Katanamart UK Reviews 

564
•
TrustScore 3.5 uit 5

3,6

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Ordering was simple as the website is easy to navigate. I found what I wanted, placed the order and got a confirmation date. My nagamaki took a while longer to get to me but it is hand forged to ord... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

We waited nearly two months for the sword, but it was never delivered to us. The delivery was attempted while we were away on holiday, and the parcel was returned to the seller. We received no updat... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Amazing product and service, from placing an order to receiving- everything went smooth, i got an update about every step of the delivery, team responded to my questions within minutes! Sword itsel... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

They craft incredible swords that feel just as good as they look. The craftsmanship speaks for itself; everything is tight right out the box, it's razor sharp and genuine materials are used that make... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Sportwinkel

Geschreven door het bedrijf

Katanamart.co.uk is the best budo shop for the finest Handmade Samurai swords and Japanese katana swords at the most affordable prices for martial arts lovers.


Contactgegevens

3,6

Gemiddeld

TrustScore 3.5 uit 5

564 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 80% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 2 weken

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

3,6

Alle reviews

(564)

27 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Not a man of his word


Not a man of his word, avoid this man
Claimed to cancel the order then wouldn’t confirm refund then sent the items anyway.
You will eventually go bust

30 november 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fantastic correspondence...

Fantastic correspondence while waiting for my orders to arrive and offering great prices on amazing blades
Swords all arrived at once after a few delays and were fantastic quality, one had damage caused to saya in delivery and Alex promptly and happily arranged to have a replacement saya sent to me
Swords may take a while to arrive but definitely worth the wait

13 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

My sword is amazing

My sword is amazing. Very good quality. It took a long time to arrive being a pre order but Alex was good customer service he reassured me as I had problems with a different company, really happy.

18 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Katanamart UK

Antwoord van Katanamart UK

Hello,

We are very happy that everything went well. Thank you!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Awful customer service

Awful customer service, Alex does not respond to my emails. I ordered in November for delivery December got delayed to end of December then to January. I requested to cancel the order for a refund and it was accepted but silence since then. Shocking and very disappointed. I'll be chasing this up with the c/c and solicitors.

In response to the reply: you still haven't address my decision to cancel the order for a refund. I'm being ignored by Alex for what reason?? I'm going to my solicitor on Friday if no reply to my email.

16 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Katanamart UK

Antwoord van Katanamart UK

Hello Vassos,

Your sword was purchased in October, a costly item handcrafted by our artisans specifically for you—an exclusive product, not for every budget. Honestly, we made every effort to get the product to you. We are artisans, and these are not items made with a mold.

Some swords turn out perfect right away, while others require more time for quality control. In any case, we are sorry that the delay in delivery prevented you from appreciating the quality of our products.

Best regards.

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Late arrivial but well worth wait

I ordered my sword around november time and was expecting it around december time as i was told so by the company over email. And it ended up coming in January around 14 days after they said it would. After inquiring a number of times i got a well writen informed explanation to why it has been difficult to keep up on the increased amount of purchases around winter. They where insightful and helpful to assist in my confusion and to all those that are still waiting. To remeber these are authentically sorced and handforged not pressed by a machine. Therefore time is what allows these beautiful swords to arrive in good quality and not diminish it.

Once again fantastic service will be buying all my training weapons from here in the future.

10 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Order as expected

I ordered in September and some of the items went on backorder which did delay delivery, I contacted them and they confirmed what was going on, items arrived as expected and they even put the sageo on the saya for me, I will use them again.

10 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Awful delivery times and no reply from customer service

Bought a katana at the end of October with a back order to November, emailed them to chase it up and was told early December.

Mid way through December I emailed again to see when my katana would arrive and was told it would arrive into the UK around the 20th and UPS would deliver a few days later, I go to tracking and it was ready on the 23rd. I've emailed 3 times since then as I have still not received it and it's now the new year and haven't heard anything from them, just complete silence.

I don't mind if they are having logistic issues due to bad weather, but some update would be better than being in conplete silence.

4 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Katanamart UK

Antwoord van Katanamart UK

Hello Caleb,

You purchased a highly sought-after sword during an unfortunate period—it happens. We are sorry for not being more responsive with your order on this occasion. We hope to do better in the future. We don’t want to hide behind logistical issues, even though they did occur.

Thank you for waiting for your order, in any case.

Best regards.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I am extremely disappointed with my…

I am extremely disappointed with my experience with Katanamart. I purchased a sword that needed to be returned due to a defect, but the entire return process has been a nightmare.

Despite their Terms and Conditions clearly stating that the cost and responsibility for returns lie with the seller, Katanamart failed to arrange a proper collection after multiple attempts. I stayed home on several occasions to accommodate their failed pickup attempts, yet they never provided a tracking number, confirmed collection dates, or any clear updates.

When I explained that shipping bladed items was not something I could arrange independently due to carrier restrictions, they ignored my concerns and continued to ask me to arrange the return myself—completely disregarding their own policies.

The situation worsened when they demanded the sword be returned in “more than perfect” condition, a vague and unreasonable requirement. I had already provided photographic evidence showing the item was unused, properly packaged, and ready for collection.

Overall, their customer service has been unhelpful, evasive, and unprofessional. Their actions appear to be a deliberate attempt to delay the refund process, which is deeply frustrating.

I strongly recommend avoiding Katanamart if you value clear communication and reliable customer service. This experience has been stressful and time-consuming, with no resolution in sight.

####EDIT:
I am disappointed by the reply from Katanamart, which fails to address the core issues I raised and unfairly shifts blame onto me. Let me clarify:
1. Failed UPS Collections:
While you claim to have arranged multiple UPS pickups, you failed to provide tracking numbers or confirm collection dates. This lack of transparency and coordination resulted in missed collections—not due to my actions, but due to your mismanagement.
2. Shipping Restrictions:
I have explained repeatedly that arranging the return myself is impossible because carriers in my area do not allow bladed items to be shipped by customers. This is something you, as the seller, should be fully aware of and equipped to handle, yet you continue to ask me to resolve an issue that is your responsibility.
3. Efforts on My Part:
I stayed home multiple times for collections that never happened and provided photographic evidence of the sword’s unused condition. I have also been proactive in following up through emails to try to resolve the matter. To suggest that I have been unresponsive or inactive is simply untrue.
4. Casting a Negative Light:
My review reflects my genuine experience. If Katanamart feels negatively portrayed, it is because of the lack of care and professionalism demonstrated throughout this process.

Instead of accepting responsibility for the failed collections and delays, Katanamart’s response seeks to deflect blame. This experience has been unnecessarily stressful and disappointing, and I stand by my initial review.

15 november 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Katanamart UK

Antwoord van Katanamart UK

Hello,

We are very sorry to read such reviews after doing everything possible for you, writing countless emails, and arranging and attempting multiple pickups to resolve your issue. Honestly, after paying for more than three UPS pickups out of our own pocket without achieving any result, we don’t know what else to do.

We’ve written to you several times, asking you to return the sword to our warehouse if you’re not satisfied, but we’ve received no response or action from your side. What more can we do?

It seems like only part of the story is being shared here to cast a negative light on our company.

Best regards.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

hasnt arrived after a month and a half

So, on the 11th of November I decided to order the musha handmade katana as my first blade, expecting the 12-14 business day delivery times, but nope, even to this day I have not received a single email about it. on the 28th of November I emailed them, they said it would be delivered around the second half of December before Christmas *after* already the promised 12-14 day delivery. It's really dissapointing because I looked forward to actually ordering from them again if this blade actually arrived.

19 december 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Katanamart UK

Antwoord van Katanamart UK

Hello,

According to our records, your order has been delivered. We hope you are satisfied with your choice and that the product meets your expectations.

Apologies for the delivery delay, but unfortunately, there’s little we can do regarding courier services.

Best regards.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Item never received

I ordered a sword over 2 moths ago as a Christmas present for my husband. I received no tracking number. I have emailed countless time’s and had no reply. I have no idea If it is a scam or a real company. I will have to report the company to my bank as fraud. It was an expensive gift. Very dissapointing.

16 december 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Katanamart UK

Antwoord van Katanamart UK

Hello,

We are unable to find your order. We would appreciate having the details so we can review the shipment and improve our service.

Best regards.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Late shipping AND WET BLADE

I placed my order on the 26th of October for pre order in November and it was finally shipped today on the 14 of December, almost 2 months after purchasing. I made several emails to the company, to which they kept repeating that it would come next week, and if not the week after that and if not by the very very latest next week and continuously pushing the delivery date back. Othed than that lovely product, but the delivery and customer service really let's the bar down.
The blade also had water droplets on it when opened straight from the package.
Would not buy from here again

24 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Katanamart UK

Antwoord van Katanamart UK

Hello,

We are sorry for your bad experience with the couriers. Unfortunately, there is little we can do about that in the UK. The blade likely had a coating of vaseline oil, which is used to ensure it arrives well-preserved.

Best regards.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

They don't deliver

I orderd a sword and an ibo in october and was told via email that they would be receiving them by 22nd november. I have sent numourous emails but they are ignoring me. they don't answer the phone either. its now the 7th december. my advice don't use this company. they have no customer service and no sense of urgency.

24 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Katanamart UK

Antwoord van Katanamart UK

Hello,

We are unable to find your order. We would appreciate having the details so we can review the shipment and improve our service.

Best regards.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ordered a sword and various other…

Ordered a sword and various other equipment on 2 September still hasn’t arrived
Email more times than I can remember
No response of any use
Totally useless company
Have asked bank to reclaim money as I feel it will never arrive and katana have told my bank it will take 18 weeks to have time to look into my claim
Avoid this company at all costs
Not based in uk
No way to contact except email and never respond to any issue
Please save yourself the stress of buying from this company
The sword was going to be a present for my son who is recovering from cancer which makes it even more difficult a pill to swallow
Please please avoid
I would give them zero stars if I could
Totally shocking service

11 september 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Katanamart UK

Antwoord van Katanamart UK

Good morning, dear customer,

We are sorry to hear about your experience, but we would like to address each point to see if we can do something positive for you.

We can confirm that we responded to your emails; usually, we reply within 24-48 hours. Have you checked if our responses ended up in your Spam folder?

Regarding a refund, there’s no need to contact the bank. You could have reached out to us directly, as we are obligated to provide a refund within the timeframes outlined in our terms and conditions. When you place an order, you enter into a contract that protects both us as sellers and you as the buyer.

We are a reputable and well-established company that has been operating in the UK for many years. Why would we be rude or discourteous to our customers? Take a look at our reviews, and you’ll see that 90% of them come from happy clients. Let’s see if we can make you happy too! 😊

Lastly, we are truly sorry about your son. Before being sellers, we are parents and children ourselves, so we deeply understand your pain. We’d love to know if we could make a small gift for your son, perhaps by including it in an order you place on our website soon.

Please let us know if there is anything within our power that we can add as a gift to a future order that your son might enjoy.

Kind regards,

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

My sword

This sword is made with care and the quality is impeccable. The packaging was very secure and swords was very nice. 100% legit and recommended for buying katanas from this store.

7 november 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Amazing swords and great value!

Amazing swords and for the price really great. Said delivery by end of June and arrived on time.

Looks amazing and my partner who was suspicious when I bought them very impressed.

Emailed back when I had queries. Don’t believe the recent negative reviews.

5 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Horrible customer service

Horrible customer service. I had cancelled an order for a katana and was reassured that I would receive a full refund and 3 weeks later there was no refund yet to arrive and alex from the customer service team had assured me it would arrive this week. However unsurprisingly the refund had not yet arrived and it has been about a month now.

31 mei 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Katanamart UK

Antwoord van Katanamart UK

Hello,

We are unable to find your order. We would appreciate having the details so we can review the shipment and improve our service.

Best regards.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer