CeX/Webuy - Ireland Reviews 

45.815
•
TrustScore 4 uit 5

4,1

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I always come to CeX for all my technology needs. The website has a great user interface and online shopping is even better with Apple Pay and Klarna available at check out. The prices are always very... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I sold an old Nintendo to them. Got a voucher. For the last 8 months I have been trying to spend that voucher. Ordered a few times, go canceled due to unavailability. Then finally i bought 2 airtags... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Really happy with my purchase from CeX. I bought a PlayStation Portal and it was in excellent condition, just as described. The device works perfectly and looks almost brand new. The whole buying ex... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

CEX is great, race against the waste, repurpose electronics with the peace of mind of a 5 year warranty, I rather buy now from CEX then actually from shop, as I get 5 years warranty and they are very... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Elektronica en technologie

Geschreven door het bedrijf

CeX is Ireland’s largest second-hand electronics and entertainment specialist with 600+ stores Worldwide. Buy, sell and exchange a range of phones, games, consoles, laptops, tablets, computers, electronics & gadgets for cash or CeX vouchers. With a free 5-year warranty on most products sold, CeX has served tech enthusiasts the latest and greatest in the world’s tech for decades. You can also donate your unwanted games and gadgets to charity. To see our full online returns policy visit webuy.com or to contact customer services visit webuy.com/support

Buy with Trust at CeX

Geschreven door het bedrijf

5 Year Warranty on Everything!
Enjoy the security of a 5-year warranty on the widest range of games and consoles, phones, electronics, computers and much more.

Contactgegevens

4,1

Goed

TrustScore 4 uit 5

46K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Bij Trustpilot draait alles om menselijke content. Dit bedrijf kan echter ook onze AI-ondersteunde tool gebruiken die ze helpt bij het schrijven van hun reacties.

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,1

Alle reviews

(45.815)

4.821 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Works perfectly but definitely a lot…

Works perfectly but definitely a lot dirtier than advertised as a B product even though some bits I cleaned quickly myself other than the staining I feel this could’ve been done for selling it to me

12 september 2026
Logo CeX/Webuy - Ireland

Antwoord van CeX/Webuy - Ireland

Hi Emily,

Thank you for your review.

We have quality standards in place where items are checked before dispatch to ensure they are in a clean and saleable condition. However, please accept our apologies for the condition of the item you received.

Rest assured, I will be forwarding this review as feedback to the store management so that their measures can be reassessed.

To look into this further, I will be sending an email to your registered ID requesting some details. Do check your junk/spam folders in case my email isn't located in your mailbox.

Regards,
Ramson.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great service

Great service. Cex had both games I was looking for. They were reasonably priced. They arrived just as they were advertised. Delivery was quick. Happy with my purchase. Would highly recommend.

12 september 2026
Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Fast response

Fast response. However, the an post tracking details provided did not work on the an post website gave a "no info on this tracking number" error.

26 september 2026
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Click & collect order not as described.

I recently collected my click & collection order for Huawei Watch 5 black 46mm A grade from this CEX Dublin Northside branch, the employee there told me that the watch comes with everything original as should be, no scratches/marks however upon arriving home, once connected the watch with supplied charger, said slow charging, use original compatible one & back of the watch has some noticeable scratches, dirt. Long story short they basically sold me a b grade watch for higher price! Worst of all no way of contacting them, by phone or email. Can't even leave them feedback on their website. So writing here. However if you were the customer trying to sell them something they would easily get very picky by the smallest details but scamming people is apparently allowed for them! Absolutely bad service, wouldn't recommend them at all! Avoid!!

2 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo CeX/Webuy - Ireland

Antwoord van CeX/Webuy - Ireland

Hi Mirakhmad,

Thank you for reviewing us.

We aim to grade all items accurately and ensure that A-grade items are supplied with original, fully functional accessories in pristine condition. Please accept our apologies that the condition of the watch and the charger you received did not meet our standards for an A-grade product.

Be assured, I will be raising this with the store management so that appropriate steps are taken to avoid such instances.

While our phone numbers are for internal use only, customers are welcome to contact us through our various communication channels: https://tinyurl.com/4fy56fwy

I will be sending an email to your registered ID requesting some details and suggesting a solution. Do check your junk/spam folders in case my email isn't located in your mailbox.

Regards,
Ramson.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Phone working Perfect

Phone working Perfect
CEX is a company you can trust.
I am very satisfied and grateful for the prompt service.
I would recommend them to anyone.
Yours sincerely,
Darius

12 september 2026
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ordered a drone dji Mavric flymore when…

Ordered a drone dji Mavric flymore when received noticed less items from the picture arrived only 1 battery the picture had 3 the drone didnt charge the battery. Propellar guards were missing it states on the invoice with accesories the drone controller and leads for different phone conections on of which were sony brand. I emailed my concerns to cex and was told to return the item i dont think it was good enough. My best alternative is to order an external charger myself.

25 september 2026
Logo CeX/Webuy - Ireland

Antwoord van CeX/Webuy - Ireland

Dear Damian,

Thank you for your review.

I'm sorry to learn about the unfavourable experience with your recent purchase & please accept my apologies. Please rest assured, that feedback has been shared with the store's management for corrective measures so such instances can be avoided going forward.

Upon reviewing our records, I was able to locate the email correspondence regarding your order. In addition to the missing batteries, you had also mentioned that the battery was not charging with the drone and that the drone did not work with your own Type-C charger. As a result, our team advised to return the product under warranty so that we could inspect the reported issue and provide you with a suitable resolution.

To assist you further, I have now responded to the same email thread requesting some additional information. Once we receive the requested details, we will be able to review the matter further and assist you accordingly.

Regards,
Rahul

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Delivery took too long

Delivery took too long. Ordered 2 items then received an email saying one order was dispatched the other is out of stock. No option to then cancel. Paid nearly €5 euro for delivery which would have been fine for the two items i ordered but was given no oltion before the 1 item was dispatched.

25 september 2026
Logo CeX/Webuy - Ireland

Antwoord van CeX/Webuy - Ireland

Hi Pat,

Thank you for your review, and I'm sorry to know that a part of the order couldn't be fulfilled.

Our stores make every effort to fulfil all items in the order, and we have guidelines in place to check the product specifications while processing them. However, at times, the stores notice that the item is incorrect or unfit for online sale; thus, to avoid the inconvenience of returning the item to us, such orders are cancelled.

Rest assured you weren't charged for the cancelled item, and any funds allocated by your bank should be reversed to your account within 10 working days.

Regarding the delivery charge, if the order value is under €100, a flat delivery fee of €4.95 is applicable on the entire order.

If you have any other concerns or queries, feel free to write back on the same email thread and we will be happy to help.

Regards,
Saanchi

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Easy to order

My daughter sent me a link, ordered with ease and have it ready to give for her birthday. Good, efficient service for online delivery

25 september 2026
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Genuinely terrible service

Genuinely terrible service.

Item was missing in transit. Zero help from vex. Item then delivered and wrong spec. Went to shop and wanted to just organise another item from another shop and they refused. I get systems my not be flexible but there is no customer service. That’s 2nd item I’ve bought that they’ve messed up.

Yes I would still like to purchase so happy to take a call and discuss tomorrow

25 september 2026
Logo CeX/Webuy - Ireland

Antwoord van CeX/Webuy - Ireland

Hi Alan,

Thank you for your review.

I'm sorry to hear about the error with your order and I understand that our customer service hasn't met your expectations.

We have quality standards in place where items are checked before dispatch to ensure they are correct as per the order but it seems this was overlooked. Rest assured, the feedback has already been forwarded to the store management so that their measures can be reassessed.

While customers can return the items to any CeX store, the replacement is subject to stock availability at the returning store.

Our records show that you've returned the item to us for a full refund and if given a chance, we'll aim to serve you better.

Should you wish to buy a similar product or explore other options on our website, feel free to write back on the same thread you had with my colleague and I will be happy to help.

Regards,
Ramson.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer