Astranti Connect Reviews 

92
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,3

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I did my level 2 and level 3 with Astranti - my Tutor was Snezana Caisley and she has to be one of the best teachers I've ever had. Intelligent, encouraging, inclusive, welcoming, highly educated and... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

First session was warm welcoming and the people were lovely. There were a few people experiencing technical problems and that slowed things down quite a bit. I am excited to really learn and grow and... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

My experience with Astranti has been fantastic from enquiry all the way to choosing to do an online course with them in counselling skills (L2). It's early days but the course content and quality of t... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

I really enjoyed the Astranti Connect counselling skills course and am going on to do my level three. It was great to feel connected to like-minded people, although we were also a totally mixed bunch!... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Volwassenenonderwijs

Geschreven door het bedrijf

Astranti Connect provides high-quality tuition courses for trainee counsellors. Our courses help students to achieve their CPCAB and BACP qualifications.


Contactgegevens

4,3

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

92 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans pas na meer dan 1 maand

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,3

Alle reviews

(92)

39 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Done my lvl 2 counselling skills with…

Done my lvl 2 counselling skills with Astranti. After a very successful lvl 2 course, I decided to take my lvl 3 counselling studies with them. Unfortunelty after the first 3 sessions during the lvl 3 I became unwell. I was worried I may lose my deposit, but Astranti said I could move onto the lvl 3 at a later date during next year. I think this is a great company, and they are very caring and understanding tutors and overall staff members.

20 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Astranti Connect

Antwoord van Astranti Connect

Hi Aaron,

Thank you so much for your kind words and for taking the time to share your experience!

I've passed your lovely review on to the whole team - we're all so pleased to hear that you enjoyed your Level 2 course with us, and that you felt supported when things became difficult during your Level 3.

We’re really glad we could help, and we look forward to welcoming you back when you're ready to continue. If there's anything else we can do to support you in the meantime, please don’t hesitate to get in touch.

Looking forward to seeing you again soon!

Best wishes,
Anna

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent Customer Service!

If you want to have an excellent experience for student or customer support, please don't hesitate to contact Astranti Connect. I had the most wonderful experience with them since I arrived in the UK in 2021, I can promise that their counselling team and customer support team are the best, they put customer's need in front and in the center, their swift response for phone call and email communication is just remarkable!!!

They supported me during my difficult time, everyone was supporting me with immediate response and I am really grateful for all of them and how supportive they are.

Additionally, you can tell from their website design, personally I was a designer previously and I can tell they are well-organised and professional training provider, as they put effort into marketing and customer service.

You won't regret to talk with them and have course with them! 100%!

5 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Astranti Connect

Antwoord van Astranti Connect

Hi Wenjie!

Thank you so much for your lovely message - we’re so pleased to hear that you’ve had such a positive experience with Astranti Connect!

We’re so glad we could support you during a difficult time, and we really appreciate your kind words. I’ve shared your feedback with the team, and it really means a lot to everyone.

It’s also great to hear that you found the website easy to use!

If there’s anything else we can support you with, please do get in touch - we’d be happy to help.

Best wishes,
Anna

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Deeply Unprofessional Experience — Avoid for Counselling Training

I had a very disappointing and frustrating experience with Astranti Connect regarding their Level 2 & 3 Graduate Fast-Track Counselling Course. From the start, communication was poor. My online application was apparently "lost in the system", which delayed everything. Then, just one month before the course was due to begin, a £250 deposit was taken, despite no formal clarity around confirmation of the start date.

Worse still, the course was postponed (from July 2025 to an unspecified date in January 2026) without anyone informing me. I had to chase them repeatedly to find out what was going on, only to be promised a full explanation by email, which never arrived. I was then left in the dark, trying to get my deposit back, with zero proactive communication.

After more chasing, I was eventually asked to send sensitive bank details via unsecure email (a major red flag), then again heard nothing for a week. I only received my refund after sending a formal complaint and threatening legal action, still with no apology or proper explanation as to what happened.

I had planned to continue with Astranti for the CPCAB Level 4 Diploma, but this experience has completely shaken my trust in their integrity. For a company offering professional counselling qualifications, this level of disorganisation and disregard for students is unacceptable.

Avoid this provider if you’re looking for a reliable, transparent, or professional route into counselling training.

11 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Astranti Connect

Antwoord van Astranti Connect

Hi Katherine,

Thank you very much for taking the time to share your experience. We are really sorry that the application process for your course did not feel as smooth or supportive as it should have been.

Normally applications are reviewed within 2 to 5 days. In your case, part of your application relating to prior qualifications needed additional consideration, which meant it had to be referred for senior review. Sadly this caused a delay, and we are sorry you were left waiting longer than expected. We have since made changes to reduce the chance of this happening again.

After your interview, successful applicants are invited to pay a deposit and sign their enrolment form to secure their place. You chose to do this, and we confirmed receipt of your £250 deposit and signed form. A full timetable for the course was available on our website from March 2025, at the same time you submitted your application, and included all planned session dates and times.

We work hard to avoid cancelling courses as we know how disruptive this can be. Unfortunately, where the minimum number of students is not reached, we sometimes have no choice but to cancel or postpone. We are very sorry for the short notice on this occasion and for the difficulty it caused you. We continue to look for ways to improve our communication and know that in this instance it fell short. We always aim to be transparent with the number of students currently on our courses and are always happy to confirm current levels by phone, live chat or email.

When a course cannot go ahead, students can either continue with the revised schedule or request a full refund of their deposit. When you asked for a refund, we acknowledged this within 1 working day and requested your bank details to allow payment to be made. This was passed to our finance team and completed within 4 working days.

We're sorry to hear of your hesitation about sharing your bank details by email. To reassure you, this information is only ever used for refunds, but if it is easier in the future we are always glad to take details over the phone.

We have previously been in touch with you in relation to your concerns and have offered to meet directly with you to address any other questions or concerns that you had - do let us know if you'd like to do this.

Once again, we're really sorry to hear that you didn't have a positive experience on this occasion. Since you got in touch with us, we've made several changes which will be in place for the future and thank you for providing the feedback that has highlighted certain areas for improvement.

If there is anything further we can do to help, please do let us know and we'll do our best to assist.

Best wishes,
Max

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

My experience with Astranti Connect . . .

My experience with Astranti Connect has been first class. From the initial communication, to the online interview and the follow up course materials, it has been a very pleasurable experience. The level of professionalism and course knowledge has been second to none and gives me a feeling of total confidence in the quality and delivery of online courses. I have already recommended Astranti Connect as a course provider for one of my clients and will continue to do so for anyone look to study online with a CPCAB accredited provider with BACP approval.

11 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Astranti Connect

Antwoord van Astranti Connect

Hi Colin,

Thank you so much for your lovely review - we really appreciate you taking the time to share your experience!

It’s so great to hear that you’ve felt supported and confident all throughout the enrollment process, and we're really grateful for your recommendation to others - it means a lot to us.

Wishing you all the best with your studies, and we're here if you need anything along the way!

Warmest regards,
Anna

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Terrible - would not recommend.

I have since updated this review in response to the reply from Astranti (see comments in []) The original review is below this.

[The reply from Anna of Astranti ignores the fact that my main complaint was not about the decision itself, but rather how they processed the application. The specific timeline is as followed. I've set this out, to demonstrate the lack of communication that followed my application, which was apparently due to a number of 'reviews'. I feel that the response also misrepresents the application process.
* I applied for a Level 3 course on April 29th; the first response I received from Astranti was on 9th May, more than a week after I submitted the application.
* However, I had rung Astranti on May 7th, and had been told that the course had already begun and therefore my application would not be considered for this intake.
* Apparently between my application (April 29th) and (May 9th) there were two 'reviews' of my application, and then I was asked on the 9th May (again my first written contact regards to my application) how many guided learning hours I had done previously. The exact email was as followed: "I'm getting in touch regarding your recent application form. Could you please confirm the exact number of guided learning hours you previously completed at Level 2? Once we receive this information, we’ll be able to process your application as soon as possible." This was as I have mentioned almost a week after my application, and at this stage I had already been told the course had started and they were not taking further students.
* Significantly, throughout the 7 working days that Astranti had my application it was only on the last possible day that they decided to get in touch with me. Even though they had had my contact details since April 29th and could certainly have contacted me about any details if any specific question was holding up my application/or indeed causing yet another 'review'.
* With relation to the question about guided learning hours, I provided a very low estimate mainly because I was not told at any point that this would make or break the application decision.
* Finally, when the decision was made it came after office hours, and was neither helpful or professional.
* I believe that the reply Anna has given from Astranti ignores the failings in terms of the application process, both in terms of the woeful lack of communication, and the lack of clarity. Anna also apologies for my disappointment at the outcome, rather than what I was mainly criticising - the application process itself.
*If this is how they process applications, I wouldn't like to think what the actual teaching is like at Astranti; who knows, but certainly I am glad that I have managed to avoid finding out.]

The whole process of applying for a counselling course was terrible. Having sent in an application within the course deadline, I heard nothing for over a week. Then I had a reply, but it was clear they had not read my application, as they asked me questions that I had already responded to. Then once I had given that information they declared that I did not have the required qualifications for a Level 3 Counselling course, even though this was not true; I had a NCFE accredited Level 2 certificate after having completed a year-long course. The way they responded to me was neither professional or polite; a person called Faith left me an email at 17.07 on a Friday afternoon which ignored my application and falsely said I did not have the necessary qualifications. All in all a complete waste of my time, but also a disgraceful way to communicate with someone trying to enrol on a course. If this is how they treat people applying, imagine how they treat people taking the course!

9 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Astranti Connect

Antwoord van Astranti Connect

Hi Matthew,

Thank you for taking the time to share your thoughts on our application process. We really appreciate you reaching out, and I’m sorry to hear that you were disappointed with the outcome of your application.

As we mentioned in messages directly to you, our Level 3 course is regulated by CPCAB, which sets clear minimum entry requirements for all applicants. This helps ensure that the course is the right fit and level for each student.
In most cases, applicants who have completed a CPCAB Level 2 qualification are eligible to progress to Level 3. If the Level 2 qualification was completed with a different awarding body, we’re required to check that it matches CPCAB’s standards, part of this is checking that it includes at least 90 guided learning hours (GLH).

When we reviewed your application, we noticed that your Level 2 qualification wasn’t with CPCAB. When we went to verify your specific qualification, the question asking for the specific number of guided learning hours wasn’t completed with these hours, which unfortunately delayed the processing of your application for several days as it was flagged for further review.

Following a further review, to clarify this, we got in touch via email to ask for more information. At this stage you provided an estimate of your GLHs, but unfortunately, the course you completed included around half of the required 90 GLH to join Level 3 with us.

Once we had that detail from you, we got back to you the same day to explain that your current qualification didn’t meet CPCAB’s entry requirements for Level 3. We also provided information about the CPCAB Level 2 course that would meet the criteria and help you progress in the future.

Thank you again for your interest and for sharing your feedback - it really matters to us as we’re always looking for ways to improve our processes. If you’d like to talk through other options or need any further guidance or support, please don’t hesitate to get in touch. We’d be more than happy to help.

Warm wishes,
Anna

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Wonderful experience with Astranti Connect!

I'm having a wonderful experience with Astranti Connect! I did a Level 2 course with them last year, and was taught by Lindsey, who was a fantastic tutor. The enquiries team were also very responsive and helpful whenever I emailed them questions about the wider course. I unhesitatingly enrolled for a Level 3 course with Astranti this year, and so far I'm having a lovely experience. The tutor Marion is very knowledgeable and experienced, and teaches in a warm yet thought-provoking manner. I highly recommend Astranti Connect!

2 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Astranti Connect

Antwoord van Astranti Connect

Hi Jamilyn,

Thank you so much for your kind words and thoughtful feedback! We're absolutely delighted to hear that you've had such a positive experience with Astranti Connect across both your Level 2 and Level 3 courses. It's wonderful to know that Lindsey and Marion have made such a strong impression, and we'll be sure to pass along your lovely comments to them.

We're also really pleased that our enquiries team was able to support you effectively - it's always our aim to make the learning experience as smooth and enjoyable as possible.

Thank you again for your recommendation, and we’re so glad to have you with us on your learning journey!

Best wishes,
Anna

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great to do the course with Astranti

I completed my Level 2 in Counselling and Psychotherapy with Astranti and will be finishing Level 3 in May. I have truly enjoyed the entire journey. The progression from Level 2 to Level 3 has been incredible — the deeper content and more in-depth discussions have really helped me grow, both personally and professionally. I’ve learned so much, not only from the course itself but also from my peers.

A special mention goes to my tutor, Selina, who has been outstanding—supportive, compassionate, and knowledgeable. She helped each one of us build confidence and develop key counselling skills in a safe, encouraging environment.

If I decide to pursue Level 4, there’s no doubt I will be choosing Astranti again.

10 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Astranti Connect

Antwoord van Astranti Connect

Hi Shreya,

Thank you so much for your kind words and thoughtful feedback – it really means a lot to us!

We’re so pleased to hear that your journey through Level 2 and Level 3 has been such a positive experience. It’s wonderful to know that the deeper content and meaningful discussions have supported your personal and professional growth.

It’s also fantastic to hear how much of an impact Selina’s support and guidance had on your learning — we’ll be sure to pass on your kind words to her.

We’d be absolutely delighted to welcome you back for Level 4 when the time comes.

Wishing you all the very best as you finish up Level 3 – and we hope to see you again soon!

Warm wishes,
Anna

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

My experience of the Level 4 Dip course…

My experience of the Level 4 Dip course in counselling, run by Astranti, has been a very positive one. The venue is great and the tutors are very different from each other making it a very enjoyable experience. There is a good depth to the content and I have learned a lot so far.

14 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Astranti Connect

Antwoord van Astranti Connect

Hi David,

Thank you so much for the amazing feedback!

We’re so happy to hear that you’re enjoying the Level 4 course. It’s fantastic that the venue, diverse tutors, and in-depth content have all contributed to making your experience enjoyable and rewarding. We’re excited to continue supporting your learning, and if there’s anything else we can do to help, please don’t hesitate to let us know!

Wishing you all the best for the rest of Level 4!

Best wishes,
Anna

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I recently completed the Level 2…

I recently completed the Level 2 Counselling course with Marion (13 weeks), and from start to finish, it was a truly positive experience. The course was well-structured, using Google Classroom alongside an organized workbook and assessment book that was easy to follow. If you appreciate good organization like me, this course will definitely impress you. Our instructor, Marion, is a highly experienced counsellor whose insights were invaluable. The sessions were thoughtfully designed, combining whole-group teaching with smaller group activities where we explored personal growth and self-reflection. I’m incredibly grateful to have taken this course, as it challenges you to look beyond the surface and engage in deep self-examination, reflecting on your feelings, thoughts, and biases.

22 januari 2025
Logo Astranti Connect

Antwoord van Astranti Connect

Hi there!

Thank you so much for taking the time to share your wonderful feedback!

We’re thrilled to hear that you had such a positive experience with the Level 2 Counselling course. It’s fantastic that you found the course structure helpful and appreciated Marion’s insights throughout the program.

We’re glad to know that the blend of group teaching and personal reflection really worked for you, and that the course helped you engage in meaningful self-examination. Personal growth is such a vital part of counselling, and we’re so pleased it resonated with you.

Best of luck in your future counselling journey, and please don’t hesitate to reach out if you need anything further.

Best wishes,
Anna

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Having just completed Level 2...

Having just completed Level 2, I can say that the work was manageable and engaging. I can't speak to what other tutors are like, but Marion is an excellent tutor and for that I can only look fondly upon my experience with Astranti.

22 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Astranti Connect

Antwoord van Astranti Connect

Hi Stephanie,

Thank you so much for your kind review! It’s wonderful to hear that you had such a positive experience with Level 2 and that you found the work both engaging and manageable.

We truly appreciate you taking the time to share your feedback, and we hope to see you continue your journey with us!

Best wishes,
Anna

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

A life changing experience!

Just completed the on-line level 2 counselling skills course with Astranti Connect and would 100% recommend them to anyone. Marion, our tutor, was amazing - so helpful, supportive and caring, she made the whole experience fantastic and one I'll always have happy memories of. This course, and Marion, took me on a life changing journey I never realised how much I needed. The course content was interesting and easy to follow without any long assignments to complete. I'll definitely be signing up to complete level 3 with them. If you're thinking about doing your level 2 Counselling Skills course with Astranti then I say stop thinking and just go for it - you won't regret it!

22 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Astranti Connect

Antwoord van Astranti Connect

Hi Laura,

Thank you for such a lovely review!

We’re so pleased that Marion was able to guide you on such a meaningful and life-changing journey. It's amazing to hear how much you’ve gained from the course and how enjoyable the experience was. We’re delighted that you found the content easy to follow and the assignments manageable.

We can’t wait to have you back for Level 3 and continue supporting you as you move forward with your counselling skills!

Warmest regards,
Anna

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great L2 instructor!

Marion is truly a wonderful instructor! She wholeheartedly models the values I am striving towards embodying professionally (empathy, non-judgment, curiosity, etc.), as well as the BACP ethical principles she teaches. I know the class is not meant to be group therapy, but the atmosphere and power of the group that Marion leads makes the container supportive and therapeutic for all students' self-inquiry process.

I am very grateful for her instruction. Marion also is truly sensitive to include the experiences of those who are neurodiverse, preparing us to hold space for clients who are. Her teaching around belonging, diversity, equity, and inclusion, informed by her studies in America, was impressive; she embodies the desire to continuously learn more in this area, and I strive to embody that in my career as well.

Marion is truly the reason why I am continuing with Astranti for L3.

24 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Astranti Connect

Antwoord van Astranti Connect

Hi Rose,

Thank you for sharing such a thoughtful and kind review! It’s great to hear that Marion’s teaching style and the values she upholds have had such a positive effect on your learning. We’re especially pleased that her work around neurodiversity and inclusion has been so meaningful for you.

We’re also glad that you feel supported in the group environment she creates—it’s exactly the kind of atmosphere we aim to foster.

We’re excited to have you continue with us for L3, and we look forward to supporting your journey ahead!

Best wishes,
Anna

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent Experience on L2

I have just completed the Level 2 Counselling Course and it has been the best experience. Marion, our tutor, brilliantly guided us through the learning in a safe, open environment that allowed the group to express ourselves and therefore learn in an honest and open way. The skills practise elements were a vital part of my learning and the structure of the workbook and assessment is fabulous.

I had taken a Level 2 course at my local college, but I realise now that was a waste of time and money because I had no contact with peers or anyone as experienced in counselling as Marion. The information she shared with us made everything much easier to understand.

24 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Astranti Connect

Antwoord van Astranti Connect

Hi Frank,

Thank you so much for sharing such a fantastic review! We’re thrilled to hear that your experience with the Level 2 Counselling Course was so rewarding.

Marion will be so pleased to know how much her guidance and the safe, open environment helped your learning process. We’re especially glad the skills practice and the structure of the workbook and assessment worked so well for you.

It’s wonderful to hear that this course exceeded your previous experience and gave you the support and insight you were looking for!

Wishing you all the best as you continue your journey in counselling – we’re excited for what’s next for you!

Take care and thanks again,
Anna

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Just finished level 2

Just finished level 2, been very impressed with how engaging the content has been, how easy the theory work is to complete, it's all step by step and very manageable. Looking forward to level 3.

23 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Astranti Connect

Antwoord van Astranti Connect

Hi Karen,

Thank you so much for your wonderful feedback! We’re so glad to hear that you’ve enjoyed Level 2 and found the content engaging and easy to follow. It’s great to know the step-by-step approach has worked well for you.

We’re excited to have you continue on to Level 3 – we’re confident you’ll do great! If you need anything along the way, don’t hesitate to reach out.

Best of luck with Level 3!
Anna

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I wouldn't recommend...

Completing this counselling course was an awful experience. It was a very expensive course yet the teaching and the support were terrible. The first tutor had no idea what she was doing (not her fault just shoddy training). The second tutor was extremely rude, condescending and prejudiced towards some of the students, this was very uncomfortable to witness and made me dread every lesson. When the concerns and complaints were raised with the course facilitators they were completely uninterested and just pointed us back to the tutor. I've never written a bad review ever but this company truly horrified me, the way they treated some of the students is completely against the counselling ethics. I wouldn't be surprised if some of the students were left needing counselling after completing this course!

26 november 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Astranti Connect

Antwoord van Astranti Connect

Hi Cerys,

Thank you for taking the time to share your feedback. We’re really sorry that your experience with the course was disappointing, and we regret that it did not meet your expectations.

We take all concerns seriously, and it’s clear that the initial teaching did not meet the high standards we aim to uphold. Once this issue was identified, we acted quickly by replacing the tutor and ensuring all course content was fully covered. We also provided extra sessions and an extension for assessments to support students affected by the disruption.

However, we are sorry to hear that your experience with the new tutor was also difficult. While we received positive feedback overall, we recognise that individual experiences may differ. We appreciate you raising this, and we are reviewing how we support tutors and respond to student concerns to ensure that all learners feel respected and supported.

Your feedback is incredibly valuable, and we greatly appreciate the opportunity to learn from your experience. If there’s anything further we can do to support you, please don’t hesitate to reach out.

Best regards,
Anna

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

very poor organization

very poor organization, my wife was enrolled on a counseling course which she had been on for numerous weeks. i booked a surprise holiday for us and she missed 3 sessions, due to the fact we had very poor Internet access and no laptop from our hotel. she tried to contact the tutor on 3 occasions yet never got any reply.when we eventually returned home my wife went to log on only to be told she was being kicked off the course as her attendance would have been less than 85% even though she had missed just 3 lessons. it was a surprise holiday that i had told her about at very short notice therefore not her fault at all . completely heartless, money grabbing thieves

21 november 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Astranti Connect

Antwoord van Astranti Connect

Hi Chris,

Many thanks for taking the time to share your thoughts - I'm really sorry to hear that your wife wasn't able to complete the course.

As with all CPCAB courses, there is a strict 85% attendance requirement in order to be able to successfully complete the course - this is to ensure that students are able to cover all of the essential content and skills practice.

We reference this throughout the application and enrolment process and all students sign an enrolment form to confirm they have read and understand this and all other requirements of the course.

I've looked back at our records and have checked with the tutor directly and it appears that your wife missed 5 weeks/sessions in a row without communication, and she only reached out to the tutor afterwards. Her tutor responded promptly on the same day, explaining that due to the CPCAB’s attendance policy, she would no longer be able to pass the course as the maximum number of sessions allowed to be missed is 3.8 and this had been exceeded at this point.

We aim to make it as easy as possible to plan ahead and for all of our courses, we publish the course timetable on our website and at the point of sign up for all of our courses - this shows all of the dates and times that a student would be expected to attend before they sign up. Our student support team are also happy to answer any specific questions or queries about this.

Most of our courses follow school holidays and there are several weeks over the duration of the course where no sessions are been planned.

On this occasion, we don't have a record of your wife contacting our student support team directly and unfortunately by the time she had reached out to her tutor, the maximum amount had been exceeded and wouldn't have met the requirements to pass the course.

I can understand that this would be disappointing but if you or your wife have any further questions or queries about this, please do get in touch and we'll do our best to help.

Best regards,
Anna

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Course is engaging

Course is engaging, tutor is great. Worried an online format wouldn’t work well but it is fantastic. I’m learning a lot and there is clear information on the progression to further levels.

31 december 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Astranti Connect

Antwoord van Astranti Connect

Hi Helen,

Thank you so much for your thoughtful and kind review!

We're absolutely delighted to hear that you're finding the course engaging and that the online format is working better for you than you expected. We understand that learning online can be a bit of a concern for some, so it's wonderful to hear that it's been a fantastic experience for you.

It’s also great to know that the information about progressing to further levels is clear and helpful as you continue your learning journey. We strive to make sure that learners feel confident about the next steps, and it’s wonderful to hear that the guidance provided is making that process easier for you.

Your feedback means a lot to us, and we're excited to continue supporting you as you keep building on your skills and progress through the levels. Keep up the amazing work, and thank you again for sharing your experience with us!

All the best,
Anna

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Honestly Astranti have just been awful

Honestly Astranti have just been awful.

I paid my deposit for a course and got confirmation over the phone that my place was locked in. Made arrangements with my workplace for all the time off needed - to then be contacted by Astranti telling me there actually wasn't space on the course after all.

I then paid a second deposit for a different course, while waiting several weeks for my first deposit to be refunded. I did not receive any correspondence regarding this second course, but assumed I was booked in as they had taken my deposit. I called them multiple times and emailed once just to double check.

I started a new job and negotiated my pay based on attending this course with Astranti. I then finally got through to them - only to be told the course I had paid a deposit for was also full. Just like the first.

I now have to renegotiate with my work and find another course to attend. Avoid Astranti at all costs.

EDIT AFTER RESPONSE FROM ASTRANTI:
While I have enrolled on a course with them - this was due to the job offer I had negotiated based on the original 2 courses Astranti had said I had a place on not being able to change.

The only reason for sticking with Astranti was that no other courses are on offer from competitors that fit around my new work schedule.

18 december 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Astranti Connect

Antwoord van Astranti Connect

Hi James,

Thank you for taking the time to leave your review and that you have since decided to join us on one of our courses - we can’t wait to welcome you soon!

I’d like to clarify our enrolment process to avoid any future confusion. Spaces are allocated on a first-come, first-served basis, and a place is only confirmed once the deposit is paid, the enrolment form completed, and a confirmation email sent. This process is explained in the email where you receive details to pay your deposit and enrolment form.

While we try to give accurate availability updates during calls, this is provided as a general guide of the current spaces remaining and the high demand for our courses means spaces can fill quickly and I’m sorry if this caused any frustration.

Regarding your refund, I’ve checked and can confirm it was processed within a week of receiving your details. I understand that bank transfers can take longer to appear, and I’m sorry if this added to your concerns.

We’re really glad we have been able to address your concerns with you directly and have helped you find a course with us that suits what you’re looking for. If there’s anything else we can assist with, please don’t hesitate to reach out - we’re here to help.

Warm regards,
Anna

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Missed the Mark on Depth and Communication

I recently completed a Level 6 supervision course with Astranti Connect, and unfortunately, it fell short of my expectations. Despite the course’s claims to provide a solid foundation and in-depth understanding, I found the content lacked depth and mostly covered surface-level concepts. Key theoretical principles were overlooked, making it feel more like a lower-level course. This was surprising, especially since I’ve heard from others who took the same CPCAB course with different providers and found it thorough and insightful.

Communication from both the tutors and the admin team was inconsistent, often leaving questions about the course, deliverables, and theories unanswered or addressed superficially. Responses could sometimes contradict one another, adding to the confusion. Although two tutors were mentioned in the initial discussions, only one was consistently available for teaching and marking. Additionally, the platform (Google Classroom) seemed unfamiliar to staff, and the syllabus itself was not clearly communicated, which made it challenging for many to stay on top of the course requirements.

Feedback on assessments was brief and did not provide enough guidance for improvement. Course materials felt limited, lacking the comprehensive coverage one would expect for a course of this level. I also encountered issues with administrative processes, especially regarding payments, which frequently required follow-ups or corrections.

When I shared my concerns with Astranti Connect, their response was detailed, and they acknowledged plans to address these points for future courses. I hope these improvements lead to a better experience for upcoming students. However, based on my experience, I would not recommend this training provider at this time.

2 september 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Astranti Connect

Antwoord van Astranti Connect

Hi Will,

Thank you for taking the time to share your feedback with us and we’re really sorry that we weren’t able to meet your expectations of your L6 course on this occasion.

Feedback really helps us to grow and develop and we’ve already made several changes.

We were delighted to receive some wonderful feedback from our most recent L6 group.

All 17 students on the course responded to our end of course feedback survey and in response to the question: “how satisfied have you been with the quality of the course content and structure?” we received a score of 4.7 / 5.0.

Students also praised the teaching quality, where we were given a score of 4.9 / 5.0 in response to the question “how satisfied have you been with the quality of the teaching you received in class?”.

It was fantastic to see that they rated the overall quality of their L6 course as 4.8 / 5.0.

We believe this feedback from our most recent group is a testament to the changes that we’ve made and our commitment to continuous improvement.

Thank you again for helping us understand where we can grow to better support future students.

If you would like to discuss the points raised in your review in more depth, please feel free to get in touch. Additionally, if there’s anything we can do to support you further, don’t hesitate to reach out.

Best wishes,
Anna

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Would not recommend

Unfortunately i would not recommend Astranti. I was given inaccurate information from the very beginning, I was mislead about the level and quantity of work required for this course when I asked directly at the initial interview. Wrong term dates and submission dates given that were spotted and reported by other students. Disorganised, inconsistent and confusing structure of the course with little support in place. The management of the group and organisation of work submissions via Google classroom was awful, staff were not familiar with the online platform, leaving us to fend for ourselves and work it out for the most part. Best thing about it was meeting a lovely group of peers. 😊

1 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Astranti Connect

Antwoord van Astranti Connect

Hi Roxanne,

Thank you so much for taking the time to leave us this review of your time on the course - we really appreciate any feedback from our students, as we are always looking for ways to make improvements to our courses and processes.

I’m really sorry to hear of your negative experience whilst on the course - we always strive to ensure that our students have the best possible experience whilst studying with us, and I’m really sorry that we weren’t able to meet these expectations on this occasion.

It is always our aim to ensure that all students are informed of the quantity of work they must complete in order to pass the course and I’m sorry to hear that you weren’t clear of this during the interview. The CPCAB specification details the expected hours and gives a detailed breakdown of expectations - this can be found on the CPCAB website. We’re also always happy to clarify any questions you have following this.

We’ve recently implemented a new system to ensure that any changes to dates are communicated to students as quickly as possible. Additionally, we’re in the process of updating your particular course structure to improve clarity and consistency throughout the course. We’re really pleased that the changes we’ve already made have been well received by students so far.

We’re really glad to hear that you had a positive experience meeting your classmates - connections like that are truly one of the highlights of any learning experience, and we’re happy that was something you were able to take away from the course.

I’ve taken a look back at our records and it doesn’t appear that we’ve heard from you directly with concerns, however, please don’t hesitate to reach out if there is anything else we can help with or if you’d like to arrange a chat to discuss and further thoughts about the course.

Thank you again for taking the time to share your feedback and best wishes for the future!

Kind regards,
Anna

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer