Greentrip Reviews 70

TrustScore 3.5 uit 5

3,4

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Totalt oseriöst företag!!!! Försökt att få kontakt med företaget x massor på mail eftersom betalning skett men de skickar ingen vara, de svarar inte trots upprepade mail. Produkten skulle skicka... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Köpte en greentrip Urban för ett tag sedan, verkligen supernöjd med allt. Känns som bra kvalitet och den klarar allt min vardag behöver. Den var lätt att sätta ihop och upplever att laddningen räcker... Toon meer

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Uppdatering Idag ringde VD för företaget och bad om ursäkt för leveransproblem samt gav en kompensation för problemet som det har åsamkat mig. Det är goodwill. Min cykel kom aldrig och jag fick i... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Du som söker efter efter bästa elsparkcykeln, då har du hamnat rätt! Prisvärda hojar med väldigt bra kvalitet. Snabb och personlig respons från företaget och förtroendeingivande personal. Jag kommer... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord


Contactgegevens

3,4

Gemiddeld

TrustScore 3.5 uit 5

70 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen gegevens bekend over review-uitnodigingen

Dit bedrijf heeft hun klanten niet uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft nog niet op negatieve reviews gereageerd

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

greentrip Urban för ett tag…

Köpte en greentrip Urban för ett tag sedan, verkligen supernöjd med allt. Känns som bra kvalitet och den klarar allt min vardag behöver. Den var lätt att sätta ihop och upplever att laddningen räcker långt. Hade kontakt med företaget på Mail innan jag köpte och tyckte jag fick svar på mina frågor snabbt. Upplever detta som ett mycket bra företag med trevlig kundtjänst.

7 november 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Beställ inte härifrån!

Vi beställde härifrån i mitten av augusti och trots att det stod att varan skulle finnas på lager skickades den aldrig (två månader senare). När vi mailade om avbeställnig fick vi inte svar och nu verkar de ha stängt av helt så mailen inte ens går fram längre. Som tur var betalade vi via Quickly så de har kunnat driva in återbetalningen för oss men vill varna så inte fler beställer från detta blufföretag.

5 november 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Inte bra service, låg kvalitet på Greentrips egna Scooter. Vi köpte en Greentrip Elscoter som…

Vi köpte en Greentrip Elscoter som visade sig vara ganska låg kvalitet, när stänkskärmen bara gick av så tog det veckor att få svar, sen veckor att få en ny som antagligen skickades med båt från Kina. När batteriet dog ett halvår senare är det jättesvårt att hitta nytt hos service ställe (för man tröttnar på att Greentrip är så långsama att svara inte har telefon att ringa osv) för batteriet är inte standard utan antagligen billig kopia något annat batteri.

Efter att vi skickade film med problemet där vi visade att batteriet var dött slutade Greentrip höra av sig.

Jag rekomenderar att köpa från en butik där man kan komma i kontakt med butiken via telefon och köpa mer etablerat märke så att det faktiskt går att laga den istället för att som nu bara slänga på tippen.

2 november 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Bedrövlig upplevelse!

Min upplevelse hittills är enbart starkt negativ.

Den 21/8 hade jag kontakt med kundtjänst via mail fram och tillbaka då jag hade frågor om en s.k FatBike.
De svarade snabbt och var trevliga, det stod på siten att cykeln fanns på lager och allt var frid och fröjd.
Jag lägger en beställning och får en orderbekräftelse.
Några få dagar senare när jag inte fått något besked om leverans så mailar jag och frågar hur det går, jag får inget svar.
Jag väntar i 2 veckor för att se om det kommer något besked, inget svar.
Jag provar chatten, inget svar där heller, verkar övergiven.
Jag mailar igen, inget svar.
Jag börjar ana oråd, provar chatten igen där jag lägger fram mitt ärende och vädrar min frustration över deras brist på återkoppling, utan någon som helst reaktion från deras sida.

Idag, nästan exakt 4 veckor efter beställningen så provar jag att utge mig för att vara en ny kund som är intresserad av samma produkt - Då svarar man i chatten efter mindre än 1 minut.
Jag frågar om cykeln samt om den finns på lager.
Får svaret att den finns på "lagret i Polen" och att jag kan förvänta mig leverans inom 10 dagar.
Jag berättar då vem jag är och att jag fortfarande undrar över varför jag inte får leveransbesked om produkten finns i deras lager.
Får svaret om att det är "svårt med containrar i tullen" samt att man har leveransproblem generellt.
Man ljög alltså från början om lagersaldo, samt att man är selektiv med vilka frågor man besvarar till vem.
Personen jag chattade med menade också att hen inte kunde se orderhistorik och endast skötte chatten, vilket verkar mycket osannolikt.

Efter några ursäkter blev jag lovad att de skulle ta upp mina frågor med deras ledning som skulle kontakta mig personligen.
Detta har i skrivande stund inte hänt ännu.

Några ytterligare varningsklockor jag tyvärr valde att ignorera är att företaget inte har något telefonnummer, samt att de inte längre samarbetar med Klarna då "det blivit så dyrt med nya ägarna" som man berättade för mig under min beställning.

För mig handlar detta inte om att det är synd om mig för att jag får vänta på en leksak som kostar 12.500:-, utan faktumet att man tagit emot mina pengar, men inte levererat eller ens bemödar sig att svara på mail eller chatt.
Att man däremot snabbt svarar potentiella nya kunder anser jag vara bedrövligt och mycket genant för Greentrip.

En lång harang här, men sammanfattat så rekommenderar jag inte Greentrip, och om du mot förmodan beställer någonting, betala INTE direkt.

Jag överväger starkt att försöka häva mitt köp och eventuellt försöka anmäla vidare för falsk marknadsföring alt. avtalsbrott.

Uppdatering: Hävde idag (250923) köpet, får se hur det går med återbetalning.

21 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Jag beställde en elcykel för 1,5 månad…

Jag beställde en elcykel för 1,5 månad sedan. Företaget har hållit inne med mina pengar och vägrat återbetala, trots att varan aldrig skickats. Det var först efter att jag hotade med polisanmälan som de ens började reagera. Dom har inte svarat på ett ända mail ja skickat och i deras chatt svarar dom en gång i veckan om du har tur. Extremt oseriöst företag – jag avråder starkt från att handla här.

6 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ytterligare uppdatering om detta odugliga företag

Idag är det den 17/9 och jag har hållit på sedan den 15/8 med att försöka få svar om vart våra varor är, om jag får en återbetalning osv. Noll återkoppling på frågor från kundtjänst (provat alla kontaktvägar). Fått svar två gånger på en hel månad med dagliga försök och det har bara varit blaj för det har fortfarande inte hänt något. De lovade återbetalning den 4/9 - alltså 13 dagar sedan nu.
Fortfarande inget. Handla inte här för om ni får ett problem så får ni ingen hjälp och de ignorerar alla kontaktförsök.
Se uppdaterade omdömen längre ner på sidan.

17 september 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Varning! Gör inte samma misstag som mig - lyssna på andra.

Vill varna för detta bolag. Betalade för en elsparkcykel som de enligt deras hemsida hade på lager. När jag inte hörde något och ingen försändelse gick iväg fråga jag om status och fick reda på att de hade leveransfördröjning. Det är väl helt OK och de svarade iaf. Men sedan dess har det bara varit tyst. Inga uppdateringar och de svarar in på mail eller chatt. Önskar att få backa köpet men, som sagt, helt tyst. De har såklart inget nummer att ringa heller.

Jag borde ha lyssnat på andra som recenserat bolaget men har aldrig tidigare upplevt något liknande... dum som jag är lärde jag mig inte av andras misstag.

Mitt tips är att inte försöka spara några hundralappar utan köp från ett seriöst bolag. Tiden det kostar att försöka få svar och framförallt om man måste göra en rättslig process av detta hela är INTE värt det.

17 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Kundtjänst under ALL kritik!

Kundtjänst under ALL kritik!! SÄMSTA FÖRETAGET!

Beställde en V10 PRO i början av juni som inte vill starta. Efter flertalet mail med endast två återkopplingar att man vill ha en klipp på problemet för att flera veckor och ytterligare antal mail få till sig att man väntar återkoppling från fabriken har vi börjat ge upp.

Efter att ha tagit hjälp privat lutade det åt att det var laddaren som spökade. Skrev till kundtjänst igen och förklarade att vi kan ha hittat felet själva och önskar en ny laddare. Men INGEN som helst återkoppling denna gång och har fortfarande inget hört i skrivande stund!! Chatten är bara att glömma, den verkar mest vara för synes skull. Har skrivit i den många gånger och ALDRIG fått något svar tillbaka.

Hela förbannade sommarlovet har gått och det som var tänkt som en 15-års present står nu istället orörd i hallen som en tråkig förbaskad påminnelse om sämsta företaget NÅGONSIN!!

Om jag kunde skulle jag ge dem -5 ⭐️
FY FASEN vad dåligt! På måndag kontaktas konsumentverket!

16 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Mycket dåliga på att svara i chatten…

Mycket dåliga på att svara i chatten och mailen. De har sagt i nästan två veckor att jag ska få spårningsnumret till cykeln ”imorgon” men får aldrig det. Har väntat i snart en månad på cykeln och känns som att jag får vänta längre än så…

21 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Usel kundservice och försöker sälja cyklar som inte finns i lager

Grabben har väntat på en fatbike i två månader. HELA sommarlovet har nu gått och ingen leverans. Att det står att det finns ett visst antal cyklar i lager på sidan är rena lurendrejeriet, det stämmer inte alls.

Verkar vara stora problem med att få in cyklarna genom tullarna. Man kan ju undra hur Greentrip deklarerar sina importerade cyklar.

Har du tur kan du få kundtjänstsvar via mail efter flera dagar, chattfunktionen på hemsidan ska du inte bemöda dig använda för där händer inget alls.
Kundservicen är med andra ord under all kritik. Varför finns det inget nummer man kan ringa??

Tur att man valde Klarna för att betala i efterskott. Har dock fått kontakta dem för att pausa min betalningfrist (första gången man gör det, helt otroligt att det ska behövas!).

Nej, undvik Greentrip! Sämre kundservice får du leta efter.

22 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Börjar ångra mitt köp.

Börjar ångra mitt köp.
Fick snabbt ett mail om att "leveransen skulle bli något försenad." Hur länge? Ingen som vet verkar det som, eftersom jag inte får svar på mail. Hade jag inte köpt via Klarna hade jag varit helt säker på att jag blivit blåst.

31 mei 2025
Review zonder uitnodiging

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.

Lees meer over geverifieerde reviews.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer