Northwesttradecentre Reviews 

219
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,5

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We had a great experience buying a car from here. Wayne was great...lovely gentleman, helpful, and polite. The car was ready for collection on time, and the jobs needing doing on it were completed to... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Ian has been amazing, very helpful and patient as I put a deposit down 3 or 4 weeks before actually picking the car up as I was waiting for a payout. Answered all our questions and never felt forced i... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid. From my experience (that started positively but very quickly got worse) I wouldn’t go back here for a car ever again. The things that were agreed upon sale haven’t been met and I’m 15 days sinc... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great Experience! Highly recommended. Large variety to choose a perfect car. 3 years warranty is a great offer. Trevor is a SuperStar- very professional, friendly and patient with my many changing... Toon meer


Contactgegevens

4,5

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

219 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 66% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,5

Alle reviews

(219)

213 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Non refundable deposits and £250 admin charges

Do not buy from this company. This company charge an extortionate £250 admin fee and insist on a £500 deposit but won't tell you that it's non refundable , I was stupid enough to give them the £500 deposit. I phoned them 30 minutes after leaving the showroom to cancel the order and requested my deposit back. I then received a nasty email stating I cannot have the deposit back as I saw the car and signed. Yes they are legally allowed to keep the deposit, but just because it is legal doesn't make it right or the correct thing to do. People change there mind and if you want the customers trust, and want them to return and recommend to family and friends then stop holding people's deposits and sending nasty unnecessary emails. The big car dealerships (Arnold Clark or Motorpoint etc) are very successful because they don't hold customers deposits and build that trust knowing customers will return. That £500 deposit that you keep will cost you in the long run. As you probably make four times that £500 on each sale, hopefully this post will help deter others from making the same mistake i made and every sale you've lost has cost you four times my deposit.
My ending statement and advice is this, do not buy from this company. They cannot be trusted and not retuning deposits or holding deposits to ransom signals red flags and questions customer care. There is better dealerships out there that can be trusted. Please don't make the same mistake I made by trusting this company.

18 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Northwesttradecentre

Antwoord van Northwesttradecentre

We’re sorry to hear that you feel disappointed with your experience. We always aim to be transparent throughout the purchasing process, including explaining our deposit and administration fee policies before any agreement is signed.

As confirmed at the time of purchase, the vehicle deposit was non-refundable once the order was completed and paperwork signed. We understand that customers can sometimes change their minds, and while we appreciate your frustration, we do have policies in place to protect the preparation and administrative costs involved in reserving and processing vehicles.

We also regret that you were unhappy with the communication you received afterwards, as it is never our intention to come across negatively to any customer.

We value all feedback and continuously review our processes to ensure clarity and professionalism at every stage of the customer journey. We wish you all the best in finding the right vehicle for your needs.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Appalling customer service and no deposit refund YET

I rang a week in advance explaining that we would be driving 100 miles that week and that we would need a car to drive away on the day,

I emailed 48 hours before to confirm the day (Today) we would be collecting

Took time off work to drive down and collect only to be told that the car we paid a deposit for has no MOT and is not ready at all, no apology no nothing.

After looking at a few more cars which again had no MOT we left with nothing only to drive back another 100 miles home empty handed

I could not have been clearer in my conversation that we would need the car the day we attended, having travelled so far, It was a complete waste of time and more importantly money in fuel and lost earnings

STILL WAITING ON DEPOSIT REFUND 3 DAYS LATER

19 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Northwesttradecentre

Antwoord van Northwesttradecentre

We are sorry to hear that you were disappointed with your visit.

To clarify, during our conversations it was never stipulated that the vehicle was definitely being collected on the day, only that you wished to come and view it. As is standard practice, vehicles are normally sent for MOT preparation and final checks either once a customer specifically requests this ahead of collection, or after a viewing when the customer confirms they wish to proceed with the purchase.

We appreciate that you travelled a considerable distance and understand your frustration that the vehicle was not ready to drive away immediately. We do however apologise if there was any misunderstanding or lack of clarity in communication from our side.

Your deposit refund has been processed, although bank processing times can occasionally take several working days to show in your account. If there are any further issues, please contact us directly and we will be happy to assist.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Take advantage of younger drivers

My youngest daughter found a car online that she was interested in buying from the Morecambe branch. She rang them on Monday to see if she could come and test drive it. They told her they couldn't find the keys but they would ring her back when they found them. By Tuesday, she still hadn't heard from them so rang again. Once more they told her they couldn't find the keys but would ring her back. They did ring her back, but not until Wednesday when she was at work and couldn't take the call. When she picked up their message that they had finally found the keys, she arranged to leave work early so that she could go and see the car. When she rang the Morecambe branch to tell them she would come to test drive the vehicle, they informed her they had already sold the car and implied it was her fault for being too slow off the mark!! To add insult to injury they they then tried to get her to buy other more expensive cars one of which, when she checked it on the government website, had previously been written off.

My eldest daughter had previously bought a car from North West Trading Centre. I had gone with her to test drive it and she had agreed to buy the car once they had investigated a warning light on the dashboard. This was resolved and my daughter went to collect the car a few days later without me there. The salesman then informed her there was a £250 admin fee in addition to the cost of the car. Being only young, my daughter paid this without challenge, but this fee was never mentioned whilst I was there.

I get the impression that the salesmen at the Morecambe branch are happy to take advantage of young inexperienced drivers. Would not recommend.

7 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Northwesttradecentre

Antwoord van Northwesttradecentre

Thank you for taking the time to leave your feedback. We are genuinely sorry to hear about your family’s experience with our Morecambe branch and appreciate you bringing these concerns to our attention.

Firstly, we apologise for the delays and poor communication regarding the vehicle your youngest daughter was interested in. We understand how frustrating it must have been to repeatedly chase for updates, arrange time away from work, and then discover the vehicle had already been sold. Regardless of demand for a vehicle, we should have communicated more clearly and handled the situation more professionally.

We are also concerned by your comments regarding the sales process experienced by your eldest daughter. Any fees associated with a purchase should always be explained clearly and transparently before a sale is agreed. We never want any customer — especially younger or first-time buyers — to feel pressured or taken advantage of.

We take these comments seriously and will be reviewing this matter internally with the team involved to ensure higher standards of communication and customer care moving forward.

If you would be willing to discuss your experience further, please contact us directly with your daughters’ details and we will be happy to look into this personally.

Kind regards,
North West Trading Centre

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Recently purchased a used Mercedes Benz…

Recently purchased a used Mercedes Benz C Class from NWTC. The car is fantastic and the aftersales professionalism is second to none. The car had a full MB service history and a few niggles were also sorted out to my complete satisfaction. Jack dealt with the whole process with Tyler and I would buy from them again! Thank you very much.

6 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent Experience

Haider provided excellent service—friendly, patient, and very helpful throughout. He made everything clear and easy to sort out. Really appreciate his support!

22 april 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Had a great experience from start to…

Had a great experience from start to finish with purchasing a new car. Wayne was always pleasant, knowledgable and always available to discuss and answer any questions I had. I made an appointment to see him and the car which was shown on time and it was exactly what Wayne had shown me when he sent me the video. Really happy

23 april 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

I went to Northwest Trade Centre in…

I went to Northwest Trade Centre in Preston unannounced to buy a Kia Sportage, however when I got there they said it wasn't there, even though they emailed me in the morning to say they did have it.

18 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Northwesttradecentre

Antwoord van Northwesttradecentre

Thank you for your feedback, and I’m really sorry to hear about your experience.

We understand how frustrating it must have been to travel to us expecting to view the Kia Sportage, especially after receiving confirmation earlier that day. Unfortunately, vehicle availability can sometimes change quickly due to high demand, and it seems this wasn’t communicated to you clearly before your visit — for that, we sincerely apologise.

This is not the level of service we aim to provide, and we’ll be reviewing our internal processes to ensure updates like this are shared more promptly with customers.

If you’re still in the market, we’d really appreciate the opportunity to help you find a suitable alternative or keep you updated if a similar vehicle becomes available.

Please feel free to get in touch with us directly so we can assist you further.

Kind regards, NWTC

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Dreadful place

LPDreadful place. Sold us an unroadworthy vehicle and refused consumer rights to return it or indeed do anything. No option left but to sue for refund. We had help from Consumer Rights but North West Trade Centre still ignored our rights.The response about spares or repairs and it all being explained is rubbish and very much not the case. We have contacted them and nothing was sorted.

27 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Northwesttradecentre

Antwoord van Northwesttradecentre

We are sorry to hear that you are unhappy with your purchase. However, we would like to clarify that the vehicle purchased was clearly sold on a spare and repairs basis, and this was explained and accepted prior to purchase.

The vehicle was priced considerably below standard retail value to reflect these terms and its condition at the time of sale. We do not agree with the suggestion that information was withheld or that the sale terms were unclear.

As this matter relates to specific circumstances surrounding the purchase, we believe it is more appropriate to discuss this directly rather than through a public forum. We remain willing to review any concerns raised through the appropriate channels.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great service

Great service. Austin was easy to deal with, and happy to work though things with you.

14 april 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Super Easy

After seeing a vehicle online I liked, I popped in while passing by, and was greeted by Nathan. Within the space of 10 minutes we went through all the details and my options, and came out with a deal. The whole process was made super easy by Nathan, and in total only took 15 minutes of discussion to fully complete a purchase. Couldn't recommend more, if youre after a simple deal.

31 maart 2026
Review zonder uitnodiging

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer