Banner for Bromford New Homes Sales

Bromford New Homes Sales Reviews 

56
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,6

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Kathryne was absolutely amazing throughout this whole experience! The support and reassurance she provided was fantastic and kept us very well informed through our buying process. Both my wife and I c... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Angie has been so helpful throughout the process. Has had amazing communication and been very accommodating with viewing our new home. As first time buyers it’s all been very daunting but Angie has ma... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Making the move from Guernsey to Winchcombe didn't go without its problems. Moving house is one of the most stressful times in life. But Tracy and Claire in the front office were very helpful and acc... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

As a first-time home buyer through shared ownership, we were understandably nervous about the whole process. Kirstie was absolutely fantastic at putting our minds at ease and answering every questio... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Woningbouwproject

Over Bromford New Homes Sales

Geschreven door het bedrijf

We are proud to help make the dream of homeownership a reality for many who cannot, or choose not to, purchase a home on the open market.

Our customers are our number one priority, and after asking how we could improve the home buying journey, Bromford heavily invested in systems and processes to ensure that buying a Shared Ownership home is as straightforward and stress-free as possible. From initial enquiry and affordability assessments right through to purchase and beyond, we are their every step of the way.

The Shared Ownership scheme offers a more affordable way to buy a home by allowing you to purchase a share of the home and pay rent on the remaining portion. Two key benefits of this are a smaller initial deposit and a reduced mortgage, as you only need a mortgage for the share you are purchasing.

Our customers have flourished in their homes, with many choosing to purchase additional shares over time – a process known as staircasing. This reduces the rent they pay and increases the share they own, with many eventually achieving 100% ownership and owning their home outright.

Once a customer is settled in their home, we stay in touch as much or as little as they wish. What matters most is that we are always here to support them, whether over the phone, in person through our neighbourhood coaches, or by other means.

We also provide homes on the open market, with all profits reinvested into local communities to help our customers thrive.

Whether you're taking your first step onto the property ladder, are an existing Bromford homeowner, or are seeking a fresh start, we’re here to support you on your journey. Visit www.bromfordhomes.co.uk to find out more.

Contactgegevens

4,6

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

56 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans pas na meer dan 1 maand

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,6

Alle reviews

(56)

40 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

A wonderful rang of homes with a good…

A wonderful rang of homes with a good price including Share Ownership

26 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Bromford New Homes Sales

Antwoord van Bromford New Homes Sales

We're happy you found a wonderful range of Shared Ownership homes at a good price. Thank you for your positive feedback; we appreciate it.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Bromford is Working!

Bromford is proactive, provides quick response and information to customers.

21 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Bromford New Homes Sales

Antwoord van Bromford New Homes Sales

We appreciate you taking the time to share your positive experience. It's great to hear that our team is providing quick responses and helpful information!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

We both felt used…

We both felt used by the mortgage and sales advisor in telford (The Hem) nothing was transparent as stated on bromford website, we felt rushed and pressure put on to secure a property.
I was using my own mortgage advisor through work which saved us £500. Bromford mortgage advisor was putting pressure on and using sales jargon to try to convince us to go with him.
A property was secured and a mortgage in principal via them was accepted, once we Said we wanted to go with our own advisor the tables turned.
We both felt very stressed by the whole encounter, this was an absolute disgrace from start to nearly finish, it seemed their pitch is to sell sell sell, it seems they have
compassion for their customers but in reality this is all part of the sales pitch
This experience has put us off going to bromford in the future
Be aware.

4 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Bromford New Homes Sales

Antwoord van Bromford New Homes Sales

We appreciate you bringing this to our attention. We're sorry to hear about the pressure you felt during the sales process and that your experience fell short of expectations. We aim for transparency and will investigate this to ensure a better experience for future customers. Thank you for your feedback.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Over the years

Over the years, Bromford Housing has been ready at hand for maintenance services and a friendly landlord. I can't fault them in anything. Their rent and annual increment is moderate. Their staffs response to complaints or requests are over the top.

18 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Bromford New Homes Sales

Antwoord van Bromford New Homes Sales

We appreciate your positive feedback! We're happy to hear that you've consistently experienced friendly service and prompt maintenance and are happy in your Bromford home!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Nice experience

Nice experience

18 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Bromford New Homes Sales

Antwoord van Bromford New Homes Sales

Thank you for your kind words, it's great to hear you have had a good experience with Bromford.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Oportunidade

Foi ótimo pq facilita as famílias menos estruturadas em realizar o sonho de
Poder adquirir sua casa

17 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Bromford New Homes Sales

Antwoord van Bromford New Homes Sales

We are pleased to hear you find the Shared Ownership scheme beneficial to you and your family. Please feel free to contact us if you have any questions, or our website has some great articles with further information. Please visit www.bromfordhomes.co.uk

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Disappointing Experience with Bromford…

Disappointing Experience with Bromford Home Sales

My experience with Bromford Home Sales has been extremely disappointing. From the outset, I felt pressured by persistent and overly aggressive sales tactics that made the entire process feel more like a hard sell than genuine customer service.

Despite raising a formal complaint about the way I was being treated, I’ve received no response from their complaints team. The lack of follow-up only reinforced my concerns about how little value is placed on customer care.

It’s clear the homes will sell regardless, but that doesn’t justify treating prospective buyers with such disregard. In the end, I decided not to proceed any further. I would not recommend Bromford Home Sales based on this experience.

17 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Bromford New Homes Sales

Antwoord van Bromford New Homes Sales

We appreciate you bringing this to our attention. We're sorry to hear about the pressure you felt and the lack of response to your complaint. We value customer care and will review our sales approach and complaint process to improve. We are also looking into your comments and will be in touch shortly. Thank you for your feedback.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

* Not a good experience from your…

* Not a good experience from your Mortgage Advice bureau- they gave wrong info - when asking a valid question to be be told "I'm on A/L now so turning my computer off" is not good advice with no answer to question??
Beautiful homes excellent speedy response from Bromford - Just a huge shame they are badly let down by Mab when buyers need help to purchase shared ownership homes.

29 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Bromford New Homes Sales

Antwoord van Bromford New Homes Sales

Thank you for your comments and we're thrilled that you were happy with your experience with Bromford.

We also appreciate you bringing your comments about MAB to our attention and are sorry to hear you had a poor experience. Although MAB are not part of Bromford, your feedback regarding the lack of assistance is being addressed to ensure better support in the future. We value your feedback.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

If you have anyway to avoid using…

If you have anyway to avoid using Bromford try your best too, they are a criminal company specialising in bullying the vulnerable, you will be ignored for any problem you have then hit with the well known service charge scam, paying for gardens, starlifts you dont have, paying for gates that dont work, i currently pay bromford £57 a month service charge, they havnt provided services in years me and my neighbours fixed the gate ourselfs after a year of holding it closed with a dog lead.

AVOID,AVOID,AVOID

14 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Bromford New Homes Sales

Antwoord van Bromford New Homes Sales

We understand your frustration and appreciate you taking the time to share your experience. This Trustpilot profile is for Bromford Sales reviews, so are unable to help with this issue. I can see, however, you have left several reviews on the main Bromford Trustpilot page in the past. Due to the nature of Trustpilot it's very difficult to help customers on the platform. I can see from previous replies, my colleagues have urged you to get in touch with a member of our customer services team to help get the issue resolved. You can do this by either calling 0330 1234 034 or visiting www.bromford.co.uk/get-in-touch/

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Shocking

If I could I wouldn't even give them a star rating. Shocking behaviour from Bromford on how they treated complaints and Anti social behaviour. Has taken them 2 years to even act on it and I wouldn't even say they done that let down after let down. Want to up youre rent every year on "affordable housing" to the point where they'll make you homeless, and housing coach that rely private information to others. It's just been hell. Moved into one of there new builds and the work was Shocking took over a year for them to even start looking at the problem's and we're still waiting for the works to be finished and we're now on the second year, seems to be want to do nothing for a working class family but will wait on hand a knee for the bums/drug takers/drug dealers/ASB/people fruding the system.
I had a full grow man threatened my wife with my 2 year daughter, while he had someone eles kids with him but Bromford told me I can't use my ringdoor bell as proof because it eves he's privacy. Come to the point we want them to move us... this is just the icing on the cake so much more could be said.

24 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Bromford New Homes Sales

Antwoord van Bromford New Homes Sales

Hi Elliot, sorry to hear about the issues you've been having with anti social behaviour. This Trustpilot profile is for Bromford Sales reviews, so are unable to help with this issue. This being said I have spoken to a colleague in our complaints team who has informed me that letters have been sent out to your partner and Police are aware of the anti social behaviour.

I really hope this helps, and if you have any further issues regarding your complaint, please reply via the details on the letter or call 0330 1234 034.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

A bit disappointed

I have recently bought my first property with Bromford and it's not been a great experience so far. During the process of buying there is a lot of pressure put on to exchange by a certain deadline etc and it seems very much you are just a number for them to sell the property so they can move on to the next as soon as possible. As soon as the money is handed over it's almost like they are no longer interested in hearing from you, despite the fact I pay a large service charge and monthly rent payment. I have been in the property over 6 months now and outstanding issues have still not been resolved, it is impossible to get hold of anybody as the phone lines are always busy and if you message them on their live web chat they just tell you to phone up instead. I had an email when I moved in from my neighbourhood coach saying she would introduce herself to me, that has not yet happened and when I contacted her with a query she said 'thats nothing to do with me' so I'm not quite sure what the role of neighbourhood coach is for? On a positive note some of the staff I've spoken to have been helpful (once you get through!) and I am hopeful that the issues will eventually be resolved, it's just a shame because after renting with Bromford for so long before buying I actually had a lot of praise for them but my experience has been mired by feeling a bit let down and made to feel like I was a meer money maker for them that they have now washed their hands of. Once I move on from this property I will not be buying through Bromford again.

8 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Bromford New Homes Sales

Antwoord van Bromford New Homes Sales

We're really sorry to hear about your feedback overall, but great to hear that colleagues have been helpful when you've gotten through.

If you could please drop us an email to marketing.team@bromford.co.uk with your name and the best contact details, we would love to look into this further.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Judy was incredible

Judy was incredible, such support and professionalism shown throughout the whole experience of purchasing a shared ownership property.

7 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Bromford New Homes Sales

Antwoord van Bromford New Homes Sales

Thank you so much for your kind words. We're thrilled to hear that Judy provided such wonderful support and professionalism throughout your Shared Ownership journey. We’ll be sure to pass along your lovely feedback - it means a lot to us!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

so many things are wrong with them

so many things are wrong with them, I do not know where to start with.

1 december 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Bromford New Homes Sales

Antwoord van Bromford New Homes Sales

We're really sorry to hear about your feedback.

If you could please drop us an email to marketing.team@bromford.co.uk with your name and the best contact details, we would love to get in touch and talk through your experience?

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Initial contact was very consistent and…

Initial contact was very consistent and a flurry of activity and communication but once you sign the reservation fee and complete paperwork, no communication unless I initiated it , no choice of fixtures , poor quality kitchen design and actual fittings , lots of uncertainty no one takes responsibility lots of not us but it’s the solicitors or the builders was told December initially then January then February now when ever would not recommend

1 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Bromford New Homes Sales

Antwoord van Bromford New Homes Sales

We're really sorry to hear about your feedback.

If you could please drop us an email to marketing.team@bromford.co.uk with your name and the best contact details, we would love to look into this further.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Moseley Court has not been resolved!

My name is Jordan Mal and we have been facing a lot of racial abuse from our neighbours with no intervention from the Bromford. This company allows their neighbourhood coaches to be paid a full wage while not achieving the full scope of the job. They are not mental health trained professionals and this should be removed from the job description.

Moseley Court is the area and this is going to be public now. I gave this company one week to resolve this and all they have done is fob us off.

A company that allows racism and breaks tenants agreements.

14 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Bromford New Homes Sales

Antwoord van Bromford New Homes Sales

Hi Jordan, we're sorry to hear about your recent experiences. This Trustpilot profile is for Bromford Sales reviews so we are unable to look into this for you. I have however passed your information onto the Bromford customer services team and they will be in touch.

Please feel free to get in touch with the team directly here: www.bromford.co.uk/get-in-touch/

Kind regards,
Matt

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer