Banner for YouChoose

YouChoose  Reviews 

1.843
•
TrustScore 2.5 uit 5

2,4

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

I’ve been using YouChooseAGift for 2 years without a single issue, but today has been terrible. Every time I try to access the site, I’m met with an Imperva security screen stating my connection has b... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

ridiculously complicated process to register the card/account. I am doing this on behalf of my elderly mother who would have no chance of doing this on her own. Unnecessary account creation required,... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

My gift card wouldn’t work. I then spent ages trying to talk to customer service with only bots available. £100 Christmas present wasted! Update: Following the below reply I had to reach out to c... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Being an older customer I found the process of using the gift card more difficult than I would like. I prefer a card I can just present to a shop without the faff of going online. However I eventually... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Bedrijfscadeau leverancier
  2. ook in
  3. Online marktplaats
  4. Outlet-winkelcentrum
  5. Stadion
  6. Traditioneel restaurant
  7. Warenhuis

Geschreven door het bedrijf

Introducing YouChoose – a versatile, innovative multi-choice gift card designed to transform gifting into an experience that’s as personal as it is exciting. With its unique two-step multi-retailer process, YouChoose makes it effortless to present a gift that resonates with every recipient, no matter their interests. Below are Key Benefits of YouChoose: Extensive Choice: Access a diverse range of categories including Access All, Experiences, Fashion & Beauty, Food & Drink, Gaming, Him, Her, Home, and Night Out. Personalized Gifting: A simple two-step, multi-retailer system ensures a tailored gifting experience that meets every recipient’s unique taste. Versatile Occasions: Perfect for any celebration or event, providing a solution that always fits the moment. Seamless Process: Streamlined design makes both gifting and redeeming effortless and enjoyable. In essence, YouChoose turns the traditional gift card into a dynamic tool for delivering unique, tailored experiences. With endless possibilities and clearly defined benefits, you can be confident that every gift will be a memorable and cherished experience. Whether you’re celebrating a birthday, anniversary, or just want to make someone’s day, YouChoose ensures your gift stands out in every way. If you have experienced an issue exchanging your YouChoose card on our website, or have any other queries, please email us at YouChooseCS@uk.epayworldwide.com and we will be happy to resolve the issue. Contacting our customer service team will be the quickest route to resolving your query but please note our CS desk is manned Mon-Fri 9am-5.30pm, if you email us outside of these times please expect a delay in reply, but rest assured we will be in contact the next working day. We look forward to hearing from you


Contactgegevens

2,4

Slecht

TrustScore 2.5 uit 5

2K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 99% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 24 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

2,4

Alle reviews

(1.843)

1.169 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

SCAM

Awful,
You have to make it online then it takes 2 DAYS for the actual gift card to be EMAILED to you.
They do this to make it as hard as possible to use. NEVER USE THIS SCAM COMPANY

30 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo YouChoose

Antwoord van YouChoose

Thank you for taking the time to share your feedback.

We're sorry to read about your experience, however, we would like to reassure you that YouChoose is not a scam. We have thousands of customers successfully using and redeeming their gift cards every day.

We've attempted to investigate this matter but have been unable to locate an order associated with the name Harry Carter, which means we cannot review the specific circumstances of your purchase from the information provided in this review.

In most cases, gift card delivery times depend on the retailer selected and the fulfilment process associated with that brand. If you are still experiencing issues, please contact our Customer Support team with your order details so we can investigate further and assist you directly.

We are always happy to help and look forward to resolving any genuine concerns.

The YouChoose Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Game didn’t arrive - appalling customer service.

Game didn’t arrive. It should be listed it will take more than 48 hours before people waste their money buying this gift card. Scam.

Edit-
They responded to say I received the game code, this was several hours after I had purchased it - which led to me purchasing it elsewhere after receiving a message from them AFTER saying it would take 48 hours and I needed the game for a stream.

I was then denied a refund request via email 3 days later when their support got back to me over 72 hours later after having to talk to a bot on both occasions which did not work when contacting them.

I would never repurchase this and would recommend people gift people a steam/xbox/ps gift card instead.

Shocking customer service, and entire operation for a giftcard is insane. They can also get away with not giving refunds under trading rights as everything is digital despite there being no disclaimer over ridiculous wait times and lack of customer service to confirm how long an order will actually take. There’s no reason to have a 48 hour estimate on a digital game code - the place I ended up purchasing it from for 30% less was instant.

Also “ We'd also like to reassure readers that YouChoose is a legitimate gift card service trusted by thousands of customers across the UK, and we take any concerns regarding delivery very seriously.” doesn’t reassure people when they go to review and see you already have below 3 stars.

29 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo YouChoose

Antwoord van YouChoose

Thank you for your feedback. We're sorry to hear you were disappointed with your experience.

We've reviewed your order and can confirm that it was successfully fulfilled on Saturday 29 August at 9:51pm. If you have not received your gift card, we would recommend checking your spam, junk, and promotions folders, as emails can occasionally be filtered there by your email provider.

We'd also like to reassure readers that YouChoose is a legitimate gift card service trusted by thousands of customers across the UK, and we take any concerns regarding delivery very seriously.

If you are still unable to locate the email, please contact our Customer Support team with your order details and we'll be happy to investigate further and help resolve the issue.

The YouChoose Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

waiting for game its been four days not…

waiting for game its been 2 weeks not 48 hours its a shame i cant score a minus

25 augustus 2026
Logo YouChoose

Antwoord van YouChoose

Thank you for your feedback. We're sorry to hear you're still waiting for your game code.

As advised during the redemption process, during peak or particularly busy periods, gift card codes can take up to 48 hours to be issued. We understand how frustrating delays can be when you're eager to make a purchase.

If you have not received your code after this timeframe, please contact our Customer Support team with your order details and they will be happy to investigate and resolve the issue for you as quickly as possible.

We appreciate your patience and look forward to assisting you.

The YouChoose Team

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

A totally confusing way to give anyone…

A totally confusing way to give anyone a gift card, if someone gives you one for your birthday, you’re not going to start reading the back of it, you’re going to take it to one of the retailers that’s on the front, just like I did, when I went to the till with my item, I was told you have to register before you can use it, it’s a gift for heaven sake , why would you put someone through that to give them a gift for their birthday! I Will make sure I never give one to anyone!

25 augustus 2026
Logo YouChoose

Antwoord van YouChoose

Thank you for taking the time to share your feedback.

We're sorry to hear that your experience wasn't what you expected. YouChoose works a little differently from a traditional retailer gift card because it is designed to give the recipient a choice of where they would like to spend their gift. To redeem, there are just 4 simple steps:

1. Login to your YouChoose account
2. Register your YouChoose gift card details, uploading your funds to your account
3. Browse and select your preferred retailer/s gift card.
4. Receive and spend your chosen gift card.

Instructions are provided on the card and accompanying materials, but we appreciate that if you're expecting a standard retailer gift card, the process may come as a surprise.

The additional redemption step is what enables access to a wide range of popular brands, allowing recipients to choose the retailer that suits them best rather than being limited to a single store.

We value your feedback and will continue looking at ways to make the process as clear and straightforward as possible for all recipients.

The YouChoose Team

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

I was bought this gift card as a gift

I was bought this gift card as a gift. I didn’t find it particularly easy to use. The buyer was very thoughtful thinking I would have plenty of options to purchase a gift card for a retailer of my choice. I’m grateful for the gift but not sure I’d choose this option myself

27 augustus 2026
Logo YouChoose

Antwoord van YouChoose

Thank you for your feedback.

We're pleased to hear that the gift giver chose YouChoose to give you the flexibility to select a retailer that suited your needs.

We're sorry to learn that you didn't find the redemption process as straightforward as expected. Our aim is to offer recipients a wide choice of popular retailers through a simple process:

1. Login to your YouChoose Account
2. Register your YouChoose card, uploading your funds to your account
3. Browse and choose your preferred retailer/s gift card.
4. Receive and spend your chosen gift card.

We appreciate that some customers may prefer a more traditional single-retailer gift card experience, while others enjoy the added flexibility that YouChoose provides. Your comments are valuable and will help us continue to improve the customer journey.

Thank you again for taking the time to share your experience.

The YouChoose Team

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

A very daft and longwinded process

A very daft and longwinded process. Essentially a gift card to buy a gift card to eventually buy the thing you want. Cards like All4One are much simpler, you just use it with your chosen retailer and you’re done.

27 augustus 2026
Logo YouChoose

Antwoord van YouChoose

Thank you for taking the time to leave a review. We're sorry to hear that you found the process more complicated than expected.

YouChoose is designed to give recipients the flexibility to choose from a wide range of leading brands, rather than being restricted to a single retailer.

The process consists of just 4 easy steps:

1. Register your YouChoose account
2. Register your YouChoose Gift Card uploading the funds to your account
3. Browse and select the retailer/s gift card you'd like to receive.
4. Receive and spend your chosen retailer gift card.

This extra step allows you to decide where to spend your gift, giving you more choice and flexibility.

We appreciate that different gift card products work in different ways, and we're always looking at how we can make the experience even simpler for our customers. Thank you for sharing your feedback.

The YouChoose Team

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Average Choices if you pass the test

Trying to get to the voucher was like trying to pass an exam to fly a plane. Far too many clicks and checks required. Gift choices a little obscure, could rule out 95% of choices. Of the ones left it was more of a which one easiest to use.

26 augustus 2026
Logo YouChoose

Antwoord van YouChoose

Thank you for taking the time to share your feedback. We're sorry to hear that redeeming your gift card felt so complicated, the process should be straightforward and enjoyable. We have 100+ brands to choose from, so it's disappointing to hear that you found only a small number of the available choices relevant or easy to use.
Thank you again for your feedback.

Kind Regards,
The YouChoose Team

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Wrong product sent

Wrong product sent, should have been a brown wallet but received a brown card holder. Can’t now see my order so if it was I who ordered the wrong item I apologise for this rating, however; the delivery was excellent thank you

20 augustus 2026
Logo YouChoose

Antwoord van YouChoose

Thank you for taking the time to leave a review. We're sorry to hear about the issue with the wallet/card holder you received. However, we believe this review may be intended for a different company as YouChoose do not send out physical orders. I can see you exchanged your YouChoose balance for a Primark code recently, if this was incorrectly sent by Primark, please get in touch with them directly.

Kind Regards,
The YouChoose Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

It’s so hard

It’s so hard, now I’ve lost my balance and haven’t sided anything

15 augustus 2026
Logo YouChoose

Antwoord van YouChoose

We're sorry to hear you've had such a frustrating experience. If you are having issues with your card and balance, please reach out to our customer service team via the bot on the website who will gladly help resolve this for you.

Kind Regards,
The YouChoose Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Too fiddly

Too fiddly. The captcha is a pain. How am I suppose to click on an animal jumping up and down when it's moving fast? Also, why not just have one card that works in all stores rather than having to use your card to buy another card? In other words using a voucher to buy a voucher, which doesn't make sense. I'm not sure how elderly people cope with this nonsense.

24 augustus 2026
Logo YouChoose

Antwoord van YouChoose

Thank you for taking the time to share your feedback. We're sorry to hear that you found the redemption process frustrating. We understand your concerns about the captcha verification and appreciate that these security checks can sometimes be difficult to complete.
The YouChoose card is designed as a two-step redemption card, and the flexibility to choose from multiple retailers is one of the key benefits of it. If you need any support at all, please reach out to our customer service team who will be willing to resolve any issues you may have.

Kind Regards,
The YouChoose Team

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

But complicated to start but great…

But complicated to start but great after completing it

24 augustus 2026
Logo YouChoose

Antwoord van YouChoose

Thank you for your feedback. We're sorry to hear that getting started felt a little complicated. We understand how important it is for the process to be simple and straightforward from the beginning, but we are glad to hear the you found the process a great success in the end. Thank you for choosing us, and we hope your next experience is even smoother.

Kind Regards,
The YouChoose Team

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

It was great 8/10 it took a few days (…

It was great 8/10 it took a few days ( 4-5 days ) for it to come into my inbox but overall the service was good

20 augustus 2026
Logo YouChoose

Antwoord van YouChoose

Thank you for your feedback. We're pleased to hear that, overall, you had a good experience and found our service helpful. We're sorry that it took 4-5 days for your gift card to arrive in your inbox, as we understand waiting longer than expected can be frustrating. Thank you for choosing us, and we hope to provide an even better experience next time.

Kind Regards,
The YouChoose Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Everything good

Everything good, no issues with converting my vouchers

21 augustus 2026
Logo YouChoose

Antwoord van YouChoose

Thank you for your feedback. We're delighted to hear that everything went smoothly and that you had no issues with exchanging your YouChoose balance.It's great to know that the process was straightforward for you, and we appreciate you taking the time to share your experience. We look forward to serving you again in the future!

Kind Regards,
The YouChoose Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

It’s too much messing about to redeem…

It’s too much messing about to redeem the voucher, login plus security checks are just too frustrating and time consuming, also you need to plan in advance where you want to spend it, pretty crap system all round

23 augustus 2026
Logo YouChoose

Antwoord van YouChoose

We're sorry to hear that you found the redemption process frustrating. The security measures are in place to help protect customers and their gift card balances, but we understand that this can sometimes add extra steps to the process. We appreciate your honest feedback and are sorry that the service did not meet your expectations.

Kind Regards,
The YouChoose Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

This is one of the worst voucher gifts…

This is one of the worst voucher gifts I have tried to use, its difficult to load, its not easy to get past the verify jumping animal screens which just didnt work.
I will never use this company again or recommend to anyone else.

21 augustus 2026
Logo YouChoose

Antwoord van YouChoose

Thank you for taking the time to share your feedback. We're very sorry to hear about your experience and understand how frustrating it must have been to encounter difficulties both loading your code and completing the verification process. We're sorry that your experience has left you feeling unable to recommend our service, as this is certainly not the impression we want to give our customers.

If you are still experiencing issues with your card, please do reach out to our customer service team who will gladly help you to resolve any issues you are facing.

Kind Regards,
The YouChoose Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

poor

poor. Make it impossible to use. Would never buy again

22 augustus 2026
Logo YouChoose

Antwoord van YouChoose

Thank you for taking the time to share your feedback. We're sorry to hear that you found the experience frustrating and that it did not meet your expectations. We understand how important it is for the process to be simple and straightforward, and we're disappointed to learn that this wasn't the case for you. Feedback like yours is invaluable and will be shared with the relevant teams as we continue working to improve the customer experience.

Kind Regards, The YouChoose Team

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

It took to long to down the card we…

It took to long to down the card we struggled at first using the phone . And it kept saying not acceptable . So we couldn't use the day we want to. So we left it and we managed to sort via using the lap to to connect to it. Once sorted we managed to use it.

22 augustus 2026
Logo YouChoose

Antwoord van YouChoose

Thank you for taking the time to share your feedback.

We're sorry to hear that you experienced difficulties accessing and using your card, and that you weren't able to use it on the day you had intended. We understand how frustrating it can be when the process doesn't work smoothly. We're pleased to hear that you were eventually able to access your card using a laptop and successfully redeem it, but we appreciate that this took more time and effort than it should have.
Thank you again for sharing your experience.

Kind Regards, The YouChoose Team

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Far too much faff

Far too much faff. You can’t use the card directly in a store. Instead you have to make an account and swap the code for an online digital one for one particular store which can take up to 2 days to appear. As well as this the code was damaged as the scratch off panel was poor quality so had to contact customer services for a new one. Just give someone cash instead!

21 augustus 2026
Logo YouChoose

Antwoord van YouChoose

Thank you for taking the time to share your feedback. We appreciate that the registration and redemption process can feel more complicated than expected, particularly when you're unable to use the card directly in-store. The platform is designed to give recipients a choice of retailers, but we understand this may not suit everyone's preferences.
We're also sorry to hear that the scratch panel was damaged and that you had to contact our Customer Service team to obtain a replacement code. We understand how inconvenient this must have been and appreciate your patience while the issue was resolved. Feedback like yours is incredibly valuable as it helps us identify areas where we can improve both our products and the customer experience. Thank you for sharing your honest thoughts with us.

Kind Regards, The YouChoose Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Received as a present

Received as a present - website was very good and straightforward to set up an account and register the gift card. Picked the retailer we wanted, ordered the voucher and enjoyed a nice meal. Simple!

18 augustus 2026
Logo YouChoose

Antwoord van YouChoose

Thank you for your wonderful feedback! We're delighted to hear that you found the website straightforward to use and that setting up your account and registering your gift card was quick and easy.

It's great to know you were able to choose the retailer you wanted, redeem your voucher without any issues, and enjoy a lovely meal. Making the process as simple and seamless as possible is exactly what we aim for.

Thank you for sharing your experience, and we hope to help you enjoy many more gift card experiences in the future!

Kind Regards,
The YouChoose Team

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

I had to contact customer service

I had to contact customer service, rather inefficient, but when I eventually managed to get it to work it was ok.

18 augustus 2026
Logo YouChoose

Antwoord van YouChoose

Thank you for taking the time to share your feedback. We're sorry to hear that you found the customer service process inefficient. We understand how frustrating it can be when you need assistance and the experience doesn't meet your expectations.

If you still need assistance, please reach out to our team who will be happy to help resolve the matter for you.

Kind regards,
The YouChoose Team

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer