Banner for Novelship

Novelship Reviews 

3.951
•
TrustScore 2 uit 5

1,8

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Novelship Claims 100% authenticity. They even back tracked one order because “it didn’t meet standards”. When the pair arrives, Please Don’t Remove The Tag. Maybe you’ll have a chance in returning a... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Novelship has been my go-to platform to get all my desired sneakers. I have been purchasing all these years with great confidence and Novelship has always been a reliable platform. They have an excell... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

total scam - they didnt send out my shoe within the promised time and when i enquired, they suddenly cancelled the order with NO REFUND status. Insane. I keep getting deflection emails and no ac... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Bought a pair of shoes last month, took one month to arrive, no tracking provided. Reached out 3 times with no answer and finally when its arrived, its a high quality replica of the genuine shoes. How... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Schoenenwinkel
  2. ook in
  3. Handtassenwinkel
  4. Horlogerie
  5. Kledingwinkel
  6. Verzamelaarswinkel
  7. Winkel in modeaccessoires

Over Novelship

Geschreven door het bedrijf

Welcome to the official Trustpilot x Novelship page. We appreciate your reviews of our products and services - let us know how we can do better.



How It Works?

We strive to be the Marketplace of Current Culture

Our mission is to provide access to the world’s most coveted items in the smartest way possible. Buy and sell the hottest sneakers, apparel, collectibles, and trading cards.

Novelship Is Legit

Novelship is a platform for buying and selling 100% authentic sneakers, streetwear, and collectibles. With over 500,000 items from authorized sources, we ensure every product is verified, so you can shop with confidence. Trust Novelship for a seamless experience and unmatched authenticity.

Learn more about our authentication process here.

The Power's In Your Hand

Buying on Novelship

With over 500,000 verified items, you can Buy Now or Make an Offer with confidence. Shop seamlessly and elevate your style with Novelship!

SHOP NOW!

Selling on Novelship

Novelship makes selling easy and secure for sneakerheads and collectors. List your 100% authentic items, set your price, and connect with thousands of buyers across the world. With streamlined verification and fast payouts, selling on Novelship is as seamless as buying.

Buy 100% authentic sneakers, apparel, and collectibles on Novelship.

Geschreven door het bedrijf

Shop the latest and greatest from Air Jordan, Onitsuka Tiger, ASICS and many more!
On Novelship you'll find the most exclusive items from the world's biggest brands including Nike, Air Jordan, adidas, New Balance, ASICS and many more! Our team professionally verifies every single item traded on the platform to ensure your sneakers, apparel, or collectibles received are always 100% authentic, guaranteed.

Contactgegevens

1,8

Slecht

TrustScore 2 uit 5

4K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 34% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 2 weken

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

1,8

Alle reviews

(3.951)

224 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid Novelship — Cancelling an Order Is Nearly Impossible

I had a very frustrating experience with Novelship. Cancelling an order or requesting a refund is a headache. They sent several emails asking me to confirm the cancellation within 48 hours, and even though I replied, they later claimed they never received my confirmation. I even provided email proof, but the matter was still handled poorly.

The process was unnecessarily complicated, and the customer service felt incompetent and unhelpful. Based on my experience, I would not use Novelship again and would not recommend it to others.

20 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Novelship

Antwoord van Novelship

Hi,

We're sorry to hear about your frustrating experience with the cancellation and refund process. We understand how disappointing it must have been to provide confirmation and email proof, only to feel that your request was not handled as expected. We sincerely apologize for the inconvenience and communication difficulties you encountered.

Our team aims to review cancellation requests based on our applicable cancellation policy and the available options for each order. We understand the importance of clear communication throughout this process.

If you still require assistance, we encourage you to contact our Customer Support team through the Novelship app or email so we can review your case and assist you with the available options based on the applicable cancellation policy.

Thank you for taking the time to share your feedback. We appreciate your understanding.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I have many issues.....

I'm still having trouble trying to contact them. 2 weeks with no information or update on my basic shoe order. Most channels to contact them are all automated systems. This site is close to the definition of a scam, i hope my sneakers will arrive. I would avoid this site at all costs.

Update: 09/27/2026
So after leaving my trust pilot review. I contacted novelship and said i needed an update or i would seek to 'void the transaction' with my credit card company. By the next morning i received a 'your order is on the way' email....this was 5 days ago and when i track my order via EMCS SHIPPING it says 'virtual manifest received'. No change in status for the shipping for 5 days now. They clearly don't have my sneakers. AVOID THIS WEBSITE.

7 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Novelship

Antwoord van Novelship

Hi,

We're sorry to hear about your experience and understand how frustrating it must be to wait two weeks without receiving a clear update on your order. We sincerely apologize for the inconvenience and difficulty you’ve experienced when trying to reach our team.

Our Customer Support team is available to assist you with your order and provide further information regarding its status. If you are interacting with our automated support system, you can request to "connect to an agent" or ask to speak with a human agent for further assistance.

We also recommend logging in to your Novelship account to check your active orders and confirm the latest available order information.

If you continue to experience difficulties or need further assistance, please reach out to our Customer Support team through the Novelship app or email so we can help review your order.

Thank you for your patience and understanding.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Sold me fake Jordans and confirmed 100%…

Sold me fake Jordans and confirmed 100% authentic. While reselling here in uk, I had them verified and they confirmed they are fake. Contacted customer support who fobbed me off with 6 month warranty!!! Do not buy anything from this company. Selling fakes as genuine goods.

1 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Novelship

Antwoord van Novelship

Hi,

Thank you for sharing your feedback. We understand how concerning it would be to receive an item that you believe is not authentic, and we're sorry to hear about your experience.

At Novelship, every item is sent to our warehouse for physical inspection and authentication before being shipped to the buyer. Our authentication process includes checking UV patterns, materials, stitching, and other product details against our extensive database to assess authenticity and condition. If our team cannot verify an item as 100% genuine and new, it is rejected.

We take authenticity concerns seriously. If you believe there is an issue with your order, we encourage you to contact our Customer Support team through the Novelship app or email so we can review your case and provide appropriate assistance. Any concerns regarding an item's authenticity or condition are subject to review based on the available information and applicable policy.

For items received with product issues, we ask buyers to contact us within 48 hours of delivery. The Novelship Authentication Tag must remain attached, and the item should be unworn and in its original condition, where applicable to the return requirements.

You can find more information about our policy here:
https://support.novelship.com/en/article/what-if-i-receive-incorrect-or-defect-item-17vq8r9/

We would appreciate the opportunity to review your case further and assist you through our Customer Support team.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

DO NOT BUY FROM THIS COMPANY !!!

DO NOT BUY FROM THIS COMPANY !!!

Absolutely terrible experience with Novelship.
I paid approximately AUD $165 for a jersey and selected my size using THE SIZING CHART PROVIDED ON NOVELSHIP’S OWN WEBSITE.
The jersey arrived and was way too small.
I contacted Novelship expecting a straightforward exchange. Instead, I was told I would essentially need to purchase the larger size and send the original jersey back, while also being charged over $70 to return it. For comparison, the original shipping charge was around $35.
By the time all of these additional costs were taken into account, getting the jersey in the correct size would have ended up costing me close to double what it should have cost in the first place — all because the jersey I ordered using THEIR OWN SIZING CHART did not fit.
I then asked about simply returning the jersey for a refund. Novelship told me my refund would be only AUD $74.41 on an item that cost me approximately $165.
I repeatedly asked them to provide an itemised breakdown explaining how they arrived at $74.41. They refused.
Instead, I was told the figure was calculated according to their “internal return calculation methodology” and that the amount had been approved by their Finance team.
Sorry, but that means absolutely nothing to a customer. If you are deducting that much money from a refund, you should be able to explain exactly what every deduction is for. Refusing to provide a breakdown and hiding behind an “internal calculation methodology” is, in my opinion, corporate word salad.
After this experience I started reading through the recent reviews, and I seriously wish I had done that before handing over my money.
At this point I've decided to take the financial hit and keep a jersey that doesn't fit rather than throw more money at this ridiculous return/exchange process.
£165/AUD $165 jersey. Ordered using their sizing chart. Arrives far too small. Over $70 to return it. $74.41 offered as a refund. No itemised explanation of how that refund was calculated.
That was my experience. Make of it what you will.
I will never purchase from Novelship again, and I strongly recommend anyone considering buying from them reads the recent reviews first.
I certainly wish I had.

10 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Novelship

Antwoord van Novelship

Hi,

We’re sorry to hear about your experience and understand how frustrating it must have been to receive an item that did not fit as expected, especially after referring to the sizing information provided on our website.

We understand your concerns regarding the exchange and return costs, as well as the refund amount communicated to you. We also apologize if the explanation provided regarding the refund calculation did not give you the level of clarity you were looking for.

Our Customer Service team has shared the applicable exchange and return policy with you, and we assist customers based on the procedures and policies currently in effect. You can also review our exchange policy here:

https://support.novelship.com/en/article/can-i-exchange-my-item-for-a-different-size-25slx8/

We appreciate you taking the time to share your feedback. We will continue to review customer feedback to improve the clarity of our sizing information and support processes.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

U.K. buyer, Novelship was great for me

Ordered the Aya Brown AM95 from here. Was a bit skeptical after seeing some of the reviews but these were delivered in a timely manner considering they came from Singapore to the UK and they are 100 percent legit. More than happy with the service and the price too. Will definitely order more from here in the future. Buy with confidence. Thank
You Novelship.

14 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Novelship

Antwoord van Novelship

Thank you so much for your amazing review! We're really glad to hear your Aya Brown AM95 arrived safely and that you're happy with the authenticity, service, and price. We truly appreciate your trust and support, and we look forward to serving you again! 😊

Best,
The Novelship Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

AVOID NOVELSHIP

Does not deliver updates, customer service is awful, shipping is expensive and delivery takes WAY longer than what they show. Avoid novelship

12 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Novelship

Antwoord van Novelship

We’re sorry to hear that your experience with Novelship did not meet your expectations. We understand how frustrating it can be when updates are delayed and delivery takes longer than expected.

We’d appreciate the opportunity to look into your order and understand what happened. Please feel free to reach out to our Customer Support team with your order details so we can review this further and assist you accordingly.

Thank you for sharing your feedback — we’ll take it into consideration as we continue improving our service.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Please can you tell me where my order…

Please can you tell me where my order is I'm not very happy and I would like to know where I can receive it I ordered it on 3rd of September so it should be here by now

10 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Novelship

Antwoord van Novelship

We’re sorry to hear that your order has not arrived yet, and we understand how frustrating it is to be waiting for your delivery.

We’d be happy to look into the latest status of your order and provide you with an update. Please reach out to our Customer Support team with your order details so we can check this for you and assist with the next steps.

We sincerely apologize for the inconvenience and appreciate your patience.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

The worst shopping experience

The worst shopping experience! Initially I was going to exchange the size of the shoes immediately after receiving the shoes. Email the CS multiple times only AI holding response without actionable follow up. I asked for return procedure multiple times, again NO action. Really bad customer service. Avoid this site, wasting lot of my time.

10 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Novelship

Antwoord van Novelship

We’re really sorry to hear about your experience. We understand how frustrating it must have been to repeatedly reach out for help with a size exchange and return, only to receive responses that didn’t provide a clear next step.

This is not the level of customer service we aim to provide. We take your feedback seriously, especially regarding the lack of actionable follow-up, and we’ll use it to improve how these cases are handled.

We’d appreciate the opportunity to look into your case and assist you properly. Please reach out to our Customer Support team with your order details so we can review what happened and help with the appropriate next steps.

We sincerely apologize for the time and frustration this has caused.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Should have a live chat

Should have a live chat mder packing support not all the time we can check our email for you to close the inquiry ticket

7 september 2026
Logo Novelship

Antwoord van Novelship

Thank you for sharing your feedback. We understand that having access to live support can make it much easier to get quick answers, especially when you’re waiting for an update on an order.

We’re sorry if our current support process made it difficult to get the information you needed. We appreciate your feedback and will take it into consideration as we continue improving our customer support experience.

Thank you for your understanding and for giving us the opportunity to improve.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

If I could give this company zero stars…

If I could give this company zero stars I would. After spending a lot of money on a gift that kept getting delayed, I am now thinking I have been scammed! I don't believe these shoes are ever going to turn up. I get very fast AI responses via email with endlessly disappointment. AVOID THIS COMPANY! This has affected my financial and mental state.

8 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Novelship

Antwoord van Novelship

We’re truly sorry to hear how frustrating and disappointing this experience has been, especially as the order was intended as a gift. We understand how upsetting repeated delays can be when you’ve already spent a significant amount and are waiting for your purchase to arrive.

We also understand your frustration with receiving quick responses that did not provide the resolution or reassurance you were looking for. This is not the experience we want our customers to have.

We’d like the opportunity to review your order and provide a clear update on its current status. Please reach out to our Customer Support team with your order details so we can look into this and assist you with the next steps.

We sincerely apologize for the inconvenience and disappointment caused.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

WARNING!!

WARNING!!!
Potential customers think twice before purchasing from Novelship.
They do not respond to requests for returns, they state that the options to returns goods have to be emailed as a request prior to sending goods back! Well this is where they fall short because they do not respond to emails and you cannot get your items returned for a refund!
Please save yourselves from the frustration of loosing your money and potentially having to resell elsewhere, which is the route we had to take for my Son’s football boots being too small on arrival!

5 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Novelship

Antwoord van Novelship

Thank you for sharing your feedback. We sincerely apologize that you experienced difficulties when trying to request a return. We understand how frustrating this must have been, especially when the football boots did not fit your son as expected.

For returns due to change of mind or size-related reasons, customers can review our return policy and eligibility requirements here:
https://support.novelship.com/en/article/what-is-the-return-policy-7nx5mx/

Our Customer Service team is available to assist customers via email or through the chat feature in the Novelship app. When using the chat, you may request to connect with an agent for further assistance.

We’re sorry if you were unable to receive the assistance you expected. We want to assure you that our Customer Service team is available to review each case and provide assistance based on the applicable return policy and available options.

We appreciate your feedback and will continue working to improve our customer experience.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

New buyers beware!!

New buyers beware!!! This company is TRASH. I contacted their chat multiple times about where my order was that I still hadn't received even though I placed it August 18th and they kept promising me that the seller had shipped it to their warehouse but they wouldn't give me any tracking number so already they were shady! Then, lo and behold, I got a notification from this garbage of a company late last night that my order is cancelled and they didn't include WHEN my refund would come and instead sent me a $10.00 off promo code like I would ever do business with this sketchy company ever again. SAVE YOURSELF ALL THE HASSLE AND GO ELSEWHERE - DON'T ORDER FROM THEM!!!

17 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Novelship

Antwoord van Novelship

Hi there, we’re sorry to hear about your experience and understand your frustration.

We’d really appreciate the opportunity to look into this further and assist you with your order and refund. Please reach out to our Customer Support team via chat or email with your order details, and our team will be happy to review this with you directly.

Thank you for bringing this to our attention.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Unfortunately I can not put zero star

Unfortunately I can not put zero star. I received fake item ! They never issued my receipt at the first place so I had to literally asked them for it ! Delivery was delayed and I had pass too many emails to make them understand what they’ve done ! I contacted my bank to get my money back ! Fraudulent!!!!

29 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Novelship

Antwoord van Novelship

Hi there, we’re sorry to hear about your experience and understand your frustration.

We take concerns regarding product authenticity, delivery, and order documentation seriously. We’d appreciate the opportunity to review your order and investigate what happened.

Please reach out to our Customer Support team via chat or email with your order details, and our team will be happy to assist you further.

Thank you for bringing this to our attention.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Just never buy from this site

Just never buy from this site. I bought a shoes on August 14 and the seller shipped on August 18. It has been 2 weeks since and the status of my order still stuck at ‘seller shipped order’.

ive contacted the Customer Service team and only received template replies. When i pushed again, they just stop replying to me and it has been days.

no updates, no refund. NOTHING. That shoes costs me thousands in my currency. stupid. poor management.

1 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Novelship

Antwoord van Novelship

Thank you for sharing your feedback with us. We sincerely apologize for the frustration and uncertainty caused by the delay with your order. We understand how concerning it is to have an order of significant value remain without a clear update.

Our standard orders typically take 4–9 business days to arrive. However, processing and delivery times may occasionally be extended due to factors outside our control, including seller fulfillment, inventory availability, customs clearance, public holidays, regional border restrictions, or high-volume periods with our third-party logistics partners.

We also sincerely apologize if our previous responses felt repetitive or if you felt that your messages were not properly addressed. This is not the experience we aim to provide, and we understand how frustrating it can be when you are waiting for both an update and a resolution.

Our Customer Service team remains available to assist through the Novelship app chat or email. If you contact us through the app, you may also request to be connected with an agent so that your case can be reviewed further.

We appreciate you bringing this experience to our attention. Your feedback is important to us and helps us identify areas where we can improve both our communication and overall customer experience.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Do not use

Do not use !

Long wait for delivery and after a week the ‘real’ trainers stiching was all coming away ! They didn’t care

26 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Novelship

Antwoord van Novelship

Thank you for sharing your feedback with us. We sincerely apologize for the delay in delivery and for the disappointment caused by the stitching issue with your trainers.

We understand your concern regarding the condition of the item after use. In this case, our team shared the applicable policies regarding items that have already been worn, as well as the process for reporting an incorrect or defective item. These policies help us determine the appropriate resolution based on the condition of the item and the details provided.

For reference, our policies can be found here:

Incorrect or Defective Item:
https://support.novelship.com/en/article/what-if-i-receive-incorrect-or-defect-item-17vq8r9/

Returning an Item That Has Already Been Worn:
https://support.novelship.com/en/article/can-i-return-an-item-if-i-have-already-worn-it-11qa2as/

We are sorry if our response did not meet your expectations. We appreciate your feedback regarding both the delivery experience and how your concern was handled, and we will continue working to improve our service and customer experience.

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

receive package after 14 days and it is…

receive package after 14 days and it is a long time. it was my son school shoe and he didn't wear it bcs it not arrive on time. but luckily shoes fir perfectly and no damage.

6 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Novelship

Antwoord van Novelship

Thank you for taking the time to share your experience with us. We sincerely apologize for the delay and understand how disappointing it must have been, especially as the shoes were intended for your son to wear to school.

Our standard orders typically take 4–9 business days to arrive. However, in some cases, processing and shipping may take longer due to factors such as inventory availability, customs clearance, public holidays, regional restrictions, or high-volume periods affecting our logistics partners.

While we’re sorry that the shoes did not arrive in time for their intended use, we’re glad to hear that they arrived safely, fit perfectly, and were in good condition.

We truly appreciate your feedback, as it helps us identify areas where we can improve our service and delivery experience. If you ever need assistance with an order, our Customer Service team is always available through the Novelship app or via email.

Thank you for choosing Novelship, and we hope to serve you better on your next purchase.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

This company should not be trading…

This company should not be trading online. Do not buy anything as they will hide behind an articulate word salad - possibly AI response. I paid over $300 dollars for Nike Vapormax of which I have at least 12 other pairs for reference - the pair received were clearly fake - purchased just before visiting HK in literally 1 week the sole had already worn out. As polymers are my business I can confirm the compound used was way too soft hence the accelerated wear - Cleary fake trainers. Should any further information on this very unethical business be required I will happily provide more supporting information to support my statement - again do not use this business !!!!!!!!!!

20 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Novelship

Antwoord van Novelship

Thank you for sharing your concerns. We’re sorry to hear that you were disappointed with your purchase and understand how concerning it would be to question the authenticity or condition of an item you received.

We’d like to clarify that authenticity and quality checks are an essential part of our process. Every item is physically inspected at our warehouse before it is dispatched. Our authentication process includes checking details such as materials, stitching, construction, UV patterns, and other characteristics against our extensive database and reference pairs. If our team cannot verify an item as genuine and in the expected condition, it will not be approved for sale.

Regarding the wear you experienced, we understand your concerns. However, the condition of an item after use can be affected by various factors, including frequency of wear, environment, and usage conditions. We would be happy to review the specific concerns regarding your pair.

If you experience a product issue upon arrival, please contact our Customer Service team within the applicable reporting timeframe and provide the relevant details and supporting photos. Our team can then review the case and advise on the appropriate next steps in accordance with our policies.

We take concerns regarding authenticity and product quality seriously and appreciate the opportunity to address them.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Utter disgust from this company

Utter disgust from this company. Sold me a pokemon tcg collectible under the guise that it was factory sealed, upon receiving my item i found it was not factory sealed but completely exposed with a novelship authentication tag inside. In this industry removing the factory seal destroys any value of the product. The company refused to acknowledge any wrong doings and wouldn’t give me a replacement or refund. DO NOT BUY POKEMON TCG FROM THIS PLACE

18 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Novelship

Antwoord van Novelship

Thank you for sharing your feedback. We understand your concerns regarding the factory seal and the condition in which the Pokémon TCG product was received.

We can confirm that your concern has already been reviewed and addressed by our Customer Service team. As a marketplace, Novelship requires products sold through our platform to go through an authentication and quality-check process before they are shipped to buyers. This process is in place to verify the product and ensure that the buyer receives the correct and authentic item.

As part of this process, our authentication team may need to open packaging to inspect the contents. We understand that this can be a concern for collectors, particularly where factory-sealed condition affects resale value.

You can learn more about our authentication process in our FAQ:
https://support.novelship.com/en/article/how-does-the-novelship-authentication-process-work-t67nzd/

We appreciate your feedback and understand that the authentication process may not align with your expectations for factory-sealed collectibles. For any further questions regarding your specific order, our Customer Service team remains available to assist.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

False Advertisement

Yet to receive my package, however I believe there is false advertisement going on.

I purchased on the 19th of August, and chose the "Express Shipping" option. This claimed that delivery would be made between the 21st and 25th of August. After purchase, I checked the status of my order, and it states "The seller is preparing the shipment, which usually takes 6-10 days" 6-10 days from the 19th of August is the 25th - 29th of August, already surpassing the claimed shipping dates which are expected with the express shipping option.

I have since tried to submit a complaint thriugh their website, where it does not allow me to submit and says "Failed to submit ticket." I have now sent an email outlining the complaint, and requesting a refund for the shipping costs.

Hopefully the product is legit, the shipping is refunded, and i also recieve the product in prompt timing, otherwise I will have to reduce this review to one star.

After getting a response from an A.I assistant, it seems I am "confused" by the estimated delivery dates. I think they are confused.

19 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Novelship

Antwoord van Novelship

Thank you for sharing your feedback. We understand your concerns regarding the delivery timeframe and the Express Shipping option.

We can see that you have already been in contact with our Customer Service team, and our team has responded to your inquiry and is continuing to assist you directly with the status of your order and your concerns regarding the shipping timeframe.

To clarify, the delivery window shown on our website is an estimated timeframe and not a guaranteed delivery date. As Novelship operates as a marketplace connecting buyers with verified sellers, we do not hold inventory directly. The seller must first fulfill the item to our warehouse, where it undergoes authentication and quality checks before it can be shipped to the buyer. Express Shipping applies to the delivery from our warehouse after the item has completed this process.

We also want to reassure you that items sold through Novelship undergo our authentication and quality inspection process before being dispatched to buyers.

We appreciate your patience and hope your order reaches you as soon as possible. Our Customer Service team will continue assisting you with any updates regarding your order.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

BEWARE If buying pokemon cards!!!

BEWARE If buying Pokémon cards from these guys!!!

I purchased an ETB from these guys and it was delivered opened, not sealed.

After two weeks of back and forth emails, they confirmed that they open sealed packaging to verify the contents are correct, yet still consider the item “brand new” after it has been opened.

The best outcome they were willing to offer was a partial refund of just 70% of what I paid. On top of that, I had to cover the $60 shipping cost, adding even further to my losses.

DO NOT BUY FROM HERE 0/5

18 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Novelship

Antwoord van Novelship

Hi there,

We’re sorry to hear about your experience, and we understand how frustrating it must have been to receive your item in this condition and have difficulty getting a response.

Our Customer Support team is actively working through all incoming requests, and we’ll make sure your case is followed up and handled accordingly. We appreciate your patience while our team works to assist you.

Thank you for bringing this to our attention. We hope to have the opportunity to resolve this for you.

Best regards,

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer