Tefal UK Reviews 

4.735
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,5

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We bought a pan set for our new kitchen, we have seen all the advertisements for regal with people using induction hob, so we ordered only to find out they didn’t,after a quick call dpd collected and... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Really happy with my new Tefal pots and pans! Ordering was easy and they arrived really quickly. I love how neatly they stack, which has made such a difference to keeping my cupboard tidy. The hand... Toon meer

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

1. Product AEROSTEAM: very disappointed at the size of the reservoir. For the size and the price I wanted an item that could be used multiple times without having to top up so regularly. 2. Customer... Toon meer

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Quick and efficient delivery Product seems fine so far. Do feel Tefal has been a little cute with description big on German steel used but on knives themselves in microscopic marking MADE IN CHINA.... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Woonwinkel
  2. ook in
  3. Aanrechtwinkel
  4. Huishoudapparatuur winkel
  5. Kookwinkel

Geschreven door het bedrijf

Proudly supporting households for almost 70 years, Tefal® is committed to making everyday life easier with clever, practical solutions designed around real consumer needs. Whether it’s for cooking, taking care of your linen, or your home, Tefal’s® life-proof innovations make you more available for the family moments that really matter, with products that guarantee the right results in less time and with less effort, making a positive difference in the home by being smarter together.


Contactgegevens

4,5

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

5K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Bij Trustpilot draait alles om menselijke content. Dit bedrijf kan echter ook onze AI-ondersteunde tool gebruiken die ze helpt bij het schrijven van hun reacties.

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,5

Alle reviews

(4.735)

4.709 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Ordered an iron on the 28th September…

Ordered an iron on the 28th September still not received it apparently the courier couldn't find us so I rang Tefal to ask for some information was told by 1 person that another was to be sent out still have nothing and then someone else said we have to wait for the original one to be received by them before another one can be sent out I find that quite ridiculous

29 september 2026
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I had the single eversharp knives and…

I had the single eversharp knives and wanted the block set so had the other knives so can do meat and vegetables so i didnt need to keep cleaning knives because of cross contamination these knives are extremely sharp so be careful the service i got from when placed order to delivery was just over 96 hours so was all good and came in perfect condition thank tefal second time ive used tefal no complaints would highly recommended evversharp knives block to anyone who enjoys cooking 🧑‍🍳

21 september 2026
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I haven’t received my air fryer .I have…

I haven’t received my air fryer .I have contacted Customer Service twice and so far not had a response . I have also rung in two different devices and the calm put through has failed
An order placed on 25/09 with the promise of delivery in 2 to 3 days and still not received by 6/10 is unacceptable
I have waited all day still nobody has been in touch .I note Tefal appointed a new CEO on 1st Oct he has an awful lot of work to do ! .Makes me wonder if this company is viable
Update after no callback I finally got through to Customer Service .They know it's not been delivered but have filed a report with Inpost their delivery company to see what's happening and expect me to just wait for however long it takes, They refuse to supply me with a replacement or refund .Oh and it takes 48 hours before a Manager can call me back ,2\3 days delivery a joke !!
Customer Service non existent

28 september 2026
Logo Tefal UK

Antwoord van Tefal UK

Hi,

We’re very sorry for the delay in responding to you. We’re currently dealing with a high number of enquiries, which has unfortunately impacted our response times.

We completely understand how frustrating it must be to have not received your air fryer and to have had difficulty getting through to us. A member of our Customer Care team will be in contact with you soon to discuss the next steps and help get this resolved.

We sincerely apologise for the inconvenience and appreciate your patience and understanding.

kind regards,
Tefal UK Shop

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Amazing quality and beautiful design

Amazing quality and beautiful design. Definitely worth buying.

23 september 2026
Logo Tefal UK

Antwoord van Tefal UK

Hi,

We're so pleased to hear that you are delighted with the exceptional craftsmanship and attractive appearance of your item. We truly appreciate your positive feedback!

Kind regards
Tefal UK Shop

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very good service

Very good service

28 september 2026
Logo Tefal UK

Antwoord van Tefal UK

Hi,

Thank you for your lovely feedback! We’re delighted to hear that you were happy with the service you received. We really appreciate you taking the time to share your experience with us.

kind regards,
Tefal UK Shop

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Induction hob and tefal

We bought a pan set for our new kitchen, we have seen all the advertisements for regal with people using induction hob, so we ordered only to find out they didn’t,after a quick call dpd collected and brought out a set of pans that do work ok. So it’s a 👍🏻 from us

28 september 2026
Logo Tefal UK

Antwoord van Tefal UK

Hi,

Thank you for sharing your experience with us. We apologize for the initial confusion regarding hob compatibility, but we are delighted to hear that our customer service team swiftly arranged the exchange for a set that works perfectly in your new kitchen. We truly appreciate your feedback and hope you enjoy your new cookware.

Kind regards
Tefal UK Shop

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Tefal Stainless Steel Saucepan – Disappointing Performance

I bought these Tefal stainless steel saucepans after being convinced by the advertising and product description, but unfortunately, my experience has been quite disappointing.
When I first used the saucepan on my induction hob to boil milk, it took quite a long time to heat up, and the milk ended up burning and sticking to the bottom of the pan. I had to soak the pan for several hours and then scrub it quite hard to remove the burnt residue.
I also tried using the saucepan to boil pasta. I expected it to perform reasonably well, but the pasta stuck to the bottom of the pan, leaving another layer of residue that required a lot of scrubbing to remove.
Perhaps I was expecting too much because I am used to good-quality non-stick pans, but I found these stainless steel saucepans very difficult to use and clean compared with the non-stick pans I normally use.
Overall, I am not happy with these Tefal stainless steel saucepans. The advertising and description gave me the impression that they would be easy to use and suitable for everyday cooking, but unfortunately, that has not been my experience. I would not recommend them to someone looking for the convenience and easy cleaning of a non-stick saucepan.

28 september 2026
Logo Tefal UK

Antwoord van Tefal UK

Hi,

We’re sorry to hear that you’ve been disappointed with your Tefal stainless steel saucepans. We understand how frustrating it must have been to experience sticking and burnt residue, particularly when you were expecting an easier cooking and cleaning experience.

Stainless steel cookware does require a different cooking technique compared with non-stick cookware, particularly when cooking foods such as milk or pasta. However, we’re sorry that this wasn’t the experience you were expecting from the product description.

We’d be happy for our Customer Care team to look into this further and provide any advice that may help. Please contact them through our website at https://www.tefal.co.uk/contact-us.

Thank you for taking the time to provide such detailed feedback. We’re sorry that the saucepans have not met your expectations.

kind regards,
Tefal UK Shop

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

They haven't returned my item

I ordered a Tefal soup maker via Amazon and it stopped working after using it a handful of times. (Soup making option, the machine stopped heating up)

After sending it for a repair, I received an email saying they found no fault and they are returning it to my address, delivery can take 1-2 working days.
It was more than 3 weeks ago, i emailed them asking them about the whereabouts of the soup maker and no response.

9 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Tefal UK

Antwoord van Tefal UK

Hi,

We’re very sorry to hear that you have been waiting for your soup maker to be returned and that you have not received a response to your follow-up enquiry.

We completely understand how frustrating this must be, particularly as you were advised that delivery would take 1–2 working days. We apologise for the delay and for the lack of communication.

I’ve checked our system, but unfortunately I’m unable to see any enquiries relating to this matter. Please contact our Customer Care team through our website at https://www.tefal.co.uk/contact-us, quoting your repair details, so that we can look into this further and provide you with an update.

We sincerely apologise for the inconvenience and appreciate your patience.

kind regards,
Tefal UK Shop

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great

It look nice and it’s useful

28 september 2026
Logo Tefal UK

Antwoord van Tefal UK

Hi,

We are so pleased to hear that you are happy with the appearance and practicality of your purchase. Thank you for taking the time to share your positive feedback; it truly means a lot to us.

Kind regards
Tefal UK Shop

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

A great offer ,quick delivery ,quality…

A great offer ,quick delivery ,quality pots I need more!😁👍

28 september 2026
Logo Tefal UK

Antwoord van Tefal UK

Hi,

We are so pleased to hear that you enjoyed the great offer, swift delivery, and the quality of your new cookware! We truly appreciate your wonderful feedback and hope you enjoy adding more items to your collection soon.

Kind regards
Tefal UK Shop

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great set

Great set, delivery quick and well informed.

28 september 2026
Logo Tefal UK

Antwoord van Tefal UK

Hi,

We are delighted to hear that you love your new set and that your delivery was prompt with clear tracking updates. Thank you so much for taking the time to share your positive feedback!

Kind regards
Tefal UK Shop

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good

Good service

28 september 2026
Logo Tefal UK

Antwoord van Tefal UK

Hi,

Thank you for your lovely feedback! We’re delighted to hear that you were happy with the service you received. We really appreciate you taking the time to share your experience with us.

kind regards,
Tefal UK Shop

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Easy to understand and very easy to…

Easy to understand and very easy to clean great

28 september 2026
Logo Tefal UK

Antwoord van Tefal UK

Hi,

We are so pleased to hear that you found our product simple to operate and effortless to wash! We truly appreciate your positive feedback.

Kind regards
Tefal UK Shop

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Faulty item

Received a faulty item. Contacted the customer service for a replacement, but it’s been a week and still not yet resolved as their response is so slow and inefficient

[edited]
Customer service’s response is so slow. They didn’t read clearly what the customer wrote and just selectively answered the questions. The first message was sent a week ago and today I’m still dealing with your team. I have no ideas when and how I’ll have my replacement either!

28 september 2026
Logo Tefal UK

Antwoord van Tefal UK

Hi,

We’re very sorry to hear that you received a faulty item and that you’ve experienced a delay in getting this resolved. We completely understand how frustrating this must have been.

I can see that our Customer Care team has arranged a collection for you, and once this has been completed, you should receive your replacement promptly.

Please note that our Customer Care team is not available over the weekends, which may have contributed to the delay in receiving a response. We sincerely apologise for any inconvenience this has caused and appreciate your patience and understanding.

kind regards,
Tefal UK Shop

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

The pans are a nightmare

The pans are a nightmare. Turn hob down to 4 but pans burn. If I turn it down any lower nothing cooks. Would not recommend.

1 mei 2026
Logo Tefal UK

Antwoord van Tefal UK

Hi,

We’re sorry to hear that you’ve had this experience with your pans. We understand how frustrating it can be when you’re struggling to find the right cooking temperature.

We’d really like to understand what may be happening and see how we can help. Please contact our Customer Care team through our website at https://www.tefal.co.uk/contact-us, and they’ll be happy to look into this further.

We’re sorry again for the disappointment, and thank you for taking the time to share your feedback.

kind regards,
Tefal UK Shop

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Tefal pan set

Great price and product.

28 september 2026
Logo Tefal UK

Antwoord van Tefal UK

Hi,

We are so pleased to hear that you are happy with both the item and its value. Thank you very much for taking the time to share your positive feedback with us!

Kind regards
Tefal UK Shop

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fantastic Pans

Have used regal Ingenio for many years . Originally for the pan space having the handles separate as well as the quality and efficiency. I would not have any other pans now . The £99 13 piece was a bargain and a great addition to my set .

11 september 2026
Logo Tefal UK

Antwoord van Tefal UK

Hi,

Thank you so much for being such a loyal customer over the years. It is wonderful to hear how much you appreciate the space-saving design, quality, and performance of these pans, and we are delighted that your latest addition was such a great bargain for your collection.

Kind regards
Tefal UK Shop

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Handles do not work so got in touch to…

Handles do not work so got in touch to request a replacement

28 september 2026
Logo Tefal UK

Antwoord van Tefal UK

Hi,

We’re sorry to hear you’ve experienced an issue with your handles. We’re glad you’ve been in touch with our team to request a replacement, and we hope we can get this resolved for you as quickly as possible.

Thank you for bringing this to our attention.

Kind regards
Tefal UK Shop

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer