Greentrip Reviews 70

TrustScore 3.5 uit 5

3,4

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Totalt oseriöst företag!!!! Försökt att få kontakt med företaget x massor på mail eftersom betalning skett men de skickar ingen vara, de svarar inte trots upprepade mail. Produkten skulle skicka... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Köpte en greentrip Urban för ett tag sedan, verkligen supernöjd med allt. Känns som bra kvalitet och den klarar allt min vardag behöver. Den var lätt att sätta ihop och upplever att laddningen räcker... Toon meer

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Uppdatering Idag ringde VD för företaget och bad om ursäkt för leveransproblem samt gav en kompensation för problemet som det har åsamkat mig. Det är goodwill. Min cykel kom aldrig och jag fick i... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Du som söker efter efter bästa elsparkcykeln, då har du hamnat rätt! Prisvärda hojar med väldigt bra kvalitet. Snabb och personlig respons från företaget och förtroendeingivande personal. Jag kommer... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord


Contactgegevens

3,4

Gemiddeld

TrustScore 3.5 uit 5

70 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen gegevens bekend over review-uitnodigingen

Dit bedrijf heeft hun klanten niet uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft nog niet op negatieve reviews gereageerd

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Dålig service och kommunikation

Dålig service och kommunikation

Jättedålig med deras support och kommunikation. Gjorde beställningen på en barn elbil och på webbsidan stod att leveransen är mellan 7-9 dagar men inget sms eller mejl gällande min order eller något och sen man försökte kontakta dem att göra en ändring på adressen men fick inte svar.

Dålig service och tycker att ingen får verkligen komma och köpa hos greentrip.

30 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Aldrig sätt sämre

Aldrig sätt sämre, köpte en viss model på min elscooter och fick en helt annan som jag inte ens gillade det var första felet, andra felet var att bakdäcket hade punka. Och det sista är ju kundservicen som är så dålig, har skickat över tio mail senaste månaden och inget svar.
Gick Minus typ 8000kr🙏🏼

2 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Greentrip

Antwoord van Greentrip

Hej Omar,
Tack för att du hör av dig och delar din upplevelse – vi är givetvis ledsna att höra att något inte blev som det skulle.

Hos oss är det en självklarhet att rätt vara ska levereras, i gott skick. Om något blir fel så åtgärdar vi det alltid skyndsamt – så även i ditt fall, förstås.

Vi har gått igenom vår inkorg och ser inga obesvarade mail från dig, och hittar tyvärr inte heller någon beställning kopplad till ditt namn. Det kan ha blivit ett tekniskt fel eller att meddelandet inte kommit fram till rätt adress.

För att vi ska kunna hjälpa dig direkt, skicka gärna:
• Ditt ordernummer eller fullständigt namn + mailadress du använde vid köpet
• Kort beskrivning av vad du fick kontra vad du beställde

📧 Mejla oss på info@greentrip.se så ser vi till att hitta en lösning.
Vi vill såklart att du ska känna dig trygg som kund hos oss.

Vänliga hälsningar,
Andreas
Team GreenTrip

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Sjukt bra

Sjukt bra, hjälpsamma och allt, min cykel hade kändes som ny allt var på plats, en hel vetenskap lär gått ned på greentrips kontor! Rekommenderas 5/5⭐️

20 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Uppdatering! Min cykel kom aldrig och jag fick inget…

Uppdatering
Idag ringde VD för företaget och bad om ursäkt för leveransproblem samt gav en kompensation för problemet som det har åsamkat mig. Det är goodwill.

Min cykel kom aldrig och jag fick inget svar från supporten eller chatten så jag försökte att häva köpet och beställde från en annan leverantör men då kom plötsligt min leverans så nu står jag med två elcyklar.
Mycket dålig service

20 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Enkelt köp men dåligt med info

Super enkelt att ta betalt men väldigt dåligt med svar på epost/chatt eller någon form av kontakt utanför när det gäller betalning.

Då det dröjt ca 7 veckor med leverans av min order, har jag behövt jaga deras Support i flera veckor för att få info kring min order, förra veckan fick jag info via SMS att det är väldigt svårt att få in min elcykel från fabrik, och att det väntas dröja ytterligare, fick dock hjälp och pris avdraget på min order då det dröjt flera veckor utan uppdatering.

24 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Greentrip

Antwoord van Greentrip

Hej Abbe,
Tack för att du delar din upplevelse – vi förstår verkligen din frustration.

Vi har haft en mycket kraftig tillväxt den senaste tiden, och i kombination med röda dagar har det tyvärr påverkat både vår leverans- och svarstid. Vi är de första att beklaga detta och vill vara helt ärliga med att hela kedjan hamnade efter.

För att komma till rätta med detta har vi nu utbildat fler nya medarbetare inom kundservice och jobbar hårt för att vara helt i fas den här veckan.

Vi vill självklart att du ska få all den hjälp och information du behöver. Därför skulle vi gärna vilja ringa upp dig och reda ut ditt ärende så snabbt som möjligt – hör gärna av dig med ett telefonnummer och en tid som passar.

Tack igen för att du tog dig tid att ge feedback. Vi hoppas få möjlighet att vända din upplevelse till något positivt.

Vänliga hälsningar,
Simon
Team GreenTrip

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Osäkert….

Hade avvaktat med att beställa, var supernöjd med cykeln när den väl kom, strul med leverans samt ganska dålig kommunikation.

25 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Greentrip

Antwoord van Greentrip

Hej,
Tack för att du hör av dig, och jag vill börja med att be om ursäkt – både för att du inte fått svar och för att leveransen dröjt mer än den utlovade tiden.

Vi har haft en kraftig ökning i både efterfrågan och beställningar den senaste tiden, vilket dessvärre påverkat våra svarstider mer än vi önskat – särskilt i samband med röda dagar. Det är inget försvar, men en förklaring vi vill vara öppna med.

Vi håller just nu på att gå igenom alla ärenden, och har förstärkt teamet så att vi snabbare kommer i kapp. Jag kollar gärna upp din beställning direkt om du mejlar mig ditt ordernummer till info@greentrip.se – så ser vi till att du får ett klart besked och den hjälp du förtjänar.

Tack för ditt tålamod, och vi hoppas få chansen att rätta till det här.

/Simon
Team GreenTrip

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Otroligt imponerad av NX2

Otroligt imponerad av NX2, bästa köpet jag gjort!

Beställde en GreenTrip NX2 och är grymt nöjd på alla plan. Redan vid uppackning märktes det att detta inte är någon billig el cross, kvalitetskänslan är genomgående och konstruktionen känns riktigt robust.

Prestandan är helt galen, stark motor, fantastisk acceleration och den klarar backar och tuffare underlag utan problem. 👊👊Körningen är smidig, stabil och tyst. Batteriet levererar verkligen och räckvidden är klart bättre än vad jag väntat mig...

Stort plus också för snabb leverans och att jag kunde betala smidigt med Klarna. Rekommenderar verkligen GreenTrip för dig som vill ha seriös elcross i premiumklass utan att spräcka budgeten.

// Tobias

10 april 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Löstes till slut men mycket krångel och osäker kundupplevelse

På något vis skickades en betydligt sämre scooter än den jag faktiskt köpt. Jag mailade dem men fick inget svar. När de väl svarade dröjde det ändå flera veckor innan retursedeln faktiskt skickades, och ytterligare flera veckor innan jag fick min återbetalning. Hela processen var utdragen och kändes oprofessionell.

Dock vill jag lyfta att ägaren själv ringde upp mig och förklarade situationen. Han berättade att de nyligen bytt betallösning och att de haft brist på personal, särskilt inom kundservice, vilket förklarar mycket av det som gått snett. Han tog ansvar direkt och såg till att återbetalningen faktiskt genomfördes.

Med det sagt, om du funderar på att köpa från GreenTrip just nu, skulle jag rekommendera att du avvaktar. GreenTrip verkar fortfarande ha en del att ordna gällande kundtjänst och interna processer. För att undvika samma krångel jag gått igenom kan det vara bättre att vänta tills de fått ordning på verksamheten och kan erbjuda en smidigare upplevelse.

14 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Greentrip

Antwoord van Greentrip

Hej Gabriel,

Tack för ett väldigt bra samtal – vi uppskattar verkligen att du tog dig tid att prata med oss och förklarade situationen.

Jag kan nu bekräfta att återbetalningen är genomförd, och vi beklagar återigen att den dragit ut på tiden. Det är inte acceptabelt och absolut inte hur vi vill att våra kunder ska uppleva sin kontakt med oss.

Vi är ett växande företag och har nyligen genomfört flera förändringar, bland annat bytet från Qvickly till Klarna som betalpartner. Tyvärr har det skapat vissa tekniska och administrativa utmaningar som lett till förseningar i både support och återbetalningar. Det är ingen ursäkt – men det är en viktig lärdom för oss.

Vi har nu stärkt upp vår kundservice och infört nya rutiner internt för att säkerställa att liknande situationer inte upprepas. Vår ambition är att hålla en nollvision när det gäller kundmissnöje, och varje händelse som denna ger oss viktiga insikter för att kunna förbättra oss.

Tack igen för din förståelse, ditt tålamod och för att du lyfte detta – det hjälper oss att bli bättre.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Du som söker efter efter bästa…

Du som söker efter efter bästa elsparkcykeln, då har du hamnat rätt! Prisvärda hojar med väldigt bra kvalitet. Snabb och personlig respons från företaget och förtroendeingivande personal. Jag kommer att handla med från er😁👍🏻

11 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Greentrip

Antwoord van Greentrip

Tack snälla för dom fina orden! Och mycket nöje med produkterna :)

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Trots strul med leveransen fixade…

Trots strul med leveransen fixade Andreas så jag fick min el cykel precis i tid för min resa. Ett stort tack till en bra representant för Greentrip.

1 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Greentrip

Antwoord van Greentrip

Tack fina Inger! Hoppas husbilsemestern var kanon :)

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Köpte en el sparkcykel och är super…

Köpte en el sparkcykel och är super nöjd!!
Bra kundservice och önskar detta nystartade företag en ljus framtid!!!

28 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Greentrip

Antwoord van Greentrip

Kul att höra Melvin, den modellen är en personlig favorit med ;)

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Fruktansvärt dålig erfarenhet från…

Fruktansvärt dålig erfarenhet från detta företag.

Beställde en cykel som skulle levereras efter 5-6 dagar som aldrig kom. Många försök att kommunicera med dom via formulär och chat på hemsidan och mail men fick inga klara svar, de få gånger dom faktiskt svarade. Efter en anmälan till ARN blev det fart på dom men sen slutade dom svara igen, efter hot om polisanmälan så fick jag äntligen mina pengar tillbaka, efter ca 2 månader.

20 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Greentrip

Antwoord van Greentrip

Hej Johan,

Tack för att du delar med dig av din upplevelse – och vi vill börja med att be om ursäkt. Det här är inte den kundresa vi strävar efter att leverera.

Vi är ett växande företag som, i takt med stark efterfrågan, tyvärr stött på utmaningar som vi inte hanterat så snabbt och tydligt som vi borde. Vi har varit i kontakt med dig och kompenserat det inträffade, och hoppas att det åtminstone ger ett visst upprättelse.

Vi har nu utökat både returteamet och kundservicen för att undvika att liknande situationer uppstår i framtiden. Vi tar det här på största allvar – och jobbar varje dag för att bli bättre.

Tack igen för din feedback.

/Teamet på GreenTrip

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.

Lees meer over geverifieerde reviews.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer