Smart Energy Homes Ltd. Reviews 

296
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,6

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Had solar installed with smart Energy. Max and Matty were great explaining what they were doing and advice on getting an ev charger in the future. Made sure everything was left tidy. Would highly reco... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Jason and Mackenzie and the Electricians ( I didn't catch their names) were polite and friendly. They were punctual and efficient and did a very professional job. The Solar Panels look great. The Elec... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Robert here from Ystrad road using sean the carpenters phone as mine is unable too. Sean and Tyler did a brilliant job on my attic trap, very polite and professional. Good job guys, credit to the... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

We previously gave a great review to this company, however, one year on with have some issues which we want putting right. Firstly, where the downstairs window was plastered/insulated the banging ha... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Energieopwekkingsapparatuur en -oplossingen
  2. ook in
  3. Aannemer voor isolatie
  4. Groene energie leverancier
  5. Zonne-energiebedrijf

Over Smart Energy Homes Ltd.

Geschreven door het bedrijf

Making your home more energy efficient the smart way!

At Smart Energy Homes, we are committed to making your home more energy efficient in a smart and sustainable way. Our mission is to help tackle fuel poverty, reduce carbon emissions, and save you money on your energy bills.

Our team of certified professionals specialise in the installation of the latest renewable technology, energy-efficient boilers, and sustainable measures. We offer a friendly and professional service that is built to last and our solutions are designed to meet your unique needs.

We offer a range of paid services and work alongside funded Government schemes such as ECO4 to help make energy efficiency accessible to everyone. Our team is always on hand to provide expert advice and guidance to help you find the best solutions for your home.

Whether you're looking to reduce your carbon footprint, save money on your energy bills, or both, we can help. Contact us or visit our website to learn more about our services and find out if you qualify for free funding under one of the current government schemes.

Contactgegevens

4,6

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

296 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 66% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans pas na meer dan 1 maand

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,6

Alle reviews

(296)

107 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Had solar installed with smart Energy

Had solar installed with smart Energy. Max and Matty were great explaining what they were doing and advice on getting an ev charger in the future. Made sure everything was left tidy. Would highly recommend!

15 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Solar panels

We’re pleased with the service . Jason and Mackenzie placed the panels on our roof very efficiently . They were both really friendly and hard working throughout

13 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Smart Energy Homes Ltd.

Antwoord van Smart Energy Homes Ltd.

Thank you so much for taking the time to leave us a 5-star review!

We're delighted to hear that you were pleased with the service and that Jason and Mackenzie made such a positive impression. We'll be sure to pass on your kind words to them. It's great to know their hard work, efficiency and friendly approach helped make your installation a positive experience.

Thank you for choosing Smart Energy Homes, and we hope you enjoy the benefits of your new solar panels!

Thanks
Smart Energy Homes

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Smart energy homes

Robert here from Ystrad road using sean the carpenters phone as mine is unable too.

Sean and Tyler did a brilliant job on my attic trap, very polite and professional. Good job guys, credit to the team 👍🏼

9 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Smart Energy Homes Ltd.

Antwoord van Smart Energy Homes Ltd.

Thank you for taking the time to leave such lovely feedback.

We're delighted to hear that Sean and Tyler did a brilliant job with your attic trap installation. I'll make sure your comments are passed on to them both. They're a real credit to the team, and I'm sure they'll be pleased to know their professionalism, politeness and workmanship made such a positive impression.

Thank you again for choosing us, and if we can help with anything in the future, please don't hesitate to get in touch.

Smart Energy Homes

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Came up with the best price

Came up with the best price, were easy to communicate with.The workmen and electrician were really nice, helpful and tidy

7 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Smart Energy Homes Ltd.

Antwoord van Smart Energy Homes Ltd.

Thank you for taking the time to leave us a review.

We're delighted to hear that you found us easy to communicate with and that we were able to provide the best price for your installation. It's also great to know that the team were friendly, helpful and kept everything tidy while carrying out the work.

We can confirm that it was Max who completed the installation, and we're sure he'll be pleased to hear your kind feedback. We'll make sure your comments are passed on to him and the rest of the team.

Thank you again.
Smart Energy Homes

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Jason and Mackenzie were polite and…

Jason and Mackenzie and the Electricians ( I didn't catch their names) were polite and friendly. They were punctual and efficient and did a very professional job. The Solar Panels look great. The Electricians went out of their way to try and sort out my internet when they didn't have to. The Solar Panels will reduce my bills dramatically and it'll help the Environment.

8 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Smart Energy Homes Ltd.

Antwoord van Smart Energy Homes Ltd.

Thank you so much for taking the time to leave such a lovely review.

We're delighted to hear that Jason, Mackenzie and the electricians provided a professional, friendly and efficient service throughout your installation. I'll be sure to pass on your kind words to the whole team.

It's great to know you're pleased with how the solar panels look, and we're especially glad the electricians were able to help with your internet issue too. Going the extra mile for our customers is something we always strive for.

Most importantly, it's fantastic that your new solar system will help reduce your energy bills while also making a positive impact on the environment. That's exactly what renewable energy is all about.

Thank you again for choosing us and for trusting us with your installation. We wish you many years of savings from your new solar panels.

Thanks
Smart Energy Homes

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

A pleasant surprise to deal with a…

A pleasant surprise to deal with a company that is honest enough to say what they can or cannot do. Very friendly and patient in responding to our countless concerns and re-quotation requests. Very competitive and highly recommended.

2 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Smart Energy Homes Ltd.

Antwoord van Smart Energy Homes Ltd.

Thank you so much for your kind words! We really appreciate you taking the time to share your experience.

Being honest and transparent with our customers is incredibly important to us, so it's fantastic to hear that this stood out throughout your journey. We're delighted that our team was able to answer all of your questions, accommodate the various quotation requests, and help you feel confident in your decision.

Thank you again for choosing us and for your recommendation. It was a pleasure working with you, and we're always here if you need anything in the future.

Thanks
Smart Energy Homes

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Poor Customer Service after receiving initial quote.

Got a quote from them, had a call in which they asked for a follow up.
I was going on holiday, so I warned them I'd have to defer a call and would get in touch afterwards.
Upon returning from my holiday, I tried to reach out to them by email, by WhatsApp, by responding "follow up" on the quote in their website portal, and by trying to start a new quote, and I received nothing substantial.
The WhatsApp AI scheduled a call for me the same day, but I never had a call. When I complained about this to the AI, it said it will put me in touch with a member of the team, which hasn't happened either.
I still haven't had a response to my email or from my second inquiry. I haven't had a response from following up on the quote portal when I tried the "chat with us" button or when I tried the "book a free home survey".

If this is their pre sales service, I expect very poor after sales support from them.

14 september 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

We previously gave a great review to…

We previously gave a great review to this company, however, one year on with have some issues which we want putting right. Firstly, where the downstairs window was plastered/insulated the banging has caused the windows to come away from the sills, and as a consequence we have a leak! Secondly, after contacting Ofgem, it has been noted that not enough insulation points were put on our windows. We have tried to communicate with Smart Energy, sending photos of the faults, but there has been no communication to date. We feel this is a shame as originally the work was done to an excellent standard, but one year on a few flaws have arisen, and it would appear that no-one wishes to come and fix them.

6 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Smart Energy Homes Ltd.

Antwoord van Smart Energy Homes Ltd.

Thank you for bringing this to our attention. We’re sorry to hear that you’ve experienced these issues, particularly as you were previously happy with the work we carried out.

We are absolutely committed to resolving this for you and would like the opportunity to look into the concerns you’ve raised regarding the window and insulation points.

Unfortunately, we haven’t been able to identify your details from this review as your name hasn’t been provided. Please could you email info@smartenergyhomes.net, for the attention of Meg, with your name and address, and I will personally ensure that this is picked up and investigated by the appropriate team.

We appreciate you taking the time to raise these concerns and hope we can get this resolved for you promptly.

Warm regards
Meg
Operational Support Manager

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I had an Air Source Heat Pump

I had an Air Source Heat Pump, Solar Panels, and Battery, installed by Smart Energy Homes in July 2026. Right from my first indicial contact with the company I was impressed. Energy Saving Advisor, Ms Phoebe Bassett kept me informed at every stage of the installation. She was friedly, professional, pacient, and supportive throughout and beyond the installation process, and showed a maturity way beyond her years.

I was extremely impressed by the installation engineers. Heating Engineers Jay, Charlie, and Ieaun, and Electricians Liam, and Diane. They showed an exemplary work ethic while working in very difficult circumstances due to the heat. In the bathroom alone the temperature exceeded 35 degrees, and heaven only knows what the temperature was in the loft space. The Solar Panel Engineers, Jay and Jayson had to suffer in the full heat of the day, on my south facing roof. Other than to take on water, I don't think I saw any of them them take a break.

All works were carried out to a very high standard, and I was put to the minimum inconvenience and disruption. All the above mentioned have renewed my faith in the younger generation and are exemplary ambassadors for Smart Energy Homes. At the end of the day I have a City and Guilds Craft Certificate in plumbing, and was a regular and reserve soldier for 30 years. One of my last appointments was a Squadron Sergeant Major, responsible for the Training, Welfare, and Discipline of 150 personnel, therefore I am not an easy man to impress.

Well done Smart Energy Homes

23 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Smart Energy Homes Ltd.

Antwoord van Smart Energy Homes Ltd.

Thank you for taking the time to leave such a fantastic and detailed review.

We’re absolutely delighted to hear how impressed you were with every aspect of your experience, from your initial contact with Phoebe through to the installation of your Air Source Heat Pump, solar panels and battery.

It’s wonderful to hear such high praise for Phoebe, Jay, Charlie, Ieaun, Liam, Diane, Jay and Jayson. Working in the extreme heat you experienced would certainly have made the installation challenging, so we’re particularly pleased that their professionalism, work ethic and attention to detail stood out.

We’ll make sure your kind words are shared with the whole team. Knowing that your own experience and professional background made you particularly demanding to impress makes your feedback even more meaningful.

Thank you again for choosing Smart Energy Homes and for recognising the hard work of our team. We’re incredibly proud to have them representing the company.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid at all costs! Their reply to my feedback is a lie, I had already requested the tanks position!!!! But they wanted to put it where they wanted it, not where I wanted it unless l paid an extra!!!

Avoid at all costs!! Heat pump Survey!!
This company is so unprofessional that it’s a joke,
They came out and did a survey, took all my details, I was able to have the £9000 government grant as I have oil boiler

A couple of days past and I received my quotation/proposal, reading through it all the information that I had provided was incorrect, the important figures ie how much oil I used per year etc had been inflated by 200% and then the energy saving I would get looked fantastic?
The covering letter stated that all I would need to pay an additional £190 to have the heat pump installed, the proposal, it stated that I needed to pay an additional £692.50?
I queried this with the company and they admitted a mistake had been made and that they would honour the £190 quote.
I had specifically stated with the engineer during the survey that I wanted the new water tank to be fitted in the same location my current one is, I was told that there would be a built in allowance to cover pipe work and that would cover fitting the tank where I wanted it fitted.
Again checking to make sure the information for the new tank locates on the survey I found it wasn’t? I contacted Smart Energy Homes to question this issue and was advised that the tank would be fitted in my garage where they will remove my oil boiler from its easier for them? I told them that I want the tank to be fitted where my original tank was located, or I wasn’t going to proceed, I was assured not to worry and the tank would be fitted where I wanted it to be fitted?
Due to all the issues I had already faced with Smart Energy Homes I was less than impressed, I said to the rep on the phone that I really had no confidence in the company and that I would leave it for now, I was then told that everything would be fine, done exactly as I wanted it and that the saving figures would be the same and the rep then went on to try and explain his way out of the incorrect figures, at this point I said, how about you knock the £190 of and just do it for the grant amount as to me it would be obvious they would have put in a high price as the government is paying, the rep said he would go back to his boss and ask.
I while later I had a tx message, not a phone call to say they would not reduce the price by £190, I replied to the tx message with a thumbs up and left it at that.
Now comes the really unbelievable string of events!!
I started to receive phone calls, the first one asked me if I had now decided to go ahead, I said I had not but if they wanted to knock the £190 off then I would proceed, again they stated they were not prepared to reduce the price, which is fair enough so i said I would leave it and get some more quotes.
I then got a few more calls over the next couple of weeks and they all went the same way, asking me if I had decided to proceed, I said no, at the time I had not got around to getting any more quotes so I said the same thing, knock the £190 and I will proceed, I had the same answer of no, so I said please don’t phone anymore, if I were to change my mind I will contact you, I am disabled and had been busy with hospital and Drs appointments so hadn’t gotten around to getting any more quotes and I had had quite enough of Smart Energy Homes harassing me.
Great so I thought that was the end of that, but I should have known!!
A bout a week went past with out any calls and then a few days ago I got a call from Smart Energy Homes, this time it was from Andrew Caldwell the Principal Commercial Manager.
They had now called in the big guns to close the deal.
The conversation went the same was as before, I explained all the issues I had had and that I had no faith in his company, Mr Caldwell then went on to explain away all the issues, he was a lot more knowledgeable than previous reps I had spoken to, he wrapped up the quite lengthy conversation by stating “ am I right that you won’t proceed unless we knock the £190 off the bill” at this point I actually thought he was going to do it?
Mr Caldwell then went on to explain that it’s a company policy to “never” reduce there prices “ever” he stated that it would not even matter if the final bill had been £15 they would not discount the job, I was quite taken aback by the confidence/glee in his voice when he said this,
We continued to talk and said theY must have so much business that they don’t need mine yet your reps keep phoning me, now I have the Manager on the phone, I couldn’t understand why I was being harassed all the time.
At this point I gave up, and told him ok £190 but I wanted it in writing to state that the water tank would be in the same place as the original one.
Mr Caldwell then became excited, he said “ right Gavin let’s get this done” sales man’s talk 🤮, he then went on to say for me to give him a couple of days and he would send me confirmation,
Yesterday I received an email, stating that I now need to pay £1581.31 to move the water tank, this company is an absolute “JOKE”
AVOID AT ALL COSTS!!

26 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Smart Energy Homes Ltd.

Antwoord van Smart Energy Homes Ltd.

Dear Gavin,

Your review is certainly very detailed, but it omits the most important fact: you never purchased anything from Smart Energy Homes, and we never carried out an installation at your property. This is therefore a one-star review of a quotation you chose not to accept.

Following a full survey, we found your property to be exceptionally well insulated and suitable for an air source heat pump. Our original proposal required a customer contribution of just £190 above the government grant which is an extraordinarily competitive price for a complete heating system replacement.

There was an inconsistency within the original documentation: one section showed £190 and another £692.50. We immediately acknowledged this and, despite the higher figure being the correct one, agreed to honour the lower £190 price. That hardly supports your portrayal of a company seeking to inflate its charges.

The proposed cylinder location was clearly shown in both the survey and quotation. You subsequently requested that it be installed in Bedroom 1 instead of your Garage, resulting in a substantially further distance between the cylinder and the heat pump. We were willing to accommodate this, but relocating the cylinder required substantial additional pipework, labour and materials, resulting in an additional cost of £1,581.31.

For complete clarity, you were never told that you had to accept this additional work. The original installation remained available for the agreed customer contribution of £190.

Andrew Caldwell, Principal Commercial Manager provided you with an email explaining the increased price following the movement of the cylinder and provided an explanation why the price had increased. Not only this but he also provided you with his commiserations that he wasn’t able to move the cylinder and maintain the £190 price for you.

We have always and will continue to price the works we complete fairly and in line with the level of labour and materials required to install suitably efficient and well-designed heating systems into people’s homes.

You therefore had two straightforward choices:
1. Proceed with the surveyed installation for £190; or
2. Pay the genuine additional cost of substantially changing the agreed design.

You chose neither and were perfectly entitled to obtain alternative quotations. What is difficult to reconcile is describing a company as an ‘absolute joke’ and warning others to ‘avoid at all costs’ because it would not provide significant extra work and materials free of charge, particularly when it had already honoured an erroneous lower price in your favour.

We regret if you received further calls after allegedly asking not to be contacted, and we will review that internally. However, this does not alter the commercial facts surrounding your quotation.

Our 4.7 Trustpilot rating reflects the experiences of customers whose systems we have actually installed. Readers can decide for themselves whether your account justifies a one-star verdict against a company that surveyed and designed the system for your home without charge, honoured the lowest figure quoted and left a £190 installation option available throughout.

We wish you well in finding another installer prepared to complete your preferred specification at the price you consider appropriate.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Poor customer service, dishonest, no empathy for old or heritage buildings

I had a varied experience with Smart Energy Homes. As I understand they use different contractors to provide different services. I have nothing but praise for the plumbing team and heating engineers, they did an outstanding job on every level.
I have had major issues with the insulation team and after several revisits still failed a satisfactory job. As a consequence they butchered my living room carpet, which has been cut too short to reach the walls and marked beyond repair.
It has taken 12 months for Smart Energy to address the problem and have offered to stick brand new skirting board to my 200 year old listed building to hide the issue. I have requested and got quotes for a new carpet but sadly the offer of skirting is the best they will do.
Sadly I do not have £1500 to replace my carpet so have no alternative other than live with it or pursue legally.
Please be mindful that if you live in an old or heritage building, this company will not be empathetic and will simply treat it as a new build.
To sum up Smart Energy, poor customer service, dishonest and a money making machine.

Highly disappointed!

9 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Smart Energy Homes Ltd.

Antwoord van Smart Energy Homes Ltd.

We’re sorry to hear about your experience and, in particular, the issues you’ve encountered with the insulation works and the resulting damage to your carpet.

We’re pleased to hear that you were happy with the plumbing and heating teams, but we’re disappointed that the insulation works and the subsequent handling of your concerns have not met the standard we aim to provide.

We’d be very happy to look into this matter in more detail and understand what has happened. A member of our team will be in contact with you directly to discuss your concerns further and see how we can assist.

Warm regards
Smart Energy Homes

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I had a solar system installed by Smart…

I had a solar system installed by Smart Energy Homes Ltd in 2023 - the system has been great and performed well. I had misplaced the supporting paperwork required to register for SEG; I contacted the company to ask copies of the documents and I was thoroughly impressed by the professionalism and efficiency of the staff member who dealt with my enquiry. I was kept very well informed via email and the documents were sourced the following day. Excellent work and a pleasure to deal with.

17 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Smart Energy Homes Ltd.

Antwoord van Smart Energy Homes Ltd.

Thank you so much for taking the time to share your experience with us.

We’re delighted to hear that your solar system has been performing well since its installation in 2023, and it’s fantastic to know that our team was able to assist you promptly with the paperwork required for your SEG registration.

We’ll be sure to pass your kind comments on to the member of staff who dealt with your enquiry. Providing professional, efficient service and keeping our customers informed is something we take great pride in.

Thank you again for your kind words and for choosing Smart Energy Homes!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I recently had solar and battery work…

I recently had solar and battery work completed by Smart Energy Homes and wanted to recognise some of the excellent people involved.
Matt and Max, the electricians, were absolutely brilliant. They were polite, professional, and clearly very knowledgeable. They ended up returning on three separate occasions to make sure everything was completed properly and never once seemed inconvenienced. Their attention to detail and commitment to getting the job right was outstanding, and they are a real credit to the company.
I'd also like to thank Liam and Paige in customer services. Communication throughout the process was excellent, they were always available to answer questions, and they kept me informed at every stage. Their support made the whole experience much smoother.
The only disappointing aspect of the installation was the scaffolding contractor. Unfortunately, the level of professionalism and customer service from them fell well below the standards demonstrated by the Smart Energy Homes team. Thankfully, the excellent work of Matt, Max, Liam, and Paige more than made up for this.
Overall, I'm very happy with the finished installation and would recommend Smart Energy Homes based on the quality of their electrical team and customer service staff.

10 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Smart Energy Homes Ltd.

Antwoord van Smart Energy Homes Ltd.

Thank you for taking the time to share such detailed and positive feedback about your experience with Smart Energy Homes.

We’re delighted to hear that you’re happy with the finished solar and battery installation, and it’s fantastic to hear such high praise for Matt and Max. Their professionalism, attention to detail and commitment to ensuring everything was completed properly are exactly the standards we strive for, and we’ll be sure to pass your kind comments on to them.

It’s also great to hear that Liam and Paige provided excellent communication and support throughout the process. We’ll make sure they receive your recognition too.

We’re sorry to hear that your experience with the scaffolding contractor fell short of the standard you experienced with our team. We appreciate you bringing this to our attention and will take your feedback on board.

Thank you again for your recommendation and for choosing Smart Energy Homes. We really appreciate your kind words and are pleased that our team could make your overall experience a positive one.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

All worth it in the end

Having recently used this company to lag our loft, here’s my honest opinion based upon our experience.

I’ll start with the negative points.

1) The lagging job was accomplished on the third attempt. Smart Energy Homes made two previous appointments and simply did not turn up. No call. No message. No show. Not a good first impression.

2) They are not cheap. Over £1300 to lag a relatively small loft.

The reviews are what made us gravitate in their direction though, not bargain basement prices.

Having put the negatives to bed, I can say that when they eventually turned up, these guys did a superb job. Very professional, very efficient and proficient. They even identified a couple of electrical problems for us. They kept the mess to a minimum, covered the floor area between the front door and the loft hatch, and vacuumed up afterwards. They kept us informed throughout the process, often inviting me up to have look at the progress.

You could, undoubtedly, find a cheaper outfit to lag your loft. One that will actually turn up for appointments or explain why they haven’t. But if you want to pay a bit more for a professional job that you can be confident will be done to a high standard, these are your guys.

Thank you Matty and Jason (Nigel).

5 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Smart Energy Homes Ltd.

Antwoord van Smart Energy Homes Ltd.

Thank you for taking the time to share such an honest and detailed review.

We’re sorry for the frustration caused by the first two missed appointments. We fully appreciate how disappointing it is to be left waiting without any communication, and we apologise that this was your initial experience with us. This is certainly not the level of service we aim to provide.

We also appreciate your comments regarding the cost of the work. We understand that an investment of over £1,300 for loft insulation is significant, particularly when there are cheaper options available. Our pricing reflects the quality of materials, the expertise of our teams and the standards we expect our installations to meet. That said, we understand that value for money is important, and we’re pleased to hear that you ultimately felt the quality of the workmanship justified the investment.

It’s fantastic to hear that Matty and Jason delivered such a professional and efficient service when they attended. Their attention to detail, care in keeping disruption and mess to a minimum, and willingness to identify the electrical issues you mentioned are exactly the standards we expect from our teams.

We’ll be sure to pass your kind comments on to Matty and Jason — they’ll be delighted to know their hard work was appreciated.

Thank you again for your patience, your honest feedback, and for choosing Smart Energy Homes. We’re pleased that, despite the initial issues, you were happy with the finished work and would recommend us.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good work Rhys

Rhys Bevan came back to carry out remedial work on the heat pump plumbing this week. I wish he had done all of my install start to finish, him and the boys did a good job! Simon Shop House

19 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Smart Energy Homes Ltd.

Antwoord van Smart Energy Homes Ltd.

Thank you for taking the time to leave us a review, Simon.

We’re delighted to hear that Rhys and the team did a great job carrying out the remedial work on your heat pump plumbing. We’ll be sure to pass your kind comments on to Rhys and the boys — we’re sure they’ll be pleased to hear that you were so happy with their work.

Thank you again for your feedback and for choosing Smart Energy Homes.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Impressive service throughout

From my first interaction with the business things were well explained and options well thought through.
We live in an unconventional property built in 1906 which has had several extensions making the job to move the hot water cylinder from the 2nd to ground floor , install new pipework and radiators and a new heat pump far from easy.
Throughout, the two lead plumbers, the install team , the energy advisor and technical support have been courteous, reliable and tidy, explaining every detail to us as they went along and programming the work so we could use the house has been first class.
The price was realistic and represented good value for money for all the work done.

20 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Smart Energy Homes Ltd.

Antwoord van Smart Energy Homes Ltd.

Thank you for taking the time to share such a detailed and positive review.

We’re delighted to hear that you felt well supported from your very first interaction with us, and that the options and proposed work were clearly explained. We appreciate that working on a property with its history and multiple extensions can present additional challenges, so it’s fantastic to know that the team handled the relocation of your hot water cylinder, new pipework and radiators, and heat pump installation to such a high standard.

It’s particularly pleasing to hear your praise for our lead plumbers, installation team, energy advisor and technical support. Being courteous, reliable, tidy and keeping customers informed throughout the process are all things we place great importance on.

We’re also pleased that you felt the pricing was realistic and represented good value for the work carried out.

Thank you again for choosing Smart Energy Homes and for your kind feedback. We really appreciate your recommendation and hope you enjoy the benefits of your new heating system for many years to come.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

AVOID THIS COMPANY

AVOID THIS COMPANY,
They left My job half finished.
And with a lot of dodgy work that needs to be rectified

Heat pump has been intalled in a really bad place, totaly blocking acess around the house,
Heating system was leaking. Took them 6 months to turn up and fix.
Electric system hasn't been put back as it was, and now has a short somewhere, they say it's up to me to fix.

I' have had to start a complaint process with trust Mark,
I now have to get my own contractors in to finish the job and put things right

30 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Smart Energy Homes Ltd.

Antwoord van Smart Energy Homes Ltd.

Thank you for taking the time to leave your review. We take concerns such as these seriously and have carefully reviewed the details of your installation.

We can confirm that the Air Source Heat Pump was installed in the location agreed during your pre-installation survey on 28th August 2025, which was subsequently reviewed and signed by you.

As previously discussed, the removal of the existing oil tank was not included within the agreed scope of works. Once removed, there will be sufficient access around the Air Source Heat Pump.

We appreciate your concerns and remain happy to discuss the
matter further should you wish to do so.
As previously communicated, the electrics at your property were not disconnected by Smart Energy Homes and so we are unable to assist with the reconnection. We did offer to quote you for completing the necessary works, but this was declined.

Many thanks
Meg

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We need a new boiler fitted as old back…

We need a new boiler fitted as old back boiler needed to upgrade. Got few quotes. David Reynolds came from Smart Energy Homes. Give us decent quote with can do attitude. Stayed in touch though out the process. Give us such a great service! Also team over the telephone. Would definitely use them again. Thank You.

2 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Smart Energy Homes Ltd.

Antwoord van Smart Energy Homes Ltd.

Thank you for taking the time to leave such a lovely review. We’re really pleased to hear that you had a positive experience with David and the team while upgrading your boiler.

We truly appreciate your recommendation and are delighted that you would choose Smart Energy Homes again. If you ever need anything in the future, we’ll be happy to help.

Thank you again for your kind feedback!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great experience

Smart Energy installed an air source heat pump, solar panels, loft insulation and ventilation works. The whole works were completed very efficiently and professionally and the office was easy to get hold of if we needed to.
The installers were polite and professional throughout and cleaned up after themselves.
Everything went very smoothly and the system is working well. We've had some good sunny days to test the solar panels which have been brilliant.
Overall a great experience.

13 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Smart Energy Homes Ltd.

Antwoord van Smart Energy Homes Ltd.

Thank you for taking the time to share your experience. We’re delighted to hear that you were happy with the installation of your air source heat pump, solar panels, loft insulation and ventilation works.

It’s great to know the whole process ran smoothly for you and that our office team were easy to reach when needed. We’ll also be sure to pass your kind comments on to the installation team – they’ll be pleased to hear their professionalism and attention to leaving everything tidy was appreciated.

It’s fantastic that you’ve already been able to make the most of the sunny days and see the benefits from your solar panels. Thank you again for your feedback and for choosing Smart Energy Homes.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Shane and Micheal installed the iwi…

Shane and Micheal installed the iwi system in our home. They were polite and professional and clean in there work. I feel with the worked carried out. We shall feel the benefit next winter. Thank you

23 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Smart Energy Homes Ltd.

Antwoord van Smart Energy Homes Ltd.

Thank you for taking the time to leave a review. We’re really pleased to hear that Shane and Michael provided a polite, professional and tidy service while installing your internal wall insulation.

We’ll be sure to pass your kind comments on to them. It’s great to know you’re happy with the work carried out, and we hope you really feel the benefits when the colder weather arrives next winter.

Thank you again for choosing Smart Energy Homes.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer