Wheelbasealloys Reviews 

12.513
•
TrustScore 5 uit 5

4,8

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Exceptional customer service. Always able to get in touch with an actual person immediately. No AI nonsense, which I always appreciate. I had a specific request for an old car and they were able to... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good prices, large range of wheels to choose from. Took advance of the tyer package and added pressure senors to. Packed really well and delivered with out any hassle at all as you can select delivery... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent friendly and helpful customer service. Our BMW 3 Series had run flat wheels which kept cracking because of the condition of our roads. Bought new wheels with tyres which will resolve this... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent customer service. Got back to me straight away when i asked questions. Kept upto date with my order. Wheels arrived well packaged and on time. Daniel was very helpful. Highly recommend for... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Auto-accessoire winkel

Geschreven door het bedrijf

Wheelbase Alloy Wheels. Leading UK retailer of Quality Alloys and Tyres. Supplier's of Ace Alloy Wheels , Konig Alloy Wheels and HRS Alloy Wheels

Wheelbasealloys.com

Geschreven door het bedrijf

We're commited to our Customers
Buy Alloy Wheels from Wheelbasealloys.com an official distributor of Performance Alloy Wheels and Tyres. Wheelbasealloys.com is the UK's number 1 Alloy Wheels Shop. Open 9am to 6pm Monday to Friday & 9am to 5:30pm Saturday. Full on Site fitting service available at our store in Manchester. Call our experts on 0800 130 3400
Next Day Delivery
For standard stock you can opt to have your goods delivered the very next day (£25.00 charge applies)
Excellent Customer Service
Wheelbasealloys.com has extensive expertise in the packaging sector and a dedicated customer service team that is on-hand to answer any customer query. This knowledge has been transferred to our website, which aims to give customers information, demonstration videos and guides to help them make an informed decision.

14 Day Money Back Guarantee

Buy with confidence

Buy with confidence
We offer a 14 day money back guarantee. Returns are accepted within 14 days for any unused items. To return the item please contact our customer services on 0800 130 3400.

Contactgegevens

4,8

Uitstekend

TrustScore 5 uit 5

13K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 24 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,8

Alle reviews

(12.513)

1.388 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great service very helpful 🙂

30 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Wheelbasealloys

Antwoord van Wheelbasealloys

Dear Tony,

Thank you for your fantastic review!

We're delighted to hear that you received great service and found our team helpful. We really appreciate you taking the time to share your feedback and thank you for choosing Wheelbase.

Kind regards,

Russell
Wheelbase Alloy Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very professional and excellent…

Very professional and excellent customer service, wheels fit and look great 👍

8 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Wheelbasealloys

Antwoord van Wheelbasealloys

Dear Henry,

Thank you for your fantastic review!

We're delighted to hear that you received such professional and excellent customer service from our team. It's also great to know that your new wheels fit perfectly and look great on your vehicle.

Thank you for choosing Wheelbase and for taking the time to share your feedback. We really appreciate your support!

Kind regards,

Russell
Wheelbase Alloy Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Wheelbase make very nice wheels

Wheelbase make very nice wheels, quick delivery and post support, I recommend

20 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Wheelbasealloys

Antwoord van Wheelbasealloys

Dear Hatesin,

Thank you for your fantastic review!

We're delighted to hear that you're pleased with your new wheels and that you received quick delivery and great support after your purchase. It's always great to know our team has been there to help throughout your experience.

Thank you for choosing Wheelbase and for your recommendation. We really appreciate your support!

Kind regards,

Russell
Wheelbase Alloy Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Have to say the service from Wheelbase…

Have to say the service from Wheelbase Alloys was first class.
The MSW by Oz alloys are superb and the fitting was done in under 45mins.
Would highly recommend this company.

23 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Wheelbasealloys

Antwoord van Wheelbasealloys

Dear Martin,

Thank you for your fantastic review!

We're delighted to hear that you received first-class service from Wheelbase and that you're so pleased with your MSW by OZ alloys. It's great to know the fitting was completed so efficiently in under 45 minutes too.

Thank you for choosing Wheelbase and for your recommendation. We really appreciate your support and hope you enjoy your new wheels!

Kind regards,

Russell
Wheelbase Alloy Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Wheelbase are exceptional

Wheelbase are exceptional. From the moment I started browsing new wheel for my VW I received customer service that is second to none. Damian emailed back quickly to my numerous questions and was polite, professional and knowledgeable with everything. The wheels arrived well packaged and in good time.. highly recommend them and have no hesitation in saying that

18 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Wheelbasealloys

Antwoord van Wheelbasealloys

Dear Paul,

Thank you for your fantastic review and for your kind words about the team!

We're delighted to hear that you received such a high level of customer service from the moment you started browsing for new wheels for your VW. It's especially great to hear that Damian was able to answer all your questions promptly and that you found him polite, professional and knowledgeable throughout.

We'll be sure to pass your kind words on to Damian. We're also pleased that your wheels arrived well packaged and within a good timeframe.

Thank you for choosing Wheelbase and for your strong recommendation. We really appreciate your support and hope you enjoy your new wheels!

Kind regards,

Russell
Wheelbase Alloy Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Wheels and tyres

I wanted different tyres on my wheels to the packages offered on the website, but when I rang up they were happy to get them in for me and sell me the package I wanted for a very competitive price. Delivery was on time and tracking was excellent. Thank you

17 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Wheelbasealloys

Antwoord van Wheelbasealloys

Dear Mike,

Thank you for your fantastic review!

We're delighted to hear that we were able to source the tyres you wanted and put together the package to suit your requirements. It's great to know you were happy with the competitive price and that your order arrived on time with excellent tracking throughout.

We always aim to be as flexible as possible when customers have specific requirements, so it's fantastic to hear that our team could help.

Thank you for choosing Wheelbase and for taking the time to share your experience. We really appreciate your support!

Kind regards,

Russell
Wheelbase Alloy Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Bought a set of wheels from this…

Bought a set of wheels from this company and haft too say well worth the five star rating....wheels came quickly and were very well packaged and everything was in perfect condition...had them fitted and they look amazing on the car...thankyou wheelbase for a five star buying experience and making a customer very happy and leaving me with a big smile 😀

9 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Wheelbasealloys

Antwoord van Wheelbasealloys

Dear Stephen,

Thank you for your fantastic five-star review! 😀

We're absolutely delighted to hear that you had such a great buying experience with Wheelbase. It's fantastic to know that your wheels arrived quickly, were very well packaged and reached you in perfect condition.

Even better, we're so pleased to hear that once fitted, they look amazing on your car and left you with a big smile! That's exactly the result we love to hear about.

Thank you for choosing Wheelbase and for taking the time to share your experience. We really appreciate your support!

Kind regards,

Russell
Wheelbase Alloy Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent quality and service

Excellent service and fantastic alloys they helped me every step of the way from start to finish great company and very helpful I knew exactly when they were coming and now fitted and look stunning top quality and couldn't as for better service they go above and beyond to make sure you get exactly what your looking for 🙂🙂

11 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Wheelbasealloys

Antwoord van Wheelbasealloys

Dear Janet,

Thank you for your fantastic review! 🙂🙂

We're delighted to hear that you received excellent service from start to finish and that our team was able to help you every step of the way. It's great to know you were kept fully informed about your delivery and that you're so pleased with the finished result.

We're especially happy to hear that your new alloys are now fitted and look stunning. Making sure customers get exactly what they're looking for is something we take great pride in, so your kind words about the team going above and beyond mean a lot to us.

Thank you for choosing Wheelbase and for your wonderful feedback. We really appreciate your support!

Kind regards,

Russell
Wheelbase Alloy Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Many thanks to Dave and the team for…

Many thanks to Dave and the team for your help and advice on my recent order for a set of Fox alloys with tyres for my Mini. After spending nearly £1,400 on 7 tyres and 3 cracked wheels on 19” JCW wheels I decided to drop to 18” and regular tyres as opposed to run flats. I bought the tyre pressure valves and it was as easy as swopping the wheels over and re setting the tyre pressure monitor on the car whilst driving-exactly as Dave had advised! The ride is smoother and quieter and there is a better choice of replacement tyres at half the cost of run flats at the budget end. Many thanks to Wheelbase for great customer service!

25 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Wheelbasealloys

Antwoord van Wheelbasealloys

Dear CMH,

Thank you for such a fantastic and detailed review!

We're delighted to hear that Dave and the team were able to provide the advice and support you needed when choosing your new Fox alloys and tyres for your Mini. It's great to know that dropping from 19" JCW wheels to 18" wheels with regular tyres has made such a noticeable difference to the ride, with a smoother and quieter drive.

We're also really pleased that the TPMS valves and setup worked exactly as Dave had advised, making the changeover nice and straightforward.

We'll be sure to pass your kind words on to Dave and the team. Providing honest, knowledgeable advice and helping customers find the right solution for their vehicle is something we're very proud of.

Thank you for choosing Wheelbase and for taking the time to share your experience. We really appreciate your support!

Kind regards,

Russell
Wheelbase Alloy Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Wheelbase alloys

Wheelbase alloys, fantastic service from start to finish. Got InTouch with these guys for a sett of alloys and tyres for my BMW 2 series grand tourer, what can I say other than brilliant, they told me everything I needed to know and what's included. The wheels are brilliant and looks great on car would highly recommend these guys.

16 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Wheelbasealloys

Antwoord van Wheelbasealloys

Dear Andrew,

Thank you for your fantastic review!

We're delighted to hear that you received fantastic service from start to finish when choosing your new alloy wheels and tyres for your BMW 2 Series Gran Tourer. It's great to know that our team provided all the information you needed and clearly explained what was included with your package.

We're especially pleased that you're so happy with the wheels and think they look great on the car. Thank you for choosing Wheelbase and for recommending us to others – we really appreciate your support!

Kind regards,

Russell
Wheelbase Alloy Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

So happy with the quality of my wheels…

So happy with the quality of my wheels and the continuous updates of delivery times made things so easy. Thankyou wheelbase

9 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Wheelbasealloys

Antwoord van Wheelbasealloys

Dear Dean,

Thank you for your fantastic review!

We're delighted to hear that you're so happy with the quality of your new wheels and that our regular delivery updates helped make the whole process easy and stress-free.

Keeping customers informed throughout their order is something we take great pride in, so it's great to know this made a difference to your experience.

Thank you for choosing Wheelbase and for taking the time to share your feedback. We really appreciate your support!

Kind regards,

Russell
Wheelbase Alloy Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great customer service

Great customer service , they made sure I was choosing the correct alloys for my vehicle. Cant be more satisfied with my purchase. Would recommend and would definitely use again

18 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Wheelbasealloys

Antwoord van Wheelbasealloys

Dear Pierre,

Thank you for your fantastic review!

We're delighted to hear that our team took the time to make sure you were choosing the correct alloys for your vehicle. Getting the right fitment is so important, so it's great to know you felt well supported throughout the process.

We're also really pleased that you're so satisfied with your purchase and would recommend us and use Wheelbase again. Thank you for choosing us and for your kind words!

Kind regards,

Russell
Wheelbase Alloy Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great service have been a customer for…

Great service have been a customer for years can’t fault them absolutely perfect obviously the best in the business

16 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Wheelbasealloys

Antwoord van Wheelbasealloys

Dear Mr Chawda,

Thank you for your fantastic review and for your continued support over the years!

We're absolutely delighted to hear that you've consistently received great service from Wheelbase and that you've never found fault with your experiences with us. Your continued loyalty means a great deal to the whole team.

Thank you for your kind words and for putting your trust in Wheelbase time and time again. We really appreciate your support and look forward to helping you again in the future!

Kind regards,

Russell
Wheelbase Alloy Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good experience with wheelbase.Fast…

Good experience with wheelbase.Fast postage once my parts were available for despatch.Very happy with quality of wheels/tyres.

17 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Wheelbasealloys

Antwoord van Wheelbasealloys

Dear John,

Thank you for your kind review!

We're delighted to hear that you had a good experience with Wheelbase and that your order was dispatched quickly once your parts were ready. It's also great to know you're very happy with the quality of your new wheels and tyres.

Thank you for choosing Wheelbase and for taking the time to share your experience. We really appreciate your support!

Kind regards,

Russell
Wheelbase Alloy Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Really disappointed with the way I've…

Really disappointed with the way I've been treated by Wheelbase following my order. I recieved my wheels and noticed that the centre caps were wrong (huge bulky chrome things on a black wheel). I then noticed that a number of the little plastic nuts and bolts on the mock split rims on my wheels were loose or missing. Not a good start. I got in touch with Wheelbase and all seemed positive and I was promised replacement parts immediately. After not recieving anything, I chased this up again and upon hearing back from Wheelbase, I was told the centre caps were not in stock and to wait 2-3 weeks. (No mention of the replacement nuts and bolts). They were quick to blame the suppliers for all of this when I expressed my dissatisfaction which I was quick to remind them that this was not my issue. I, in good faith parted with nearly £1500 for substandard, incorrect parts. If Wheelbase are selling these products, it is on them to conduct some sort of quality control. When I asked if I could recieve some sort of refund for my trouble, I was swiftly ignored. I have now sent 6 emails and received 3 blunt replies. I am not one for making a fuss but I expected more when forking out such a large amount of money.

23 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Wheelbasealloys

Antwoord van Wheelbasealloys

Dear Craig,

Thank you for taking the time to share such detailed feedback. I'm genuinely sorry to hear about your experience following your order and the frustration this has caused.

I completely understand your disappointment at receiving the incorrect centre caps and finding that some of the mock split-rim nuts and bolts were loose or missing. After spending nearly £1,500, you were quite reasonably expecting the wheels and all associated components to arrive correctly supplied and in good order.

I'm also sorry that you had to chase us repeatedly for the replacement parts and that you were not kept properly informed about the outstanding nuts and bolts. While supplier availability can affect replacement timescales, I appreciate that this should have been communicated more clearly and does not make the experience any less frustrating for you.

I'm particularly concerned to hear that you felt your request regarding a refund was ignored and that the replies you received came across as blunt. That's not the level of customer service we aim to provide, and I would like the opportunity to review the handling of your order and communication personally.

Please contact me directly at Russell.Daniel@Wheelbasealloys.com with your order details so I can look into this with the team and establish what has happened with the outstanding parts and your previous correspondence.

I'm sorry again that we have fallen short of your expectations. We appreciate you bringing this to our attention and would welcome the opportunity to address your concerns properly.

Kind regards,

Russell
Wheelbase Alloy Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent experience with wheelbase,

Excellent experience with wheelbase,
Very good knowledge and customer service it's above and beyond.

Really happy with the end product.

1 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Wheelbasealloys

Antwoord van Wheelbasealloys

Dear Marc,

Thank you for your fantastic review!

We're delighted to hear that you had such an excellent experience with Wheelbase and that you found our team knowledgeable and our customer service to be above and beyond.

It's great to know you're really happy with the finished product. We really appreciate you choosing Wheelbase and taking the time to share your experience.

Enjoy your new wheels!

Kind regards,

Russell
Wheelbase Alloy Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Wheels were delivered right on time

Wheels were delivered right on time, brilliant service when ordering no marks or damage to wheels very happy

22 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Wheelbasealloys

Antwoord van Wheelbasealloys

Dear Jordan,

Thank you for your fantastic review!

We're delighted to hear that your wheels were delivered right on time and that you received brilliant service when placing your order. It's also great to know that they arrived in perfect condition, with no marks or damage, and that you're very happy with your purchase.

Thank you for choosing Wheelbase and for taking the time to share your experience. We really appreciate your support!

Kind regards,

Russell
Wheelbase Alloy Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great communication from start to…

Great communication from start to finish, fast dispatch and delivery, great product. Highly recommend

13 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Wheelbasealloys

Antwoord van Wheelbasealloys

Dear Mr Burrows,

Thank you for your fantastic review!

We're delighted to hear that you received great communication from start to finish and that your order was dispatched and delivered so quickly. It's also great to know you're pleased with the product.

Thank you for choosing Wheelbase and for your recommendation. We really appreciate your support!

Kind regards,

Russell
Wheelbase Alloy Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

This is a really good company

This is a really good company, my son and I have had wheels from them and every aspect is great, great wheels and all tps and locking nuts available from them. Any problems are resolved by them and the entire journey is reassuring. Many thanks to the team.

18 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Wheelbasealloys

Antwoord van Wheelbasealloys

Dear Peter,

Thank you for your fantastic review and for your kind words about the team!

We're delighted to hear that both you and your son have had such positive experiences with Wheelbase. It's great to know you're pleased with the wheels and that you've been able to get everything you need, including TPMS and locking wheel nuts.

We're especially pleased that you've found the whole process reassuring and that our team has been able to resolve any issues along the way. We always aim to make buying wheels as straightforward and stress-free as possible.

Thank you both for choosing Wheelbase and for taking the time to share your experience. We really appreciate your continued support!

Kind regards,

Russell
Wheelbase Alloy Team

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Great set of RIMS

Although I had to wait longer than initially expected due to my choice having to be ordered from the manufacturer the service I received was first class and the RIMS are just what my car needed.

9 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Wheelbasealloys

Antwoord van Wheelbasealloys

Dear Mike,

Thank you for your fantastic review!

We're really pleased to hear that, despite the longer wait while your chosen wheels were ordered from the manufacturer, you felt the service you received was first class. It's even better to know that you're delighted with the finished result and that the new rims are just what your car needed!

We really appreciate your patience and understanding, as well as you choosing Wheelbase and taking the time to share your experience.

Kind regards,

Russell
Wheelbase Alloy Team

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer