Hello Japan Store Reviews 

185
•
TrustScore 1.5 uit 5

1,3

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I would give them zero if I could. Ordered a JJK happy bag and received avout £20 worth of stuff that looked like it'd come from a pound shop vending machine. They wouldn't even let us return for a re... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absoluter Scammer-Laden. 70€ Versand für 1kg Gewicht und dann verteilen sie es noch ungefragt auf 2 Pakete und es kam mit 5 Wochen Verspätung an. Habe einen Fall eröffnet bei Paypal. Hello Japan meint... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Unprofessional Incompetence Dishonest It's not even deserving of 1 star. If I could I would enter 0 stars. Does not ship out orders, and does not reply to emails. Complete scam and clearly owes many... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Das Unternehmen hat meine im September 2021 bestellte Ware in Höhe von über 330,- € bis heute nicht geliefert und reagiert auch nicht mehr auf Mailanfragen. Hat Jemand eine Idee, ob es rechtliche Mögl... Toon meer


Contactgegevens

1,3

Zeer slecht

TrustScore 1.5 uit 5

185 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft nog niet op negatieve reviews gereageerd

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

1,3

Alle reviews

(185)

4 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Review Update!!!

This is an update to my previous review down below which I cannot alter. After posting the message here I got a prompt response which I was thankful for. I received emails and tracking and my package shortly arrived after my inquiry! I was so happy I can’t begin to tell you! First off, my fault for not paying attention to shipping info. I’m dumb, can’t read and I panicked! After supplying the order number they were able to locate my package and send me email info promptly. What I learned is PATIENCE IS a necessity. I understand the understaffing issue and with Covid and the holidays I can now see how stressed the staff are so please be patient, polite and provide the necessary information needed and someone WILL get back to you!!! I’m happy with my products and want to thank the staff for their patience in dealing with everything and getting in touch with me so promptly. Would order from again. I have faith! Thanks HelloJapan.com!!!

31 januari 2021
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Good customer support - even in hard times

I've preordered four booster boxes of Pokemon cards back in October. Everything went smooth and my articles came by the beginning of December as stated by the website!
Unfortunately only three booster boxes arrived. I contacted the customer support and clarified what has happened and asked for a refund of the 4th box. After some waiting (aprox. 1-2 weeks) they informed me that my inquiry was forwarded to a manager. After two more weeks I've got an email telling me that the issue has been resolved and that I should check my PayPal account - lo and behold my money was back!
I think that some people writing bad reviews here should be a bit more patient and understanding - especially in regards of the current situation.
Everything can be resolved by being a kind human!

26 januari 2021
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Zero contact, they cancelled order "by mistake"

Unfortunately I'm having to write a bad review, something that I very rarely have to do as I am a very understanding person when it comes to issues surrounding online orders, especially from abroad. I have been very patient during the whole ordeal knowing that they have a small team.

I made an order in November (Ref: CUVOVWHYS) but never heard of anything back after over a month. I contacted the company several times via email and through their website however I received no reply. I gave it another month before trying again but still had no response.

In January I received an alert that my order was cancelled with no reason given. I again contacted the company to ask why after 2 months my order was cancelled. I made my payment 2 months ago and I could see that the item was currently in stock so there should have been no problems.

I had several items in the order but I can see that one of the items I ordered had increased in price from around £15 all the way above £60+ at the time of my order being cancelled so this makes me think that they realised they could get more money so cancelled preorders in order to sell it at a higher price.

If true, this is not good at all, especially after holding my money for over 2 months with no intention of sending me the product when I could have ordered it from other suppliers instead.

I had intended to make other orders if this was successful but I'm glad I didn't at this stage. I still have not heard back from the company after 6+ attempts.

If someone at the company could get in touch with me to help resolve my order issue, I'll be more than happy to amend my review.

Regards,
Ryan

Edit 1 Feb:
I have since received an email stating that they cancelled my order by mistake. Someone with a similar name asked to cancel their order but they cancelled mine instead. I've asked if they can reinstate my order at the original price and waiting to hear back, guess I'll update this review next month...

Edit 2 March:
I replied to the email last month but I have still not had a reply. I would have thought they would be there to help given they cancelled my order by mistake when another customer contacted them instead.

26 januari 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Hello Japan Store

Antwoord van Hello Japan Store

Hi Ryan,

Your order has been refunded 2 weeks before this review. (10th January)
I double check on our system + PayPal to be sure before writing this comment.
I don't know who took the decision (manager?) or why as I can see that someone from the team exchanged with you, not sure who and what has been decided at the end of your exchange. (limited access)

Regarding your other comment about the price increase, this is completely unrelated.

You will noticed on our website (and many others) that it's happening for many products.
Pre-order: cheaper price
In stock: normal price
Last item of rare items: raising the price

Feel free to use the same conversation (email) if you still need assistance.

Best Regards,

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Think I'm being scammed

I placed an order on 1/7/2021 (order number YAVXTLBGX) for a total of $63.44 (52.52 Euros) and have not received any notifications. Afterwards I read on their website they were NOT shipping to America because of Covid-19 and became concerned since they started taking money out of my account under seller "Unknown." I sent them a message regarding my concern and asked if they were not shipping to the USA to cancel my order and give me a refund. I sent that message on the 17th of January and STILL have not received an answer. Im afraid I'm being scammed and they are stealing my money and not going to send me the products I ordered at all. PayPal has refused to help so unless I get assurances and a response here, Ill be forced to report my card stolen and file a claim with my bank for theft and have my accounts frozen. I regret not reading the reviews here and Im not sure how any of these situations played out because they still seem unresolved. Very frustrated, angry and mostly sad and disappointed!

23 januari 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Hello Japan Store

Antwoord van Hello Japan Store

Hi Tracee
You have the answer in your own comment.
"Afterwards I read on their website they were NOT shipping to America because of Covid-19"
In the exact same page, we explain that we are using DHL to send to US and that this notice concerned only the people who order using Japan Post.
As you provided your order reference, I'm forward to the manager.
It will be fix by Monday, whatever the issue is.
Thank you.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Poor customer service, okay for basic orders

Items are great and for Christmas delivery, I got the items in okay time.

My biggest issue is customer service. I had to email twice to get an initial response. I got told items would be taken off my order and refunded. This didn't happen. I emailed four days later as there'd been no update to my order. I got no response.

21 januari 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Hello Japan Store

Antwoord van Hello Japan Store

We are taking time to process any inquiries. It's written on our website, just need to be patient especially during busy period such as Christmas/end of the year until early January.
Now that it's said, I can't believe nobody replied you as 3 people are replying inquiries every day.
In any doubt, feel free to email us today, with your full name/order reference, clear detail of the situation in the same email to speed up the process and fix your current issue.

PS: regarding the delivery in "okay time". You can thanks the delivery company, not us ; )

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Second Time i ordered from them

If you are lucky The support needs a whole week to answer, or the ignore you ...
i ask Them some questions got an answer several days later. They say they will check my Problem by tomorrow and give me a feedback. Next day i got nothing. The other day nothing too, so i asked Again and from now on they ignore me. After i asked 3 times again.
If i dont get an normal answer with in 2 days, im cancel my order and buy else where because i am now waiting for alsmost 14 days and they say normally it takes 7-10. my order is now for 14 days on: „payment accepted“ and nothing Happen anymore.
I am kinda disapointed :/

14 januari 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Hello Japan Store

Antwoord van Hello Japan Store

Hi Andre,
We saw the email you sent today, we replied.
You have created 3 accounts on our website reason why you don't see all your orders in the same account. Be careful & be patient please.
Thank you for your understanding.

Edit after your updated your review from 14th january:
"!!!Good support, issue solved quickly ranking update!!!" That was your message.

We highly recommend you to be patient, or send us a kind reminder especially if you said that the issue has been resolved and then there is another (same?) issue.

Waiting for your email NOW.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

You won’t be disappointed.

I preordered a few Pokémon Booster Boxes about a month ahead of release. Shortly after release, my boxes were shipped out. There did end up being a minor shipping issue. However, I reached out via their Facebook chat and received an insanely quick response as it was almost 1am their time. The shipping issue was resolved that morning during business hours and a few days later the boxes were in my hands. They were incredibly polite and professional.

I highly recommend HelloJapan and will most certainly be buying all my Japanese Pokémon boxes from them. Plus their prices are very hard to beat.

Thank you HelloJapan!

13 januari 2021
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Hello Japan is a scam

Hello Japan is a scam, despite claiming otherwise. I believe 2 months is more than enough time for you to handle my order. You would know what my order number is if you checked the 10 e mails I sent you, no, I am not going to give our order details on a website, but I will for sure make sure people don't go trough your customer service. You claimed you refunded over a month ago, but I didn't receive the money, no proof of refund etc. DONT BUY FROM THEM

12 januari 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Hello Japan Store

Antwoord van Hello Japan Store

So instead of giving us the informations related to that issue, which is the best and fastest, you deleted your previous review and making a new one a minute later to complain even more ?
Not very productive.
How about giving us the details by email right now ?
Only "Joanne" doesn't help at all. You are not the only one with the same name.
We are waiting for your email. Now.

Edit: we received your email, and refund manually this time. It was quick.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Super site avec un très beau catalogue

Super site avec un très beau catalogue, livraison rapide malgré la situation actuelle.
J'ai fait plusieurs commande je n'ai jamais été déçue.
Même lorsque j'ai eu un petit problème lors d'une commande et que j'ai fait part de ce problème, une personne adorable, compétente et polyglotte (ce qui a grandement facilité notre échange) s'est occupé de moi très rapidement. En 5 min le problème a été résolu. Je vous recommande fortement ce site. Merci encore à eux

12 januari 2021
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Want refund

After having validated the online payment (via payplug), back on the website, it appears there is no track of the PO... Goods are still in the cart.
But I was charged the amount !!!
I sent an email to support, no response yet

Good service support, issue solved quickly. ranking update

7 januari 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Hello Japan Store

Antwoord van Hello Japan Store

Patience is a vertue !
We have replied on SNS & Emails.

Problem has been fixed.

FYI:
PayPlug, the payment solution we are using, has not been updated by their team yet and we have been forced to desactived this solution until we get news from their support or a new update.
This is not a problem from as other customers had zero issue with other solution like PayPal or Stripe.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

“Love” aye right!

My order is from October. All I want is some news. Anything. I feel helpless as they have not responded to some (now very desperate emails). Despite their replies here “love” does not express how they feel about their customers or customer service in general.

5 januari 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Hello Japan Store

Antwoord van Hello Japan Store

Problem have been fixed and order on the way already once we got complete and clear information.
We could have been faster indeed, yet we are a small human size company.
We will try our best to have more people taking care of support.
(already have 2 more people since january)

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I ordered already several times there…

I ordered already several times there starting in November 2020. I had a problem with a pre-order item, that was not sent so I wrote a message about that item. It took a little time until they responded but to be fair it was in the middle of christmas business. After the reponse my item was sent without hesitation. All the other orders also got through without problems so far. A big plus: As soon the item is marked as shipped, it arrives super quickly (about within a week). I definetly recommend buying there!

5 januari 2021
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I bought 4 Orders on Hellojapan

I bought 4 Orders on Hellojapan. One Order never arrived. I wrote them and got no response. Without Paypal i wouldnt have my money back. The other Orders arrived with 2 weeks delay in the most lazy and worst packaging. The Pokemon boxes got damaged. This is a terrible site with no customer support. The best case when ordering from them is the item arriving late and damaged. DONT BUY FROM THEM!!!

4 januari 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Hello Japan Store

Antwoord van Hello Japan Store

So basically your ordered 4 times, got an issue with only one package, clearly a delivery issue but we are responsible for everything ?
Yes we did reply. Not fast enough apparently as we are off on near year. (we are still human)
We apologize for not being a big company and taking time to reply everyone. (and taking day off)

We will try our best to have more people taking care of support.
(already have 2 more people since January)

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Never got my shiny star v box it’s a…

Never got my shiny star v box it’s a scam

1 januari 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Hello Japan Store

Antwoord van Hello Japan Store

Not a scam.

We invite you to read more carefully our website and product page:
Shiny Star V late December 2020
Shiny Star V end of January 2021 release
Shiny Star V march 2021 release

Feel free to contact us with detailed information if you still need assistance.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Small company but lots of choice !

I ordered few plushies and KitKat for a gift and there were a problem with my local post in Belgium. I contacted the support service who explained me all the steps to follow.

You only need a little bit of patience, maybe y'all to used to Amazon but it's the only site where I can find all of the goods I want from Japan

23 december 2020
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Best of the best!! Amazing!!!

They are simply amazing!! I live over in the states and twice now have I made purchase from this amazing company and been super satisfied !! The have amazing communication and customer service. Very timely shipping and everything got here in a timely manner! I can recommend them enough!! Thank you!!!

11 december 2020
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Dangerous

I bought I product I live in Canada, they told me I had to change the shipping the link they gave me did not work, I have emailed them for about 2-3 weeks with no answer. I want a refund but I doubt im even going to get that...

9 december 2020
Review zonder uitnodiging
Logo Hello Japan Store

Antwoord van Hello Japan Store

Hi,
The link works fine, people are using it everyday.
Send us and email again as 2-3 weeks without any answer is strange.
Don't forget there is a FAQ with all informations needed to save everyone time:
https://hellojapan.shop/en/content/9-faq

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Scam site do your Research

Scam site do your Research, they fake positive ratings on Facebook and such.

6 november 2020
Review zonder uitnodiging
Logo Hello Japan Store

Antwoord van Hello Japan Store

As this person said, do your research and you will see we are not a scam site nor do fake positive ratings on Facebook. Love !

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Buyers Beware

I made a good sized order with this website. This company failed to ship the product or even explain what happened. I contact them and they told me they would look into it. Never heard back. I had to work with my credit card company to get a refund. Very sketchy company. Update: company’s response is 100% untrue. I have my correspondence with my bank to prove it. Very dubious company.

23 september 2020
Review zonder uitnodiging
Logo Hello Japan Store

Antwoord van Hello Japan Store

We explained the product wasn't in stock anymore. We proceed to the refund when requested, not your credit card company. Love !

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer