We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We recently sold our home with Cheffins in Saffron Walden and are very grateful for the support we received throughout the process. Ella Sowerbutts deserves a particular thank you. She was tirele... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We recently rented a flat in Newmarket through Cheffins and had a really positive experience. Joe Horncastle looked after us throughout the process, from showing us around the property to answeri... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fantastic service and support from Christina and her Team at Cheffins Haverhill . Professional and made my moving out and finding another property seamless ., stress free ! Thank you for the littl... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Holly at cheffins is quite simply amazing. She handled our move to Saffron Walden impeccably. Always reachable, her communication with us was prompt and detailed. Aside from doing her job so well, she... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Gecharterd landmeter
  2. ook in
  3. Kantoorvastgoedbedrijf
  4. Makelaardij
  5. Veilingmeester onroerend goed

Geschreven door het bedrijf

Cheffins is East Anglia's leading firm of surveyors, valuers, property advisers and auctioneers. Established in 1825, the firm has 6 offices in Cambridge: Ely; Haverhill; Newmarket, Saffron Walden and Sutton. Cheffins’ professional services include residential sales; residential lettings; fine art auctions; commercial property; agriculture and rural business services; vintage and classic auctions; planning and development; property auctions and tractor and plant machinery.


Contactgegevens

4,7

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

134 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 24 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,7

Alle reviews

(134)

100 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Rental property

We have used Cheffins to manage our rental property for the last (approx) 15 years.
They have always done a good job for us, the staff are friendly and communicate well, keeping us up-to-date with events at the property and legal requirements.

20 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Cheffins

Antwoord van Cheffins

Thank you very much for this 5* review. We really appreciate you taking the time to do this for us.

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Cheffins platinum service

I have used Cheffins platinum service since 2015 .The staff are committed and professional especially when dealing with tenants and awkward situations that sometimes arise.Payments and accounts reporting are excellent as well as being kept up to date of all the legislation being levied on landlords by the government .

20 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Cheffins

Antwoord van Cheffins

Thank you for leaving this review for us.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Cheffins ~ Great lettings and sales teams.

Cheffins lettings team managed my property for eight years until its recent sale. Both lettings and sales team are very helpful, have expert knowledge in their field and demonstrate true professionalism. Debra in the lettings team is brilliant, responds promptly to enquiries and gives excellent advice when needed.

Both Charlotte and Leila in the sales team were incredible. From dealing with potential buyers, booking viewings, negotiating the sale and then chasing everything to point of exchange they were so helpful, friendly, courteous, professional and always so quick to get back to me. My house was on the market for less than two weeks and we exchanged contacts in very good time. This was down to Charlotte and Leila’s hard work and communication with everyone involved.

I would highly recommend Chefins for both property letting and sales, they have been fabulous!!! Thanks to all of you.

12 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Cheffins

Antwoord van Cheffins

Thank you so much for this review.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Cheffins Rental dept, Haverhill.. 5 ⭐️

Cheffins Haverhill are absolutely first class managing our 2 rental properties.
Laura Yemm is exceptionally professional, efficient, so helpful & looks after us perfectly. A pleasure to deal with .

10 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Cheffins

Antwoord van Cheffins

Thank you so much for this 5* review for Laura Yemm in our Haverhill team.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

My properties are in good hands

Cheffins has been mangling my letting properties for many years. I can always rely on them to sort out the regular certificate check for Gas and Electric. The regular property visit reports are detailed and honest. If there is any repair needed Cheffins always inform me first. I know my properties are in good hands. Many thanks to their good management leadership and strong team members.

10 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Cheffins

Antwoord van Cheffins

Thank you for this lovely 5* review.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I had an excellent experience with…

I had an excellent experience with Cheffins Haverhill throughout the entire process. The team was professional especially Laura, knowledgeable, and always willing to go the extra mile to help. Communication was clear and prompt, and they kept me informed at every stage, making what can often be a stressful process feel straightforward and manageable.
I would highly recommend Cheffins in Haverhill to anyone looking to buy, sell, or rent a property. Thank you to the whole team for such a positive experience.

17 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Cheffins

Antwoord van Cheffins

Thank you for this 5* review for our Haverhill lettings team.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent service from the letting team…

Excellent service from the letting team . Always happy to help out with any queries.
Thank too Laura and Ewan for your patience and understanding.

4 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Cheffins

Antwoord van Cheffins

Thank you for your 5* review.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The staff in Cheffins haverhill high…

The staff in Cheffins haverhill high street have been excellent from my first move in date and anything wrong in the flat they have on it straight away. The staff are always welcoming when you pop in to there agency in haverhill even just for a chat Laura is very proffesional and has loads of
Knowlege and is very mice to talk to.

5 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Cheffins

Antwoord van Cheffins

Thank you for leaving a 5* review.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

David and Rhea are superb!

David and Rhea made the whole process completely seamless. Genuinely, the sale was the easiest and most efficient part of the whole process. It's really noticeable even that the care taken to get high quality photos sets Cheffins apart from others. Highly recommended and thank you David and Rhea!

7 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Cheffins

Antwoord van Cheffins

Thank you for leaving a 5* review.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent help and advice from Rhia at…

Excellent help and advice from Rhia at saffron Walden office.
She kept her cool in what was for us a long and protracted sale process due to issues lower down the chain.
Thanks again Rhia

4 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Cheffins

Antwoord van Cheffins

Thank you for leaving a 5* review for Rhia in our Saffron Walden office.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We complete tomorrow having exchanged…

We complete tomorrow having exchanged last week and all I can say is a big Thank You to Cheffin’s especially Max whose persistence rewarded us with a successful transaction. We were kept informed at all stages of the progress in a friendly and patient manner. We felt Cheffin’s found genuinely interested potential purchasers during the course of our sale. A big thank you also to Ella and Judith who were calming influences in a turbulent sea.

4 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Cheffins

Antwoord van Cheffins

Thank you for leaving a 5* review for our Saffron Walden sales team.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent Service

I have been renting with Cheffins for over 10 years and at all times found their knowledge of rental laws to be excellent. Their support in dealing with tenants, both good and bad, has been well advised and rapid. Their knowledge of local professionals to provide all the services needed is very comprehensive and the charges have always been reasonable. I live abroad, so their local knowledge when finding new tenants has been invaluable. Over the years staff have changed At all times there has been excellent continuity of service, with no gaps in the service provided. I strongly recommend this company to anyone considering appointing a letting agent.

7 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Cheffins

Antwoord van Cheffins

Hi Colin, thank you so much for this great 5* review. We really appreciate the feedback.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I had a lovely experience with…

I had a lovely experience with Cheffins. I would especially like to mention Angie, who worked incredibly hard for us. She is one of the kindest and most dedicated people I have ever met. She even supported us during weekends, despite it being her time off.

Thank you to the entire Cheffins team for your excellent service.

10 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Cheffins

Antwoord van Cheffins

Thank you for this 5* review for Angie in our Cambridge Lettings team. We appreciate you taking the time to do this.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Horrendous customer service and complete lack of accountability

If I could give zero stars, I would. We enquired about a highly sought-after 5-bedroom letting and were told there was only one specific day available for viewings. We completely rearranged our schedules and drove nearly an hour (a 2-hour round trip) to attend.
Upon arrival, the agent was nowhere to be found. When we called, it turned out the agent had booked us into a completely different 3-bedroom property at a totally different location. Because of their internal administrative blunder, we missed out on the correct property entirely, as it went under offer to people who were actually given the correct address.
When we raised this with the branch manager, Christina, instead of apologizing professionally and offering a solution, she actively tried to shift the blame onto us. She argued that because their automated confirmation email contained the wrong address, it was our job to proofread their agent's data entry before traveling. She then bizarrely claimed that because the property was high demand, it didn’t matter that we were sent to the wrong house because we "might not have got it anyway."
An absolute masterclass in gaslighting and shocking customer service. They refuse to take responsibility for their own staff's human errors. If you are a landlord, be aware that this agency is actively losing you good, proceedable tenants through pure incompetence and then alienating them afterwards. Avoid at all costs.

27 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Cheffins

Antwoord van Cheffins

We're sorry to see that you left a 1* review. We understand that you did speak with the Director in charge of the office, who has explained that this was human error. We apologise again for the error made which we have tried to mitigate as far as was reasonably possible and practical.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great service - would highly recommend!

Cheffins Newmarket (particularly Kristie, Claire, Sophie and Andrew) were excellent in dealing with our recent property sale and purchase. They were friendly, proactive, accessible and effective - everything you want in an estate agent. Thank you!

14 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Cheffins

Antwoord van Cheffins

Thank you for this great 5* review. We really appreciate the feedback.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Angie made all the difference

We rented through Cheffins for two years and had a great experience throughout. Angie German in particular was outstanding, always responsive, genuinely helpful, and incredibly patient. When our move-out got complicated (we relocated internationally and had to coordinate everything remotely), Angie went above and beyond to help us work through the checkout process smoothly. She was proactive, fair, and kept us informed at every stage. The deposit return was handled transparently and resolved quickly. If you're renting in Cambridge, you're in very good hands with Cheffins and especially with Angie.

27 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Cheffins

Antwoord van Cheffins

Thank you for leaving a 5* review for Angie in our lettings department in Cambridge.

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Credit where credits due

After a torrid time in the middle of the sale,it was a pleasure to meet max and he came to my house and apologised,and dealt with everything that was outstanding, credit where credits due,and max sorted everything out,as I was totally stressed,and I would definitely use them again as I maybe moving myself.

25 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Cheffins

Antwoord van Cheffins

We're sorry to hear that you believe you've experienced poor service. We would like to discuss this further with you. Please contact the office and ask for Max Cutsforth (01799 523656).

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

We were genuinely shocked by the…

We were genuinely shocked by the unprofessional behaviour of the Cheffins staff handling a rental property in Cambridge.
Two different employees contacted us regarding the same property. Initially, Lauren Sweeney arranged the viewing by email, but as she was going on holiday, she passed our details to her colleague, Angie German, who was supposed to conduct the viewing.

We were relocating due to my husband’s job and travelled 1.5 hours with our three‑month‑old baby to attend the appointment. We arrived seven-five minutes early. The property door was closed and no one from Cheffins was there. After waiting for ten minutes, we called Angie German to ask where she was. She claimed she had been at the property on time but had left because “we were not there”. This was simply untrue. When we asked why she did not call us before leaving, she replied that she was not obliged to contact us.

The entire conversation was dishonest and dismissive. For us, this was extremely upsetting — travelling such a long distance with a small baby only to be left standing outside with no communication was stressful and deeply disappointing.

This experience showed a complete lack of professionalism, reliability and basic courtesy.

22 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Cheffins

Antwoord van Cheffins

We're sorry to hear this. Lauren hasn't worked for Cheffins for some time; Angie is a Property Manager so would not ordinarily carry out viewings. For us to be able to full investiage this complaint, please contact our Head of Residential - sarah.bush@cheffins.co.uk or call 01223 271980.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I was kept informed every step of the…

I was kept informed every step of the way, nothing was too much for Cheffins, my. House purchase was made more exciting as they negotiated a lot of furniture and white goods left by the owner making moving in really easy. The keys were ready early,. Thank you Cheffings for all you did.

8 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Cheffins

Antwoord van Cheffins

Thank you so much for leaving this 5* review. We really appreciate you taking the time to do this.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer