joospower.com Reviews 

388
•
TrustScore 3.5 uit 5

3,7

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I had been confused when returning my charger, the cables weren't aligned correctly, the charger was upside down, I couldn't see an acknowledgement of it being returned...it led to my return being sl... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Queried charge in chat. Took 1.5 hrs to get a response. Charge is £13. Which in my opinion is excessive and people are waiting for hours, no wonder their phone runs out. I asked many times fo... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Bit confused used at A&E today at UCH for around 3 hours I was charged £11 pounds hoping that isnt the case. After calling your chat you have since refunded £6 pounds as due to my condition I didnt re... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Borrowed a Joos power bank at Worcester Cathedral Square about a week prior, and duly returned it. However, it didn't register the return properly and eventually charged me the full standard "might... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Softwarebedrijf
  2. ook in
  3. Energiecentrale
  4. Technologische services voor evenementen
  5. Telecommunicatieapparatuur leverancier

Geschreven door het bedrijf

Joos Power provides on-the-go phone charging through power bank rental stations in hospitals, hospitality venues, and public spaces. Customers rent by scanning a QR code or using contactless payment, charge while on the move, and return to any Joos Power station. For contactless rentals, a temporary payment hold may apply and is released by the customer’s bank approximately 5–7 working days after return.


Contactgegevens

3,7

Gemiddeld

TrustScore 3.5 uit 5

388 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

3,7

Alle reviews

(388)

122 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

RIPPED OFF/ POOR CUSTOMER SERVICE

RIPPED OFF/ POOR CUSTOMER SERVICE. In A&E with my extremely sick child. Needed charger to get hold of my family. Long story short. Faulty charger and return system. Got charged £36. Contacted customer services and have been told I will be charged for an hours usage and refunded the rest. Disgusting to be charged for something that did not work. They tried to say I had the the powerbank for nearly ten hours when I had it for less than an hour desperately trying to get it to work whilst comforting my child who was vomiting everywhere. Don't use Joos. DISGUSTED!

7 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo joospower.com

Antwoord van joospower.com

Hi Amy, we’re very sorry for what you experienced in such a distressing situation. Please contact us directly at customers@joospower.com so we can review your case in full and assist where possible.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

My daughter rented a charger on 22 July…

My daughter rented a charger on 22 July 2025 from the Oracle in Reading & returned it. Apparently, they never got it back & she was charged £36.00.

Still no refund after waiting over 3 months - numerous promises & extortionate amount of emails. I have sent screenshots and they respond back but there is no action to their words.

You should be utterly ashamed of yourself treating someone with a diagnosed disability with such contempt and lack of respect.

Look at all the other negative reviews whereby others have returned charging devices correctly and they have still been charged.

AVOID AT ALL COSTS THEY ARE SCAMMERS.

UPDATE ON 28.11.2025 after Joos empty response insinuating that my daughter has received a refund. FOUR MONTHS & nothing! Please, please do not use this company - they have completely and utterly destroyed my daughter's confidence. This is a lot of money that you have, in effect, stolen from her. Your promises are worthless.

UPDATE 16.01.2026

6 months now & no refund what a pathetic excuse for a company.

22 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo joospower.com

Antwoord van joospower.com

Hi Nicola, we’re really sorry to hear about your daughter’s experience, especially after such a long wait. We completely understand how upsetting this must be, and we sincerely apologise for the inconvenience caused.

Just to clarify, the delay in processing the refund was due to an issue with our outsourced payment provider, as we do not directly handle refund transactions ourselves. An email has already been sent to you explaining this in detail, and we truly apologise for how long it has taken to resolve.

We can assure you that Joos operates in full compliance with UK consumer law, and we never charge customers without authorisation. Our goal is always to ensure every customer receives the support they need, and we will continue to monitor this case closely until it is fully resolved.

Thank you for your patience.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absolute scam!

Absolute scam!! They have taken £72 out of my bank account claiming they were never returned. They didn’t even work in the first place which is why I returned the first and got a new one, which was the exact same. I have been trying to talk to someone for over 40 minutes now and they have been no help whatsoever!! DONT USE THESE CHARGERS

25 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Logo joospower.com

Antwoord van joospower.com

Hi Ruby, thanks for your response – I'm really sorry to hear this, it looks like you tapped your card twice (£36 holding deposit) each time.

Our system automatically detects if a power bank was not released, so I’m sure you’ve been refunded by now. If there is anything we can do, please contact us at customers@joospower.com for assistance.

We take this feedback seriously, and we have since improved our customer service provision to avoid this happening again. Thank you once again, and we’re really sorry for the inconvenience.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I used a power bank in hospital for 45…

I used a power bank in hospital for 45 minutes and returned the item I have now been charged £36 in total. I will be taking this to trading standards the amount of people I can see this has happened to.
Customer service is a joke.

10 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Logo joospower.com

Antwoord van joospower.com

Hi Hannah, thank you for your response. We’re really sorry to hear this was your experience with Joos. I’m sure by now the £36 has been refunded to you, as it was just a holding deposit.


With UK law, if we don’t take a holding deposit and you decide to take the power bank home, we can’t retrospectively claim the funds from your card.


We have since worked to improve the screens to further explain this point for you. If you’d like to get in touch with customers@joospower.com, we'd be happy to further assist with this.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Scam

Scam, £3 unlocking fee payable every time which is none refundable, despite their FAQ suggesting that its a holding deposit.

Rent for 30 mins, you pay £3 + the time required i.e £0.58.

Do not use unless you're desperate for your battery to be charged.

19 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo joospower.com

Antwoord van joospower.com

Hi Liam, thanks for your review. We’re really sorry that you feel that way – we can assure you that millions of customers have rented from Joos in the past years, however, sometimes our service does fall short. Please note, the £3 unlock fee is different from the holding deposit.

The unlock fee works just like the shared scooters/bikes currently on the roads. The unlock fee is payable no matter how long you rent a power bank for. Our desire is to keep the price of charging your phone, if you really need to, as roughly the price of a coffee.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

They took £36 pound from me without any…

They took £36 pound from me without any kind of warning that this would be taken but yet has not been refunded after 1 hour of service this is a absolute joke stupid system crap service don’t use this crap literally scamming people in a hospital is disgusting not only me but a old person to before me couldn’t even put it back properly (Epsom hospital ) DONT USE THIS MACHINE !!!!

20 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo joospower.com

Antwoord van joospower.com

Hi King Charlie, we're really sorry for the inconvenience caused.

Our screens do show that all rentals by our contactless payment terminal require a £36 hold on your card. This is because if you decide to keep the power bank, we can claim the money back. If we don’t do this, the law states we’re unable to claim the money.

Most of our customers use the QR code system to rent a power bank, which avoids this challenge.

If you have not yet received your refund, kindly contact us at customers@joospower.com for any assistance.

In the meantime, we want to thank you for your feedback, and we’re working to improve the service based on what you’ve said.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Yep pretty scammy

Yep pretty scammy.

The machine would not take back the power bank.. it malfunctioned and kept telling me to return it to an already used slot.. charged £36 for an hours rental..

Support offered me a measly £15 partial refund as they 'still need to cover their costs'.. Whatever, told them to keep it. I think they need it more than me.

Avoid this business, I have never had any issues with any other rental power bank business.

2 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo joospower.com

Antwoord van joospower.com

Hi HAC, I am sorry to hear that you had this experience. We've had millions of happy customers, but we recognise that sometimes our service does fall short and stations can malfunction.

From your feedback, it’s clear this was an honest mistake, so please do get in touch with customers@joospower.com and we will offer you a full refund plus compensation, just to apologise for the inconvenience.

We take feedback like this very seriously & we’ll be working to ensure this doesn’t happen again.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I rented a charger from hospital when…

I rented a charger from hospital when my daughter was rushed to A&E. The Authorisation hold of 36 pounds was taken . The amount is not made clear on the charger stations at all. After returning it the amount is still pending a week later and no refund in sight. I have raised this with my bank now as I need it dealt with quickly. DO NOT USE THIS COMPANY AT ALL

18 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo joospower.com

Antwoord van joospower.com

Hi Claire, we’re really sorry to hear about your experience, especially during what must have been a stressful time with your daughter in A&E. We completely understand how frustrating this situation can be.

Just to clarify, the £36 you mentioned isn’t a charge but a temporary authorisation hold placed on your card in case the power bank isn’t returned. Once the power bank is safely returned, the hold is automatically released. Depending on your bank, this can take 5–7 working days. You should have received it by now, but if you haven’t, please email us at customers@joospower.com with your rental details, and our team will review it and help speed up the process.

We also appreciate your feedback about the visibility of the authorisation amount and will work on making this clearer on our charging stations.

Thank you for sharing this. Your feedback helps us improve our service for everyone.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

SCAM. Dreadful Horrible Service. Please AVOID!

This is a SCAM. My experience with Joos has been nothing short of dreadful. It could not have gone much worse to be honest. Please, you must stay away, I literally beg you. Joos is a company which operates a scam service and provides incredibly poor customer service. The machines are deeply flawed and there is a recurrent pattern of people being ripped off, conned and treated very unfairly, in fact badly.

I regret that many, myself included, only discover the negative reviews after falling victim to their fraudulent activities. In my case, £36 was taken from my account without proper authorisation, and efforts to obtain a refund from the company have been a long process. The customer service team is the worst I have ever encountered in my life. You need to save yourself the hassle. Please do not use these power banks. You will likely come to regret it.

Please look at the reviews for yourself. I am one of many and it needs to stop. In fact I recall attending the European Bartending School in London, Bermondsey, a few years back, Interestingly Joos operate literally a block away and it is a very suspicious and rough area of London. The people who work here are immoral and only out for themselves. There is no customer service, just tactical staling and ignoring of your complaint. They will not refund you.

Joos has numerous reports of overcharging customers, many of whom are vulnerable and in times of need, such as those in hospitals. The company, founded by a group of university students led by Hannz Liu and Josh Baah, has demonstrated an alarming pattern of immoral and corrupt behaviour. They repeatedly promise refunds without ever following through.

I strongly urge anyone who has been affected to immediately contact their bank to initiate a chargeback and to file a complaint with the UK Trading Standards. By compiling evidence including the widespread evidence/portfolio of negative reviews, you have a very strong case and it is important that you get your money back as you don’t deserve to be ripped of nearly £40! No service they offer is worth £36 and they deliberately charge this even if you use the service for 5 minutes, PLEASE STAY AWAY.

This is happening to a lot of people and it’s not fair. I am in the process of writing to trading standards to raise this flag. Hopefully Joos can learn from this and stop these bad behaviours and at the very least modify and repair their faulty machines. They need to stop overcharging customers as it is very unfair. People, especially in hospitals and in their time of need do not need this added burden and stress on them.

Thanks to services like TrustPilot people can be advised about companies which are not fair. Please conduct due diligence and decide if using Joos is really the best for you. The reviews speak for themselves. I am one of many customers treated very badly.

4 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo joospower.com

Antwoord van joospower.com

Hi Jasper, we are sorry to hear that you have been dissatisfied with your experience. We recognize that situations involving payment concerns can be frustrating.

The £36 amount referenced is a temporary authorisation hold applied at the start of a rental as part of the payment process. It is not a charge for use of the service and is not retained by Joos once a power bank is returned correctly. The release of this authorisation is processed automatically by the banking systems, and the timeframe in which funds reappear depends entirely on the bank or card issuer.

We do not take funds without authorisation, nor do we decline valid refunds where a return has been registered in line with our terms. Where delays occur, these are typically the result of either return-registration discrepancies or processing timelines controlled by 3rd party payment providers and car issuers.

If there is an outstanding issue related to your transaction, please contact customers@joospower.com with relevant details so that this can be reviewed. Without transaction information, we are unable to investigate.


Thank you again for your feedback; it really helps us keep improving the Joos experience for everyone.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I am not in my 14th day of trying ti…

I am not in my 14th day of trying ti get a refund for the holding charge the customer service is realy poor i rented this for an hour or so they took £36 straight away. When contacting them i was told 5-7 workings days for a refund yet im not on the 14th day ive chased this up most days to be fobbed off poor poor company. Id like my money back that im owed.

1 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo joospower.com

Antwoord van joospower.com

Hi Graham, we’re really sorry to hear about the delay in your refund and the frustration this has caused. Just to clarify, the £36 was a temporary holding deposit, not a charge. It’s automatically released once the power bank is returned, but sometimes your bank may take a bit longer to process it. This usually happens within 5 to 7 working days, though in some cases it can take up to 14, depending on your bank’s processing time.

Since it’s now past that window, could you please email us at customers@joospower.com with your rental details?

We will review your case right away and make sure it’s resolved as quickly as possible.

Thank you for your patience and for letting us know.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absolute scam don’t use the power…

Absolute scam don’t use the power banks!!! Took around £40 out of my bank even though I returned the power bank within 2 hours!!! Spoke to someone on chat and all they did was mess me about! NEVER AGAIN! Even more disgusting that I was in hospital with my poorly daughter!

31 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo joospower.com

Antwoord van joospower.com

Hi Jess, we are very sorry you had this experience during such a stressful time. Our maximum authorisation is £36, so we’d like to review this with you directly.

Could you please email us at customers@joospower.com with your rental details? Once we have that, we’ll review your transaction and work on resolving it as quickly as possible.

Thank you again for getting in touch. Your feedback helps us improve the experience for all our customers.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

So they charged me 36 pounds and I…

So they charged me 36 pounds and I returned the device didn’t give me a receipt to say I have then I contacted them still haven’t received no refund and this company is a SCAM be careful I would give minus 1 stars and customer service are very useless and rude and lie too. I would recommend you never use it

23 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Logo joospower.com

Antwoord van joospower.com

Hi Shan, we are really sorry to hear that you didn’t have the best experience. This isn’t the smooth process we want you to have, and we truly appreciate you bringing it to our attention.

The £36 is a temporary authorisation released once returned. If this hasn’t happened yet, please reach out to us at customers@joospower.com with your rental details so we can assist.

Thank you for your feedback. We are always working to make the Joos experience smoother for everyone.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Don’t use

Unlocked the power bank using a QR code.
The power bank didn’t work properly in my phone, I was losing charge - so returned it within 10 minutes. I pressed the return button, put it in the flashing slot, and it clicked locked and flashed. All good and returned my end.

2 days later, I get a charge for 33 pounds on my account as apparently I didn’t return the power bank. As I rented from QR, I had no notification that return wasn’t successful but didn’t feel I needed this as I WATCHED the machine accept the power bank?

Contacted customer service who have passed me on to another team. Not acceptable. Poor experience - rubbish power bank didn’t charge my phone, now I’ve been charged 33 pounds for the privilege. Give me my money back!

Edit - got my money back in the end. Took days and days. Really not worth the stress and wont use again.

22 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo joospower.com

Antwoord van joospower.com

Hi Mia, We are really sorry to hear about your experience. Our return process needs each stage to be completed for the system to register the return correctly. With our app rentals, when a power bank is successfully returned, a receipt is automatically sent via email as confirmation. If you didn’t receive one, it's likely that the return did not fully register.

We’re glad your refund was resolved and appreciate your feedback.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I contacted joos as my power bank…

I contacted joos as my power bank didn't work and i had to purchase another one.
They were very quick to locate my purchase and give me a refund.

20 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo joospower.com

Antwoord van joospower.com

Hi Shell, thank you for your review! We're happy to hear our team was able to resolve the issue and provide a refund promptly. Your feedback means a lot, and we’re always working to keep improving.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Mistakenly used the charging machine

Mistakenly used the charging machine. Chat Line Team
dealt with the situation very promptly, in a speedy and understanding way and my payment was returned to my account.

27 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Logo joospower.com

Antwoord van joospower.com

Hi David, thank you for sharing your experience! We’re so glad our support team was able to help you quickly and get your refund processed. We truly appreciate your understanding and your feedback.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I had an issue with returning a power…

I had an issue with returning a power bank, but Joos customer service was quick to help and sorted it out efficiently. I was traveling and really needed to charge my phone — Joos saved me that day. Great service overall!

25 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Logo joospower.com

Antwoord van joospower.com

Hi Rahul, thank you for your kind feedback! We’re delighted that our team could help resolve your issue quickly and that Joos came through when you needed it most. We really appreciate your support.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid at all costs!!!

The instructions to give back the bank are unclear and if you mess it up there’s no second chances. Once the process fails there’s nothing you can do to get the bank out to try again! Took £38 off me for a machines fault!!!

18 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Logo joospower.com

Antwoord van joospower.com

Hi Matt, we’re really sorry for the trouble returning your power bank.

The only way a return can ‘fail’ is if the power bank is not locked back into the station; if that happens, you can try to lock it in again. The system is just like the shared bikes; the bike has to be locked back into the dock after the rental – otherwise it can be taken by someone else.

Please reach out to us at customers@joospower.com, and we’ll be able to offer you a refund for your inconvenience. Please also note that the maximum charge for any rental in the UK is £36.

Regardless, thank you for your feedback — we’ll use it to continue improving our service and ensure a smoother experience for all customers.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Easy to use

Easy to use, easy to pay, easy to charge, support was quick and helpful with the only problem I had

11 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Logo joospower.com

Antwoord van joospower.com

Thank you for your review! We're so pleased to hear you found Joos easy to use and that our support team was able to help quickly. We really appreciate you sharing your positive experience.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Rented a power bank

Rented a power bank. When I returned it, it kept failing, so kept trying. Again it said failed return but it clicked into the slot and I could not get it out again. No number on the machine to contact. I’ve been charged £36 for a 30 minute hire as apparently the return has failed. I have a photo of my power bank return in the machine with no light on, when all the others do. But according to them, it’s my fault… AVOID

28 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo joospower.com

Antwoord van joospower.com

Hi Emma, we’re really sorry to hear about your experience. It sounds like the station may have malfunctioned during your return - thank you for taking the photo, that’s really helpful. Please reach out to us at customers@joospower.com, and our team will be in touch to issue a refund. We understand how frustrating this can be, and we’re actively working to improve our return process.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer