available.

Our sales team and office management teams have many years experience in the warranty business and we can tailor any products to suit you, our customer.

Contactgegevens

4,1

Goed

TrustScore 4 uit 5

3K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 86% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,1

Alle reviews

(3.304)

618 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

If I could give less than one star

If I could give less than one star, I would.

I genuinely regret purchasing an extended warranty for my car through Warranties 2000. My car has now been off the road for around two months, and dealing with this company has made an already stressful situation even more frustrating.

I was initially given an offer, which I accepted, only for it to then be declined. I called multiple times to find out why, and each time I seemed to be given a different reason.

I have also requested to speak to a manager or supervisor on three separate occasions. It has now been over a week, and despite repeatedly calling and asking to speak to someone, I still haven’t managed to. Each time I’m told they’re busy, not in, unavailable or off sick.

When I eventually received a second offer, the amount I was expected to pay kept changing. Every time I called and spoke to someone over the phone, I seemed to be given a different price. This has made the whole process extremely confusing and has left me with very little confidence in how my claim has been handled.

I have had to constantly chase them for updates rather than being kept properly informed. After paying for an extended warranty for peace of mind, this is the complete opposite of the service I expected.

I’m extremely unhappy with the service I’ve received and, based on my experience so far, I regret taking out the warranty in the first place.

28 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Warranties 2000

Antwoord van Warranties 2000

Thank you for your feedback, although from what you have said, i would strongly recommend emailing in with your registration number to support@warranties2000.co.uk for your claim to be reviewed by management. All of the above, does not happen, we do not make an offer and then retract or continually change that offer unless the diagnostic given is proven to be false information or alternate informaiton is provided following an offer which totally disregards what information has been provided originally. However, this is not a common occurrence and i do not believe at all the above statement to be true in any context and i would urge for you to contact us further

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Terreble experiance

Terrible service from day 1. Refuse to engage with customers and do not respond within specified timeframes which is basically a way of making the customers pay for the repair to their vehicles which then gives them an excuse to not honour claims.

The T&Cs on their contract are incredibly vague and do not actually specify what is covered just what is not covered.

Customer services people have poor knowledge of previous conversations and you will be kept on hold for 45 mins every time.

I have been waiting for 8 weeks to finally recieve a refusal with no substattiation or appropriate reason why with no alignment with contratual requirement

I’m currently persuing a legal dispute against warrenties 2000 based on breach of contract and unfair T&Cs.

Do not waste your money

19 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Warranties 2000

Antwoord van Warranties 2000

Thank you for your comments. Having being able to look back at your claim history, i can advise that we are able to make an amendment to you claim outcome. Please accept our sincere apologies for any inconvenience caused, in the incorrect review of your claim. An advisor is going to make contact with you directly to discuss further

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Jessica was very friendly and provided…

Jessica was very friendly and provided me with the information I needed. Happy to stay with Warranties 2000

18 september 2026
Logo Warranties 2000

Antwoord van Warranties 2000

Thank your feedback, this has been passed on to the relevent advisor

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I had such a great experience with olivia

I had such a great experience with Olivia. She was incredibly helpful, friendly, and genuinely took the time to make sure everything was sorted for me. She went above and beyond, and I really appreciated how supportive and understanding she was. Excellent service from start to finish — thank you, Olivia!

14 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Warranties 2000

Antwoord van Warranties 2000

Thank you for your feedback

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Olivia was great

Olivia was absolutely fantastic! She was so helpful, kind, and professional throughout the whole experience. She really went above and beyond to help me and made everything so much easier. I really appreciated her patience and support, and I couldn’t have asked for better service. Thank you so much, Olivia!

16 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Warranties 2000

Antwoord van Warranties 2000

Thank you for your feedback

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Don’t bother find a warranty company…

Don’t bother find a warranty company that wants to retain their customers my first experience with them last year was great no issues with the garage bill, no questions asked . My 2nd experience this year after renewing my platinum plus was completely different make sure you read all of the terms and conditions more than once as even though you think you have a legitimate claim there is no room for a compromise or gesture of goodwill to retain your custom but there are alternative companies that do!

In response to your comment that is not true I had a service in Sept 2025 with no issues with my car injector my engine management light came up on my car in May 2026 after doing a diagnostic test it was an issue with the injector but this was never an issue back in 2025 so how you can say this attributed to the issue is nonsense. How can garages predict or car owners what happens to a car 8 months down the line
They did the repairs and also my car has passed an MOT I have also had another service for this September 2026 with no issues but if my car has another issue further down the line will this be blamed by me or the garage not by the car itself that only advises when there is a problem when the engine management light comes on otherwise how can the car be diagnosed if it doesn’t tell you or the car seems to be running fine! Predicting any future car issues without warning in hindsight would be amazing but unfortunately it doesn’t hence why we take out car warranty.

17 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Warranties 2000

Antwoord van Warranties 2000

Thank you for your feedback. I would just like to advise that goodwill is given to customers all the time, particularly those that stay with us year in year out. As a company trading for over 40 years with a large customer base of long standing customers, i think that speaks for its self. I do have to advise though that your claim was rejected due to lack or/poor servcing which would have attributed to the failure you had. We can not give goodwill when vehicles are not maintained correct as per manafacturing guidence.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid these scammers at all costs.

Avoid these scammers at all costs.
They will happily take your money and provide you with absolutely no service whatsoever…
They are the true cowboys of car/van warranty’s. After paying a £1000 up front when buying my new van for a platinum warranty. Ive just had my 3rd claim refused in under 6 months all faults that are covered on my paperwork and there website, but over and over again there loop hole to not paying out for any of the 3 claims is it’s just wear and tear after leaving you hanging for over a week whilst your car/van is sat in the garage doing nothing. I’ve wasted hundreds on van rentals and thousand on repairs for my van which they should have been responsible for. Hours of wasted time of hold. This companies provides you with nothing but uncertainty and added stress to any break down.
Save your money and don’t get drown in by these scammers.

18 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Warranties 2000

Antwoord van Warranties 2000

Thank you for your feedback. If you would email in your registration to support@warranties2000.co.uk so i can look in to your claims, to enuse the correct outcome, or rectify where required. None of our warraties do cover wear & tear and is advised in all documention. For a claim to be refused due to wear & tear, your garage must have provided evidence that was the cause of the failure. Whilst we appriciate 3 claims been rejected may be frustrating, we are only basing claims on the product and terms purchased by yourself. We are more then happy to re review and contact your directly with a response

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

An awful service

An awful service. Despite our car being in a garage since April this year, and it now being September, and emailing and calling, we have eventually got a reply, telling us to take it to a garage.
They didn’t read earlier correspondence, and the fact the car had already been in the garage, and could they contact us. They obviously do not care about their customers, as generic reply and unhelpful when you eventually speak to someone.
I work in a service industry and would be sacked if I offered the ‘service’ we have received. We have paid insurance on a car that’s been unusable since April. We have now been told we have to pay to get car diagnosed and then they (hopefully) will cover the repair.
Do not use this company!!

9 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Warranties 2000

Antwoord van Warranties 2000

Thank you for your feedback. If you could email in with your registration number so i can review your claim and reasons for any delays, to support@warranties2000.co.uk. I woud disagree that our advisors are not helpful, all our staff are trained to a high standard and will do everything possible to try and assist customers and do what they can to resolve problems, and ifthey cant, will certanly find someone that can. We are governed by the terms of a warranty however, and can not always offer what customers would like us to. If your vehicle has been in a garage since April and still on going, there must certainly be underlaying issues here. Avergage claims turn around is 48 hours

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absolute disgusting company

Absolute disgusting company. As a garage I’ve had 2 different customers both with valid claims that were unfairly refused. The call handlers dealing with the claims don’t understand anything about mechanical workings or vehicles for that matter. They are only focused on refusing claims not helping customers. You may as well just throw your money down the drain. DO NOT USE THIS COMPANY EVER EVER EVER

16 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Warranties 2000

Antwoord van Warranties 2000

Thank you for your feedback, although as a repairing garage and not a policy holder, i find it hard to understand how you can comment on anything been unfairly refused. You have no idea on the policy/product or terms provided to a customer to make such comments. If the customer would like to contact us directly with their registration number so their claim can be looked in to, they can on support@warranties2000.co.uk. All our claims handlers are trained to a high standard and fully understand all the terms of all customer warranties and assist based on the terms of the customers purchased product. Customers are also provided with full terms and conditions, and offered a cooling off period to cancel, if not happy with the product having reviewed its terms in their own time. Having been in the business for over 40 years, i think the comments made above are unfounded.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good sevice

Very good people to talkto.Explained evrything nice an easy.

16 september 2026
Logo Warranties 2000

Antwoord van Warranties 2000

Thank you for your 5 star review

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Had 6 months with car when I purchased

Had 6 months with car when I purchased, made a couple of claims and no bother at all , just took out another 12 months just in case

14 september 2026
Logo Warranties 2000

Antwoord van Warranties 2000

Thank you for your 5 star positive feedback

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Trustworthy

Warranty complies have a bad reputation, but these guys have always done what they promise to do. 4th year with them

8 september 2026
Logo Warranties 2000

Antwoord van Warranties 2000

Thank you for your 5 star review

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

i’ve only used you once

i’ve only used you once, but it was easy straight forward no hassle, which is exactly what you want, but not always what you get

15 september 2026
Logo Warranties 2000

Antwoord van Warranties 2000

Thank you for your 5 star review

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Excellent service

Excellent friendly and professional assistance from Claireo, please excuse the spelling of name my apologies. I felt at ease and explanation was excellent!

15 september 2026
Logo Warranties 2000

Antwoord van Warranties 2000

Thank you for your 4 star positive feedback

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer