We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Die Stifte sind ganz schön, aber eben sehr günstig produziert genau wie die Accessoires . Reklamation wird erschwert durch andauernde Fehlermeldungen, wo keine Fehler vorliegen . Der Kundenservice möc... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ho acquistato tantissime penne per il mio bimbo, sorvolando sul fatto che scaricano dopo tre esercizi,ma comprare 5€ di ricariche che non funzionano proprio è veramente tanto fastidioso!!! Appena aper... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ho comprato il porta passaporto…14 euro buttati nel cesso. Sarebbe bello se effettivamente il passaporto ci entrasse. Praticamente la tasca per infilarlo non è abbastanza larga per inserirlo e tocca m... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Ordine arrivato prima del previsto, le penne sono stupende (ma questo lo sapevo già!). Avevo già acquistato altre cose in precedenza, la spedizione è diventata molto più rapida. 5 stelle meritatissime... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Cadeauwinkel

Geschreven door het bedrijf

Legami è un universo di mondi da esplorare, in continua trasformazione, trasversali e accessibili a tutti. Creiamo prodotti di uso quotidiano che regalano sorrisi e permettono di vivere e far vivere emozioni e sentimenti positivi. Oggetti colorati, originali, divertenti, di qualità, che spiccano per la loro vivacità, pronti a seguirti in ogni momento della giornata: dalle agende, i calendari e gli articoli Stationery fino agli accessori Travel, Home, Bike, Beauty o Hi-Tech, e molto altro. Scopri tutti i Mondi Legami!


Contactgegevens

2,0

Slecht

TrustScore 2 uit 5

889 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 24 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ich habe eine kaputte Kerze geliefert…

Ich habe eine kaputte Kerze geliefert bekommen.
Dies Reklamiert und auch einen Rechnungsgutschrift erhalten.
Das Geld kam nie bei mir an.

2 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo LEGAMI

Antwoord van LEGAMI

Hello Annett, we are sorry for your review. As explained through e-mail, we are not able to issue the correct refund as the amount is locked from the paypal practice you opened. We kindly ask you to close the paypal practice to let us proceed with the correct refund. Thank you for your collaboration. Best Regards, Legami Customer Service Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Amazing!

Top notch pens i have all of the 7.0 mm erasable pens and they are amazing I also regularly use their erasable tape I also use more than 10 other things off the top of my head!!

29 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo LEGAMI

Antwoord van LEGAMI

Hi Daisy, thanks for your review, we are glad you like our products! We invest a lot of time and resources in the care of our services and products. Good day, Legami Customer Service Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ho fatto un ordine ma qualcosa non è…

Ho fatto un ordine ma qualcosa non è andato per il verso giusto, non ho ricevuto né mail di conferma né numero d’ordine, ed i soldi sono bloccati nella transazione in sospeso, vorrei contattarvi ma nn riesco in quanto appunto non ho un numero d’ordine e

24 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo LEGAMI

Antwoord van LEGAMI

Ciao Giovanna,
grazie per aver scelto Legami!
Ti abbiamo inviato una mail per confermarti che il tuo ordine è stato ricevuto correttamente.
Auguriamo una buona giornata,
Legami Customer Service Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Service client incompétent au possible

Je n'ai jamais vue un service client aussi incompétent que le leur ! J'ai reçu un article cassé, et depuis c'est un enfer pour avoir une réponse de Legami. Ils me disent de faire une demande de retour, sauf que quand je vais sur ma commande, je n'ai pas l'option retour possible. Quand j'essaie de passer via le formulaire du site, j'ai un message d'erreur, qui me dit que cet article ne peut être retourné. Depuis, je me bats avec le service client qui soit ne répond pas, soit m'envoie un copier/coller du processus, qu'à force je connais par coeur, mais qui ne fonctionne pas ! Franchement, à fuir !

21 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo LEGAMI

Antwoord van LEGAMI

Hello Elodie, we are sorry for the inconvenience with your refund request. We can confirm we solved the issue and opened the refund request for you. You'll receive the relative refund within 5 working days on the same payment method used when you placed the order. We provided assistance through e-mail too. Thank you for your kind understanding. We remain at your disposal should you need further assistance. Best Regards, Legami Customer Service Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Rapidité d'expédition !

Commande arrivée très rapidement(passée lundi, arrivée jeudi) ,complète et en bon état! J'avais peur au vue des commentaires, comme quoi...
Un grand merci, ma fille est heureuse!

19 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo LEGAMI

Antwoord van LEGAMI

Hello Jenny, thank you for sharing your feedback! We are glad to read that everything with your order was perfect and that your daughter is happy! Wishing you a lovely day, Legami Customer Service Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Kundenservice meldet sich nicht

Kundenservice meldet sich nicht. Ich habe bereits 3 E-Mails geschrieben und 1x auf Instagram, keine Reaktion. Es geht um eine Retoure.

Bestellnr. 01131682

16 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo LEGAMI

Antwoord van LEGAMI

Hello Jennifer, we are sorry for the inconvenience. Thanks for choosing Legami. We are very sorry for your experience and for not providing you with quick feedback through our channels. We just sent you an email to help you and tell you how to complete your withdrawal request. Best Regards, Legami Customer Service Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Commande non reçu!!! Mais bien payé

J’ai passé une commande sur le site le 8 octobre, pour un montant supérieur à 50 € (qui est bien passé sur mon compte bancaire), et j’ai bien reçu un e-mail de confirmation le jour même.
Depuis cette date, je n’ai reçu ni ma commande, ni aucune information concernant son expédition.

Malgré plusieurs e-mails envoyés au service client, je n’ai obtenu aucune réponse. Il m’est également impossible de les joindre par téléphone, aucun numéro de contact n’étant communiqué.

Je me suis même déplacé dans un magasin Legami en France afin d’obtenir de l’aide, mais il m’a été indiqué que Legami France est une entité distincte de Legami Italie et qu’ils ne disposent d’aucun moyen de vous contacter.

À ce jour, plus de trois mois après ma commande, je n’ai toujours rien reçu. Cette situation est totalement inadmissible.
Commande N°#FR00941376

8 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Logo LEGAMI

Antwoord van LEGAMI

Hello Amelie, thank you for choosing Legami. We are sorry for your experience and for not being able to provide you with a prompt response through our channels.
We have replied via email to provide support and find a solution.
Best Regards, Legami Customer Service Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Parfait

Au vu des avis j'avais peur d'être déçu mais finalement pas du tout. Colis envoyé et reçu rapidement. Parfait ! Mes enfants sont ravis. Je recommanderai dessus.

16 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo LEGAMI

Antwoord van LEGAMI

Hello Cynthia,
Thank you very much for your kind feedback! We’re delighted to hear that the delivery was fast and that your children are happy with their purchase. Your satisfaction means a lot to us, and we truly appreciate your recommendation.

We wish you a nice day,
Legami Customer Service Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

A FUIR SUR LE SITE

commande effectuée le 14/01 - pas de mail de réception donc j'ai refait la commande même constat!
je tente de l'annuler mais impossible de me connecter sur mon espace (mail de résiliation de mot de passe qui n'arrive jamais...).
j'ai reçu 2 mails de confirmation après plus de 12h !!!!!
c'est inadmissible et leur service client ne sert à rien...
au regard des retours, je ne vais pas faire un retour je vais tenter de vendre le lot...

14 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo LEGAMI

Antwoord van LEGAMI

Hello Lea, we are sorry for the inconvenience with the order confirmation. We've just sent you an e-mail providing assistance. Thank you, Best Regards. Legami Customer Service Team

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Bad costumer service

The products are good I love the pens of them. The problem is the customer service. As I received my order it was incomplete. So I decided to contact costumer service and ask what was happening and they didn’t answer my email. At the end I received all the items but customer service never contacted me to explain me that the order was delivered in two different packages 📦. That makes a really bad feeling when ordering something again directly from their online shop.

18 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo LEGAMI

Antwoord van LEGAMI

Hello Azucena, we are glad you like our products and you finally received all the items ordered! Thank you for sharing your feedback with us. We are sorry for the negative experience with the Customer Service and we apologize to not be able to reply to your e-mail sooner. We hope you'd like to give us a second chance in the future to be able to offer you a better service. We remain at your disposal. Best Regards, Legami Customer Service Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Nachtrag

Nachtrag:
Auch das 2. Paket kam heuteohne Probleme vollständig an :) vielen Dank

Bei all dem negativen Erfahrungen, die mir sehr leid tun muss man ja auch mal positive Erfahrungen teilen.

15 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo LEGAMI

Antwoord van LEGAMI

Hello Christina,
Thank you very much for your kind update! We’re delighted to hear that your second package arrived complete and without any issues! 😊
We truly appreciate you taking the time to share this positive experience. Your feedback means a lot to us and helps us continue improving.

Thank you again for choosing Legami!

Best regards,
Legami Customer Service Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Chargeur externe défectueux

Bonjour,

J'ai acheté un chargeur externe dans votre magasin. Le modèle "ours" à 25 euros.
Celui-ci ne fait que clignoter en bleu et ne charge aucun élément. Qualité douteuse.
Impossible de joindre service client par mail depuis une semaine.
Je déconseille.

3 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo LEGAMI

Antwoord van LEGAMI

Hello Charlene,
thank you for your message.
We are very sorry to hear about the issues you experienced with the external charger you purchased. We sincerely apologize for the inconvenience this has caused you.

We have emailed you back providing you with further assistance.
Thank you for your collaboration,
Legami Customer Service Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

TRES MAUVAISE EXPERIENCE LEGAMI / GLS

livraison assurée par GLS qui a envoyée ma commande en Corse du Sud alors que j'habite Paris. Le mail du service client proposé dans le mail n'est pas valide et renvoie sur une page sur site Legami qui n'existe pas ! aucun moyen de les contacter pour être remboursée alors que le colis leur a été retourné.
TRES MAUVAISE EXPERIENCE

Mise à jour : suite à l'avis publié sur Trustpilot, un remboursement m'a été proposé. Dommage d'en arriver là, le service client aurait pu répondre avant

9 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo LEGAMI

Antwoord van LEGAMI

Hello Emma,
thank you for sharing the order number. We've replied to you through e-mail providing assistance on your order and the relative refund.
We hope to have the opportunity to welcome you again on our website in the future and to offer you an experience that fully reflects our standards.
Thank you for your kind collaboration and again sorry for the inconvenience.
Best Regards,
Legami Customer Service Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Commande faite pour Noël arrivée trop…

Commande faite pour Noël arrivée trop tard dc je veux faire un retour galère avec le service client à répondre surtout que j’avais pas de compte j’ai fais en tant qu’invité au moment où c’est fait je dois recèles instructions sous72h que j’ai pas alors je trouve une arrêt j’ai dit allez hop direction la poste la quelle n’a pas été ma surprise 15 euros ou 50 euros pour le renvoyer alors que j’en avais pour 27 euros résultat je garde tout donc n’achètez qu’en magasin. Très déçue

10 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo LEGAMI

Antwoord van LEGAMI

Dear Customer,
We are sorry that we did not understand your request right away and were not able to provide you with the necessary support immediately. As indicated in the procedure available on the “Returns and withdrawals” page, the shipping costs for withdrawal are borne by the customer. We apologize for the inconvenience and for the negative experience. Thank you Legami Customer Service

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

J’ai commandé une valise Panda le…

J’ai commandé une valise Panda le 11decembre 2025 que je n’ai jamais reçue. Le transporteur GLS n’était pas joignable et sur son site je constate qu’il a retourné le colis en Italie. Impossible de joindre Legami qui ne répond pas précisément à mes relances. Je veux annuler ma commande et obtenir le remboursement !

11 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo LEGAMI

Antwoord van LEGAMI

Hello, we are sorry for the inconvenience with your order. Could you please share the order number so we can check and offer you the correct assistance? Thank you for your collaboration, Best Regards. Legami Customer Service Team

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Je suis contente de ma première…

Je suis contente de ma première commande. Suite à celle ci je me suis inscrite à la newsletter dans le but d'être informée en temps réel des nouveautés....
Je n'ai rien reçu et m'aperçois fortuitement que l'édition St Valentin se vend sur le site mais est indisponible, je pose une alerte, j'ai reçu 3 avis de réapprovisionnement mais chaque fois les deux stylos ne sont plus disponibles....
J'ai également découvert que l'édition de Pâques est vendue sur Amazon et là pas non plus de newsletter pour m'en informer....
Dommage pour ma petite fille à laquelle j'ai promis de lui compléter sa collection...

10 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo LEGAMI

Antwoord van LEGAMI

Hello, we’re glad to hear that you’re happy with your online order. Regarding the San Valentino pen set, please don’t worry—new quantities will be available every day. We remain at your complete disposal should you need further assistance. Have a nice day, Legami Customer Service Team

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Alles gut

Die Bestellung wurde schnell geliefert, die Rückabwicklung eines defekten Artikels verlief reibungslos. Ich bekam schnellstens mein Geld zurück. Kann wirklich nichts negatives sagen und würde wieder hier bestellen!

8 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo LEGAMI

Antwoord van LEGAMI

Hello Gabriele,
We are glad to read your message :)
For us is very important to have satisfied customer! Thank you very much for your feedback! Have a nice day.
Legami Customer Service

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Issue with Cracking Caps on Erasable PensI am writing to report an issue with…

I am writing to report an issue with several Legami erasable pens that I purchased as part of a set in different colours. Unfortunately, the caps of some of these pens have started to crack after a short period of normal use.

Once the caps crack, they no longer close properly, which makes the pens difficult to use and store.

I take good care of my stationery, and the pens have not been exposed to excessive pressure, heat, or improper storage. For this reason, I was disappointed to experience this issue, especially as I have always associated Legami products with good quality and durability.

5 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo LEGAMI

Antwoord van LEGAMI

Hello Nagehan,
Thank you for taking the time to share your feedback with us. We’re truly sorry to hear about the issue you experienced with the erasable pens and understand how disappointing this must be. Your comments are very important to us, as we are always working to improve the quality and durability of our items.
To be able to provide you with a better support, we kindly ask you to contact us using the Contact Form on our website:
https://www.legami.com/en-gb/page-contactUs.html
We will be happy to help you!
Thank you,
Legami Customer Service Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

9,99€ Versandkosten!?

Wollten Legami Limited Edition bestellen. Entgegen der Angabe, das max. 2 in den Warenkorb gelegt werden können, wurde max. 1 erlaubt.
Der Hammer kam beim Checkout: 9,99€ Versandkosten. - So werde ich leider nie erfahren, ob der Shop so schlecht ist, wie die Bewertungen hier vermuten lassen.

7 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo LEGAMI

Antwoord van LEGAMI

Dear Customer,
We inform you that shipping costs are free for orders equal or greater than 49€. For orders equal or lesser than € 48,99 shipping costs vary according to the destination. You can verify our conditions here: https://www.legami.com/de-de/sendungen-id3.html. We hope you will try the shopping experience through our website in the near future.
Thank you, Legami Customer Service

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Leider muss ich erneut eine Beschwerde…

Leider muss ich erneut eine Beschwerde abgeben obwohl meine Kinder diese Stifte lieben.
Nach etlichen Mails weil meine Bestellung zuerst nicht geliefert dann nach 2 Monaten doch geliefert wurde aber mit komplett falschen Produkten (auser 2 Legamisets) musste ich einen äusserst mühsamen Rücksendeauftrag machen. Auf meine Frage was mit den Zollgebühren von 30.- passiert gaben sie mir zur Antwort: Diese werden nicht zurückgezahlt weil ja schliesslich 2 Sets die bestellt wurden geliefert wurden. Nicht zufriedenstellend -leider!

20 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo LEGAMI

Antwoord van LEGAMI

Dear Desiree, we are sorry to read your review. We can see you have already been refunded for the wrong articles received and you also kept the worng items to apologise for the inconvenience. You hasn't been refunded for the shipping costs - CHF 9,50 (and not Custom costs) as you received some correct items among the wrong ones. Which are the Custom costs you are referring to? We remain at your disposal, Best Regards. Legami Customer Service Team

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.

Lees meer over geverifieerde reviews.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer