flatfair Reviews 

3.088
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,6

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The process was smooth, straightforward and user friendly. Also the information given was plain and easy to understand. Well appreciated when some entities make their platforms too mind boggling. In a... Toon meer

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

This isnt a no deposit scheme, I have had to pay over £1000 before even moving in. Ridiculous. Better off using another "no deposit" scheme or none at all. It has taken 3 months to get to this stage a... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

From the very first day we came to your office, you were so kind and welcoming to us. You helped us so much, took the time to contact our old agency, called our references, and did everything you... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I asked about flat fare on Friday to my letting agent and on the Monday I received the paperwork. This was very easy to follow and asked me to read the documentation before I signed any paperwork whi... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Makelaardij

Over flatfair

Geschreven door het bedrijf

FAQ's Our news and views No Deposit Contact Us

About us

flatfair offers innovative rental solutions for landlords, tenants and agents.

Whether you’re a tenant looking to move with lower upfront move-in costs, a landlord looking to double your protection to up to 10 weeks, or an agent seeking to streamline your deposits, flatfair can help.

Get started

Contactgegevens

4,6

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

3K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 82% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,6

Alle reviews

(3.088)

414 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

A Service Worth Talking About

The process was smooth, straightforward and user friendly. Also the information given was plain and easy to understand. Well appreciated when some entities make their platforms too mind boggling. In addition...any company that frees tenants from the chokehold of a hefty deposit gets my vote! Well done!

29 september 2026
Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

This isnt a no deposit scheme

This isnt a no deposit scheme, I have had to pay over £1000 before even moving in. Ridiculous. Better off using another "no deposit" scheme or none at all. It has taken 3 months to get to this stage and after paying all these costs, I have still not been able to move in. Appalling.

25 september 2026
Logo flatfair

Antwoord van flatfair

Hi,

We’re sorry to hear you’re still waiting to move in and understand your frustration with the delays and costs involved.

Our No Deposit option replaces a traditional tenancy deposit (usually 5 weeks rent and a cost of around £865 for your tenancy) with a smaller upfront fee. Your payment to us was £252 including VAT.

If you haven’t moved in yet and would prefer to pay a traditional deposit instead, please let your letting agent know. We’d be happy to refund our fee in full so you can make that switch.

I hope you're able to move in soon!

Best wishes,
Damola
Head of Customer Operations

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Easy

Easy, only time I got frustrated was I signed in and then stupidly tried to use my partners card 😭😭🤦‍♀️😂

18 september 2026
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

other reviews look fake

Ok I've look through the other reviews and you can tell this company buys it's reviews. So as a real customer I find the service slow and unfair at the start of the process in regards to communicate to the estate agent. And you can post property evidence in the form of Photos and proper statements easily on the Site. Even though you pay that initial set fee, it feels like they’re working for the estate agents from the word go. In hindsight, I wish I paid the £4000 deposit because I feel like I would have more control over the situation. Never mind if everything goes wrong we just go to court. I will post an updated review once everything is complete with more details.

17 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo flatfair

Antwoord van flatfair

Hi Michael, we’re sorry you're not happy with the process so far.

We also want to clarify that we do not buy reviews.

We’d like to address your concerns about our role and how your case is being handled. Please contact us via support@flatfair.co.with your case or plan reference, so we can review the progress, discuss any questions, and explain the next steps clearly.

Best regards,
Damola
Head of Customer Operations

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

They don’t allow you to pay via credit…

They don’t allow you to pay via credit card if you choose a refundable deposit option but this option is suddenly available if you pay none refundable fee. While customer support was good and helpful, the concept itself feels scammy..

17 september 2026
Logo flatfair

Antwoord van flatfair

Hi Aleksandra,

Thank you for your feedback. We’re pleased our support team was helpful.

We understand why the different payment options raised concerns.
Credit cards are generally not accepted for the refundable deposit option across deposit schemes and providers, with flatfair aligning with those existing services (as we support a registration process which ultimately works with the established deposit schemes).

With regards to our separate deposit-alternative service however for which flatfair is in control, we have opted to allow card payments to faciliate the payment of the smaller non-refundable fee.

You can reach out via support@flatfair.co.uk if you have any further questions.

Best regards,
Damola
Head of Customer Operations

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer