Nectr Reviews 

342
•
TrustScore 4 uit 5

4,2

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great customer service from Francis. He returned my call a few times after I experienced crackling with the phone line which unfortunately did not resolve. In the end I received a prompt and courteous... Toon meer

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

The assistant Francis was excellent. However the sound quality during the call was poor and I had to keep asking him to repeat what he had said. Don't know if it was their phone or mine causing the pr... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I spoke to Francis on the phone today regarding switching plans. I had a lot of confusion about “peak” and “off-peak” rates, and “controlled loads”. Francis went above and beyond explaining to me... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Leigh was very helpful, and courteous. I have found myself in a difficult situation and being of an older age it was nice to have someone who is understanding of my predicament currently. He was able... Toon meer

Bedrijfsgegevens

Verified business

Trustpilot has verified this business is registered with its local government. We’ve confirmed it maintains an online presence and shows no matches on warning or sanction lists.

Government registration: 82630397214

  1. Elektriciteitsbedrijf
  2. ook in
  3. Zonne-energiebedrijf

Over Nectr

Geschreven door het bedrijf

Nectr is an award winning Australian energy company backed by one of the global leaders in renewable energy solutions – Hanwha Energy. We're 100% committed to investing in a clean energy future so that future generations can enjoy this planet.


Nectr offers cheaper and cleaner electricity plans, 100% Carbon Neutral certified products, GreenPower plans and Solar + Battery for all your energy needs.


If you'd like to learn more, you can click our links below, or message us at hello@nectr.com.au. Alternatively, we're available from 9am-5pm weekdays on 1300 111 211.


About Us
Electricity Plans
Solar + Battery
Nectr Blog

Contactgegevens

4,2

Goed

TrustScore 4 uit 5

342 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 85% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 maand

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,2

Alle reviews

(342)

46 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Foreign owned and absolute scammers

Foreign owned and absolute scammers! Bye bye Nectr. You won't rip me off again!

11 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Nectr

Antwoord van Nectr

Hi Wambulance, thank you for providing your feedback. You are correct, when looking at plans online, it does not look at your current usage with Nectr as our online sign up page is for all potential customers to Nectr, whether new or existing. The figure you saw online is provided by the Essential Services Commission if in Victoria, or the Australian Energy Regulator. The objective of having a standard usage amount to help consumers compare electricity offers more easily as all retailers use these amounts. Therefore when it comes to the actual billing of the customer, this figure will vary depending on the actual usage being consumed at the property - this is what has happened in your case. We do make this clear on the sign up page and we advise customers how the figure is formulated and what it is based on underneath the estimated costs - as all retailers must do. You may have missed it.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Don’t trust Nectr and be careful about…

Don’t trust Nectr and be careful about signing a contract. We had battery installed (LG) it ended up being one of recalled batteries, but this was prior to it being recalled. So Nectr didn’t believe we had a problem of an overheating battery so this went on for weeks until they sent someone out to check and replace defective battery. So we were lucky a house did not burn down. Please do not trust this provider they are not honest in their dealings with you and they are nice until you sign the contract and then they change and the under hand stuff starts. Please really investigate and look into this provider to signing anything. One day in the future this provider will identified charge with offences against the consumer’s by the ACCC.

26 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Had a great response from Trish at…

Had a great response from Trish at Nectr today as we needed to include others on the email and notification list for medical reasons. Also had a minor technical issue with the installed solar and backup system which hopefully should be resolved in the next few days.

Regards, Scott

10 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Nectr

Antwoord van Nectr

Hi Scott. Thank you for taking the time to provide positive feedback, it's always great to hear. We will ensure this is passed on to Trish.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

when asking something online

when asking something online, it takes a long time to get a answer, and even then , the question wasn't asked properly. also, on the bill it used to state actual read and estimate, but now is all estimate. they advertising with $ 50 for getting someone to sign up. but it does not show up on my account when logged in, while we both have paid our first bill.........

28 juni 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Nectr

Antwoord van Nectr

Hi John, thank you for explaining the situation and I would love to look into your issue further. If you can please get in touch via hello@nectr.com.au and I can have a look if all eligibility criteria has been met, and if so, ensure the credit gets applied.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Sheena - an excellent employee

Sheena was fantastic empathetic and caring to my situations. She was prompt and efficient. Thank you

24 juni 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Nectr

Antwoord van Nectr

Thanks Sal for your glowing review! We will ensure this is passed on.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Jaybie was absolutely amazing and super…

Jaybie was absolutely amazing and super helpful! Resolved my query in a professional and timely manner.

Thanks!

18 juni 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Nectr

Antwoord van Nectr

Thanks Olga! So great to hear you had an amazing experience! We will ensure Jaybie receives your feedback.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Please don’t join VPP with Nectr

Please don’t join VPP with Nectr, they control battery and take battery to the grid when we still need battery to use in the house, and force to charge battery from the grid when we don’t need. They tried to get advantage from us after installing the battery.

2 juni 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Nectr

Antwoord van Nectr

Thank you for providing us feedback. We apologise for what you have experienced as a Nectr Virtual Power Plant (VPP) customer. We acknowledge that the Battery integration has not performed as efficiently as planned. The Nectr teams together with the battery partners are working through these technical challenges as a priority. Nectr is focused on delivering affordable energy and VPP solutions for our customers. Thank you for your patience and we will provide updates as soon as possible.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Beyond a Scam

I'm astounded at the so-called 'customer support' and business practice of this terrible company. We are an apartment of two people and have had bills roughly around $120 every month for the year and a half we've been with this company.

In May, I received a bill for $242 and an estimate of 800kWh for the entire month of April, the app reads we're using the equivalent of a 5+ person home. We've not used the aircon for that month as we moved into cooler weather and our appliances haven't changed or their usage increased.

I emailed customer support asking for clarification and asked specific questions - all were ignored. We were simply told:
"we balance out the electricity we estimated VS the electricity used by you"

and:

"we estimate your bill based on the historical data of your property."

Historical data shows that this time last year our bills were $120 roughly. And every month was about the same except during the hottest times of Summer. It is a blatant lie to tell me it's based on historical data.

Upon reading other reviews (not just on Trustpilot) other users have had this exact same problem. Getting a massive bill after about 12 months and getting stonewalled when reaching out.

These thieves do not care about customer retention.

To add fuel to this bonfire, I submitted a meter read myself and the bill came back $20 more expensive. Absolutely disgusting.

--EDIT

They responded to this review telling me they sent me several in-depth emails explaining my usage. This is another blatant lie as they only repeated what I wrote in this review: That usage is based on historical data etc, there was nothing "in-depth" about them. My questions were indeed ignored. It's further astounding reading them trying to save face with their response here.

2 mei 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Nectr

Antwoord van Nectr

Hi Tim - sorry to hear you feel we are a terrible company and that you were ignored with our email responses to you. I can see we have sent you several in depth emails explaining how our monthly billing works versus your 3 monthly meter reads completed by Energex. What you were told is correct, we estimate the 2 bills out of the 3 based on your historical usage with us. We do not have access to your usage prior to being a customer of Nectr. Therefore your historical usage we have only goes back to Feb 2023. From Feb to Oct you had fairly consistent usage, yet Oct 23 to Apr 24(based on your Oct, Jan & Apr Actual Energex readings) your usage tripled across this period compared to Feb 2023 to Oct 2023. It seems across summer your usage changes and this may be due to air con use and/or other energy appliances at the property. As we did not have you as a customer across this high consumption period the year prior; Oct 2022 to Jan 2023, we did not have the data to be able to estimate you on, therefore we could only estimate you on data from Feb 2023. Regarding your feedback on it being disgusting that we billed you on your own customer supplied read; You did provide us your own reading(May 2024) roughly 3 weeks after our last actual Energex read(April 2024) and we then billed you on this read as per the process, which was an extra 186kwhs over Energex's read in April. We have only ever billed you on what you have consumed, if you are looking to reduce your bills, maybe review how you consume energy across the summer months.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Highly recommend

Been with them for years and haven't had any problems. Have done numerous price comparisons over the years, and they have always been the best priced.

10 mei 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Nectr

Antwoord van Nectr

Thanks Les!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Such a positive experience

Such a positive experience. Jaybie stepped me through the new property set up and even when I didn’t follow the very specific instructions perfectly, they were able to confirm my set up was successful. I’ve been a Nectar customer for a couple of years now and have always been happy with the level of service I’ve received.

23 april 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Nectr

Antwoord van Nectr

Thank you so much for your feedback Kellyanne. We will make sure to pass this on to Jaybie. Have a great day!

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

My credit card had been cancelled…

My credit card had been cancelled because of a fraud attempt. A new card was issued and did arrive 3 days before due date. After failed several attempts to notify nectr I finally got to a human voice. Failure again. The human in question failed to insert the given info into the right place. So I have received an "overdue" notice. Very bad. I tried again to reach out to nectr. This time again via phone. The steps are poorly designed. But finally success. I wrote to nectr with an explanation.
Finally a positive outcome. Allen did respond with a letter of apology. Finally a positive ending. I shall stay with nectr.

28 maart 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Nectr

Antwoord van Nectr

Hi Ann, we are happy to hear in the end your issue was all fixed up and you received what you needed from Allen. Sorry to hear the steps it took were not up to expectation, it sounds like we didn't handle it the best way we could have. I will review your account and look at how we could have done better. Thanks for being a loyal customer of Nectr.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I've been with a lot of electricity…

I've been with a lot of electricity companies in the last 40 years . Nectr definitely seems to be on the ball with prices and customer support. Special thanks to Jaybie .

25 maart 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Nectr

Antwoord van Nectr

Thank you David for your great feedback! We appreciate your kind words and will pass this on to Jaybie. Take Care.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

dont bother

Went from $4.57 to $15.90 per day in a day! Projected was $165 then the next day had a bill for $501! In the quarter they have had over $850 from me! I work all week no one is home! Unsure how projected could be so wrong! Contacted them to be told this is an actual bill the others were estimates although none of my bills actually say estimate or actual. Wouldn’t recommend, looking for other providers.

20 maart 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Nectr

Antwoord van Nectr

Hi Zoe, thank you for reaching out and letting us know you are disappointed. We can see you have had estimated bills due to having an older basic meter. Your last actual read was in November and unfortunately your bills had been underestimated since then. We know this can be frustrating as when we received your actual read again in February your bill was higher as it was a true up of your actual usage. If you would like to consider upgrading your meter to a remote meter where your data is sent to us in 5 minute intervals this would be a great solution for you. Please let us know if you would like us to get this process started.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Problem solved

I rang Nectr Customer Care and was helped by Allen. She was most patient and went through the issues with me. Allen needed to go away to investigate, and I was pleasantly surprised to have her call me back within 10 minutes with an explanation for my issues. I congratulate Nectr for having such customer focused staff. Five stars!

19 maart 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Nectr

Antwoord van Nectr

Thank you Kim! Its also great to hear some positive feedback about our team and your experience with Nectr. We will pass on this feedback to Allen. Have a great day!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Been with Nectr for over 18 months and…

Been with Nectr for over 18 months and had great customer service the whole time. Recently had to organise a disconnection and Jaybie was prompt, organised and easy to work with so made the whole process a breeze.

15 maart 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Nectr

Antwoord van Nectr

Amazing to hear Selena! We are so happy the process of getting in touch was nice and easy for you. Thank you.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I was a Bit financially Embarrassed

I was a Bit financially Embarrassed. And asked for a Extension on my Power. No Hessitaion it was granted for a few days. Ide like to say a special thank you to Christine, Great to talk to and very professional.

11 maart 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Nectr

Antwoord van Nectr

Hi Colin, thank you so much for getting in touch and letting us know you needed a bit more time to pay. We are always here to help. We will pass on your feedback to Christine!

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

I don't recommend Trish at all

I don't recommend Trish at all, she doesn't reply to emails when trying to resolve an issue. Very blunt in her dealings, customer service is at a minimum with her! My usual bill for a month are $50 to $70 live on my own, just received an estimate off them for $469.00 a $400 increase from nowhere, how can The estimated an extra $400 ?issue is still being resolved but I won't deal with Trish anymore

6 maart 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Nectr

Antwoord van Nectr

Hi Darlinda, thank you for your feedback. I can see there was some confusion between yourself and our agent, as you had multiple accounts with us, apologies for this. Essential Energy were unable to access your meter for your scheduled read in February and this caused your bill to be estimated. We have arranged a special read for you which is a great outcome for Essential to come out and attempt to read your meter again. We will have someone contact you to today to discuss this further. Thanks for working with us on this.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Awful company

Awful company, zero transparency. Was on average 450 kwh per month usage over a 12 month period and then on latest bill was 1150 kwh for the month. From day one their meter readings we're incorrect. Try and dispute this and they stone wall you.

29 februari 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Nectr

Antwoord van Nectr

Hi Greg, we can see you were receiving regular actual reads from Energex until February 2024 when they sent us one estimate. It was great to see you sent us in your own read a couple of days later and we were able to revise that bill for you based on your photo. When customers send us their own read of the meter, this can result in bills being revised higher or lower. In your case, your bill was revised higher than Energex’s estimate. I see we have offered you the option to install a smart meter, where Energex will no longer need to attend your property and can read the meter remotely. Please let us know if you would like to take up this option.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I have been interacting with Jaybie…

I have been interacting with Jaybie regarding the installation of a new smart meter. Jaybie has been prompt in addressing my query and advising me on what needs to be done

26 februari 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Nectr

Antwoord van Nectr

Thank you so much for the feedback Rajan, we will make sure to pass it on to Jaybie!

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer