Magicycle Reviews 

233
•
TrustScore 4 uit 5

4,1

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

I recently purchased a 20” Deer e-bike, and all their advertising and website pictures show the Deer with a Kenda tire or a tire with a fluorescent safety stripe on the sidewall. Well I got neither ty... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I’ve been extremely impressed with my Magicycle Cruiser Pro. This bike feels solid, smooth, and very well built, and it handles my weight with no problem. The ride is comfortable, stable, and p... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Took a 28 mile trip to Finger Lakes region on a rail trail. Very impressed with how much battery storage is left. After 28 miles with minimal assist it was showing over 90% remaining. Giving 4 out of... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I love my Magicycle Deer step-over full suspension Ebike SUV! Being over 70 years old cruising around with my dog riding with me turns heads. It could be the Lime Green color of my ebike or this old m... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Fietsaccessoirewinkel

Geschreven door het bedrijf

Magicycle has many years of experience in the ebike industry, focusing on ebike R&D, production, sales. According to market characteristics and user needs, we have produced kinds of products, such as long range, all -terrain, commuter, and folding ebikes. You can definitely find the one that suits you best. With the strong supply chain and advanced operating systems, our sales volume is leading in competitors. More importantly, the philosophy to be a customer-centered company has helped Magicycle gaining thousands of acclaim in the United States.


Contactgegevens

4,1

Goed

TrustScore 4 uit 5

233 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 75% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,1

Alle reviews

(233)

30 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Endless Warranty Runaround – No Resolution After Months

I purchased a Magicycle e-bike in 2024 through an authorized dealer (Greenpath Electric Bikes in Brooklyn, NY). Less than a year later, both the display and battery failed. I reached out to Magicycle’s customer service, and for months they have given me an endless runaround: repeated requests for photos and videos, contradictory instructions, and no real progress toward replacing the clearly defective battery.

I have done everything they asked — paid for shipping, replaced the display, had the battery tested by a professional bike shop, provided videos and photos of the full charge indicators and voltage readings. Still, Magicycle refuses to send a replacement battery, even though it is under warranty. They insist on more redundant testing and dismiss the professional diagnosis I already paid for.

This has been the worst warranty experience I have ever had. My bike is still unusable, and Magicycle’s customer service has been completely unhelpful in resolving what should be a straightforward warranty claim. I want to warn other consumers to be cautious — Magicycle may offer decent specs and performance, but if anything goes wrong, you’re left in the cold.

Update 6-13-25
My response to their response:

Thanks for the reply. I’ve complied with every request—sending photos, videos, testing at a bike shop, and even paying out of pocket to ship parts. The display you sent did not fix the issue, and the bike remains unusable. I’ve already explained the battery was tested and showed low voltage, which your own dealer confirmed weeks ago.

At this point, the delays, redundant requests, and shifting of responsibility feel less like due diligence and more like obstruction. If you truly stand behind your warranty, I urge you to send a replacement battery or replace the bike entirely. I’ve been without a functioning bike for months.

I will continue sharing this experience across consumer protection platforms and e-bike communities so others can make informed decisions

9 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Magicycle

Antwoord van Magicycle

Dear customer,
Thank you for sharing your experience, and we sincerely apologize for any frustration this situation has caused. At Magicycle, we stand firmly behind the quality of our products and take all warranty claims very seriously.

To ensure fairness and consistency for all customers, our warranty process includes verifying product conditions through photos or videos—this helps us provide the most accurate and efficient support possible. We truly appreciate your cooperation in providing these details, as it allows us to move forward with your claim.

While your purchase was made through an authorized dealer rather than our official website, we’re committed to supporting you under our warranty terms. We want to assure you that we’re actively reviewing your case and will work closely with you to reach a resolution as quickly as possible.

We appreciate your patience and understanding as we follow the necessary steps to assist you.
Sincerely,

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

I love my Magicycle Cruiser Pro

I love my Magicycle Cruiser Pro, and have been having loads of fun so far. However for a Ebike with a MSRP of nearly $3000 one would think they'd get rid of some little bugs.. One being the battery charging port cover cap. Mine was split and disfigured when I received my bike. I am unable to use cap to keep battery charging port free of debris. I also had to reseat the grommet on the underside of the frame where wires exit for handle bar.

3 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Magicycle

Antwoord van Magicycle

Thank you for taking the time to share your experience with the Magicycle Cruiser Pro. We’re thrilled to hear you’re enjoying the ride—it’s what we strive for with every bike we build!

We sincerely apologize for the inconvenience caused by the charging port cover and wiring grommet. Quality and customer satisfaction are our top priorities, so we’d love the opportunity to make this right for you.

After reviewing our records, we couldn’t locate a recent service request under your order. To ensure a swift resolution, please reach out to our dedicated support team at support@magicyclebike.com with your order details. We’ll get those issues resolved immediately.

Your feedback helps us improve, and we truly appreciate it. Don’t hesitate to contact us—we’re here to help and look forward to hearing from you soon!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The customer service of Magicycle is…

The customer service of Magicycle is amazing. They’re responsive and professional. Know that once you buy the bike- they stand behind it and are accessible.

30 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Magicycle

Antwoord van Magicycle

Dear customer,
Thank you so much for taking the time to share your thoughts with us.
At Magicycle, we take great pride in delivering responsive and professional customer service. It’s our commitment to stand behind every bike and ensure you have the support you need—whenever you need it.

Our team is always here to help with technical questions, maintenance tips, or anything else to keep your rides smooth and enjoyable.

If you have any further questions or require additional assistance, please don't hesitate to reach out.
Thank you once again for choosing Magicycle.
Sincerely,

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Dory worked with me for weeks and…

Dory worked with me for weeks and resolved every issue I had dating all the way back to September

25 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Magicycle

Antwoord van Magicycle

Dear customer,
Thank you so much for taking the time to share your experience! We’re thrilled to hear that our customer service provided such dedicated support and successfully resolved your concerns over the past months. Our team strives to deliver consistent, patient, and solution-focused service, and it’s wonderful to know this made a difference for you.

If there’s anything else we can assist with, don’t hesitate to reach out. We are here for help!
Sincerely,

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

This is my 3rd Magicycle

This is my 3rd Magicycle. The customer service from this company is top-notch. (Dory is the best!) She's responded within 24 hours or less to any inquiry I've made. I failed to read the specs thoroughly enough to realize that my new Deer 2.0 came with a left side thumb throttle. As my two original Magicycle cruisers came with right-hand twist thottles, and being a life-long motorcycle rider, I Ass-U-me-d the new bike came with the same throttle configuration. Lol. I was wrong! Because the upgraded 8-speed shifter on the Deer 2.0 is substantially larger than the former 7-speed model, they were compelled to use the left-hand thumb throttle configuration. As a twist-throttle addict, I was horrified when my new bike arrived with a left-hand thumb throttle! Lol. After a couple of emails with Dory, explaining my self-imposed crisis, Magicycle graciously sent, free of charge or shipping cost, a twist throttle and old-style shifter so I could retro-fit my new bike to the right-hand configuration. This "goodwill" gesture was way above and beyond their responsibility, as it was my error that caused the situation. This company is dedicated to customer satisfaction. Any negative reviews of this company are from folks that don't know the difference between a hammer and a screwdriver! Lol.
Kudos to Magicycle!
Great Company, great customer service!

Rick M.

23 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Magicycle

Antwoord van Magicycle

Dear customer,
Thank you for taking the time to share your positive experience with Magicycle.
We are truly touched by your heartfelt review and thrilled to hear about your positive experience with Magicycle. It’s customers like you who inspire us to go above and beyond every day.

We completely understand how important the "feel" of riding is, and we’re so glad we could help customize your Deer 2.0 to match your motorcycle-style preference.

At Magicycle, we are committed to providing our customers with top-notch electric bikes and exceptional support to ensure a seamless experience from start to finish.

Thank you for being part of the Magicycle family three times over! If you ever need anything—or just want to share another adventure—we’re here for you. Ride on, and we hope those twist throttles keep smiling as much as you do!
Sincerely,

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Two Bikes - Twice as Nice!

After buying 2 Magicycles we have not had any issues, and we amazed at the quality of the bikes. Gears shift smoothly, pedaling is smooth, electric power works flawlessly. Mine is a Cruiser Pro, and hers is an Ocelot.

21 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Magicycle

Antwoord van Magicycle

Thank you so much for taking the time to share your thoughts with us. We’re absolutely thrilled to hear that both your Magicycle Cruiser Pro and Ocelot have exceeded your expectations. It’s wonderful to know that the smooth gear shifts, effortless pedaling, and reliable electric power have made your rides enjoyable; that’s exactly what we strive for!
Your support means the world to us. If you ever need anything or want to share more of your riding experiences, don’t hesitate to reach out. Happy cycling to you both, and here’s to many more miles of smiles on your Magicycles!
Thank you once again for choosing Magicycle.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I recently purchased my second bike…

I recently purchased my second bike from Magicbike because of the service and the quality. Dave R.

20 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Magicycle

Antwoord van Magicycle

Thank you for taking the time to share your positive experience with Magicycle. Thank you for your incredible loyalty and for choosing Magicbike again! We're truly honored that our service and quality have earned your trust not once, but twice. Customers like you inspire us to keep delivering the best e-bike experience possible.

At Magicycle, we are committed to providing our customers with top-notch electric bikes and exceptional support to ensure a seamless experience from start to finish.
Your feedback is greatly appreciated and serves as a testament to the hard work and dedication of our team.
If you have any further questions or need additional assistance, please do not hesitate to reach out.
Thank you once again for choosing Magicycle.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Do NOT buy Magicycle Bicycles

As a preface to this review...

I've been a cyclist most of my life and seriously into road cycling for over 15 years. I've ridden hundreds of miles in a single day for specific rides, and I ride thousands of miles each year over all types of terrain. With that said, I've never had the kind of issues with my other bicycles that I've experienced with the Magicycle.

Now, for the review...

As an avid cyclist, I really wanted my wife to start riding with me, but she doesn't want to ride a traditional bike and talked me into getting e-bikes. I finally settled on the Magicycle Commuter bicycles, because I liked that they don't look like a typical e-bike.

From day one, straight out of the box, there were issues. One of the bicycles had metal shavings in the front wheel, which I didn't know, so when I tried to inflate the tire initially, it totally burst.

After finding and cleaning metal shavings from inside the wheel (remember... this is a brand-new bike right out the box), I still ended up going through four (4) tubes before finally taking the bike to my local bike shop to have them check the wheel to see if there was anything wrong with it. The guy at the bike shop also went through several tubes before finally successfully inflating it by adding two layers of rim tape. With that issue alone, it was a month and a half after I bought the Magicycles before my wife and I were able to go for a ride together.

The next issue is with both Magicycles...

The brake components are cheap and dangerous. Nearly every time my wife and I go for a ride, one or both of our bikes brake cables end up popping free from the brake clamps. This has been happening since taking them out of the box and riding them for the first time. I have never had this issue with any of my other bicycles even after riding thousands of miles.

Next, each of the battery chargers died within a couple months of buying the Magicycles. I had to hound Magicycle to send me free replacements which took several weeks. When they finally sent replacements, one of them was the incorrect model, so it wouldn't even charge the bicycles.

The last issue is that the Magicycles only hold a charge for less than 10 miles. Even when riding in the lowest assist level (one) and after being charged for several days. We have only had these bicycles for a little over two years, but haven't been able to ride them very much, because my wife and I don't trust them. Literally every time we decide to ride them, at least one of the issues listed above happens.

The last ride we went on, I almost jokingly told my wife that we might not make it back because the brakes will go out, the battery will go dead, or the tires will go flat. Well, all three happened. My rear brake popped free, my battery went dead, and my wife's Magicycle got a flat (we were riding on a flat, smooth, paved cycling trail without any debris).

Please do NOT buy a Magicycle. They do not honor their warranty or return policy, the customer service is terrible, and the bicycles are total junk.

19 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Magicycle

Antwoord van Magicycle

Thank you for taking the time to share your detailed feedback. As fellow cycling enthusiasts, we sincerely apologize that your Magicycle experience has fallen so far below expectations - this is not the quality or service we strive to deliver.

We have attempted to locate any contact records related to your recent bike after-sales case, but have not found any relevant information.
To better assist with the problem you met, please kindly reach out to our customer support team at: Support@magicyclebike.com
We will take care of this and resolve the main problem you met.

Thanks for your understanding, and please feel free to contact us for assistance.
Sincerely,

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

A happy customer

The support staff was willing to work outside their stated policies to ensure a happy customer.

14 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Magicycle

Antwoord van Magicycle

Thank you for your kind words and for taking the time to share your positive experience with our customer service team.

At Magicycle, we believe that exceptional customer service goes beyond adhering strictly to policies; it's about understanding our customers' unique situations and striving to provide solutions that ensure satisfaction.

Your feedback reinforces our dedication to delivering personalized support and motivates us to continue exceeding expectations. If there's anything more we can assist you with, please don't hesitate to reach out.
Sincerely,

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good communication with concern.

8 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Magicycle

Antwoord van Magicycle

Dear customer,
Thank you so much for taking the time to share your thoughts with us—we truly appreciate your honesty and the opportunity to improve. It means a lot to hear that our communication was helpful, and we’re glad we could address your concerns.

Your satisfaction is our top priority, and we’re committed to continuously improving your experience with us. If there’s anything else we can help with, please don’t hesitate to let us know.
Sincerely,

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I would not recommend buying from Macicycle Website

I would not recommend buying a Magicycle directly from Magicycle website go to Amazon. The reason I suggest this, Magicycle has very, very, very poor customer service. I bought a USED Cruiser-Pro from my neighbor it was about 9 months old. I've had it for over a year and the bike overall works GREAT. I ride it every morning. But the kickstand failed and I ordered an new one from guess who? Magicycle, that was back on 1-27-25 and I still have not received it! Today date is 4-24-25. I'm sure I get it someday! LOL....

I did receive a reply from Magicycle and finally after 90 days received my kickstand. Magicycle needs to fix their logically problems within the US. I would never buy a high priced item off their website until they fix their issues. They state on their website 'Item ships within 15 business days', they also state 'Item in stock!', don't believe either statement. Can you imagine buying a $1500 ebike and waiting 90 days or longer to receive it!

23 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Magicycle

Antwoord van Magicycle

Dear customer,
Thank you for taking the time to share your feedback with us. We are truly sorry to hear about the frustrations you’ve experienced with your bike, and we deeply appreciate your patience as we worked to address the issue.
After checking your order, we can confirm that the item you purchased from us was delivered successfully.
Please kindly check if you have received it.
At Magicycle, we value every customer and are committed to ensuring you have the best possible experience. If there’s anything further we can do to assist you, please don’t hesitate to reach out. Your satisfaction is our top priority, and we’re here to support you every step of the way.
Sincerely,

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Extremely Disappointed and Frustrated with Customer Service

I am beyond frustrated with my experience dealing with Magicycle’s customer service. I reported multiple issues with my bike within hours of receiving it — a bent rim, spokes pushed through the wheel, and a broken brake lever clip. I followed all instructions, sent photos immediately, and even circled the damage in follow-up emails to make everything crystal clear. What did I get in return? A useless response at 1 AM telling me to “adjust the rim.” Seriously?
The back-and-forth for over a week has been a nightmare. One rep says replacement parts are being shipped. Then I get another email saying my issue is just being sent to the engineers. So which is it? Because I still have no tracking number and no resolution — just a lot of empty “pure-hearted apologies” and vague promises.
It’s been days since I was told the parts were arranged and I’d get tracking information. Still nothing. Meanwhile, the original order somehow showed up in six days — so where’s the urgency on fixing the problem?
This level of disorganization and delay is completely unacceptable. I’ve been more than patient, but I’m done waiting around. I expected better service and accountability, especially after spending this much money. I would not recommend this company to anyone based on this experience.

11 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Magicycle

Antwoord van Magicycle

Dear customer,
Thank you for taking the time to share your feedback with us. We want to sincerely apologize for the unacceptable experience you’ve had with your Magicycle Ocelot Pro, and we deeply appreciate your patience as we worked to address the issue.

After reviewing your case, our support team responded promptly and offering the solution. We have arranged the replacement parts for you to solve your bike issues.
Please kindly wait for the replacement parts.
Thank you again for your understanding and for giving us the opportunity to make things right. Please feel free to contact us for assistance.
Sincerely,

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Don’t purchased Magicycle’s bike rack!!!!!

I purchased Magicycle’s bike rack about 1 1/2 years ago and both tensioning arm that holds pressure on the front wheels began to slip. First time it happened I arrived at a friend’s house to pick him up for a ride a found my new $8000 bike leaning 45 deg away from my truck being held on from the straps on the wheels. Contacted Magicycle hoping to buy parts to repair the tensioners only to find that they didn’t have parts available to repair the issue and that the rack is only covered by a 3 month warranty!
Even if they offered to replace the rack I wouldn’t accept because I have lost all confidence that their rack would hold my bikes securely !

21 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Magicycle

Antwoord van Magicycle

Thank you for sharing your experience with us. We sincerely regret to hear about the challenges you’ve faced with your bike rack.
I am sorry to inform you that we were unable to locate an order associated with your bike rack or bike purchase. Upon reviewing your case, our support team responded promptly to your inquiry.
At Magicycle, we value every customer and are committed to ensuring you have the best possible experience. Your satisfaction is our top priority, and we’re here to support you every step of the way.
If there’s anything further we can do to assist you, please don’t hesitate to reach out.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

High Quality Parts battery and bike is…

High Quality Parts battery and bike is so sturdy.
Also support return with email response within 2 days with excellent video and written explanation to show my assembly questions
Well built and as described so happy with my purchase

24 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Magicycle

Antwoord van Magicycle

Thank you so much for taking the time to share your wonderful feedback! We’re thrilled to hear that you’re enjoying your Magicycle—from the sturdy build and high-quality battery to our responsive support team.

It’s especially rewarding to know that our assembly guides and video explanations were helpful to you. Providing clear, timely support is a top priority for us, and your recognition means the world to our team.

Customers like you inspire us to keep improving. If you ever need assistance or have suggestions, don’t hesitate to reach out. Happy riding, and we hope your Magicycle brings you many miles of joy!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We own 2 Magicycle Deer ebikes

We own 2 Magicycle Deer ebikes. They are great bikes. I have had the occasion to ask several questions and customer service has been great. Fast response. Do not hesitate to buy from this company!!!

24 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Magicycle

Antwoord van Magicycle

We are absolutely thrilled to hear that you are enjoying two Magicycle Deer e-bikes! Your trust in our products means the world to us, and we’re so grateful you took the time to share your experience.

It’s wonderful to know that our customer service team has been able to assist you promptly and effectively. Your kind words about our response time and support truly motivate us to keep raising the bar!
If you ever have any questions or need assistance, please don’t hesitate to reach out. We’re here to support you every step of the way!
Thank you again for choosing Magicycle. We wish you many happy and exciting rides ahead!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Why you should consider Magicycle

When you get to a certain level of electric bike it's pretty much as good as it can get. Magicycle is that good. Hydraulic brakes a 20amp 52 volt battery lights ect...ect...When you're looking for extra things you look for things like customer service and in magiccycles case that's where you're going to win. Service department at magic cycle has always been very upfront and honest with me I had ordered a throttle it was out of stock they asked if I wanted a refund first off I told them I could wait my throttle still work it was simply a preference thing. They understood ,when the throttle came in they sent the throttle they accidentally sent the wrong throttle they immediately recognized what had happened ( i sent some pictures)through one email the right throttle was on the way everything was was cleared up as far as ordering bikes and getting a good bike there's a few out there magic cycle is one of them but the customer service in my experience is better than some of the other well-known brands. The Deer is my 3rd E-bike, but i would re- order this bike tomorrow simply because if i need customer service there gonna be there. Ive yet to have this level service in the industry yet.
Thanks again Magicycle

14 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Magicycle

Antwoord van Magicycle

Thank you so much for taking the time to share such a heartfelt and detailed review of your experience with Magicycle. We are truly honored by your kind words.
It’s wonderful to know that you appreciate the high-quality features of our e-bikes, such as the hydraulic brakes, 20amp 52-volt battery, and integrated lights. However, what truly warms our hearts is your praise for our customer service team. We strive to be upfront, honest, and responsive, and it’s incredibly rewarding to hear that we’ve met your expectations.
Your trust and loyalty mean the world to us, and we are committed to continuing to deliver the same level of care and excellence in the future.
Thank you again for choosing Magicycle and for sharing your experience. If there’s ever anything we can do to assist you further, please don’t hesitate to reach out. We’re here for you every step of the way!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Bikes are junk and the customer service…

Bikes are junk and the customer service is also very bad. No quality control with their products.

12 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Magicycle

Antwoord van Magicycle

Dear customer,
Thank you for taking the time to share your feedback with us. We are truly sorry to hear about the frustrations you’ve experienced with your bike, and we deeply appreciate your patience as we worked to address the issue.

After reviewing your case, our support team responded promptly and shipped the replacement part to resolve the problem. I’ve confirmed that the replacement part was successfully delivered last week. Could you kindly let us know if the issue has been resolved to your satisfaction?

At Magicycle, we value every customer and are committed to ensuring you have the best possible experience. If there’s anything further we can do to assist you, please don’t hesitate to reach out. Your satisfaction is our top priority, and we’re here to support you every step of the way.

Thank you again for your understanding and for giving us the opportunity to make things right. Please feel free to contact us for assistance.
Sincerely,

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Ocelot Pro 2 TS (torque sensor)

Ocelot Pro 2 TS (torque sensor)
This is the third e-bike I have owned, and it's the best so far. The build quality is excellent, and it is a very comfortable bike to ride.
The software settings can be fine-tuned in every way
Throttle works independently of the settings, which is a great feature and has cruse control
Here is the setting I am running in (it almost feels like a normal bike, no ghost pedaling).

Current limit 10A
Sensitivity 1
Slow start 1

Power set 0-9
1_07%
2_16%
3_25%
4_34%
5_44%
6_54%
7_64%
8_74%
9_84%

Max speed with a comfortable pedal is 20
Max speed on throttle 28

Some minor quirks
No water bottle holder; they could have made side lugs on the headset tube or made a 90-degree bracket off the front headset tube bolts (that's what I did).
Pedals are cheap plastic (should be metal)
Seat is too hard for long rides (got a C9)

The display should be able to rotate farther down for shorter people, and the display polarization is rotated the wrong way for normal polarized sunglasses. I can see the display in sunlight only if I rotate my sunglasses 90 degrees (easy fix; I just bought non-polarized sunglasses).

The trip reset should be easier to get to (and mistake proof)
It's easy to change the wrong thing and not notice in the settings because
The trip reset is the last category in the settings.

As an optional purchase, accessories
They should offer
shorter crank arms (~150mm) for the shorter riders
The larger cable wrap that's on the bike now, it's the best. (Please offer that as an accessory)
Larger chain ring or a smaller freewheel/Cassette to
comfortably pedal more than 20

Bike future wish list
Full suspension while maintaining the 30" (important) minimum seat height
handlebar with crossbar to mount accessory on
Rear freewheel design should be switched out to Cassette
(They're more durable and parts are available.)

13 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Magicycle

Antwoord van Magicycle

Thank you so much for taking the time to share your detailed feedback about the Ocelot Pro 2 TS (torque sensor). We are thrilled to hear that it is the best e-bike you have owned so far and that you appreciate its build quality, comfort, and customizable software settings. It’s great to know that features like the independent throttle and cruise control are enhancing your riding experience.

We truly value your insights on the settings you’ve fine-tuned, as well as your suggestions for improvements. Your feedback on the minor quirks—such as the lack of a water bottle holder, the pedals, seat comfort, display orientation, and trip reset accessibility—is incredibly helpful. We will certainly take these into consideration as we continue to refine our designs and features.

Once again, thank you for your thoughtful and constructive feedback. We are committed to continuously improving our products and services, and your input plays a vital role in that process. If you have any further suggestions or need assistance, please don’t hesitate to reach out.

Thanks for choosing Magicycle, happy riding!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great bike

I have to say I was a little hesitant to buy an e-bike, but Magicycle made it so easy. The shipping was lightening fast and the bike is working great so far. I highly recommend.

12 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Magicycle

Antwoord van Magicycle

Thank you so much for taking the time to share your wonderful experience with Magicycle! We are absolutely thrilled to hear that your purchase exceeded your expectations and that you are enjoying your new e-bike.

Your recommendation means the world to us, and we are so grateful for your trust in Magicycle. If you ever have any questions or need assistance, please don’t hesitate to reach out. We’re here to support you every step of the way!

Thank you again for choosing Magicycle. We wish you many happy and exciting rides ahead!

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Customer service is bad. Bike has issues…

Customer service responds via email only. Responds like AI and asks you to repeatedly do the same thing over and aver again to resolve issues. My Ocelot Pro shows the wrong battery voltage- off by 20% when starting the bike. Customer service says this is normal.

3 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Magicycle

Antwoord van Magicycle

Thank you for reaching out to us and sharing your concerns regarding the battery voltage display on your Ocelot Pro. We have carefully reviewed your case, and we would like to provide a detailed explanation of the phenomenon you are experiencing.

The behavior you described, where the power indicator shows a higher battery level upon restarting the bike, is known as the "Ghost Effect." This is a normal occurrence in lithium-ion batteries and is not indicative of a defect or malfunction. Here’s a more detailed explanation:

During use, the battery is under continuous load, which causes the percentage or bars on the battery indicator to drop. When the bike is restarted, the battery is momentarily free from load, allowing it to recover slightly. This recovery happens because the electrons that were under stress during operation redistribute themselves, causing a temporary increase in the output voltage. This slight increase in voltage is detected by the battery sensor, which then displays a higher battery level. However, this gained level is not sustained and will quickly deplete once the bike is back under load.

To clarify, the battery is not charging itself during this process. The perceived increase in battery level is simply due to the redistribution of energy within the battery, which causes a temporary rise in voltage. This is a common characteristic of lithium-ion batteries and is not unique to your Magicycle product.

If you have any doubts about this explanation, we encourage you to research this phenomenon online, as it is a well-documented behavior in lithium-ion battery technology.

Additionally, we recommend charging your battery when it falls below 20% to ensure optimal performance and longevity.

We understand that this behavior might be confusing, and we appreciate your patience and understanding. If you have any further questions or need additional assistance, please do not hesitate to contact us.

Thank you for choosing Magicycle.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer